Виявлення можливих шляхів адаптації напіввагона до перевезень контейнерів

Автор(и)

  • Сергій Володимирович Панченко Український державний університет залізничного транспорту, Україна https://orcid.org/0000-0002-7626-9933
  • Альона Олександрівна Ловська Український державний університет залізничного транспорту, Україна https://orcid.org/0000-0002-8604-1764
  • Арсен Олегович Мурад’ян Одеський національний морський університет, Україна https://orcid.org/0000-0002-6488-6627
  • Євген Сергійович Пелипенко Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», Україна https://orcid.org/0000-0001-8988-791X
  • Павло Володимирович Рукавішников Український державний університет залізничного транспорту, Україна https://orcid.org/0000-0002-9670-3071
  • Олексій Вікторович Демидюков Одеський національний морський університет, Україна https://orcid.org/0000-0002-4791-3830

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2024.311324

Ключові слова:

залізничний транспорт, напіввагон, адаптація конструкції, навантаженість напіввагону, повздовжня динаміка, контейнерні перевезення

Анотація

Об’єктом дослідження є процеси сприйняття та перерозподілу навантажень в несучій конструкції напіввагону, завантаженого контейнерами з урахуванням нової схеми їх закріплення.

Для безпечного перевезення контейнерів в напіввагоні пропонується використання зйомного модуля. Даний модуль працює за принципом проміжного адаптера між контейнером та кузовом напіввагона. Кріплення самого модуля в напіввагоні здійснюється через фітингові упори, які розміщуються на підлозі напіввагона.

Для визначення повздовжнього динамічного навантаження, яке діє на контейнер, закріплений за новою схемою в напіввагоні, проведено математичне моделювання. Для цього сформовано математичну модель, яка характеризує повздовжні переміщення системи «напіввагон – зйомний модуль – контейнер». Визначення прискорень, які діють на несучу конструкцію напіввагона, завантаженого контейнерами, проведено також шляхом комп’ютерного моделювання. Верифікацію сформованої моделі динамічної навантаженості напіввагона здійснено за F-критерієм. Також в рамках дослідження проведено модальний аналіз несучої конструкції напіввагона, завантаженого контейнерами, що дозволило оцінити його безпеку руху.

Особливістю отриманих в рамках дослідження результатів є те, що запропонована конструкція зйомного модуля може бути використана не тільки для кріплення контейнерів, а і для перевезень інших типів вантажів.

Сферою практичного застосування отриманих результатів є залізничний транспорт, в тому числі, і інші галузі транспорту. Умовами практичного використання результатів є симетрична схема завантаження кузова напіввагона контейнерами.

Результати даного дослідження сприятимуть підвищенню ефективності контейнерних перевезень та рентабельності залізничного транспорту

Біографії авторів

Сергій Володимирович Панченко, Український державний університет залізничного транспорту

Доктор технічних наук, професор

Ректор

Кафедра автоматики та комп’ютерного телекерування рухом поїздів

Альона Олександрівна Ловська, Український державний університет залізничного транспорту

Доктор технічних наук, професор

Кафедра інженерії вагонів та якості продукції

Арсен Олегович Мурад’ян, Одеський національний морський університет

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра експлуатації портів і технології вантажних робіт

Євген Сергійович Пелипенко, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут»

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра автомобіле- і тракторобудування

Павло Володимирович Рукавішников, Український державний університет залізничного транспорту

Старший викладач

Кафедра теплотехніки, теплових двигунів та енергетичного менеджменту

Олексій Вікторович Демидюков, Одеський національний морський університет

Аспірант

Кафедра експлуатації портів і технології вантажних робіт

Посилання

  1. Soloviova, L., Strelko, O., Isaienko, S., Soloviova, O., Berdnychenko, Y. (2020). Container Transport System as a Means of Saving Resources. IOP Conference Series: Earth and Environmental Science, 459 (5), 052070. https://doi.org/10.1088/1755-1315/459/5/052070
  2. Caban, J., Nieoczym, A., Gardyński, L. (2021). Strength analysis of a container semi-truck frame. Engineering Failure Analysis, 127, 105487. https://doi.org/10.1016/j.engfailanal.2021.105487
  3. Berescu, C., Fratila, C., Axinte, T., Diaconu, M., Cojocaru, R. (2020). The mechanism’s study of fixing a container on a freight wagon type Rgs. IOP Conference Series: Materials Science and Engineering, 916 (1), 012010. https://doi.org/10.1088/1757-899x/916/1/012010
  4. Panchenko, S., Gerlici, J., Vatulia, G., Lovska, A., Pavliuchenkov, M., Kravchenko, K. (2022). The Analysis of the Loading and the Strength of the FLAT RACK Removable Module with Viscoelastic Bonds in the Fittings. Applied Sciences, 13 (1), 79. https://doi.org/10.3390/app13010079
  5. Reidemeister, O. H., Kalashnyk, V. O., Shykunov, O. A. (2016). Modernization as a way to improve the use of universal cars. Science and Transport Progress, 2 (62), 148–156. https://doi.org/10.15802/stp2016/67334
  6. Shaposhnyk, V., Shykunov, O., Reidemeister, A., Muradian, L., Potapenko, O. (2021). Determining the possibility of using removable equipment for transporting 20- and 40-feet-long containers on an universal platform wagon. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 1 (7 (109)), 14–21. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2021.225090
  7. Gerlici, J., Lovska, A., Vatulia, G., Pavliuchenkov, M., Kravchenko, O., Solčanský, S. (2023). Situational Adaptation of the Open Wagon Body to Container Transportation. Applied Sciences, 13 (15), 8605. https://doi.org/10.3390/app13158605
  8. Rzeczycki, A., Wiśnicki, B. (2016). Strength Analysis of Shipping Container Floor with Gooseneck Tunnel under Heavy Cargo Load. Solid State Phenomena, 252, 81–90. https://doi.org/10.4028/www.scientific.net/ssp.252.81
  9. Dočkalíková, I., Cempírek, V., Indruchová, I. (2020). Multimodal Transport as a Substitution for Standard Wagons. Transportation Research Procedia, 44, 30–34. https://doi.org/10.1016/j.trpro.2020.02.005
  10. Nikitchenko, A., Artiukh, V., Shevchenko, D., Prakash, R. (2016). Evaluation of Interaction Between Flat Car and Container at Dynamic Coupling of Flat Cars. MATEC Web of Conferences, 73, 04008. https://doi.org/10.1051/matecconf/20167304008
  11. Gerlici, J., Vatulia, G., Lovska, A., Skurikhin, D., Harušinec, J., Suchánek, A., Ishchuk, V. (2023). The Strength of the Open Wagon Body when Transporting Containers. Proceedings of 27th International Scientific Conference. Transport Means 2023. Kaunas, 440–445. Available at: https://www.researchgate.net/publication/375060292_The_Strength_of_the_Open_Wagon_Body_when_Transporting_Containers
  12. Vorobiov, V. V., Vorobiova, L. D., Kyba, S. P. (2020). Osnovy prykladnoi teoriyi kolyvan. Kremenchuk: PP Shcherbatykh O.V., 156. Available at: http://document.kdu.edu.ua/metod/2020_2201.pdf
  13. Symonovskyi, V. I. (2012). Teoriya kolyvan. Sumy: Sumskyi derzhavnyi universytet, 71. Available at: https://core.ac.uk/reader/14059504
  14. Sobolenko, O. V., Petrechuk, L. M., Ivashchenko, Yu. S., Yehortseva, Ye. Ye. (2020). Metody rishennia matematychnykh zadach u seredovyshchi Mathcad. Dnipro, 60. Available at: https://nmetau.edu.ua/file/navch_posibn_mathcad_2020_petrechuk.pdf
  15. Siasiev, A. V. (2004). Vstup do systemy MathCad. Dnipropetrovsk, 108.
  16. Soukup, J., Skočilas, J., Skočilasová, B., Dižo, J. (2017). Vertical Vibration of Two Axle Railway Vehicle. Procedia Engineering, 177, 25–32. https://doi.org/10.1016/j.proeng.2017.02.178
  17. Dižo, J. (2016). Analysis of a Goods Wagon Running on a Railway Test Track. Manufacturing Technology, 16 (4), 667–672. https://doi.org/10.21062/ujep/x.2016/a/1213-2489/mt/16/4/667
  18. Koziar, M. M., Feshchuk, Yu. V., Parfeniuk, O. V. (2018). Kompiuterna hrafika: SolidWorks. Kherson: Oldi-plius, 252. Available at: https://ep3.nuwm.edu.ua/22175/1/Комп%27ютерна%20графіка.pdf
  19. Lovskaya, A. (2015). Computer simulation of wagon body bearing structure dynamics during transportation by train ferry. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 3 (7 (75)), 9–14. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2015.43749
  20. Panchenko, S., Gerlici, J., Vatulia, G., Lovska, A., Rybin, A., Kravchenko, O. (2023). Strength Assessment of an Improved Design of a Tank Container under Operating Conditions. Communications - Scientific Letters of the University of Zilina, 25 (3), B186–B193. https://doi.org/10.26552/com.c.2023.047
  21. Vatulia, G., Lovska, A., Pavliuchenkov, M., Nerubatskyi, V., Okorokov, A., Hordiienko, D. et al. (2022). Determining patterns of vertical load on the prototype of a removable module for long-size cargoes. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 6 (7 (120)), 21–29. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2022.266855
  22. Kondratiev, A., Píštěk, V., Smovziuk, L., Shevtsova, M., Fomina, A., Kučera, P. (2021). Stress–Strain Behaviour of Reparable Composite Panel with Step-Variable Thickness. Polymers, 13 (21), 3830. https://doi.org/10.3390/polym13213830
  23. Herych, M. S., Syniavska, O. O. (2021). Matematychna statystyka. Uzhhorod: DVNZ “UzhNU”, 146. Available at: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/34910
  24. Ohirko, O. I., Halaiko, N. V. (2017). Teoriya ymovirnostei ta matematychna statystyka. Lviv: LvDUVS, 292. Available at: https://dspace.lvduvs.edu.ua/bitstream/1234567890/629/1/теорія%20ймовірностей%20підручник.pdf
  25. Perehuda, O. V., Kapustian, O. A., Kurylko, O. B. (2022). Statystychna obrobka danykh. Kyiv, 103. Available at: http://www.mechmat.univ.kiev.ua/wp-content/uploads/2022/02/navch_pos_perehuda.pdf
Виявлення можливих шляхів адаптації напіввагона до перевезень контейнерів

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-10-30

Як цитувати

Панченко, С. В., Ловська, А. О., Мурад’ян, А. О., Пелипенко, Є. С., Рукавішников, П. В., & Демидюков, О. В. (2024). Виявлення можливих шляхів адаптації напіввагона до перевезень контейнерів. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 5(7 (131), 6–14. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2024.311324

Номер

Розділ

Прикладна механіка