Виявлення можливих шляхів адаптації напіввагона до перевезень контейнерів
DOI:
https://doi.org/10.15587/1729-4061.2024.311324Ключові слова:
залізничний транспорт, напіввагон, адаптація конструкції, навантаженість напіввагону, повздовжня динаміка, контейнерні перевезенняАнотація
Об’єктом дослідження є процеси сприйняття та перерозподілу навантажень в несучій конструкції напіввагону, завантаженого контейнерами з урахуванням нової схеми їх закріплення.
Для безпечного перевезення контейнерів в напіввагоні пропонується використання зйомного модуля. Даний модуль працює за принципом проміжного адаптера між контейнером та кузовом напіввагона. Кріплення самого модуля в напіввагоні здійснюється через фітингові упори, які розміщуються на підлозі напіввагона.
Для визначення повздовжнього динамічного навантаження, яке діє на контейнер, закріплений за новою схемою в напіввагоні, проведено математичне моделювання. Для цього сформовано математичну модель, яка характеризує повздовжні переміщення системи «напіввагон – зйомний модуль – контейнер». Визначення прискорень, які діють на несучу конструкцію напіввагона, завантаженого контейнерами, проведено також шляхом комп’ютерного моделювання. Верифікацію сформованої моделі динамічної навантаженості напіввагона здійснено за F-критерієм. Також в рамках дослідження проведено модальний аналіз несучої конструкції напіввагона, завантаженого контейнерами, що дозволило оцінити його безпеку руху.
Особливістю отриманих в рамках дослідження результатів є те, що запропонована конструкція зйомного модуля може бути використана не тільки для кріплення контейнерів, а і для перевезень інших типів вантажів.
Сферою практичного застосування отриманих результатів є залізничний транспорт, в тому числі, і інші галузі транспорту. Умовами практичного використання результатів є симетрична схема завантаження кузова напіввагона контейнерами.
Результати даного дослідження сприятимуть підвищенню ефективності контейнерних перевезень та рентабельності залізничного транспорту
Посилання
- Soloviova, L., Strelko, O., Isaienko, S., Soloviova, O., Berdnychenko, Y. (2020). Container Transport System as a Means of Saving Resources. IOP Conference Series: Earth and Environmental Science, 459 (5), 052070. https://doi.org/10.1088/1755-1315/459/5/052070
- Caban, J., Nieoczym, A., Gardyński, L. (2021). Strength analysis of a container semi-truck frame. Engineering Failure Analysis, 127, 105487. https://doi.org/10.1016/j.engfailanal.2021.105487
- Berescu, C., Fratila, C., Axinte, T., Diaconu, M., Cojocaru, R. (2020). The mechanism’s study of fixing a container on a freight wagon type Rgs. IOP Conference Series: Materials Science and Engineering, 916 (1), 012010. https://doi.org/10.1088/1757-899x/916/1/012010
- Panchenko, S., Gerlici, J., Vatulia, G., Lovska, A., Pavliuchenkov, M., Kravchenko, K. (2022). The Analysis of the Loading and the Strength of the FLAT RACK Removable Module with Viscoelastic Bonds in the Fittings. Applied Sciences, 13 (1), 79. https://doi.org/10.3390/app13010079
- Reidemeister, O. H., Kalashnyk, V. O., Shykunov, O. A. (2016). Modernization as a way to improve the use of universal cars. Science and Transport Progress, 2 (62), 148–156. https://doi.org/10.15802/stp2016/67334
- Shaposhnyk, V., Shykunov, O., Reidemeister, A., Muradian, L., Potapenko, O. (2021). Determining the possibility of using removable equipment for transporting 20- and 40-feet-long containers on an universal platform wagon. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 1 (7 (109)), 14–21. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2021.225090
- Gerlici, J., Lovska, A., Vatulia, G., Pavliuchenkov, M., Kravchenko, O., Solčanský, S. (2023). Situational Adaptation of the Open Wagon Body to Container Transportation. Applied Sciences, 13 (15), 8605. https://doi.org/10.3390/app13158605
- Rzeczycki, A., Wiśnicki, B. (2016). Strength Analysis of Shipping Container Floor with Gooseneck Tunnel under Heavy Cargo Load. Solid State Phenomena, 252, 81–90. https://doi.org/10.4028/www.scientific.net/ssp.252.81
- Dočkalíková, I., Cempírek, V., Indruchová, I. (2020). Multimodal Transport as a Substitution for Standard Wagons. Transportation Research Procedia, 44, 30–34. https://doi.org/10.1016/j.trpro.2020.02.005
- Nikitchenko, A., Artiukh, V., Shevchenko, D., Prakash, R. (2016). Evaluation of Interaction Between Flat Car and Container at Dynamic Coupling of Flat Cars. MATEC Web of Conferences, 73, 04008. https://doi.org/10.1051/matecconf/20167304008
- Gerlici, J., Vatulia, G., Lovska, A., Skurikhin, D., Harušinec, J., Suchánek, A., Ishchuk, V. (2023). The Strength of the Open Wagon Body when Transporting Containers. Proceedings of 27th International Scientific Conference. Transport Means 2023. Kaunas, 440–445. Available at: https://www.researchgate.net/publication/375060292_The_Strength_of_the_Open_Wagon_Body_when_Transporting_Containers
- Vorobiov, V. V., Vorobiova, L. D., Kyba, S. P. (2020). Osnovy prykladnoi teoriyi kolyvan. Kremenchuk: PP Shcherbatykh O.V., 156. Available at: http://document.kdu.edu.ua/metod/2020_2201.pdf
- Symonovskyi, V. I. (2012). Teoriya kolyvan. Sumy: Sumskyi derzhavnyi universytet, 71. Available at: https://core.ac.uk/reader/14059504
- Sobolenko, O. V., Petrechuk, L. M., Ivashchenko, Yu. S., Yehortseva, Ye. Ye. (2020). Metody rishennia matematychnykh zadach u seredovyshchi Mathcad. Dnipro, 60. Available at: https://nmetau.edu.ua/file/navch_posibn_mathcad_2020_petrechuk.pdf
- Siasiev, A. V. (2004). Vstup do systemy MathCad. Dnipropetrovsk, 108.
- Soukup, J., Skočilas, J., Skočilasová, B., Dižo, J. (2017). Vertical Vibration of Two Axle Railway Vehicle. Procedia Engineering, 177, 25–32. https://doi.org/10.1016/j.proeng.2017.02.178
- Dižo, J. (2016). Analysis of a Goods Wagon Running on a Railway Test Track. Manufacturing Technology, 16 (4), 667–672. https://doi.org/10.21062/ujep/x.2016/a/1213-2489/mt/16/4/667
- Koziar, M. M., Feshchuk, Yu. V., Parfeniuk, O. V. (2018). Kompiuterna hrafika: SolidWorks. Kherson: Oldi-plius, 252. Available at: https://ep3.nuwm.edu.ua/22175/1/Комп%27ютерна%20графіка.pdf
- Lovskaya, A. (2015). Computer simulation of wagon body bearing structure dynamics during transportation by train ferry. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 3 (7 (75)), 9–14. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2015.43749
- Panchenko, S., Gerlici, J., Vatulia, G., Lovska, A., Rybin, A., Kravchenko, O. (2023). Strength Assessment of an Improved Design of a Tank Container under Operating Conditions. Communications - Scientific Letters of the University of Zilina, 25 (3), B186–B193. https://doi.org/10.26552/com.c.2023.047
- Vatulia, G., Lovska, A., Pavliuchenkov, M., Nerubatskyi, V., Okorokov, A., Hordiienko, D. et al. (2022). Determining patterns of vertical load on the prototype of a removable module for long-size cargoes. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 6 (7 (120)), 21–29. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2022.266855
- Kondratiev, A., Píštěk, V., Smovziuk, L., Shevtsova, M., Fomina, A., Kučera, P. (2021). Stress–Strain Behaviour of Reparable Composite Panel with Step-Variable Thickness. Polymers, 13 (21), 3830. https://doi.org/10.3390/polym13213830
- Herych, M. S., Syniavska, O. O. (2021). Matematychna statystyka. Uzhhorod: DVNZ “UzhNU”, 146. Available at: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/34910
- Ohirko, O. I., Halaiko, N. V. (2017). Teoriya ymovirnostei ta matematychna statystyka. Lviv: LvDUVS, 292. Available at: https://dspace.lvduvs.edu.ua/bitstream/1234567890/629/1/теорія%20ймовірностей%20підручник.pdf
- Perehuda, O. V., Kapustian, O. A., Kurylko, O. B. (2022). Statystychna obrobka danykh. Kyiv, 103. Available at: http://www.mechmat.univ.kiev.ua/wp-content/uploads/2022/02/navch_pos_perehuda.pdf
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Sergii Panchenko, Alyona Lovska, Arsen Muradian, Yevhen Pelypenko, Pavlo Rukavishnykov, Oleksii Demydiukov

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Закріплення та умови передачі авторських прав (ідентифікація авторства) здійснюється у Ліцензійному договорі. Зокрема, автори залишають за собою право на авторство свого рукопису та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY. При цьому вони мають право укладати самостійно додаткові угоди, що стосуються неексклюзивного поширення роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом, але за умови збереження посилання на першу публікацію статті в цьому журналі.
Ліцензійний договір – це документ, в якому автор гарантує, що володіє усіма авторськими правами на твір (рукопис, статтю, тощо).
Автори, підписуючи Ліцензійний договір з ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР», мають усі права на подальше використання свого твору за умови посилання на наше видання, в якому твір опублікований. Відповідно до умов Ліцензійного договору, Видавець ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР» не забирає ваші авторські права та отримує від авторів дозвіл на використання та розповсюдження публікації через світові наукові ресурси (власні електронні ресурси, наукометричні бази даних, репозитарії, бібліотеки тощо).
За відсутності підписаного Ліцензійного договору або за відсутністю вказаних в цьому договорі ідентифікаторів, що дають змогу ідентифікувати особу автора, редакція не має права працювати з рукописом.
Важливо пам’ятати, що існує і інший тип угоди між авторами та видавцями – коли авторські права передаються від авторів до видавця. В такому разі автори втрачають права власності на свій твір та не можуть його використовувати в будь-який спосіб.






