Чисельне дослідження процесу стиснення турбулізованого двотемпературного повітряного заряду у дизельному двигуні

Автор(и)

  • Anatoliy Kasimov Військовий інститут танкових військ Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут» вул. Полтавський шлях, 192, м. Харків, Україна, 61098, Україна https://orcid.org/0000-0002-7358-4719
  • Kostyantyn Korytchenko Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут» вул. Кирпичова, 2, м. Харків, Україна, 61002, Україна https://orcid.org/0000-0002-1100-5435
  • Dmytro Dubinin Національний університет цивільного захисту України вул. Чернишевська, 94, м. Харків, Україна, 61023, Україна https://orcid.org/0000-0001-8948-5240
  • Andrei Lisnyak Національний університет цивільного захисту України вул. Чернишевська, 94, м. Харків, Україна, 61023, Україна https://orcid.org/0000-0001-5526-1513
  • Evgen Slepuzhnikov Національний університет цивільного захисту України вул. Чернишевська, 94, м. Харків, Україна, 61023, Україна https://orcid.org/0000-0002-5449-3512
  • Igor Khmyrov Національний університет цивільного захисту України вул. Чернишевська, 94, м. Харків, Україна, 61023, Україна https://orcid.org/0000-0002-7958-463X

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2018.150376

Ключові слова:

холодний пуск, дизельний двигун, чисельне дослідження, процес стиснення, полегшення пуску

Анотація

Досліджувалася проблема підвищення енергоефективності систем полегшення пуску дизельних двигунів за рахунок підігрівання повітряного заряду. В основу підвищення енергоефективності закладено підігрівання лише частини заряду. У результаті в циліндрі двигуна утворюється повітряний заряд, що складається з двох шарів повітря з різною температурою.

Для обґрунтування нового методу полегшення холодного пуску багатолітрового дизельного двигуна проведено чисельне дослідження стиснення різнотемпературного повітряного заряду в двигуні. Чисельно досліджувалася зміна температурного поля заряду під час стиснення з урахуванням вихрових потоків, що виникають при формуванні заряду в циліндрі двигуна на прикладі двигуна типу 6ТД. З аналізу температурного поля заряду виявлено наявність умов для надійного самозаймання палива у заряді під час його стиснення. Для формування двох шарів повітря, що мають різну температуру, за умов моделювання задавалося спочатку нагнітання холодного повітря в циліндр двигуна при температурі 253 K. Далі здійснювалось нагнітання підігрітого повітря при температурі 773 K. Об'ємна доля підігрітого повітря в заряді склала 10 %.

За результатами моделювання виявлено, що при стисненні зберігається наявність шарів заряду з різними температурами. Підтверджено досягнення температури самозаймання палива в попередньо підігрітому шарі повітря при температурі впускного повітря – 20 °С.

Отримані результати можуть бути використані для обґрунтування вимог до енергоефективних систем полегшення холодного пуску дизельних двигунів

Біографії авторів

Anatoliy Kasimov, Військовий інститут танкових військ Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут» вул. Полтавський шлях, 192, м. Харків, Україна, 61098

Кафедра загальновійськових дисциплін

Kostyantyn Korytchenko, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут» вул. Кирпичова, 2, м. Харків, Україна, 61002

Доктор технічних наук, старший науковий співробітник

Кафедра загальної електротехніки

Dmytro Dubinin, Національний університет цивільного захисту України вул. Чернишевська, 94, м. Харків, Україна, 61023

Кандидат технічних наук

Кафедра пожежної тактики та аварійно-рятувальних робіт

Andrei Lisnyak, Національний університет цивільного захисту України вул. Чернишевська, 94, м. Харків, Україна, 61023

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра пожежної тактики та аварійно-рятувальних робіт

Evgen Slepuzhnikov, Національний університет цивільного захисту України вул. Чернишевська, 94, м. Харків, Україна, 61023

Кандидат технічних наук

Кафедра спеціальної хімії та хімічної технології

Igor Khmyrov, Національний університет цивільного захисту України вул. Чернишевська, 94, м. Харків, Україна, 61023

Кандидат психологічних наук

Кафедра наглядово-профілактичної діяльності

Посилання

  1. Serpukhov, O. V., Korytchenko, K. V., Kasimov, A. M., Trofymenko, S. V. (2018). Zaiavka na vynakhid No. A2018 02175 UA. Prystriy dlia polehshennia zapusku dyzelnykh dvyhuniv. declareted: 03.03.2018.
  2. Mollenhauer, K., Tschöke, H. (Eds.) (2010). Handbook of diesel engines. Springer-Verlag, 636. doi: https://doi.org/10.1007/978-3-540-89083-6
  3. Shipunov, V. (2013). Analysis of ways to start automotive diesel internal combustion engines at low temperatures. Zbirnyk naukovykh prats [Poltavskoho natsionalnoho tekhnichnoho universytetu im. Yu. Kondratiuka]. Ser.: Haluzeve mashynobuduvannia, budivnytstvo, 2 (1 (36)), 156–165.
  4. Dubinin, D., Korytchenko, K., Lisnyak, A., Hrytsyna, I., Trigub, V. (2018). Improving the installation for fire extinguishing with finely­dispersed water. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 2 (10 (92)), 38–43. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2018.127865
  5. Korytchenko, K., Ozerov, A., Vinnikov, D., Skob, Yu., Dubinin, D., Meleshchenko, R. (2018). Numerical simulation of influence of the non-equilibrium excitation of molecules on direct detonation initiation by spark discharge. Problems of Atomic Science and Technology, 4 (116), 194–199.
  6. Korytchenko, K., Markov, V., Polyakov, I., Slepuzhnikov, E., Meleshchenko, R. (2018). Validation of the numerical model of a spark channel expansion in a low-energy atmospheric pressure discharge. Problems of Atomic Science and Technology, 4 (116), 144–149.
  7. Deng, Y., Liu, H., Zhao, X., E, J., Chen, J. (2018). Effects of cold start control strategy on cold start performance of the diesel engine based on a comprehensive preheat diesel engine model. Applied Energy, 210, 279–287. doi: https://doi.org/10.1016/j.apenergy.2017.10.093
  8. García-Contreras, R., Armas, O., Mata, C., Villanueva, O. (2017). Impact of Gas To Liquid and diesel fuels on the engine cold start. Fuel, 203, 298–307. doi: https://doi.org/10.1016/j.fuel.2017.04.116
  9. Ezzitouni, S., Soriano, J. A., Gómez, A., Armas, O. (2017). Impact of injection strategy and GTL fuels on combustion process and performance under diesel engine start. Fuel, 200, 529–544. doi: https://doi.org/10.1016/j.fuel.2017.04.012
  10. Chartier, C., Aronsson, U., Andersson, Ö., Egnell, R. (2009). Effect of Injection Strategy on Cold Start Performance in an Optical Light-Duty DI Diesel Engine. SAE International Journal of Engines, 2 (2), 431–442. doi: https://doi.org/10.4271/2009-24-0045
  11. Pastor, J. V., García-Oliver, J. M., Pastor, J. M., Ramírez-Hernández, J. G. (2011). Ignition and combustion development for high speed direct injection diesel engines under low temperature cold start conditions. Fuel, 90 (4), 1556–1566. doi: https://doi.org/10.1016/j.fuel.2011.01.008
  12. Payri, F., Broatch, A., Salavert, J. M., Martín, J. (2010). Investigation of Diesel combustion using multiple injection strategies for idling after cold start of passenger-car engines. Experimental Thermal and Fluid Science, 34 (7), 857–865. doi: https://doi.org/10.1016/j.expthermflusci.2010.01.014
  13. Roberts, A., Brooks, R., Shipway, P. (2014). Internal combustion engine cold-start efficiency: A review of the problem, causes and potential solutions. Energy Conversion and Management, 82, 327–350. doi: https://doi.org/10.1016/j.enconman.2014.03.002
  14. Kasimov, A. M., Serpukhov, O. V., Korytchenko, K. V., Parkhomchuk, O. V. (2018). Modeling of aircraft storage with temperature gradient in diesel engine type 6TD. Mekhanika ta mashynobuduvannia, 1, 81–88.
  15. Godunov, S. K., Zabrodin, A. V., Ivanov, M. Ya., Krayko, A. N. et. al. (1976). Chislennoe reshenie mnogomernyh zadach gazovoy dinamiki. Moscow: Glavnaya redakciya fiziko-matematicheskoy literatury izdatel'stva «Nauka», 400.
  16. Pirumov, U. G., Roslyakov, G. S. (1987). Chislennye metody gazovoy dinamiki. Moscow: Vysshaya shkola, 232.
  17. Cherniy, G. G. (1988). Gazovaya dinamika. Moscow: Glavnaya redakciya fiziko-matematicheskoy literatury izdatel'stva «Nauka», 424.
  18. Sergel', O. S. (1981). Prikladnaya gidrogazodinamika. Moscow: Mashinostroenie, 374.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-12-10

Як цитувати

Kasimov, A., Korytchenko, K., Dubinin, D., Lisnyak, A., Slepuzhnikov, E., & Khmyrov, I. (2018). Чисельне дослідження процесу стиснення турбулізованого двотемпературного повітряного заряду у дизельному двигуні. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 6(5 (96), 49–53. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2018.150376

Номер

Розділ

Прикладна фізика