Розробка маркетингової стратегії для ефективного управління інформаційним середовищем технопарку
DOI:
https://doi.org/10.15587/1729-4061.2025.330483Ключові слова:
маркетинг, стратегія, технологічний парк, менеджмент, інформаційне середовище, ефективність, критерії успішностіАнотація
Об’єктом дослідження є управління інформаційним середовищем технологічних парків Азербайджану, сформованого з урахуванням конкурентної специфіки технологічних парків. Розкриття проблеми якісного управління інформаційним середовищем технологічного парку вимагає аналізу маркетингової стратегії з урахуванням ключових факторів конкуренції. Необхідно враховувати ключові критерії успіху та домінуючі конкурентні умови. У статті також наведено основні результати дослідження, проведеного в регіональних університетах Азербайджану (Сумгаїтському державному університеті та Азербайджанському технологічному університеті) з метою розробки інформаційно-економічних механізмів організації та ефективної діяльності технопарків з подальшим їх застосуванням в освітньому середовищі. Серед них: модернізація під сучасні вимоги; використання інструментів маркетингу; адаптація комунікаційної стратегії; інтеграція передових інформаційних технологій; впровадження інноваційних рішень. В епоху економічного зростання та динамізму ідеї, які здавалися мріями, стають реальністю, випереджаючи свій час. Адекватне реагування та застосування інформаційних технологій в управлінні інформаційним середовищем технологічного парку дозволяє задати напрямок маркетингової стратегії в нових умовах. У дослідженні визначено три ключові фактори, які можуть мати прямий або опосередкований вплив на організацію ефективного послідовного підходу до впровадження та використання маркетингової стратегії в управлінні технологічним парком. Отримані результати можуть бути використані в університетах Азербайджану, при цьому необхідно враховувати ключові критерії успішності та поточні умови конкурсу
Посилання
- Mamedov, F. A. (2015). Innovative approach to improving the competitiveness of the textile industry. Modern Management Technology, 2 (50).
- The Sustainable Development Goals Report (2022). Available at: https://unstats.un.org/sdgs/report/2022/The-Sustainable-Development-Goals-Report-2022_Russian.pdf
- Ugnich, E. A., Izotov, M. A., Voloshchenko I. I. (2015). Commercialization of intellectual activity results in the universities: the concept of innovation ecosystem. Online journal “Science Studies”, 7 (4).
- Gorbashko, E. A., Bombin, A. Yu. (2024). Ensuring cluster sustainability as a factor in economic development in the context of modern transformations: Russian and foreign experience. Social and Economic Systems, 3 (53), 136–151.
- Kruchinin, I. N. (2020). Alfred Marshall: symbiosis of classical and marginalist ideas in the formation of first concepts of neoclassicism. Chronoeconomics, 3 (24), 159–162.
- Huseynov, Y. R., Ahmadova, M. I. (2024). University technology park management: key criteria for success. Textile industry technology, 3 (411), 65–77.
- Huseynov, Y. R., Ahmadova, M. I., Ahmadova, M. I., Аllahversiyeva, А. M., Alizade, Sh. S., Askerov, А. T. (2023). Critical attitude to technology parks. Textile Industry Technology, 3 (405), 74–80.
- Hisrich, R. B., Peters, M. P., Shepherd, D. A. (2002). Entrepreneurship. McGraw-Hill. Available at: https://www.academia.edu/43662117/Entrepreneurship_by_Robert_Hisrich_Michael_Peters_Dean_Shepherd_z_lib_org_
- Kotler, P. (1984). Marketing Essentials. Prentice Hall, 556.
- Kotler, P., Kartajaya, H., Setiawan, I. (2010). Marketing 3.0. John Wiley & Sons. https://doi.org/10.1002/9781118257883
- Migol, E. V., Tretyak, O. A. (2017). Business Models and Financial Performance of Companies: The Russian Market of Electronics and Home Appliances. Vestnik of Saint Petersburg University. Management, 16 (4), 531–563. https://doi.org/10.21638/11701/spbu08.2017.403
- International experience in creating technoparks (2017). Baku: “Chap ART” Publishing House.
- Romanova, A. N., Alekseenko, E. V., Shastin, A. V. (2021). Business management model in technopark. Natural Sciences and Humanities Studies, 38 (6), 293–297. https://doi.org/10.24412/2309-4788-2021-6-293-297
- Mamedov, D., Genjeliyeva, G., Aliyeva, S., Valiyeva, B. (2020). Creating corporative network for management of higher educational institution and its technopark. Vestnik of Astrakhan State Technical University. Series: Management, Computer Science and Informatics, 2020 (3), 7–14. https://doi.org/10.24143/2072-9502-2020-3-7-14
- Kostyleva, N. V., Maltseva, Y. A., Shkurin, D. V. (2016). Information support for management activities. Ekaterinburg: Ural Publishing House. University, 148.
- Crick, J. M., Hamzah, M. I., Crick, D. (2024). Managing an entrepreneurial marketing orientation in turbulent competitive business environments. Journal of Strategic Marketing, 1–15. https://doi.org/10.1080/0965254x.2024.2445655
- Alqahtani, N., Uslay, C., Yeniyurt, S. (2022). Entrepreneurial marketing and firm performance: scale development, validation, and empirical test. Journal of Strategic Marketing, 1–22. https://doi.org/10.1080/0965254x.2022.2059773
- Dunayev, I., Hromov, S., Tymchenko, Y., Proskurina, M. (2022). Explication of the role of digital technologies in marketing management of a modern company. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 5 (13 (119)), 89–99. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2022.265017
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 Javanshir Mammadov, Yusif Huseynov, Metanet Ahmadova, Galiba Mammadova, Arzu Askerov

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Закріплення та умови передачі авторських прав (ідентифікація авторства) здійснюється у Ліцензійному договорі. Зокрема, автори залишають за собою право на авторство свого рукопису та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY. При цьому вони мають право укладати самостійно додаткові угоди, що стосуються неексклюзивного поширення роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом, але за умови збереження посилання на першу публікацію статті в цьому журналі.
Ліцензійний договір – це документ, в якому автор гарантує, що володіє усіма авторськими правами на твір (рукопис, статтю, тощо).
Автори, підписуючи Ліцензійний договір з ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР», мають усі права на подальше використання свого твору за умови посилання на наше видання, в якому твір опублікований. Відповідно до умов Ліцензійного договору, Видавець ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР» не забирає ваші авторські права та отримує від авторів дозвіл на використання та розповсюдження публікації через світові наукові ресурси (власні електронні ресурси, наукометричні бази даних, репозитарії, бібліотеки тощо).
За відсутності підписаного Ліцензійного договору або за відсутністю вказаних в цьому договорі ідентифікаторів, що дають змогу ідентифікувати особу автора, редакція не має права працювати з рукописом.
Важливо пам’ятати, що існує і інший тип угоди між авторами та видавцями – коли авторські права передаються від авторів до видавця. В такому разі автори втрачають права власності на свій твір та не можуть його використовувати в будь-який спосіб.






