DOI: https://doi.org/10.15391/snsv.2016-5.001

Гендерні особливості функціонального стану хребта підлітків зі сколіотичною поставою

Сергій Афанасьєв

Анотація


Мета: вивчити рівень рухливої здатності хребта та витривалості м'язів тулуба та визначити гендерні особливості їх функціонального стану у дітей середнього шкільного віку зі сколіотичною поставою в залежності від зверненості вершини дуги викривлення хребетного стовпа.

Матеріал і методи: обстежено 40 дівчаток та 40 хлопчиків, у тому числі з правобічною деформацією хребта у грудному відділі – 18 дівчаток та 18 хлопчиків, лівобічною – 22 дівчинки та 22 хлопчика.

Результати: при вивченні рівня гнучкості хребта і витривалості м'язів тулуба у дітей середнього шкільного віку зі сколіотичною поставою виявлено особливості змін показників у залежності від статі дітей та спрямованості вершини дуги викривлення хребетного стовпа.

Висновки: встановлено, що рівень зниження гнучкості хребта у хлопчиків вище, ніж у дівчаток, тоді як показники скоротливої здатності і тонусу м'язів «м'язового корсету» вище у хлопчиків.


Ключові слова


підлітки; сколіотична постава; функціональний стан хребта; гендерні відмінності

Повний текст:

PDF

Посилання


Galiakhmetova, G. M. (2006), Fiziologicheskie izgiby pozvonochnika i funktsionalnoe sostoyanie organizma podrostkov 12–15 let: avtoref. dis. na soiskanie uchenoy stepeni kand. biol. nauk: spets. 14.00.16. [The physiological curves of the spine and the functional state of the organism of adolescents 12–15 years: PhD thesis abstract],Kazan, 24 p. (in Russ.)

Zinyakov, N. N., Boldyrev, S. Yu., Zinyakov, N. T. & Bartashevich, V. V. (2009), “On the question of the prevalence of postural disorders in schoolchildren”, Kubanskiy nauchnyy meditsinskiy vestnik, No 8, pp. 91-93. (in Russ.)

Ivanova, Ye. M. (2011), Antropologicheskie aspekty izucheniya osanki tela u detey i vzroslykh: avtoref. kand. biol. nauk: spets.03.03.02 [Anthropological aspects of studying body posture in children and adults: PhD thesis abstract], Moskva, 24 p. (in Russ.)

Kashuba, V. A. (2003), Biomekhanika osanki [Biomechanics of Posture], Olimpiyskaya literatura, Kyiv, 280 p. (in Russ.)

Kirichuk, S. V., Khramtsov, P. I. & Kuchma, V. R. (2006), “Prevalence and risk factors of spinal deformities and disorders of posture in children and adolescents”, Voprosy sovremennoy pediatrii, No 5, pp. 265-266. (in Russ.)

Kosheleva, L. P. (2014), “Correct posture – the key to human health”, Mezhdunarodnyy zhurnal prikladnykh i fundamentalnykh issledovaniy, No 12-2, pp. 325-217. (in Russ.)

Levin, A. V. (2013), “Modern aspects of the prevention and correction of posture disorders in high school students”, Yaroslavskiy pedagogicheskiy vestnik, No 4, Tom III, pp. 185-189. (in Russ.)

Mirskaya, N. B., Kolomenskaya, A. N. & Sinyakina, A. D. (2015), “Medicine-social significance of disorders and diseases of the musculoskeletal system of children and adolescents”, Gigiena i sanitariya, No 94(1), pp. 97-104. (in Russ.)

Skinder, L. A., Gerasevich, A. N., Polyakova, T. D. & Pankova, M. D. (2012), Fizicheskaya reabilitatsiya detey s narusheniyami osanki i skoliozom [Physical rehabilitation of children with disorders of posture and scoliosis], BrGU, Brest, 210 p. (in Russ.)

Kratěnová, J., Žejglicová, K., Malý, M. & Filipová, V. (2007), Prevalence and Risk Factors of Poor Posture in School Children in the Czech Republic, Journal of School Health, Vol. 77, No 3, pp. 131-137.

Lazary, A., Szövérfi, Z., Szita, J., Somhegyi, A., Kümin, M. & Varga, P. P. (2014), Primary prevention of discdegeneration-relatedsymptoms, Eur. Spine J, Vol. 23, Suppl. 3, pp. 385-393.

Noll, M., Candotti, C. T. & Vieira, A. (2012), Escola de educação postural : revisãosistemática dos programasdesenvolvidos para escolares no Brasil, Movimento, Vol. 18(4), pp. 265-291.

Noll, M., Candotti, C. T., Rosa, B. N. & Loss, J. F. (2016), Back pain prevalence and associated factors in children and adolescents: an epidemiological population study, Rev. SaudePublica, Vol. 50, No 31, pp. 1-10.


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.


Copyright (c) 2016 Сергій Афанасьєв

Creative Commons License
Ця робота ліцензована Creative Commons Attribution 4.0 International License.