DOI: https://doi.org/10.15391/snsv.2015-3.005

Основна гімнастика як базовий компонент інваріантної складової шкільної програми з предмету «Фізична культура»

(Alfiya Deyneko) Дейнеко Альфія Хамзіївна

Анотація


Мета: аналіз програми з дисципліни «Фізична культура» для учнів 1–9 класів у контексті використання засобів основної гімнастики. Матеріал і методи: засоби основної гімнастики, які вивчаються учнями 1–9 класів, було досліджено в рамках навчальної програми «Фізична культура в школі». У ході дослідження було розглянуто зміст компонентів основної гімнастики інваріантної частини уроку. Результати: встановлено, що формування школи культури рухів (ознайомлення з рухами, їх різноманітністю, комплексами фізичних вправ тощо) відбувається у початковій школі; завдяки введенню у навчальний матеріал учнів основної школи гімнастичних рухів підвищеної складності відбувається формування культури виконання та використання вправ основної гімнастики, що є основою загальної культури рухової діяльності. Висновки: основним чинником зниження загального рівня рухової культури школярів визначено відсутність у навчальних програмах для 5–11 класів чітко визначених змістових ліній щодо використання засобів основної гімнастики.


Ключові слова


засоби основної гімнастики; інваріантна складова шкільної програми; школа культури рухів

Повний текст:

PDF PDF (English)

Посилання


Barshay V. M., Kurys V. N., Pavlov I. V. Gimnastika [Gymnastics], Rostov n/Donu, 2009, 296 p. (rus)

Zhuravin M. L., Zagryadskaya O. V., Kazakevich N. V. Gimnastika [Gymnastics], Moscow, 2002, 448 p. (ukr)

Verkhovska M. V. Pedagogіka psikhologіya ta mediko-bіologіchnі problemi fіzichnogo vikhovannya і sportu [Pedagogy psychology and medical-biological problems of physical education and sport], 2015, vol. 1, p. 17–24. (ukr)

Deyneko A. Kh. Pedagogіka, psikhologіya ta mediko-bіologіchnі problemi fіzichnogo vikhovannya ta sportu [Pedagogy psychology and medical-biological problems of physical education and sport], 2015, vol. 1, p. 24–28. (ukr)

Derzhavniy standart bazovoі і povnoі serednoі osvіti : postanova Kabіnetu Mіnіstrіv Ukraіni vіd 23.11.2011 r. № 1392, Zbіrnik uryad. aktіv Ukr. [State Standard for basic and secondary education, the Cabinet of Ministers of Ukraine of 23.11.2011 p. № 1392, Ukraine government acts Collection], 2011. (ukr)

Derzhavniy standart pochatkovoі zagalnoі osvіti : postanova Kabіnetu Mіnіstrіv Ukraіni vіd 20.04.2011 r. № 462, Ofіtsіyniy vіsnik Ukraіni [State standard of primary education, the Cabinet of Ministers of Ukraine of 20.04.2011 p. № 462, Official Bulletin of Ukraine], 2011. (ukr)

Еrmolova V. M., Іvanova L. І., Derevyanko V. V. Navchaеmo grayuchis [Teach playing], Kyiv, 2012, 208 p. (ukr)

Krutsevich T. Yu. Fіzichne vikhovannya v suchasnіy shkolі [Physical education in modern school], 2012, vol.2 (78), p. 8–9. (ukr)

Povalyayeva V. V., Povalyayev A. N. Fizicheskaya kultura v shkole [Physical Culture in Schools], 2014, vol. 1, p. 24–26. (rus)

Sutula V. O., Deyneko A. Kh. Osnovna gіmnastika v shkolі (5–6 klasi) [Basic gymnastics at school (5-6 grades)], 2015, 108 p. (ukr)

Fіzichna kultura v shkolі [Physical education in school], Kyiv, 2013, 352 p. (ukr)


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.


Copyright (c) 2015 (Alfiya Deyneko) Дейнеко Альфія Хамзіївна

Creative Commons License
Ця робота ліцензована Creative Commons Attribution 4.0 International License.

This journal provides immediate open access to its content on the principle that making research freely available to the public supports a greater global exchange of knowledge