Розвиток технологій маркетингових досліджень як основа стратегії соціально відповідального маркетингу
DOI:
https://doi.org/10.15587/1729-4061.2024.312227Ключові слова:
маркетингова стратегія, соціальна відповідальність, маркетингові дослідження, цифрові технології, соціальні ініціативиАнотація
Об’єктом дослідження були тенденції розвитку технологій маркетингових досліджень як основа стратегії соціально відповідального маркетингу. Дослідження спрямовано на вирішення проблеми підвищення ефективності маркетингової стратегії під випливом цифрових технологій маркетингових досліджень. Доведено, що в умовах посилення конкуренції і трансформації споживчих потреб великої актуальності набуває стратегія соціально відповідального маркетингу. Встановлено, що використання цифрових технологій маркетингових досліджень значно підвищує ефективність стратегії соціально відповідального маркетингу, забезпечуючи високий ступінь прозорості і відкритості її напрямів. Деталізовано основні етапи розвитку технологій маркетингових досліджень – ринкові дослідження, дослідження поведінки споживачів, початок цифровізації і цифрова революція. Визначено цифрові технології, на основі яких в подальшому будуть проводитися маркетингові дослідження, – Big Data, блокчейн, штучний інтелект, Інтернет речей, доповнена та віртуальна реальність. Обґрунтовано взаємозв’язок між цифровими технологіями маркетингових досліджень і напрямами стратегії соціально відповідального маркетингу. Встановлено, що ефективність стратегії соціально відповідального маркетингу доцільно визначати на основі ключових показників ефективності (КРІ) за елементами комплексу 4Р. Запропоновано схеми дослідження ефективності напрямів соціальної відповідальності за окремими елементами комплексу маркетингу на основі цифрових технологій. На цій основі розроблено модель впливу цифрових технологій на КРІ стратегії соціально відповідального маркетингу і обґрунтовано її переваги. Практичне використання запропонованого підходу забезпечить можливість в залежності від цільових орієнтирів соціальної відповідальності маркетингу здійснювати вибір конкретної технології маркетингових досліджень. Це забезпечить максимальне інформаційне наповнення і супровід процесу розроблення і реалізації стратегії
Посилання
- Yahelska, K., Vasylyshyna, L., Shkurov, Y. (2023). Development of information and communication technologies to study consumer behavior in the process of brand management. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 3 (13 (123)), 34–41. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2023.279615
- Mainka, M. K., Melnichenko, O., Tsybrovskyi, A., Sidielnikov, D., Nitsenko, V., Zakharin, S. (2023). Strategies of socially responsible marketing of companies in the sphere of sports. Financial and Credit Activity Problems of Theory and Practice, 2 (49), 435–444. https://doi.org/10.55643/fcaptp.2.49.2023.3988
- Ferrell, L., Ferrell, O. C. (2022). Broadening the Definition of Socially Responsible Marketing. Journal of Macromarketing, 42 (4), 560–566. https://doi.org/10.1177/02761467221094570
- Kennedy, A.-M., Smith, J. (2022). Socially Responsible (Macro-Social) Marketing. Journal of Macromarketing, 42 (4), 572–582. https://doi.org/10.1177/02761467221087356
- Mandal, P. (2017). Understanding Digital Marketing Strategy. International Journal of Scientific Research and Management. https://doi.org/10.18535/ijsrm/v5i6.11
- Habib, I., Novansyah, D., Arianto, R. D., Darmawan, H. N., Radianto, D. O. (2023). Marketing Development Strategy in the Digital Age. Jurnal Ekonomi, Manajemen, Akuntansi Dan Keuangan, 4 (3). https://doi.org/10.53697/emak.v4i3.1347
- Iankovets, T. (2023). Media planning of digital advertising campaigns. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 6 (13 (126)), 42–53. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2023.293074
- Berestetska, O., Iankovets, T., Orozonova, A., Voitovych, S., Parmanasova, A., Medvedieva, K. (2023). Using Crm Systems for the Development and Implementation of Communication Strategies for Digital Brand Management and Internet Marketing: eu Experience. International Journal of Professional Business Review, 8 (4), e01613. https://doi.org/10.26668/businessreview/2023.v8i4.1613
- Morokhova, V., Batyrbekova, Z., Bondarenko, O., Ustik, T., Saiensus, M., Travin, V. (2023). Digitalization Strategies for Marketing Communications to Build Relationship Marketing: Modern Solutions in Brand Management. Wseas Transactions on Environment and Development, 19, 1231–1245. https://doi.org/10.37394/232015.2023.19.112
- Tadajewski, M., Chelekis, J., DeBerry-Spence, B., Figueiredo, B., Kravets, O., Nuttavuthisit, K. et al. (2014). The discourses of marketing and development: towards ‘critical transformative marketing research.’ Journal of Marketing Management, 30 (17-18), 1728–1771. https://doi.org/10.1080/0267257x.2014.952660
- Oklander, T. O., Budarina, M. G. (2017). Evolution of marketing research in digital marketing. Young Scientist, 11, 1257–1261. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/molv_2017_11_304
- Kviatko, T. M., Mandych, O. V., Sievidova, I. O., Babko, N. M., Romaniuk, I. A., Vitkovskyi, Yu. P., Mykytas, A. V. (2020). Marketynhovi doslidzhennia. Kharkiv: KhNTUSH, 163. Available at: https://repo.btu.kharkov.ua/handle/123456789/29573
- Kniazieva, T., Podolskyi, R., Arakelova, I., Dashko, I., Mohylova, A. (2023). Marketing technology in the context of digitalization: features and trends of Ukraine. Economic Alternatives, 2, 409–423. https://doi.org/10.37075/ea.2023.2.10
- Kumar, V., Ramachandran, D., Kumar, B. (2021). Influence of new-age technologies on marketing: A research agenda. Journal of Business Research, 125, 864–877. https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2020.01.007
- Ngamvichaikit, A. (2024). Technology Driven Marketing Research in a Digital World: Implications for the Role and Scope of Marketing Research. International Journal of Trade, Economics and Finance, 15 (2), 69–76. https://doi.org/10.18178/ijtef.2024.15.2.772
- Ihnatenko, M., Levaieva, L., Pospolit, V. (2022). Use of marketing technologies in the development of enterprises and their implementation of social responsibility in conditions of electronic commerce. University Economic Bulletin, 52, 40–47. https://doi.org/10.31470/2306-546x-2022-52-40-47
- Zhalinska, I. (2023). State and trends of modern marketing research: a bibliometric review. Marketing and Digital Technologies, 1 (7), 29–42. https://doi.org/10.15276/mdt.7.1.2023.2
- Thakur, J., Kushwaha, B. P. (2023). Artificial intelligence in marketing research and future research directions: Science mapping and research clustering using bibliometric analysis. Global Business and Organizational Excellence, 43 (3), 139–155. https://doi.org/10.1002/joe.22233
- Larka, L. (2023). Marketing research as an information basis for the diagnostics of the marketing activity of the enterprise. Herald of Khmelnytskyi National University. Economic Sciences, 1 (314), 80–84. https://doi.org/10.31891/2307-5740-2023-314-1-10
- Khrupovych, S. (2023). Integration of marketing research with virtual reality technologies based on artificial intelligence. Galician economic journal, 81 (2), 140–146. https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2023.02.140
- How AI is helping P&G ensure its packaging is reusable or recyclable (2024). Available at: https://www.madfestlondon.com/insights/articles/dragonfly-article/
- Carpetta, С. (2024). How Patagonia Leads the Way in Global Sustainability. Available at: https://www.bigblue.co/blog/how-patagonia-leads-the-way-in-global-sustainability
- Coca-Cola partners Diginex for ESG supply chain traceability using blockchain (2022). Available at: https://www.ledgerinsights.com/coca-cola-partners-diginex-for-esg-supply-chain-traceability-using-blockchain/
- IKEA Sustainability Report FY23. Available at: https://www.ikea.com/global/en/images/IKEA_SUSTAINABILITY_Report_FY_23_20240125_1b190c008f.pdf
- Tsymbaliuk, K. A. (2017). The theoretical bases of the conception implementation of the socialethical marketing in the view of the elements of the marketing mix. Ekonomika i suspilstvo, 9, 698–704. Available at: https://economyandsociety.in.ua/journals/9_ukr/119.pdf
- Kozyn, L. V. Socially-responsible measuring of the modern company’s marketing activity. Available at: https://core.ac.uk/reader/47229780
- Agnihotri, R., Chaker, N. N., Dugan, R., Galvan, J. M., Nowlin, E. (2023). Sales technology research: a review and future research agenda. Journal of Personal Selling & Sales Management, 43 (4), 307–335. https://doi.org/10.1080/08853134.2023.2260108
- Kniazieva, T., Orokhovska, L. (2024). Advertising social responsibility as a component of socially responsible marketing. Economic Scope, 189, 137–142. https://doi.org/10.32782/2224-6282/189-25
- Athaide, G. A., Jeon, J., Raj, S. P., Sivakumar, K., Xiong, G. (2024). Marketing innovations and digital technologies: A systematic review, proposed framework, and future research agenda. Journal of Product Innovation Management. https://doi.org/10.1111/jpim.12741
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Liubov Vasylyshyna, Kateryna Yahelska, Halyna Aldankova, Kateryna Liashuk

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Закріплення та умови передачі авторських прав (ідентифікація авторства) здійснюється у Ліцензійному договорі. Зокрема, автори залишають за собою право на авторство свого рукопису та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY. При цьому вони мають право укладати самостійно додаткові угоди, що стосуються неексклюзивного поширення роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом, але за умови збереження посилання на першу публікацію статті в цьому журналі.
Ліцензійний договір – це документ, в якому автор гарантує, що володіє усіма авторськими правами на твір (рукопис, статтю, тощо).
Автори, підписуючи Ліцензійний договір з ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР», мають усі права на подальше використання свого твору за умови посилання на наше видання, в якому твір опублікований. Відповідно до умов Ліцензійного договору, Видавець ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР» не забирає ваші авторські права та отримує від авторів дозвіл на використання та розповсюдження публікації через світові наукові ресурси (власні електронні ресурси, наукометричні бази даних, репозитарії, бібліотеки тощо).
За відсутності підписаного Ліцензійного договору або за відсутністю вказаних в цьому договорі ідентифікаторів, що дають змогу ідентифікувати особу автора, редакція не має права працювати з рукописом.
Важливо пам’ятати, що існує і інший тип угоди між авторами та видавцями – коли авторські права передаються від авторів до видавця. В такому разі автори втрачають права власності на свій твір та не можуть його використовувати в будь-який спосіб.






