Role and functions of musical accompaniment on training sessions: student's view

Authors

  • А. Х. Дейнеко Kharkiv State Academy of Physical Culture, Ukraine
  • І. Г. Біленька Kharkiv State Academy of Physical Culture, Ukraine

Keywords:

musical accompaniment, training sessions, music therapy, volitional regulation, psycho-emotional conditions

Abstract

Relying on the background of a «learning» new paradigm of education, the authors pay attention on the relevance and versatility of musical accompaniment for training sessions in the Education System. Through the aerobatic sociological study among the students of Kharkiv Academy of Physical Culture, the authors analyze the impact of musical accompaniment to the psycho-emotional conditions, volitional regulation of behavior and motor memory (memoring and rememoring mechanisms) of student-athletes.

References

Беленькая И. Г. Музыкальная психотерапия в учебно-тренировочном процессе / И. Г. Беленькая / Слобожанський науково-спортивний вісник: зб. наук. ст. – Харків : ХДАФК, 2004. – С. 283–287.

Блаво Р. Исцеление музыкой / Р. Блаво. – Спб. : Питер, 2003.

Блинова О. А. Процесс музыкальной психотерапии: систематизация и описание основных форм работы / О. А. Блинова // Психологический журнал. – Москва, 1988.

Бурдье П. Система образования и система мышления: электронный ресурс / П. Бурдье. – Режим доступа: http://www.bourdieu.narod.ru.

Бюлль А. SPSS. Искусство обработки информации. Анализ статистических данных и восстановление скрытых закономерностей / А. Бюлль, П. Цёфель. – Москва-Санкт-Петербург-Киев, 2002. – 608 с.

Горбач А. Н. Нетрадиционные методы преподавания социологии: учебное пособие / А. Н. Горбач, И. Д. Ковалева, О. А. Редько, Ю. Г. Сорока. – Харьков, 2001. – 328 с.

Инглехарт Р. Постмодерн: меняющиеся ценности в изменяющемся обществе / Р. Инглехарт. – Полис, 1997. – № 4. – С. 12–24.

Петрушин В. И. Музыкальная психотерапия / В. И. Петрушин. – М. : Гуманитарное издательство, 2000.

Robert B. Bar. From teaching to learning – a new paradigm for undergraduate education / Bar Robert B., Tagg J. // Change. – 1995, November/December. – P. 13–25.

Published

2011-04-30

How to Cite

Дейнеко, А. Х., & Біленька, І. Г. (2011). Role and functions of musical accompaniment on training sessions: student’s view. Slobozhanskyi Herald of Science and Sport, (1), 17–20. Retrieved from https://journals.uran.ua/index.php/1991-0177/article/view/35237

Issue

Section

Articles