Розробка методу підвищення безпеки руху пішоходів при перетині залізничних колій шляхом запровадження інформаційної системи із фіксованим часом попередження
DOI:
https://doi.org/10.15587/1729-4061.2024.300168Ключові слова:
безпека руху, пішохідні переходи, інформаційна система, залізнична колія, рухомий склад, фіксований час попередженняАнотація
Об’єктом досліджень є безпека руху пішоходів при перетині залізничних колій на пішохідних переходах. Розроблено метод підвищення безпеки руху пішоходів при перетині залізничних колій у межах ділянки наближення до залізничного пішохідного переходу шляхом запровадження інформаційної системи попередження пішоходів про рух поїзду із фіксованим часом попередження.
Проведено експериментальні вимірювання швидкості рухомого складу на ділянці наближення до пішохідного переходу через залізничну колію. При змішаному русі поїздів встановлено, що найменшу швидкість руху мала дрезина 67,46 км/год, а найвищу пасажирський поїзд – 131,9 км/год. При цьому швидкість вантажних поїздів коливалася від 74 до 79 км/год. Такі дані потрібні для визначення швидкості руху рухомого складу на ділянці наближення до переїзду, або переходу, що дозволить вчасно вмикати світлозвукову сигналізацю, коли рух пішохода через колію буде небезпечним.
Наведено методику розрахунку довжини ділянки наближення до пішохідного переходу, у залежності від швидкості руху рухомого складу. Встановлено, що швидкість рухомого складу має значний вплив на довжину ділянки наближення. При найменшій виміряній швидкості руху дрезини – 67,46 км/год, довжина ділянки наближення склала 317,46 м, а при русі пасажирського поїзду із швидкістю 131,9 км/год – 620,68 м.
Для одноколійної ділянки залізниці встановлено фіксований час попередження пішохода про наближення поїзду до переходу. Він є сталою величиною, яка закладається в інформаційну систему попередження на одноколійній ділянці і за ним вмикатиметься комплексна світлозвукова сигналізація із інформаційним табло, що попереджуватиме пішохода про рух поїзду. Метод підвищення безпеки руху пішоходів із фіксованим часом передження пішохода про рух поїзду можна використовувати на переїздах із пошохідним рухом, як доповнення до підсистеми переїзної сигналізації на залізничному транспорті. Також його можна застосовувати на облаштованих пішохідних переходах через залізничну колію в урбанізованих просторах. Перевагою запровадження такого методу є фіксований час попередження пішохода, у кожному конкретному випадку наближення поїзду до переходу
Посилання
- Informatsiia pro rezonansni DTP, avariyi, katastrofy u 2023 rotsi. Derzhavna sluzhba Ukrainy iz bezpeky na transporti. Available at: https://old.dsbt.gov.ua/uk/storinka/informaciya-pro-rezonansni-dtp-avariyi-katastrofy-u-2023-roci
- Vivek, A. K., Mohapatra, S. S. (2023). An observational study on pedestrian and bicyclist violations at railroad grade crossings: Exploring the impact of geometrical and operational attributes. Journal of Safety Research, 87, 395–406. https://doi.org/10.1016/j.jsr.2023.08.011
- Zhang, M., Khattak, A. J., Liu, J., Clarke, D. (2018). A comparative study of rail-pedestrian trespassing crash injury severity between highway-rail grade crossings and non-crossings. Accident Analysis & Prevention, 117, 427–438. https://doi.org/10.1016/j.aap.2018.02.001
- Freeman, J., Rakotonirainy, A., Stefanova, T., McMaster, M. (2013). Understanding pedestrian behaviour at railway level crossings: Is there a need for more research? Road & TransportResearch, 22 (3), 29–39. Available at: https://eprints.qut.edu.au/220081/1/63688.pdf
- Freeman, J., Rakotonirainy, A. (2015). Mistakes or deliberate violations? A study into the origins of rule breaking at pedestrian train crossings. Accident Analysis & Prevention, 77, 45–50. https://doi.org/10.1016/j.aap.2015.01.015
- Larue, G. S., Watling, C. N. (2022). Prevalence and dynamics of distracted pedestrian behaviour at railway level crossings: Emerging issues. Accident Analysis & Prevention, 165, 106508. https://doi.org/10.1016/j.aap.2021.106508
- Read, G. J. M., Salmon, P. M., Lenné, M. G., Stanton, N. A. (2016). Walking the line: Understanding pedestrian behaviour and risk at rail level crossings with cognitive work analysis. Applied Ergonomics, 53, 209–227. https://doi.org/10.1016/j.apergo.2015.10.004
- Lobb, B. (2006). Trespassing on the tracks: A review of railway pedestrian safety research. Journal of Safety Research, 37 (4), 359–365. https://doi.org/10.1016/j.jsr.2006.04.005
- Lobb, B., Harré, N., Terry, N. (2003). An evaluation of four types of railway pedestrian crossing safety intervention. Accident Analysis & Prevention, 35 (4), 487–494. https://doi.org/10.1016/s0001-4575(02)00026-x
- Larue, G. S., Watling, C. N., Black, A., Wood, J. M. (2021). Improving the safety of distracted pedestrians with in-ground flashing lights. A railway crossing field study. Journal of Safety Research, 77, 170–181. https://doi.org/10.1016/j.jsr.2021.02.014
- Zhang, J., Liu, F., Chen, Z., Yu, Z., Xiao, X., Shi, L., Guo, Z. (2023). A multi-level analysis on the causes of train-pedestrian collisions in Southwest China 2011–2020. Accident Analysis & Prevention, 193, 107332. https://doi.org/10.1016/j.aap.2023.107332
- Keramati, A., Lu, P., Ren, Y., Tolliver, D., Ai, C. (2021). Investigating the effectiveness of safety countermeasures at highway-rail at-grade crossings using a competing risk model. Journal of Safety Research, 78, 251–261. https://doi.org/10.1016/j.jsr.2021.04.008
- Aupetit, S., Escaich, S., Gillet, C., Herber, P., Grison, E., Morgagni, S. (2023). Virtual reality study of the effects of railway crossing safety technologies on pedestrian behaviour. Transportation Research Procedia, 72, 1264–1271. https://doi.org/10.1016/j.trpro.2023.11.586
- Ahmed, J., Robinson, A., Miller, E. E. (2024). Effectiveness of signs for pedestrian-railroad crossings: Colors, shapes, and messaging strategies. Journal of Safety Research. https://doi.org/10.1016/j.jsr.2024.01.003
- Santander-Mercado, A., Amaya-Mier, R., Castaño-Campo, L., Jubiz-Diaz, M. (2024). An optimisation model to locate level crossings in railway lines at mines to minimise the total weighted-walked distance. IATSS Research, 48 (1), 40–54. https://doi.org/10.1016/j.iatssr.2024.01.003
- Vozniak, O. M., Havryliuk, V. I. (2019). Zabezpechennia bezpeky rukhu na zaliznychnykh pereizdakh. Dnipro, 282. Available at: https://www.researchgate.net/publication/311321045_Zabezpecenna_bezpeki_ruhu_na_zaliznicnih_pereizdah
- Ľupták, V., Čarný, Š. (2024). Rationalization of Selected Crossing Security Devices on Czech Railways Line 201 Tábor – Ražice. Transportation Research Procedia, 77, 171–178. https://doi.org/10.1016/j.trpro.2024.01.023
- Starčević, M., Barić, D., Broz, I. (2021). Increasing level crossing safety in urban areas - Case study City of Zagreb. Road and Rail Infrastructure VI. https://doi.org/10.5592/co/cetra.2020.1030
- Sysyn, M., Nabochenko, O., Kluge, F. et al. (2019). Common crossing structural health analysis with track-side monitoring. Communications, 21 (3), 77–84. Available at: http://eadnurt.diit.edu.ua/bitstream/123456789/11832/1/Sysyn.pdf
- Sysyn, M., Gerber, U., Nabochenko, O., Kovalchuk, V. (2019). Common crossing fault prediction with track based inertial measurements: statistical vs. mechanical approach. Pollack Periodica, 14 (2), 15–26. https://doi.org/10.1556/606.2019.14.2.2
- Jamshidi, A., Hajizadeh, S., Su, Z., Naeimi, M., Núñez, A., Dollevoet, R. et al. (2018). A decision support approach for condition-based maintenance of rails based on big data analysis. Transportation Research Part C: Emerging Technologies, 95, 185–206. https://doi.org/10.1016/j.trc.2018.07.007
- Sysyn, M., Nabochenko, O., Gerber, U., Kovalchuk, V., Petrenko, O. (2019). Common crossing condition monitoring with on board inertial measurements. Acta Polytechnica, 59 (4), 423–434. https://doi.org/10.14311/ap.2019.59.0423
- Sysyn, M., Gruen, D., Gerber, U., Nabochenko, O., Kovalchuk, V. (2019). Turnout Monitoring with Vehicle Based Inertial Measurements of Operational Trains: A Machine Learning Approach. Communications - Scientific Letters of the University of Zilina, 21 (1), 42–48. https://doi.org/10.26552/com.c.2019.1.42-48
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Vitalii Kovalchuk, Yulia Lesiv
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Закріплення та умови передачі авторських прав (ідентифікація авторства) здійснюється у Ліцензійному договорі. Зокрема, автори залишають за собою право на авторство свого рукопису та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY. При цьому вони мають право укладати самостійно додаткові угоди, що стосуються неексклюзивного поширення роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом, але за умови збереження посилання на першу публікацію статті в цьому журналі.
Ліцензійний договір – це документ, в якому автор гарантує, що володіє усіма авторськими правами на твір (рукопис, статтю, тощо).
Автори, підписуючи Ліцензійний договір з ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР», мають усі права на подальше використання свого твору за умови посилання на наше видання, в якому твір опублікований. Відповідно до умов Ліцензійного договору, Видавець ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР» не забирає ваші авторські права та отримує від авторів дозвіл на використання та розповсюдження публікації через світові наукові ресурси (власні електронні ресурси, наукометричні бази даних, репозитарії, бібліотеки тощо).
За відсутності підписаного Ліцензійного договору або за відсутністю вказаних в цьому договорі ідентифікаторів, що дають змогу ідентифікувати особу автора, редакція не має права працювати з рукописом.
Важливо пам’ятати, що існує і інший тип угоди між авторами та видавцями – коли авторські права передаються від авторів до видавця. В такому разі автори втрачають права власності на свій твір та не можуть його використовувати в будь-який спосіб.