Розробка процедури розрахунку натягнень стрічки конвеєра з зупиненим приводомпід час зміни довжини транспортування

Автор(и)

  • Олександр Володимирович Гаврюков Київський національний університет будівництва і архітектури, Україна https://orcid.org/0000-0002-6377-4180
  • Михайло Юрійович Колесніков Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського», Україна https://orcid.org/0009-0006-4892-2153
  • Андрій Віталійович Запривода Київський національний університет будівництва і архітектури, Україна https://orcid.org/0000-0001-9171-9325
  • Андрій Олександрович Вольтерс Київський національний університет будівництва і архітектури, Україна
  • Микола Іванович Самойленко Київський національний університет будівництва і архітектури, Україна

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2025.322461

Ключові слова:

стрічковий конвеєр, програмне забезпечення, експлуатація, натягнення стрічки, теоретичні дослідження

Анотація

Об’єктом дослідження був робочий процес стрічкового конвеєра. Досліджувалася проблема проектування стрічкових конвеєрів з урахуванням натяг стрічки під час зміни довжини транспортування.

Встановлено, що під час зміни довжини не працюючого конвеєра збільшується статичне і динамічне навантаження стрічки. Зміна статичного навантаження стрічки на барабані пересувної станції залежить від швидкості пересувної станції і параметрів конвеєра. Динамічна навантаженість стрічки залежить від прискорення стрічки, яке пов'язане з прискоренням пересувної станції під час зміни довжини транспортування конвеєра.

Зміна навантаженні стрічки на барабані пересувної станції відбувається в дві фази: перший фаза – зрушення, друга фаза – розгону и зміни довжини транспортування. Перша фаза діє декілька секунд і натяг стрічки дорівнює силі опору руху порожньої гілки конвеєра. Друга фаза діє поки довжина транспортування змінюється і натяг стрічки залежить від параметрів конвеєра і прискоренню пересувної станції в цей час.

Для не працюючого конвеєра, що змінює довжину конвеєра, статичне натягнення стрічки на барабані пересувної станції може збільшуватись в 2 рази від початкового. Динамічна навантаженість стрічки може мати значне збільшення якщо прискорення пересувної станції не розтягнуте у часі і має великі значення.

При експлуатації конвеєра змінювати довжину транспортування треба при працюючому конвеєрі.

З застосуванням програмного забезпечення Mathcad виконано апробацію для зупиненого конвеєра зі зміною довжиною транспортування. Розрахунки показали,що натяг стрічки на 10% більшеніж для конвеєра з працюючим приводом.

Отримані результати дають можливість правильно експлуатувати конкурентноздатні машини обладнані стрічковим конвеєром зі змінною довжиною транспортування

Біографії авторів

Олександр Володимирович Гаврюков, Київський національний університет будівництва і архітектури

Доктор технічних наук, доцент

Кафедра автоматизації технологічних процесів

Михайло Юрійович Колесніков, Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського»

Кафедра автоматизації електротехнічних та мехатронних комплексів

Андрій Віталійович Запривода, Київський національний університет будівництва і архітектури

Кандидат технічних наук, завідувач кафедри

Кафедра автоматизації технологічних процесів

Андрій Олександрович Вольтерс, Київський національний університет будівництва і архітектури

Асистент

Кафедра автоматизації технологічних процесів

Микола Іванович Самойленко, Київський національний університет будівництва і архітектури

Асистент

Кафедра автоматизації технологічних процесів

Посилання

  1. Allekotte, K., Schmidt, H. (2001). Entwicklung von längen veränderlichen Gurtförderern. Gluckauf, 12.
  2. Kiktev, N. (2015). Software for calculation of belt conveyors at their computer-aided design. Technology Audit and Production Reserves, 5 (2 (25)), 16. https://doi.org/10.15587/2312-8372.2015.51784
  3. Fimbinger, E. (2019). Methodology for the Simulation of Conveyor Belts Using the Discrete Element Method. Available at: https://www.nafems.org/publications/resource_center/nwc_19_327/
  4. Fimbinger, E. (2021). A Methodology for Dynamic Belt Simulation. Dipl. Leoben, 326. https://doi.org/10.34901/mul.pub.2021.3
  5. Wang, X., Mu, D. (2019). Dynamic model research and Intelligent system development of belt conveyor. IOP Conference Series: Materials Science and Engineering, 493, 012101. https://doi.org/10.1088/1757-899x/493/1/012101
  6. Karolewski, B, Ligocki, P. (2014). Modelling of long belt conveyors. Eksploatacja i Niezawodnosc – Maintenance and Reliability, 16 (2), 179–187. Available at: https://www.researchgate.net/publication/284152070_Modelling_of_long_belt_conveyors
  7. Gerdemeli, İ., Kurt, S., Dayan, E. T. (2014). Belt conveyor design and analysis. Scientific proceedings xi international congress "Machines, Technolоgies, Materials". Available at: https://mtmcongress.com/proceedngs/2014/1/13.BELT%20CONVEYOR%20DESIGN%20AND%20ANALYSIS.pdf
  8. Zeng, F., Yan, C., Wu, Q., Wang, T. (2020). Dynamic Behaviour of a Conveyor Belt Considering Non-Uniform Bulk Material Distribution for Speed Control. Applied Sciences, 10 (13), 4436. https://doi.org/10.3390/app10134436
  9. Wang, L., Li, H., Huang, J., Zeng, J., Tang, L., Wu, W., Luo, Y. (2023). Research on and Design of an Electric Drive Automatic Control System for Mine Belt Conveyors. Processes, 11 (6), 1762. https://doi.org/10.3390/pr11061762
  10. He, D., Pang, Y., Lodewijks, G. (2016). Speed control of belt conveyors during transient operation. Powder Technology, 301, 622–631. https://doi.org/10.1016/j.powtec.2016.07.004
  11. Gavryukov, A. V., Tret'yak, A. V. (2014). Matematicheskaya model' protsessa rasprostraneniya uprugih deformatsiy, v lente konveyera s izmenyayushcheysya dlinoy transportirovaniya. Naukovi pratsi Donetskoho natsionalnoho tekhnichnoho universytetu. Seriya «Hirnycho-elektromekhanichna», 1 (27), 41–77.
  12. Tret'yak, A. V. (2013). Eksperimental'nye issledovaniya dinamicheskoy nagruzhennosti lenty konveyera s izmenyayushcheysya dlinoy transportirovaniya v protsesse ego udlineniya. Naukovi pratsi DNTU, 1 (25), 191–200.
  13. Gavryukov, A. V. (2007). Teoriya i praktika ispol'zovaniya lentochnyh konveyerov, rabotayushchih pri izmenyayushcheysya dline. Makeevka: DonNASA, 119.
  14. Kuznecov, B. A. (1971). Dinamika puska dlinnyh lentochnyh konveyerov. Kn.: Transport shaht i kar'erov. Moscow: Nedra, 27–41.
  15. Gavryukov, A., Kolesnikov, M., Zapryvoda, A., Lutsenko, V., Bondarchuk, O. (2024). Determining the mechanism for calculating the tension of a working conveyor belt during a change in the transportation length. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 2 (7 (128), 56–66. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2024.300648
Розробка процедури розрахунку натягнень стрічки конвеєра з зупиненим приводомпід час зміни довжини транспортування

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-02-26

Як цитувати

Гаврюков, О. В., Колесніков, М. Ю., Запривода, А. В., Вольтерс, А. О., & Самойленко, М. І. (2025). Розробка процедури розрахунку натягнень стрічки конвеєра з зупиненим приводомпід час зміни довжини транспортування. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 1(7 (133), 22–37. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2025.322461

Номер

Розділ

Прикладна механіка