Розробка метода ефективного моніторинга основної діяльності машиніста поїзда
DOI:
https://doi.org/10.15587/1729-4061.2016.71703Ключові слова:
машиніст поїзда, індивідуальна норма, людський фактор, безпека руху, моніторинг стану, контроль пильностіАнотація
Для підвищення рівня безпеки руху поїздів розроблений алгоритм моніторингу стану машиніста з використанням індивідуальної норми та математичної моделі системи контролю операційної діяльності. Винайдено механізм визначення ступеня відхилення від нормального стану для конкретного машиніста у процесі ведення поїзда. Запропоновані обґрунтовані рішення щодо відповідного коригування його дій. Представлено перспективний напрямок підвищення надійності «людського фактору» в управління тяговим рухомим складом без застосування додаткових технічних пристроїв, які підвищують психофізіологічне навантаження машиніста.
Посилання
- Samsonkin, V. N., Moiseenko, V. I. (2014). The theory of safety on railway transport. Kyiv: Karavela, 248.
- Kumar, A., Sinha, P. K. (2008). Human Error Control in Railways. Jordan Journal of Mechanical and Industrial Engineering. Available at: http://jjmie.hu.edu.jo/files/v2-4/3.pdf
- Understanding Human Factors - a guide for the rail industry (2008). Rail Safety and Standards Board. London, United Kingdom. Available at: http://www.rssb.co.uk/Library/improving-industry-performance/2008-guide-understanding-human-factors-a-guide-for-the-railway-industry.pdf
- Good Practice Guide on Cognitive and Individual Risk Factors (2012). Rail Safety and Standards Board. London, United Kingdom. Available at: http://www.rssb.co.uk/rgs/standards/RS232%20Iss%201.pdf
- Hyungsik, K. (2009). Korail Human Resources and Infrastructure System Towards ‘World’s Best, Korean Railroad’. Japan Railway & Transport Review, 54, 14–23.
- Guha-Sapir, D., Below, R., Hoyois, Ph. (2012). EM-DAT: International Disaster Database. University Catholique de Louvain. Available at: http://www.emdat.be/database
- Common Safety Indicators EC (2012). The European Railway Agency. Valenciennes, France. Available at: http://www.era.europa.eu/Pages/Home.aspx
- Korovin, A. S., Batraev, V. V., Kuprienko, O. U. (2015). Tendency of development of means of locomotive automatic equipment. Scientific Journal Automation in industry, 2, 80–85.
- Technical specification for interoperability relating to the control-command and signalling subsystem (2002). Decision of the Commission of the European Communities. Official Journal of the European Communities, 2002/731/EC, L 245/37.
- Andronchev, I. K., Buchin, R. A., Popov, D. A. (2015). The analysis of adaptedness of widespread and new locomotive devices of safety (ALSN, UKBM, L-116, L-116U, TSKBM, MALS, SPOM) to shunting work on railway tracks of the common and uncommon use. Samara State Transport University: Messenger of transport of the Volga region, 4, 18–21.
- Platonov, A. A., Platonova, A. A. (2014). Features of the organization of safe driving of an express self-propelled rolling stock. Voronezh scientific and technical bulletin, 2 (8), 80–85.
- Unified integrated locomotive safety system (KLUB-U). Application guide Part 1 (2013). Izhevsk, Russia, AO “Izhevskiy radiozavod”, 264.
- Serikov, V. V., Zakrevskaia, A. A., Zaharchenko, D. V. (2013). Engine driver vigilance telemetric control system. Eurasia–Vestie: international information and analytical review, 12, 18.
- Panou, K., Tzieropoulos, P., Emery, D. (2013). Railway driver advice systems: Evaluation of methods, tools and systems. Journal of Rail Transport Planning & Management, 3 (4), 150–162. doi: 10.1016/j.jrtpm.2013.10.005
- Hojjati-Emami, K., Dhillon, B. S., Jenab, K. (2013). The Integrative Time-Dependent Modeling of the Reliability and Failure of the Causes of Drivers’ Error Leading to Road Accidents. International Journal of Strategic Decision Sciences, 4 (1), 25–39. doi: 10.4018/jsds.2013010102
- Larue, G. S., Rakotonirainy, A., Haworth, N. L., Darvell, M. (2015). Assessing driver acceptance of Intelligent Transport Systems in the context of railway level crossings. Transportation Research Part F: Traffic Psychology and Behaviour, 30, 1–13. doi: 10.1016/j.trf.2015.02.003
- Tey, L.-S., Wallis, G., Cloete, S., Ferreira, L. (2013). Modelling driver behaviour towards innovative warning devices at railway level crossings. Accident Analysis & Prevention, 51, 104–111. doi: 10.1016/j.aap.2012.11.002
- Tschirner, S., Sandblad, B., Andersson, A. W. (2014). Solutions to the problem of inconsistent plans in railway traffic operation. Journal of Rail Transport Planning & Management, 4 (4), 87–97. doi: 10.1016/j.jrtpm.2014.10.002
- Toš, Z., Jurum-Kipke, J., Sumpor, D. (2008). Impact of traffic noise on railway traffic safety. Transport Problems : an International Scientific Journal, 4, 71–79.
- Zhao, Y. (2014). Relationship between Occupational Safety Attitudes and Safe Driving Behaviors in Train Drivers. Journal of Environmental & Occupational Medicine, 31, 507–511.
- Samsonkin, V. N., Diemin, R. U., Viddi, V., Konstantidi, V. S., Matvienko, S. A. (2015). Technique of definition of norm as zones of the functional optimum of production at quality control of production. Certificate on filing of copyright of literary written work of scientific character, 61849.
- Samsonkin, V. N., Druz, V. A. (2005). Method of statistical regularity in management of traffic safety on railway transport. Donetsk institute of railway transport, 160.
- Samsonkin, V. N., Martyshko, A. M. (2015). Practical application of definition of "gorges" in a driving security system on railway transport for prophylaxis of transport incidents. Railway transport of Ukraine, 1, 3–10.
- Andronov, A. A., Vitt, A. A., Khaikin, S. E. (1981). Vibration theory. Мoscow: Nauka, 918.
- Samsonkin, V. N., Petrenko, R. B., Karbivskii, F. A., Petinov, Y. P. (2014). Ensuring reliability of "a human factor" on railway transport of Ukraine: as is and as it is necessary. Railway transport of Ukraine, 4, 12–18.
- Samsonkin, V. N., Petinov, Y. P. (2015). Peculiarities of the train driver’s work in modern conditions: a view from inside. Eastern-European Journal of Enterprise Technology, 6 (3), 40–45. doi: 10.15587/1729-4061.2015.56659
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2016 Yaroslav Petinov, Valerii Samsonkin

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Закріплення та умови передачі авторських прав (ідентифікація авторства) здійснюється у Ліцензійному договорі. Зокрема, автори залишають за собою право на авторство свого рукопису та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY. При цьому вони мають право укладати самостійно додаткові угоди, що стосуються неексклюзивного поширення роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом, але за умови збереження посилання на першу публікацію статті в цьому журналі.
Ліцензійний договір – це документ, в якому автор гарантує, що володіє усіма авторськими правами на твір (рукопис, статтю, тощо).
Автори, підписуючи Ліцензійний договір з ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР», мають усі права на подальше використання свого твору за умови посилання на наше видання, в якому твір опублікований. Відповідно до умов Ліцензійного договору, Видавець ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР» не забирає ваші авторські права та отримує від авторів дозвіл на використання та розповсюдження публікації через світові наукові ресурси (власні електронні ресурси, наукометричні бази даних, репозитарії, бібліотеки тощо).
За відсутності підписаного Ліцензійного договору або за відсутністю вказаних в цьому договорі ідентифікаторів, що дають змогу ідентифікувати особу автора, редакція не має права працювати з рукописом.
Важливо пам’ятати, що існує і інший тип угоди між авторами та видавцями – коли авторські права передаються від авторів до видавця. В такому разі автори втрачають права власності на свій твір та не можуть його використовувати в будь-який спосіб.