Розробка і дослідження інваріантної системи автоматичного регулювання кутової швидкості валу дизельного двигуна
DOI:
https://doi.org/10.15587/1729-4061.2019.178918Ключові слова:
імітаційна модель, передавальна функція, коректувальна ланка, скрепер, дизельний двигун, кутова швидкість двигуна, землерийна машинаАнотація
Досліджено підвищення незалежності роботи автотракторних двигунів від впливу зовнішнього навантаження на вал двигуна за рахунок покращення динамічних показників елементів системи автоматичного регулювання його кутової швидкості. Дослідження динамічних параметрів роботи дизельного двигуна виконані за допомогою імітаційного моделювання. Розроблена і досліджена інваріантна (комбінована) імітаційна модель системи автоматичного регулювання та контролю роботи дизельного двигуна та розроблено автоматизовану систему керування ківшом самохідної землерийної машини з використанням сучасного апаратного забезпечення. Знайшло продовження дослідження інваріантної системи САР кутової швидкості двигуна, яка забезпечує оптимальні показники його роботи, незалежно від зовнішніх збурень, шляхом включення в систему автоматичного керування коректувальної ланки. Час відновлення усталеного значення кутової швидкості двигуна при навантаженні зменшується приблизно в 7 разів, а величина падіння кутової швидкості – приблизно в 6 разів Запропонована конструкція зразка системи керування ківшом скрепера для проведення експериментальних досліджень процесу копання самохідної землерийної машини. Розроблена алгоритмічна структурна схема комбінованої інваріантної САР кутової швидкості двигуна із врахуванням впливу компенсаційного пристрою для випадку, коли дія збурення носить експоненціальний характер і яка враховує роботу пристрою обмеження перевищення максимально-допустимого значення дії збурення
Посилання
- Pro ctratehiu staloho rozvytku "Ukraina - 2020". Verkhovna Rada Ukrainy. Available at: https://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/5/2015#n10
- Chukurna, O. P. (2013). Strategic directions of development of engineer in the context of economic reforms in Ukraine. ECONOMICS: time realities, 3 (8), 36–42. Available at: http://economics.opu.ua/files/archive/2013/No3/36-42.pdf
- Hmara, L. A., Spil'nik, M. A. (2013). Issledovanie rabochego protsessa kovsha skrepera (kopanie i vygruzka grunta). Naukovyi visnyk budivnytstva, 73, 296–306.
- Khmara, L. A., Spilnyk, M. A., Shpak, M. V. (2011). Pat. No. 67771 UA. Scraper bucket. No. u201108133; declareted: 29.06.2011; published: 12.03.2012, Bul. No. 5. Available at: http://uapatents.com/6-67771-kivsh-skrepera.html
- Tadros, M., Ventura, M., Guedes Soares, C. (2019). Optimization procedure to minimize fuel consumption of a four-stroke marine turbocharged diesel engine. Energy, 168, 897–908. doi: https://doi.org/10.1016/j.energy.2018.11.146
- Gonca, G., Palaci, Y. (2018). Performance investigation of a Diesel engine under effective efficiency-power-power density conditions. Scientia Iranica, 26 (2), 843–855. doi: https://doi.org/10.24200/sci.2018.5164.1131
- Taghavifar, H., Anvari, S. (2019). Optimization of a DI diesel engine to reduce emission and boost power by exergy and NLPQL method. Environmental Progress & Sustainable Energy. doi: https://doi.org/10.1002/ep.13338
- Leach, F., Davy, M., Peckham, M. (2019). Cyclic NO2:NOx ratio from a diesel engine undergoing transient load steps. International Journal of Engine Research, 146808741983320. doi: https://doi.org/10.1177/1468087419833202
- Tovell, J. F. (1983). The Reduction of Heat Losses to the Diesel Engine Cooling System. SAE Technical Paper Series. doi: https://doi.org/10.4271/830316
- Xin, Q. (2013). Diesel engine air system design. Diesel Engine System Design, 860–908. doi: https://doi.org/10.1533/9780857090836.4.860
- Markov, V. A., Devyanin, S. N., Mihal'skiy, L. L. (2013). Analysis of a complex automated control system of the shaft speed and cooling liquid temperatures in diesel engines. Engineering Journal: Science and Innovation. doi: https://doi.org/10.18698/2308-6033-2013-5-724
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Andriy Uzhelovskyi, Mikhail Spilnik, Valentyn Uzhelovskyi, Maxim Shaptala, Halyna Kravec, Oleh Dakhno

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Закріплення та умови передачі авторських прав (ідентифікація авторства) здійснюється у Ліцензійному договорі. Зокрема, автори залишають за собою право на авторство свого рукопису та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY. При цьому вони мають право укладати самостійно додаткові угоди, що стосуються неексклюзивного поширення роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом, але за умови збереження посилання на першу публікацію статті в цьому журналі.
Ліцензійний договір – це документ, в якому автор гарантує, що володіє усіма авторськими правами на твір (рукопис, статтю, тощо).
Автори, підписуючи Ліцензійний договір з ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР», мають усі права на подальше використання свого твору за умови посилання на наше видання, в якому твір опублікований. Відповідно до умов Ліцензійного договору, Видавець ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР» не забирає ваші авторські права та отримує від авторів дозвіл на використання та розповсюдження публікації через світові наукові ресурси (власні електронні ресурси, наукометричні бази даних, репозитарії, бібліотеки тощо).
За відсутності підписаного Ліцензійного договору або за відсутністю вказаних в цьому договорі ідентифікаторів, що дають змогу ідентифікувати особу автора, редакція не має права працювати з рукописом.
Важливо пам’ятати, що існує і інший тип угоди між авторами та видавцями – коли авторські права передаються від авторів до видавця. В такому разі автори втрачають права власності на свій твір та не можуть його використовувати в будь-який спосіб.