DOI: https://doi.org/10.15391/snsv.2016-5.001

Гендерні особливості функціонального стану хребта підлітків зі сколіотичною поставою

Сергій Афанасьєв

Анотація


Мета: вивчити рівень рухливої здатності хребта та витривалості м'язів тулуба та визначити гендерні особливості їх функціонального стану у дітей середнього шкільного віку зі сколіотичною поставою в залежності від зверненості вершини дуги викривлення хребетного стовпа.

Матеріал і методи: обстежено 40 дівчаток та 40 хлопчиків, у тому числі з правобічною деформацією хребта у грудному відділі – 18 дівчаток та 18 хлопчиків, лівобічною – 22 дівчинки та 22 хлопчика.

Результати: при вивченні рівня гнучкості хребта і витривалості м'язів тулуба у дітей середнього шкільного віку зі сколіотичною поставою виявлено особливості змін показників у залежності від статі дітей та спрямованості вершини дуги викривлення хребетного стовпа.

Висновки: встановлено, що рівень зниження гнучкості хребта у хлопчиків вище, ніж у дівчаток, тоді як показники скоротливої здатності і тонусу м'язів «м'язового корсету» вище у хлопчиків.


Ключові слова


підлітки; сколіотична постава; функціональний стан хребта; гендерні відмінності

Повний текст:

PDF

Посилання


Galiakhmetova, G. M. (2006), Fiziologicheskie izgiby pozvonochnika i funktsionalnoe sostoyanie organizma podrostkov 12–15 let: avtoref. dis. na soiskanie uchenoy stepeni kand. biol. nauk: spets. 14.00.16. [The physiological curves of the spine and the functional state of the organism of adolescents 12–15 years: PhD thesis abstract],Kazan, 24 p. (in Russ.)

Zinyakov, N. N., Boldyrev, S. Yu., Zinyakov, N. T. & Bartashevich, V. V. (2009), “On the question of the prevalence of postural disorders in schoolchildren”, Kubanskiy nauchnyy meditsinskiy vestnik, No 8, pp. 91-93. (in Russ.)

Ivanova, Ye. M. (2011), Antropologicheskie aspekty izucheniya osanki tela u detey i vzroslykh: avtoref. kand. biol. nauk: spets.03.03.02 [Anthropological aspects of studying body posture in children and adults: PhD thesis abstract], Moskva, 24 p. (in Russ.)

Kashuba, V. A. (2003), Biomekhanika osanki [Biomechanics of Posture], Olimpiyskaya literatura, Kyiv, 280 p. (in Russ.)

Kirichuk, S. V., Khramtsov, P. I. & Kuchma, V. R. (2006), “Prevalence and risk factors of spinal deformities and disorders of posture in children and adolescents”, Voprosy sovremennoy pediatrii, No 5, pp. 265-266. (in Russ.)

Kosheleva, L. P. (2014), “Correct posture – the key to human health”, Mezhdunarodnyy zhurnal prikladnykh i fundamentalnykh issledovaniy, No 12-2, pp. 325-217. (in Russ.)

Levin, A. V. (2013), “Modern aspects of the prevention and correction of posture disorders in high school students”, Yaroslavskiy pedagogicheskiy vestnik, No 4, Tom III, pp. 185-189. (in Russ.)

Mirskaya, N. B., Kolomenskaya, A. N. & Sinyakina, A. D. (2015), “Medicine-social significance of disorders and diseases of the musculoskeletal system of children and adolescents”, Gigiena i sanitariya, No 94(1), pp. 97-104. (in Russ.)

Skinder, L. A., Gerasevich, A. N., Polyakova, T. D. & Pankova, M. D. (2012), Fizicheskaya reabilitatsiya detey s narusheniyami osanki i skoliozom [Physical rehabilitation of children with disorders of posture and scoliosis], BrGU, Brest, 210 p. (in Russ.)

Kratěnová, J., Žejglicová, K., Malý, M. & Filipová, V. (2007), Prevalence and Risk Factors of Poor Posture in School Children in the Czech Republic, Journal of School Health, Vol. 77, No 3, pp. 131-137.

Lazary, A., Szövérfi, Z., Szita, J., Somhegyi, A., Kümin, M. & Varga, P. P. (2014), Primary prevention of discdegeneration-relatedsymptoms, Eur. Spine J, Vol. 23, Suppl. 3, pp. 385-393.

Noll, M., Candotti, C. T. & Vieira, A. (2012), Escola de educação postural : revisãosistemática dos programasdesenvolvidos para escolares no Brasil, Movimento, Vol. 18(4), pp. 265-291.

Noll, M., Candotti, C. T., Rosa, B. N. & Loss, J. F. (2016), Back pain prevalence and associated factors in children and adolescents: an epidemiological population study, Rev. SaudePublica, Vol. 50, No 31, pp. 1-10.


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.


Copyright (c) 2016 Сергій Афанасьєв

Creative Commons License
Ця робота ліцензована Creative Commons Attribution 4.0 International License.

This journal provides immediate open access to its content on the principle that making research freely available to the public supports a greater global exchange of knowledge