Розробка маркетингової стратегії для ефективного управління інформаційним середовищем технопарку

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2025.330483

Ключові слова:

маркетинг, стратегія, технологічний парк, менеджмент, інформаційне середовище, ефективність, критерії успішності

Анотація

Об’єктом дослідження є управління інформаційним середовищем технологічних парків Азербайджану, сформованого з урахуванням конкурентної специфіки технологічних парків. Розкриття проблеми якісного управління інформаційним середовищем технологічного парку вимагає аналізу маркетингової стратегії з урахуванням ключових факторів конкуренції. Необхідно враховувати ключові критерії успіху та домінуючі конкурентні умови. У статті також наведено основні результати дослідження, проведеного в регіональних університетах Азербайджану (Сумгаїтському державному університеті та Азербайджанському технологічному університеті) з метою розробки інформаційно-економічних механізмів організації та ефективної діяльності технопарків з подальшим їх застосуванням в освітньому середовищі. Серед них: модернізація під сучасні вимоги; використання інструментів маркетингу; адаптація комунікаційної стратегії; інтеграція передових інформаційних технологій; впровадження інноваційних рішень. В епоху економічного зростання та динамізму ідеї, які здавалися мріями, стають реальністю, випереджаючи свій час. Адекватне реагування та застосування інформаційних технологій в управлінні інформаційним середовищем технологічного парку дозволяє задати напрямок маркетингової стратегії в нових умовах. У дослідженні визначено три ключові фактори, які можуть мати прямий або опосередкований вплив на організацію ефективного послідовного підходу до впровадження та використання маркетингової стратегії в управлінні технологічним парком. Отримані результати можуть бути використані в університетах Азербайджану, при цьому необхідно враховувати ключові критерії успішності та поточні умови конкурсу

Біографії авторів

Javanshir Mammadov, Sumgait State University

Doctor of Technical Sciences, Professor

Department of Automation and Mechanics

Yusif Huseynov, Azerbaijan Technological University

PhD Student

Department of Automation and Mechanics

Metanet Ahmadova, Azerbaijan Technological University

PhD, Associate Professor

Department of Management

Galiba Mammadova, Azerbaijan Technological University

PhD, Associate Professor

Department of Mechanical Engineering and Logistics

Arzu Askerov, Azerbaijan Technological University

Department of Management

Посилання

  1. Mamedov, F. A. (2015). Innovative approach to improving the competitiveness of the textile industry. Modern Management Technology, 2 (50).
  2. The Sustainable Development Goals Report (2022). Available at: https://unstats.un.org/sdgs/report/2022/The-Sustainable-Development-Goals-Report-2022_Russian.pdf
  3. Ugnich, E. A., Izotov, M. A., Voloshchenko I. I. (2015). Commercialization of intellectual activity results in the universities: the concept of innovation ecosystem. Online journal “Science Studies”, 7 (4).
  4. Gorbashko, E. A., Bombin, A. Yu. (2024). Ensuring cluster sustainability as a factor in economic development in the context of modern transformations: Russian and foreign experience. Social and Economic Systems, 3 (53), 136–151.
  5. Kruchinin, I. N. (2020). Alfred Marshall: symbiosis of classical and marginalist ideas in the formation of first concepts of neoclassicism. Chronoeconomics, 3 (24), 159–162.
  6. Huseynov, Y. R., Ahmadova, M. I. (2024). University technology park management: key criteria for success. Textile industry technology, 3 (411), 65–77.
  7. Huseynov, Y. R., Ahmadova, M. I., Ahmadova, M. I., Аllahversiyeva, А. M., Alizade, Sh. S., Askerov, А. T. (2023). Critical attitude to technology parks. Textile Industry Technology, 3 (405), 74–80.
  8. Hisrich, R. B., Peters, M. P., Shepherd, D. A. (2002). Entrepreneurship. McGraw-Hill. Available at: https://www.academia.edu/43662117/Entrepreneurship_by_Robert_Hisrich_Michael_Peters_Dean_Shepherd_z_lib_org_
  9. Kotler, P. (1984). Marketing Essentials. Prentice Hall, 556.
  10. Kotler, P., Kartajaya, H., Setiawan, I. (2010). Marketing 3.0. John Wiley & Sons. https://doi.org/10.1002/9781118257883
  11. Migol, E. V., Tretyak, O. A. (2017). Business Models and Financial Performance of Companies: The Russian Market of Electronics and Home Appliances. Vestnik of Saint Petersburg University. Management, 16 (4), 531–563. https://doi.org/10.21638/11701/spbu08.2017.403
  12. International experience in creating technoparks (2017). Baku: “Chap ART” Publishing House.
  13. Romanova, A. N., Alekseenko, E. V., Shastin, A. V. (2021). Business management model in technopark. Natural Sciences and Humanities Studies, 38 (6), 293–297. https://doi.org/10.24412/2309-4788-2021-6-293-297
  14. Mamedov, D., Genjeliyeva, G., Aliyeva, S., Valiyeva, B. (2020). Creating corporative network for management of higher educational institution and its technopark. Vestnik of Astrakhan State Technical University. Series: Management, Computer Science and Informatics, 2020 (3), 7–14. https://doi.org/10.24143/2072-9502-2020-3-7-14
  15. Kostyleva, N. V., Maltseva, Y. A., Shkurin, D. V. (2016). Information support for management activities. Ekaterinburg: Ural Publishing House. University, 148.
  16. Crick, J. M., Hamzah, M. I., Crick, D. (2024). Managing an entrepreneurial marketing orientation in turbulent competitive business environments. Journal of Strategic Marketing, 1–15. https://doi.org/10.1080/0965254x.2024.2445655
  17. Alqahtani, N., Uslay, C., Yeniyurt, S. (2022). Entrepreneurial marketing and firm performance: scale development, validation, and empirical test. Journal of Strategic Marketing, 1–22. https://doi.org/10.1080/0965254x.2022.2059773
  18. Dunayev, I., Hromov, S., Tymchenko, Y., Proskurina, M. (2022). Explication of the role of digital technologies in marketing management of a modern company. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 5 (13 (119)), 89–99. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2022.265017
Розробка маркетингової стратегії для ефективного управління інформаційним середовищем технопарку

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-06-30

Як цитувати

Mammadov, J., Huseynov, Y., Ahmadova, M., Mammadova, G., & Askerov, A. (2025). Розробка маркетингової стратегії для ефективного управління інформаційним середовищем технопарку. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 3(13 (135), 26–34. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2025.330483

Номер

Розділ

Трансфер технологій: промисловість, енергетика, нанотехнології