Гендерні особливості функціонального стану хребта підлітків зі сколіотичною поставою
DOI:
https://doi.org/10.15391/snsv.2016-5.001Ключові слова:
підлітки, сколіотична постава, функціональний стан хребта, гендерні відмінностіАнотація
Мета: вивчити рівень рухливої здатності хребта та витривалості м'язів тулуба та визначити гендерні особливості їх функціонального стану у дітей середнього шкільного віку зі сколіотичною поставою в залежності від зверненості вершини дуги викривлення хребетного стовпа.
Матеріал і методи: обстежено 40 дівчаток та 40 хлопчиків, у тому числі з правобічною деформацією хребта у грудному відділі – 18 дівчаток та 18 хлопчиків, лівобічною – 22 дівчинки та 22 хлопчика.
Результати: при вивченні рівня гнучкості хребта і витривалості м'язів тулуба у дітей середнього шкільного віку зі сколіотичною поставою виявлено особливості змін показників у залежності від статі дітей та спрямованості вершини дуги викривлення хребетного стовпа.
Висновки: встановлено, що рівень зниження гнучкості хребта у хлопчиків вище, ніж у дівчаток, тоді як показники скоротливої здатності і тонусу м'язів «м'язового корсету» вище у хлопчиків.
Посилання
Galiakhmetova, G. M. (2006), Fiziologicheskie izgiby pozvonochnika i funktsionalnoe sostoyanie organizma podrostkov 12–15 let: avtoref. dis. na soiskanie uchenoy stepeni kand. biol. nauk: spets. 14.00.16. [The physiological curves of the spine and the functional state of the organism of adolescents 12–15 years: PhD thesis abstract],Kazan, 24 p. (in Russ.)
Zinyakov, N. N., Boldyrev, S. Yu., Zinyakov, N. T. & Bartashevich, V. V. (2009), “On the question of the prevalence of postural disorders in schoolchildren”, Kubanskiy nauchnyy meditsinskiy vestnik, No 8, pp. 91-93. (in Russ.)
Ivanova, Ye. M. (2011), Antropologicheskie aspekty izucheniya osanki tela u detey i vzroslykh: avtoref. kand. biol. nauk: spets.03.03.02 [Anthropological aspects of studying body posture in children and adults: PhD thesis abstract], Moskva, 24 p. (in Russ.)
Kashuba, V. A. (2003), Biomekhanika osanki [Biomechanics of Posture], Olimpiyskaya literatura, Kyiv, 280 p. (in Russ.)
Kirichuk, S. V., Khramtsov, P. I. & Kuchma, V. R. (2006), “Prevalence and risk factors of spinal deformities and disorders of posture in children and adolescents”, Voprosy sovremennoy pediatrii, No 5, pp. 265-266. (in Russ.)
Kosheleva, L. P. (2014), “Correct posture – the key to human health”, Mezhdunarodnyy zhurnal prikladnykh i fundamentalnykh issledovaniy, No 12-2, pp. 325-217. (in Russ.)
Levin, A. V. (2013), “Modern aspects of the prevention and correction of posture disorders in high school students”, Yaroslavskiy pedagogicheskiy vestnik, No 4, Tom III, pp. 185-189. (in Russ.)
Mirskaya, N. B., Kolomenskaya, A. N. & Sinyakina, A. D. (2015), “Medicine-social significance of disorders and diseases of the musculoskeletal system of children and adolescents”, Gigiena i sanitariya, No 94(1), pp. 97-104. (in Russ.)
Skinder, L. A., Gerasevich, A. N., Polyakova, T. D. & Pankova, M. D. (2012), Fizicheskaya reabilitatsiya detey s narusheniyami osanki i skoliozom [Physical rehabilitation of children with disorders of posture and scoliosis], BrGU, Brest, 210 p. (in Russ.)
Kratěnová, J., Žejglicová, K., Malý, M. & Filipová, V. (2007), Prevalence and Risk Factors of Poor Posture in School Children in the Czech Republic, Journal of School Health, Vol. 77, No 3, pp. 131-137.
Lazary, A., Szövérfi, Z., Szita, J., Somhegyi, A., Kümin, M. & Varga, P. P. (2014), Primary prevention of discdegeneration-relatedsymptoms, Eur. Spine J, Vol. 23, Suppl. 3, pp. 385-393.
Noll, M., Candotti, C. T. & Vieira, A. (2012), Escola de educação postural : revisãosistemática dos programasdesenvolvidos para escolares no Brasil, Movimento, Vol. 18(4), pp. 265-291.
Noll, M., Candotti, C. T., Rosa, B. N. & Loss, J. F. (2016), Back pain prevalence and associated factors in children and adolescents: an epidemiological population study, Rev. SaudePublica, Vol. 50, No 31, pp. 1-10.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2016 Сергій Афанасьєв
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Наше видання використовує положення про авторські права CREATIVE COMMONS для журналів відкритого доступу.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.