Calculation procedure of structured-logical scheme
DOI:
https://doi.org/10.15587/1729-4061.2011.1735Keywords:
Educational process management, structured-logical schemeAbstract
Valuation method of structured-logical scheme is covered. Method allows determining rational temporal intervals for placing of the disciplines modules in the plan of educational process in the network of normative educational load limitation with a glance of the logical sequence of disciplines
References
- Ясенова І.С. Технологія застосування методів управління проектами для планування навчального процесу ВНЗ / І.С. Ясенова, Н.Ю. Тесля // Східно-Європейський журнал передових технологій. – 2008. – № 2/2 (32). – С. 30–33.
- Тесля Н.Ю. Доцільність використання засобів управління проектами в управлінні навчальним процесом / Н.Ю. Тесля, І.С. Ясенова // Управління проектами у розвитку суспільства : IV Міжнар. конф., 24-25 травня 2007 р.: тези доп. – К.: КНУБА, 2007. – С. 147–148.
- Ясенова І.С. Аспекти побудови структурно-логічної схеми дисциплін засобами Primavera Project Planner Enterprise (P3e) / І.С. Ясенова // Современные информационные технологи в экономике и управлении предпирятиями, программами и проектами : V Междунар. науч.-практ. конф., 10-16 сентября 2007 г.: тезисы докл. – Х.: Национальный аэрокосмический университет им. Н.Е. Жуковського «Харьковский авиационный институт», 2007. – С. 184–185.
- Тесля Ю.М. Використання проектного підходу до розрахунку і оптимізації навчальних планів / Ю.М. Тесля, І.С. Ясенова, Н.Ю. Тесля // Вища технічна освіта: проблеми та перспективи розвитку в контексті Болонського процесу : VІІІ Міжнар. наук.-метод. конф., 21-22 вересня 2007 р.: тези доп. – К.: ВПК «Політехніка», 2007. – С. 170–172.
- Тесля Ю.М. Технологія формування інформаційного ресурсу систем управління навчальним процесом на базі моделей несилової взаємодії / Ю.М. Тесля, І.С. Ясенова // Східно-Європейський журнал передових технологій. – 2008. – № 3/3 (33). – C. 76–78.
- Ясенова І.С. Математична модель технології формування навчального плану відповідно до кредитно-модульної системи організації навчального процесу / І.С. Ясенова // Автоматизированные системы управления и приборы автоматики. – 2007. – Выпуск 139. – С. 68–73.
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2014 Ірина Сергіївна Ясенова
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
The consolidation and conditions for the transfer of copyright (identification of authorship) is carried out in the License Agreement. In particular, the authors reserve the right to the authorship of their manuscript and transfer the first publication of this work to the journal under the terms of the Creative Commons CC BY license. At the same time, they have the right to conclude on their own additional agreements concerning the non-exclusive distribution of the work in the form in which it was published by this journal, but provided that the link to the first publication of the article in this journal is preserved.
A license agreement is a document in which the author warrants that he/she owns all copyright for the work (manuscript, article, etc.).
The authors, signing the License Agreement with TECHNOLOGY CENTER PC, have all rights to the further use of their work, provided that they link to our edition in which the work was published.
According to the terms of the License Agreement, the Publisher TECHNOLOGY CENTER PC does not take away your copyrights and receives permission from the authors to use and dissemination of the publication through the world's scientific resources (own electronic resources, scientometric databases, repositories, libraries, etc.).
In the absence of a signed License Agreement or in the absence of this agreement of identifiers allowing to identify the identity of the author, the editors have no right to work with the manuscript.
It is important to remember that there is another type of agreement between authors and publishers – when copyright is transferred from the authors to the publisher. In this case, the authors lose ownership of their work and may not use it in any way.