Choice timing testing in the model of intellectual control subsystem of knowledge
DOI:
https://doi.org/10.15587/1729-4061.2012.3671Keywords:
Information technology, intelligent system, adaptation, methods, knowledge controlAbstract
The analysis of existing adaptive learning systems is done. The advantages and disadvantages of adaptive systems are analyzed. A procedure for determining the time required to answer every question is suggestedReferences
- Weiss, D. J. (In press). Computerized adaptive testing for effective and efficient measurement in counseling and education. Measurement and Evaluation in Counseling and Development, Special Issue on Technology in Testing. [Электронный ресурс]/. – www/URL: http://psychology.wikia.com/wiki/ Adaptive_testing – 2004г. – Загл. с экрана.
- Малкина О. И., Сошников Д. В. Создание интерактивных систем адаптивного тестирования в среде Интернет с использованием технологий искусственного интеллекта [Электронный ресурс] / Московский Авиационный Институт, г. Москва, Россия.— Режим доступа: WWW/ URL: http://www.soshnikov.com/publications/olga_thesis.pdf. – Загл. с экрана.
- Гагарін О.О. Дослідження і аналіз методів та моделей інтелектуальних систем безперервного навчання [Текст] / Гагарін О.О., Титенко С.В.//Наукові вісті НТУУ "КПІ". – 2007. – № 6(56). – С. 37-48.
- Тесты 2009 [Электронный ресурс] /по материалам инетрент ресурса rusmedserver.ru .–www/ URL http://tests2009.ucoz.ua/adapt.html - декабрь 2009г.– Загл. с экрана.
- Адаптивне тестування. Лекции проф. В.С. Авансова [Электронный ресурс] / Портал «Владивостокский государственный університет экономики и сервиса».– www/ URL http://athena.vvsu.ru/carina/test/lec8.htm – 2008 г.–Загл. с экрана .
- Адаптивное обучение (АО) и адаптивный тестовый контроль (АТК) [Электронный ресурс] / информационно-методический сервер кафедры компьютерных технологий и систем владивостокского госуниверситета экономики и сервиса .– www/ URL http://athena.vvsu.ru/carina/test/lec8.htm – 2009 г. – Загл. с экрана.
- Федорук П.І., С.М. Масловський Модель адаптивного тестування з нечіткою логікою [Текст] / Математичні машини і системи. – 2009. – №1. – С. 131-137.
- Кравченко О.М., Плакасова Ж.М. "Модель інтелектуальної контролюючої підсистеми з багаторівневим адаптивним тестуванням", «Східно-Європейський журнал передових технологій» 4/2' (46) 2010 с. 21 – 25 ,
- Кравченко О.М. Плакасова Ж.М. "Аспекти формування тестів для контролю знань в системі адаптивного навчання", «Штучний інтелект» (ISSN 1561-5359) 4' 2010 с. 576 – 583.
- Кравченко О.М., Плакасова Ж.М."Оцінювання рівня знань студентів в підсистемі контролю знань моделі адаптивного навчання", «Східно-Європейський журнал передових технологій» 6/3' (48), 2010 с. 34 – 38.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2014 Ольга Віталіївна Кравченко, Жаннетта Миколаївна Плакасова
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
The consolidation and conditions for the transfer of copyright (identification of authorship) is carried out in the License Agreement. In particular, the authors reserve the right to the authorship of their manuscript and transfer the first publication of this work to the journal under the terms of the Creative Commons CC BY license. At the same time, they have the right to conclude on their own additional agreements concerning the non-exclusive distribution of the work in the form in which it was published by this journal, but provided that the link to the first publication of the article in this journal is preserved.
A license agreement is a document in which the author warrants that he/she owns all copyright for the work (manuscript, article, etc.).
The authors, signing the License Agreement with TECHNOLOGY CENTER PC, have all rights to the further use of their work, provided that they link to our edition in which the work was published.
According to the terms of the License Agreement, the Publisher TECHNOLOGY CENTER PC does not take away your copyrights and receives permission from the authors to use and dissemination of the publication through the world's scientific resources (own electronic resources, scientometric databases, repositories, libraries, etc.).
In the absence of a signed License Agreement or in the absence of this agreement of identifiers allowing to identify the identity of the author, the editors have no right to work with the manuscript.
It is important to remember that there is another type of agreement between authors and publishers – when copyright is transferred from the authors to the publisher. In this case, the authors lose ownership of their work and may not use it in any way.