Unified theory of movers on continuous flows. brief theory of single row air screws

Authors

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2013.18492

Keywords:

kinematic analysis, thrust of blowing profile, lift force

Abstract

The main mistake that Professor Nikolay Yegorovich Joukowski has committed in formulating the Kutta–Joukowski theorem, formula (1), is the introduction of such an incorrect notion as circulation, .

The Kutta–Joukowski theorem, derived by Professor Nikolay Yegorovich Joukowski, does not stand up to any criticism, as it absolutely does not agree with experimental data of the modern theory of jet engines, where it, formula (1), is incorporated as fundamental. This is due to the fact that under such a concept as circulation, , the maximum pressure of blowing flow on the blade of blowing profile is where circulation is maximum, that is on the outlet edge of blowing profile, and zero pressure of blowing flow on the blade of blowing profile is on the inlet edge, as on the inlet edge .Such a diagram of pressures of blowing flow on the blade of blowing profile, generating a gradient of static pressures, directed against the flow, is in direct contradiction with the experimental data of modern theory of jet engines, which declare that the maximum pressure of blowing flow on the blade of blowing profile is within the inlet edge and this pressure is gradually reduced as blowing flow is displaced to the outlet edge of blowing profile, thus forming the pressure gradient directed along the flow, [1]. Therefore, the Kutta–Joukowski theorem, derived by Professor Nikolay Yegorovich Joukowski in 1912, is incorrect and can not be fundamental for any theory, this theorem should be formulated in the other way, which is described in the paper.

Author Biography

Борис Шамшадович Мамедов, Zaporizhzhya National Technical University st. Zhukovsky, 64, Zaporozhye, Ukraine, 69063

Ph.D., Associate Professor

References

  1. Казанджан, П. К. Теория авиационных двигателей [Текст] / П. К. Казанджан, Н. Д. Тихонов, А. К. Янко. – М.: Машиностроение, 1983. – 223 с.
  2. Мамедов, Б. Ш. Глава 9. Основы единой теории движителей на непрерывных потоках. Вывод формулы тяги, полетного (тягового) КПД, теоремы о подъемной силе продуваемого профиля единичного размаха, как движителя на непрерывных потоках (краткая теория крыла самолета) [Текст] / Б. Ш. Мамедов // Вісник національного технічного університету «ХПІ». Збірник наукових праць. Тематичний випуск: Нові рішення в сучасних технологіях. – 2012. – №50(956). – С. 3-17.
  3. Мамедов, Б. Ш. Основы единой теории движителей на непрерывных потоках. Вывод формулы тяги, полетного (тягового) КПД турбореактивных двигателей [Текст] / Б. Ш. Мамедов // Восточно-Европейский журнал передовых технологий. – 2011. – №4/7 (52). - С. 15-20.
  4. Мамедов, Б. Ш. Глава 2. Основы единой теории движителей на непрерывных потоках. Вывод формулы тяги, полетного (тягового) КПД, теоремы о подъемной силе продуваемого профиля, как движителя [Текст] / Б. Ш. Мамедов // Вісник національного технічного університету «ХПІ». Збірник наукових праць. Тематичний випуск: Нові рішення в сучасних технологіях. – 2011. – №33. – С. 146-153.
  5. Мамедов, Б. Ш. Глава 7. Основы единой теории движителей на непрерывных потоках. Вывод формулы тяги, полетного (тягового) КПД, теоремы о подъемной силе продуваемого профиля крыла птицы, как движителя [Текст] / Б. Ш. Мамедов // Вісник національного технічного університету «ХПІ». Збірник наукових праць. Тематичний випуск: Нові рішення в сучасних технологіях. – 2012. – №44(950). – С. 11-20.
  6. Мамедов, Б. Ш. Основы единой теории движителей на непрерывных потоках. Вывод формулы тяги паруса [Текст] / Б. Ш. Мамедов // Восточно-Европейский журнал передовых технологий. – 2012. – №5/7 (59). – С. 11-17.
  7. Мамедов, Б. Ш. Применение уравнения Эйлера для вывода формул тяги, полетного (тягового) КПД воздушно-реактивных двигателей по внешним параметрам газового потока при [Текст] / Б. Ш. Мамедов // Вісник національного технічного університету «ХПІ». Збірник наукових праць. Тематичний випуск: Нові рішення в сучасних технологіях. – 2013. – №4(978). – С. 3-15.
  8. Мамедов, Б. Ш. Единая теория движителей. Вывод формул тяги, полетного (тягового) КПД ракетных двигателей [Текст] / Б. Ш. Мамедов // Восточно-Европейский журнал передовых технологий. – 2013. –№1/7(61). - С. 67-71.
  9. Мамедов, Б. Ш. Глава 4. Основы единой теории движителей на непрерывных потоках. Разработка направления технического прогресса в области авиадвигателестроения, связанного с повышением газодинамической устойчивости работы воздушно-реактивных двигателей при взлете, полете и посадке [Текст] / Б. Ш. Мамедов // Вісник національного технічного університету «ХПІ». Збірник наукових праць. Тематичний випуск: Нові рішення в сучасних технологіях. – 2011. – №34. – С. 124-134.
  10. Мамедов, Б. Ш. Глава 5. Основы единой теории движителей на непрерывных потоках. Разработка нового направления технического прогресса в области теории и проектирования воздушных винтов, связанное с внедрением в зоне Н-В синусоидального характера изменения осевых скоростей и ускорений газового потока [Текст] / Б. Ш. Мамедов // Вісник національного технічного університету «ХПІ». Збірник наукових праць. Тематичний випуск: Нові рішення в сучасних технологіях. – 2011. – №43. – С. 142-150.
  11. Kazandgan, P. K. Tihonov, N. D., Jnko, A. K. (1983). Theory of aviation engines. M.: Machinebuilding, 223.
  12. Mamedov, B. S. (2012). Chapter 9. Foundations of single theory of movers on the continuous flows. Blowing wing aircraft profile, as a mover on the continuous flows, formulas of thrust, flying (thrust) efficiency, theorem of the raising force calculation (short wing aircraft theory). National Technical University News, "KhPI". Scientific works collection. Topical issue: New solutions in modern technologies, №50(956), 3-17.
  13. Mamedov, B. S. (2011). Foundations of single theory of movers on the continuous flows. Turbo-jet engines formulas thrust, flying (thrust) efficiency calculation. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, №4/7(52), 15-20.
  14. Mamedov, B. S. (2011). Chapter 2. Foundations of single theory of movers on the continuous flows. Blowing profile, as a mover, formulas of thrust, flying (thrust) efficiency, theorem of raising force calculation. National Technical University News, "KhPI". Scientific works collection. Topical issue: New solutions in modern technologies, 33, 146-153.
  15. Mamedov, B. S. (2012). Chapter 7. Foundations of single theory of movers on the continuous flows. Blowing wing bird profile, as a mover, formulas of thrust, flying (thrust) efficiency, theorem of raising force calculation. National Technical University News, "KhPI". Scientific works collection. Topical issue: New solutions in modern technologies, №44(950), 11-20.
  16. Mamedov, B. S. (2012). Foundations of single theory of movers on the continuous flows. Sail formulas of thrust calculation. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, №5/7(59), 11-17.
  17. Mamedov, B. S. (2013). The using of Ayler´s equation for calculation of the formulas of thrust and flying (thrust) efficiency on external parameters of gas flow for air-jet engines when . National Technical University News, "KhPI". Scientific works collection. Topical issue: New solutions in modern technologies, №4(978), 3-15.
  18. Mamedov, B. S. (2013). Single theory of movers. Rocket engines formulas of thrust, flying (thrust) efficiency calculation. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, №1/7(61), 61-67.
  19. Mamedov, B. S. (2011). Chapter 4. Foundations of single theory of movers on the continuous flows. Working out the direction of technical progress in aviaenginebuilding, connected with an inceasing of gasodynamic work steady of air-jet engines when takeoff, cruise, landing. National Technical University News, "KhPI". Scientific works collection. Topical issue: New solutions in modern technologies, №34, 124-134.
  20. Mamedov, B. S. (2011). Chapter 5. Foundations of single theory of movers on the continuous flows. Working out the new direction of technical progress in air-screw theory and designing, connected with introducing in zone H-B, sinusoidal character of gas flow axial speed and acceleration changing. National Technical University News, "KhPI". Scientific works collection. Topical issue: New solutions in modern technologies, №43, 142-150.

Published

2013-10-31

How to Cite

Мамедов, Б. Ш. (2013). Unified theory of movers on continuous flows. brief theory of single row air screws. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 5(7(65), 23–30. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2013.18492

Issue

Section

Applied mechanics