Удосконалення конструкції сепараторів для підшипників підвищеного технічного рівня

Автор(и)

  • Anatoly Gaydamakа Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут” вул. Багалія, 21, м. Харків, Україна, 61002, Україна https://orcid.org/0000-0002-6952-4086

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2016.85849

Ключові слова:

технічний рівень, роликові підшипники, структурно-функціональна модель підшипника, функції сепараторів підшипників, конструкція сепаратора

Анотація

Проаналізовано функціональні взаємозв’язки між структурними елементами базових конструкцій роликових підшипників. На основі побудованої структурно-функціональної моделі підшипників удосконалено функції сепараторів щодо усування перекосу їх конструкцій, зменшення сил взаємодії з роликами і базуючим кільцем підшипників, зменшення проковзування роликів. Це дозволило обґрунтувати зміни конструкції сепаратора − збільшити кількість вікон, змінити форму бокових поверхонь перемичок і перерізу кілець сепаратора, що сприятиме підвищенню технічного рівня підшипників. 

Біографія автора

Anatoly Gaydamakа, Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут” вул. Багалія, 21, м. Харків, Україна, 61002

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра деталей машин і прикладної механіки

 

Посилання

  1. Gaydamakа, A. (2011). Rolikovi pidshipniki byks vagonov i lokomotivov: modelirovanie i sovershenstvovanie. Kharkiv: Cursor, 320.
  2. Моrchikadge, I., Sokolov, А. (2006). Soverchenstvovanie i modernizatsija byksovich yzlov gruzovich vagonov. Zeleznie dorogi mira, 10, 59–64.
  3. Simson, E. A., Ovcharenko, V. V., Trohman, M. V. (2009). Modelirovanie i optimizatsij iznosa v zone tortzevogo kontakta skolzhenij rolikovich podshipnikov. International scientific conference MicroCAD, 35–36.
  4. Fujiwara, H., Tsujimoto, T., Yamauchi, K. (2009). Optimized Radius of Roller Large End Face in Tapered Roller Bearings. NTN Technical review, 77, 96–104.
  5. Ozu, T. (2006). High Load Capacity Cylindrical Roller Bearings. NTN Technical review, 74, 90–95.
  6. Ueno, T., Matsushita, T. (2009). Extremely High Load Capacity Tapered Roller Bearings. NTN Technical review, 77, 73–80.
  7. Melnichuk, V., Demchenko, A., Martynov, I. (2006). K voprosy povyshenja nadioznosti byksovich yzlov s podchipnikami kachenija. Zalіznichny transport Ukraine, 2, 17–19.
  8. Mironov, A., Pavlyuk, A., Mityushev, V. (2013). Optimizazij nastroyki sredstv teplovogo kontrolj tipa KTSM i ASK MS v uslovijch expluatazii raznotipnuch podshipnikov. Vagonu i vagonnoe chozjystvo, 4 (36), 35–39.
  9. Martinov, І. (2000). Putannj rozrahunku dovgovіchnostі byksovich rolikopіdshipnikіv. UkrDAZT, 44, 76–79.
  10. Antonov, A. (2004). Systemnuy analis. Moscow: Visha shkola, 454.
  11. Chermensky, O. (2003). Rolikovie podshipniki. Moscow: Mashinostroenie, 576.
  12. Harris, T. (2006). Rolling bearing analysis. New York, 481.
  13. Gaydamakа, A. (2014). Modeli kinematiki i dinamiki tsilіndrichnih rolikopodshipnikov zalіznichnogo transporta. Visnyk Dnipropetrovskogo natsional’nogo universitetu zalіznychnogo transportu, 3, 100–108.
  14. Haydamaka, A., Alefirenko, V. (2010). Patent 50093 Ukrayina, MPK F 16S 33/46. Separator rolykopidshypnyka. Zayavnyk i patentovlasnyk Natsional'nyy tekhnichnyy univesytet «Kharkivs'kyy politekhnichnyy instytut». # u200912229; declarated: 27.11.2009; published: 25.05.2010; Bul. 10, 2.
  15. Haydamaka, A. (2014). Patent 91168 Ukrayina, MPK F 16S 33/58. Tsylindrychnyy rolykopidshypnyk maksymal'noyi vantazhnosti v mezhakh zadanoho habarytu z polimernym separatorom tsil'noyi konstruktsiyi. Zayavnyk i patentovlasnyk Natsional'nyy tekhnichnyy univesytet «Kharkivs'kyy politekhnichnyy instytut». # u201400214; declarated: 13.01.2014; published: 25.06.2014; Bul. 12, 3.

##submission.downloads##

Опубліковано

2016-12-26

Як цитувати

Gaydamakа A. (2016). Удосконалення конструкції сепараторів для підшипників підвищеного технічного рівня. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 6(1 (84), 4–8. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2016.85849

Номер

Розділ

Виробничо-технологічні системи