Модель оптимізації пакування з використанням витратного поведінкового перспективного підходу у виробництві харчової продукції та напоїв
DOI:
https://doi.org/10.15587/1729-4061.2024.309138Ключові слова:
упаковка, продукти харчування та напої, типографіка, лояльність клієнтів, утримання клієнтів, етнографія, заохочення повторного бізнесу, підвищення продуктивності, поведінка клієнтів, фактор витратАнотація
Існує висока конкуренція у виробництві харчових продуктів і напоїв в Індонезії, де упаковка виконує дуже важливу функцію, головною функцією якої є захист продукту, а також є фактором залучення інтересу споживачів до здійснення покупок. У виробництві упаковки домінують кілька компаній, які за категоріями поділяються на виробництво середнього та низького рівня. Дослідження потрібно для створення оптимальної моделі дизайну упаковки з урахуванням культури та звичок споживача. Врахування поведінки клієнтів і витрат має функцію контролю. Етнографічні дослідження використовуються для вивчення елементів упаковки, які важливі для споживача, а для обробки даних використовувалося моделювання структурними рівняннями.
Результатом є концептуальна модель, а також рекомендації для виробників харчових продуктів і напоїв щодо використовуваної упаковки. Сім елементів упаковки, які заслуговують першочергової уваги: дизайн, зображення, типографіка, колір, розмір, матеріал і якість. Використання факторів звички та витрат має контрольні змінні з максимальним прибутком як цільовою функцією. Рекомендації для середнього виробництва зосереджуються на чотирьох елементах упаковки: дизайн, зображення, колір і якість. Це рекомендовано для максимізації стратегій утримання клієнтів і підвищення їх лояльності. Середній та низький рівень виробництва зосереджений на чотирьох елементах упаковки: колір, розмір, матеріал і якість. Рекомендовано максимізувати стратегії для заохочення повторного бізнесу та підвищення продуктивності.
Функції, визначені в цьому дослідженні, цілком можуть бути впроваджені виробником продуктів харчування та напоїв разом із рекомендованими стратегіями. Наприклад, на середньому та низькому рівні виробництва дуже важливо звернути увагу на наявність товару в кількох розмірах
Посилання
- Wang, H., Ab Gani, M. A. A., Liu, C. (2023). Impact of Snack Food Packaging Design Characteristics on Consumer Purchase Decisions. Sage Open, 13 (2). https://doi.org/10.1177/21582440231167109
- Pålsson, H., Sandberg, E. (2021). Packaging paradoxes in food supply chains: exploring characteristics, underlying reasons and management strategies. International Journal of Physical Distribution & Logistics Management, 52 (11), 25–52. https://doi.org/10.1108/ijpdlm-09-2019-0270
- Lydekaityte, J., Tambo, T. (2020). Smart packaging: definitions, models and packaging as an intermediator between digital and physical product management. The International Review of Retail, Distribution and Consumer Research, 30 (4), 377–410. https://doi.org/10.1080/09593969.2020.1724555
- Luis Méndez, J., Oubiña, J., Rubio, N. (2011). The relative importance of brand‐packaging, price and taste in affecting brand preferences. British Food Journal, 113 (10), 1229–1251. https://doi.org/10.1108/00070701111177665
- Ampuero, O., Vila, N. (2006). Consumer perceptions of product packaging. Journal of Consumer Marketing, 23 (2), 100–112. https://doi.org/10.1108/07363760610655032
- Eldesouky, A., Mesias, F. (2014). An insight into the influence of packaging and presentation format on consumer purchasing attitudes towards cheese: a qualitative study. Spanish Journal of Agricultural Research, 12 (2), 305–312. https://doi.org/10.5424/sjar/2014122-5520
- Rundh, B. (2016). The role of packaging within marketing and value creation. British Food Journal, 118 (10), 2491–2511. https://doi.org/10.1108/bfj-10-2015-0390
- Farooq, S., Habib, S., Aslam, S. (2015). Influence of Product Packaging on Consumer Purchase Intentions. International Journal of Economics, Commerce and Management, III (12), 538–547. Available at: https://ijecm.co.uk/wp-content/uploads/2015/12/31236.pdf
- Rambabu, L., Porika, R. (2020). Packaging strategies: knowledge outlook on consumer buying behaviour. Journal of Industry-University Collaboration, 2 (2), 67–78. https://doi.org/10.1108/jiuc-10-2019-0017
- Cozzolino, A., De Giovanni, P. (2023). Portfolios of sustainable practices for packaging in the circular economy: an analysis of Italian firms. The International Journal of Logistics Management, 34 (7), 24–49. https://doi.org/10.1108/ijlm-03-2022-0132
- Deliya, M. M., Parmar, B. J. (2012). Role of packaging on consumer buying behavior–patan district. Global Journal of management and Business Research, 12 (10), 49–67. Available at: https://globaljournals.org/GJMBR_Volume12/8-Role-of-Packaging-on-Consumer-Buying.pdf
- Raheem, A. R., Vishnu, P., Ahmed, A. M. (2014). Impact of product packaging on consumer’s buying behavior. European journal of scientific research, 122 (2), 125–134. https://doi.org/10.13140/2.1.2343.4885
- David, J.-V., Ana, M.-R., Santiago, F.-B., Faustino, A.-V. (2021). Aspects of Industrial Design and Their Implications for Society. Case Studies on the Influence of Packaging Design and Placement at the Point of Sale. Applied Sciences, 11 (2), 517. https://doi.org/10.3390/app11020517
- Rundh, B. (2013). Linking packaging to marketing: how packaging is influencing the marketing strategy. British Food Journal, 115 (11), 1547–1563. https://doi.org/10.1108/bfj-12-2011-0297
- Theben, A., Gerards, M., Folkvord, F. (2020). The Effect of Packaging Color and Health Claims on Product Attitude and Buying Intention. International Journal of Environmental Research and Public Health, 17 (6), 1991. https://doi.org/10.3390/ijerph17061991
- Schifferstein, H. N. J., de Boer, A., Lemke, M. (2021). Conveying information through food packaging: A literature review comparing legislation with consumer perception. Journal of Functional Foods, 86, 104734. https://doi.org/10.1016/j.jff.2021.104734
- Rundh, B. (2005). The multi‐faceted dimension of packaging. British Food Journal, 107 (9), 670–684. https://doi.org/10.1108/00070700510615053
- Malekpour, M., Yazdani, M., Rezvani, H. (2022). Investigating the relationship between intrinsic and extrinsic product attributes with customer satisfaction: implications for food products. British Food Journal, 124 (13), 578–598. https://doi.org/10.1108/bfj-02-2022-0097
- Silayoi, P., Speece, M. (2007). The importance of packaging attributes: a conjoint analysis approach. European Journal of Marketing, 41 (11/12), 1495–1517. https://doi.org/10.1108/03090560710821279
- Barbosa, B., Shabani Shojaei, A., Miranda, H. (2023). Packaging-free practices in food retail: the impact on customer loyalty. Baltic Journal of Management, 18 (4), 474–492. https://doi.org/10.1108/bjm-10-2022-0386
- Sohrabpour, V., Hellström, D., Jahre, M. (2012). Packaging in developing countries: identifying supply chain needs. Journal of Humanitarian Logistics and Supply Chain Management, 2 (2), 183–205. https://doi.org/10.1108/20426741211260750
- Ballok, A. E., Filkins, L. M., Bomberger, J. M., Stanton, B. A., O’Toole, G. A. (2014). Epoxide-Mediated Differential Packaging of Cif and Other Virulence Factors into Outer Membrane Vesicles. Journal of Bacteriology, 196 (20), 3633–3642. https://doi.org/10.1128/jb.01760-14
- Kaljun, J., Dolšak, B. (2012). Ergonomic design knowledge built in the intelligent decision support system. International Journal of Industrial Ergonomics, 42 (1), 162–171. https://doi.org/10.1016/j.ergon.2011.11.009
- Favier, M., Celhay, F., Pantin-Sohier, G. (2019). Is less more or a bore? Package design simplicity and brand perception: an application to Champagne. Journal of Retailing and Consumer Services, 46, 11–20. https://doi.org/10.1016/j.jretconser.2018.09.013
- Turkcu, D., Tura, N. (2023). The dark side of sustainable packaging: Battling with sustainability tensions. Sustainable Production and Consumption, 40, 412–421. https://doi.org/10.1016/j.spc.2023.07.007
- Hashim, A. M., Dawal, S. Z. M. (2012). Kano Model and QFD integration approach for Ergonomic Design Improvement. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 57, 22–32. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2012.09.1153
- Jenke, D., Castner, J., Egert, T., Feinberg, T., Hendricker, A., Houston, C. et al. (2013). Extractables Characterization for Five Materials of Construction Representative of Packaging Systems Used for Parenteral and Ophthalmic Drug Products. PDA Journal of Pharmaceutical Science and Technology, 67 (5), 448–511. https://doi.org/10.5731/pdajpst.2013.00933
- Silayoi, P., Speece, M. (2004). Packaging and purchase decisions. British Food Journal, 106 (8), 607–628. https://doi.org/10.1108/00070700410553602
- Sastre, R. M., de Paula, I. C., Echeveste, M. E. S. (2022). A Systematic Literature Review on Packaging Sustainability: Contents, Opportunities, and Guidelines. Sustainability, 14 (11), 6727. https://doi.org/10.3390/su14116727
- Kauppinen‐Räisänen, H. (2014). Strategic Use of Colour in Brand Packaging. Packaging Technology and Science, 27 (8), 663–676. https://doi.org/10.1002/pts.2061
- Álvarez-González, P., Dopico-Parada, A., López-Miguens, M. J. (2023). What do consumers care about when purchasing experiential packaging? British Food Journal, 126 (5), 1887–1903. https://doi.org/10.1108/bfj-07-2022-0579
- Bezaz, N., Kacha, M. (2021). An experimental study of the effect of packaging colour on children’s evaluation of packaging and attitude towards the brand. International Journal of Retail & Distribution Management, 49 (6), 701–716. https://doi.org/10.1108/ijrdm-01-2020-0024
- Kauppinen-Räisänen, H., Jauffret, M.-N. (2018). Using colour semiotics to explore colour meanings. Qualitative Market Research: An International Journal, 21 (1), 101–117. https://doi.org/10.1108/qmr-03-2016-0033
- Erik Mørk, B., Hoholm, T., Aanestad, M. (2006). Constructing, enacting and packaging innovations. European Journal of Innovation Management, 9 (4), 444–465. https://doi.org/10.1108/14601060610707867
- Vázquez-Martínez, U. J., Morales-Mediano, J., Leal-Rodríguez, A. L. (2021). The impact of the COVID-19 crisis on consumer purchasing motivation and behavior. European Research on Management and Business Economics, 27 (3), 100166. https://doi.org/10.1016/j.iedeen.2021.100166
- Singh, S. (2006). Impact of color on marketing. Management Decision, 44 (6), 783–789. https://doi.org/10.1108/00251740610673332
- Sekki, S., Kauppinen-Räisänen, H., Kylkilahti, E., Autio, M. (2023). Packaging journey from retail to home: how the meaning of sustainability for colour transforms. International Journal of Retail & Distribution Management, 51 (13), 47–63. https://doi.org/10.1108/ijrdm-12-2021-0579
- Krishna, A., Cian, L., Aydınoğlu, N. Z. (2017). Sensory Aspects of Package Design. Journal of Retailing, 93 (1), 43–54. https://doi.org/10.1016/j.jretai.2016.12.002
- van Esch, P., Black, J. S., Ferolie, J. (2019). Marketing AI recruitment: The next phase in job application and selection. Computers in Human Behavior, 90, 215–222. https://doi.org/10.1016/j.chb.2018.09.009
- Kauppinen‐Räisänen, H., Luomala, H. T. (2010). Exploring consumers’ product‐specific colour meanings. Qualitative Market Research: An International Journal, 13 (3), 287–308. https://doi.org/10.1108/13522751011053644
- Pantin-Sohier, G. (2009). The Influence of the Product Package on Functional and Symbolic Associations of Brand Image. Recherche et Applications En Marketing (English Edition), 24 (2), 53–71. https://doi.org/10.1177/205157070902400203
- Won, S., Westland, S. (2017). Colour meaning and consumer expectations. Color Research & Application, 43 (1), 100–109. https://doi.org/10.1002/col.22167
- Madden, T. J., Hewett, K., Roth, M. S. (2000). Managing Images in Different Cultures: A Cross-National Study of Color Meanings and Preferences. Journal of International Marketing, 8 (4), 90–107. https://doi.org/10.1509/jimk.8.4.90.19795
- Magnier, L., Schoormans, J. (2017). How Do Packaging Material, Colour and Environmental Claim Influence Package, Brand and Product Evaluations? Packaging Technology and Science, 30 (11), 735–751. https://doi.org/10.1002/pts.2318
- Lindh, H., Olsson, A., Williams, H. (2015). Consumer Perceptions of Food Packaging: Contributing to or Counteracting Environmentally Sustainable Development? Packaging Technology and Science, 29 (1), 3–23. https://doi.org/10.1002/pts.2184
- Pancer, E., McShane, L., Noseworthy, T. J. (2015). Isolated Environmental Cues and Product Efficacy Penalties: The Color Green and Eco-labels. Journal of Business Ethics, 143 (1), 159–177. https://doi.org/10.1007/s10551-015-2764-4
- Larranaga, A., Valor, C. (2022). Consumers’ categorization of eco-friendly consumer goods: An integrative review and research agenda. Sustainable Production and Consumption, 34, 518–527. https://doi.org/10.1016/j.spc.2022.10.005
- Herbes, C., Beuthner, C., Ramme, I. (2020). How green is your packaging – A comparative international study of cues consumers use to recognize environmentally friendly packaging. International Journal of Consumer Studies, 44 (3), 258–271. https://doi.org/10.1111/ijcs.12560
- Kukah, A. S. K., Owusu-Manu, D.-G., Badu, E., Asamoah, E. (2022). Structural equation model (SEM) for evaluating interrelationships among risks inherent in Ghanaian public–private partnership (PPP) power projects. Engineering, Construction and Architectural Management, 31 (6), 2327–2352. https://doi.org/10.1108/ecam-10-2022-0943
- Mustafa, M. Z. B., Nordin, M. N. B., Razzaq, A. R. B. A. (2020). Structural Equation Modelling Using AMOS: Confirmatory Factor Analysis for Taskload of Special Education Integration Program Teachers. Universal Journal of Educational Research, 8 (1), 127–133. https://doi.org/10.13189/ujer.2020.080115
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Sutrisno Trisno, I Ketut Gunarta, Erwin Widodo

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Закріплення та умови передачі авторських прав (ідентифікація авторства) здійснюється у Ліцензійному договорі. Зокрема, автори залишають за собою право на авторство свого рукопису та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY. При цьому вони мають право укладати самостійно додаткові угоди, що стосуються неексклюзивного поширення роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом, але за умови збереження посилання на першу публікацію статті в цьому журналі.
Ліцензійний договір – це документ, в якому автор гарантує, що володіє усіма авторськими правами на твір (рукопис, статтю, тощо).
Автори, підписуючи Ліцензійний договір з ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР», мають усі права на подальше використання свого твору за умови посилання на наше видання, в якому твір опублікований. Відповідно до умов Ліцензійного договору, Видавець ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР» не забирає ваші авторські права та отримує від авторів дозвіл на використання та розповсюдження публікації через світові наукові ресурси (власні електронні ресурси, наукометричні бази даних, репозитарії, бібліотеки тощо).
За відсутності підписаного Ліцензійного договору або за відсутністю вказаних в цьому договорі ідентифікаторів, що дають змогу ідентифікувати особу автора, редакція не має права працювати з рукописом.
Важливо пам’ятати, що існує і інший тип угоди між авторами та видавцями – коли авторські права передаються від авторів до видавця. В такому разі автори втрачають права власності на свій твір та не можуть його використовувати в будь-який спосіб.






