Розробка моделі вагомостей параметрів автомобільних доріг у складі інформаційно-управлінської системи грошової оцінки
DOI:
https://doi.org/10.15587/1729-4061.2019.156519Ключові слова:
вагомість параметрів, автомобільні дороги, рівень якісного стану, кваліметрія, ієрархічна модель, інформаційно-управлінська системаАнотація
Розглянуто підходи до побудови багаторівневої ієрархічної системи показників оцінки якісного стану ділянки автомобільної дороги. Розроблено модель вагомостей параметрів та характеристик автомобільних доріг як дорожньо-транспортного активу у складі інформаційно-управлінської системи грошової оцінки. Проведення досліджень обумовлене необхідністю розробки уніфікованої кваліметричної моделі грошової оцінки ділянки автомобільної дороги. В результаті проаналізовано параметри та конструктивні елементи автомобільних доріг, що дозволило розглянути об’єкт оцінки – ділянку дороги з точки зору методології побудови складних багаторівневих ієрархічних систем. На основі запропонованого підходу побудовано повну кваліметричну модель для вартісної оцінки автомобільної дороги, яка ґрунтується на методі декомпозиції властивостей об’єкта та включає максимальну кількість можливих параметрів, характеристик, конструктивних елементів, показників транспортно-експлуатаційного стану.
Запропоновано механізм обґрунтування вагомостей параметрів та характеристик об’єкта оцінки – ділянки автомобільної дороги шляхом раціонального поєднання вартісного, експертного методів та методу еквівалентних співвідношень. Адекватність запропонованої моделі підтверджується аналізом стандартних похибок, які складають біля 5 %, що суттєво не впливає на достовірність результатів аналітичних розрахунків.
Результати проведених досліджень слугуватимуть подальшим розвитком інформаційно-управлінської системи грошової оцінки дорожньо-транспортного комплексу, метою функціонування якої є обґрунтування раціональних управлінських рішень щодо дорожніх активів в цілому та автомобільних доріг зокрема.
Розроблена модель вагомостей параметрів автомобільних доріг може бути використана підприємствами та організаціями дорожньої галузі та може бути підґрунтям для прийняття ефективних обґрунтованих управлінських рішень щодо дорожньо-транспортних активівПосилання
- Procuring Infrastructure Public-Private Partnerships. Available at: https://ppp.worldbank.org/public-private-partnership/library/procuring-infrastructure-ppps-2018
- High, J. (2008). Financing Virginia’s Roads: Value-Based Investing for Government Infrastructure. SSRN Electronic Journal. doi: https://doi.org/10.2139/ssrn.1689862
- Özcan, İ. Ç. (2018). The privatization of roads: An overview of the Turkish case. Case Studies on Transport Policy, 6 (4), 529–536. doi: https://doi.org/10.1016/j.cstp.2018.07.001
- Leonova, T. I., Kalazhokova, Y. A. (2015). Qualimetric model quality assessment of scientific-technical works. Fundamental research, 6, 143–147. Available at: http://www.fundamental-research.ru/ru/article/view?id=38410
- Barinov, N. P., Abbasov, M. E. (2016). O korrektnom ispol'zovanii kvalimetricheskih procedur pri ocenke nedvizhimosti. Biblioteka LABRATE.RU. Available at: http://www.labrate.ru/articles/2016-barinov-abbasov.pdf
- Oleynikov, B. V., Beskorsyi, N. S. (2014). About influence of scale on result of complex decisions in methodology AHP by T. Saaty. Obrazovatel'nye resursy i tekhnologii, 1 (4), 331–337. Available at: https://www.muiv.ru/vestnik/pdf/pp/ot_2014_1_331-337.pdf
- Tikhomirova, A. N., Sidorenko, E. V. (2012). Variation of hierarchy analysis method T. Saaty for the reckoning of criteria weights for innovative project estimation. Modern problems of science and education, 2. Available at: http://www.science-education.ru/ru/article/view?id=6009
- Osman, M. A. M. (2017). Impact of the Dimensions of Strategic Information Quality as Mediator Variable in the Relationship between Effectiveness of Strategic Decisions and Achieving Strategic Objectives: Case Study Cement Factory, Bisha, Saudi Arabia. Singaporean Journal of Business Economics and Management Studies, 5 (10), 16–27. doi: https://doi.org/10.12816/0037570
- Makarov, V. M., Semeikina, N. M., Filimonenko, A. A. (2017). Qualimetric modelling in the assessment of land sites. Journal «Izvestiya Vuzov. Investitsiyi. Stroyitelstvo. Nedvizhimost», 7 (4), 108–125. doi: https://doi.org/10.21285/2227-2917-2017-4-108-125
- Azgaldov, G. G., Kostin, A. V., Padilla Omiste, A. E. (2015). The ABC of Qualimetry: The Toolkit for measuring immeasurable. Ridero, 167.
- Sidenko, V. M., Rokac, S. Yu. (1981). Upravlenie kachestvom v dorozhnom stroitel'stve. Moscow: Transport.
- Kaveshnikov, N. T. (2000). Upravlenie kachestvom produkcii (na primere vypolneniya dorozhno-stroitel'nyh rabot). Moscow: Moskovskiy gosudarstvennyy universitet prirodoobustroystva.
- DBN V.2.3-4:2015. Avtomobilni dorohy. Proektuvannia. Budivnytstvo (2015). Kyiv: DP «Ukrarkhbudinform», 104.
- Lapidus, A., Makarov, A. (2016). Fuzzy sets on step of planning of experiment for organization and management of construction processes. MATEC Web of Conferences, 86, 05003. doi: https://doi.org/10.1051/matecconf/20168605003
- Dolzhanskiy, A. M., Bondarenko, O. A., Petlyovaniy, Y. A. (2017). Influence of the average weighted estimation type on the dependence of the complex quality index on the parameters of object. Devices and Methods of Measurements, 8 (4), 398–407. doi: https://doi.org/10.21122/2220-9506-2017-8-4-63-67
- Finogenko, I. A., D’yakovich, M. P. (2017). Method of analysis of hierarchies and construction integrated parameters for multiple systems. Tambov University Reports. Series: Natural and Technical Sciences, 22 (6), 1335–1340. doi: https://doi.org/10.20310/1810-0198-2017-22-6-1335-1340
- Metodychni rekomendatsiyi z provedennia vartisnoi otsinky avtomobilnykh dorih i sporud na nykh (MR D 1.2-37641918-884:2017). Available at: http://dorndi.org.ua/ua
- DSTU 3587-97. Bezpeka dorozhnoho rukhu. Avtomobilni dorohy, vulytsi ta zaliznychni pereizdy. Vymohy do ekspluatatsiynoho stanu (1997). Kyiv: DERZhSTANDART Ukrainy, 24.
- Kanin, O. P., Kharchenko, A. M. (2014). Upravlinnia dorozhnim hospodarstvom shliakhom zastosuvannia informatsiyno-analitychnoi systemy. Informatsiyni protsesy, tekhnolohiyi ta systemy na transporti, 2.
- SOU 45.2-00018112-042. Avtomobilni dorohy. Vyznachennia transportno-ekspluatatsiynykh pokaznykiv dorozhnikh odiahiv (2009). Kyiv: Derzhavna sluzhba avtomobilnykh dorih Ukrainy (Ukravtodor), 45.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Оlena Slavinska, Vitalii Stozhka, Anna Kharchenko, Andrey Bubela, Alina Kvatadze

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Закріплення та умови передачі авторських прав (ідентифікація авторства) здійснюється у Ліцензійному договорі. Зокрема, автори залишають за собою право на авторство свого рукопису та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY. При цьому вони мають право укладати самостійно додаткові угоди, що стосуються неексклюзивного поширення роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом, але за умови збереження посилання на першу публікацію статті в цьому журналі.
Ліцензійний договір – це документ, в якому автор гарантує, що володіє усіма авторськими правами на твір (рукопис, статтю, тощо).
Автори, підписуючи Ліцензійний договір з ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР», мають усі права на подальше використання свого твору за умови посилання на наше видання, в якому твір опублікований. Відповідно до умов Ліцензійного договору, Видавець ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР» не забирає ваші авторські права та отримує від авторів дозвіл на використання та розповсюдження публікації через світові наукові ресурси (власні електронні ресурси, наукометричні бази даних, репозитарії, бібліотеки тощо).
За відсутності підписаного Ліцензійного договору або за відсутністю вказаних в цьому договорі ідентифікаторів, що дають змогу ідентифікувати особу автора, редакція не має права працювати з рукописом.
Важливо пам’ятати, що існує і інший тип угоди між авторами та видавцями – коли авторські права передаються від авторів до видавця. В такому разі автори втрачають права власності на свій твір та не можуть його використовувати в будь-який спосіб.