Common approach to formation of tests for knowledge control

Authors

  • Ірина Анатоліївна Жирякова Черкаський національний університет ім. Б. Хмельницького бульв. Шевченко,81, м Черкаси, 18031, Ukraine
  • Людмила Іванівна Гладка Черкаський національний університет ім. Б. Хмельницького бульв. Шевченко,81, м Черкаси, 18031, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2011.1880

Keywords:

Tests, types of tests, differentiated evaluation

Abstract

Article is devoted to the unified development of the methodical approach to generate tests for qualitative monitoring of students knowledge from all forms of learning. In article the structure of the package tests for final control knowledge which agreed with the scale of ECTS first proposed

Author Biographies

Ірина Анатоліївна Жирякова, Черкаський національний університет ім. Б. Хмельницького бульв. Шевченко,81, м Черкаси, 18031

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра прикладної математики

Людмила Іванівна Гладка, Черкаський національний університет ім. Б. Хмельницького бульв. Шевченко,81, м Черкаси, 18031

Старший викладач

Кафедра автоматизації та комп’ютерно-інтегрованих систем

References

  1. Капот А.М. Реалізація основних принципів Болонської декларації при підготовці фахівців економічного профілю // Проблеми освіти: наук.-метод. збірник. – 2004. – № 37. – С.3–21.
  2. Степко М.Ф., Болюбаш Я.Я., Левківський К.М., Сухарніков Ю.В. Модернізація вищої освіти України і Болонський процес – К.: НМЦВО МОНУ, 2004. – 24 с.
  3. Атанов Г.А., Пустынникова И.Н. Обучение и искусственный интеллект или основы современной дидактической высшей школы – Донецк: ДОУ, 2002. – 504 с.
  4. Указ Президента України від 04.07.2005 № 1013 "Про невідкладні заходи щодо забезпечення функціонування та розвитку освіти в Україні".
  5. Архипова А.И., Шапошникова Т.Л., Лаврентьев А.В. Типология педагогических программных продуктов и этапы их проектирования // Педагогическая информатика. – 2002. – №4. – С. 40–45.
  6. Барабанова Н., Аверіна С. Методика створення тестів знань студентів з дисциплін комунікативно-інформаційного циклу // Вісник Книжкової палати. - № 8. – 2010.
  7. Майоров А.Н. Теория и практика создания тестов для системы образования. (Как выбирать, создавать и использовать тесты для целей образования) / А. Н. Майоров. – М.: Интеллект-центр, 2001. – 296 с.
  8. Лефрансуа Ги Прикладная педагогическая психология. Психология для учителя – [пер. с англ. Волохонский В., Миронов Н.]. – [11-е изд.]. – СПб.: Прайм-ЕВРОЗНАК, 2005. – 416 с.
  9. Hensley G. Creating a Hybrid College Course: Instructional Design Notes and Recommendations for Beginners // MERLOT Journal of Online Learning and Teaching. – 2005. – Vol. 1, No. 2. – P. 66–78.

How to Cite

Жирякова, І. А., & Гладка, Л. І. (2012). Common approach to formation of tests for knowledge control. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 1(2(49), 38–41. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2011.1880

Issue

Section

Information technology