Розробка вдосконаленої конструкції інструмента для обслуговування штуцерів гальмівних трубок автомобілів
DOI:
https://doi.org/10.15587/1729-4061.2021.224912Ключові слова:
штуцер, гальмівна трубки, накидний ключ, гайковий ключ, розрізний ключ, зминання гранейАнотація
Розглянута проблема ускладнення обслуговування штуцерів гальмівних трубок для легкових автомобілів, термін експлуатації яких перевищує 8–10 років, яка пов’язана з погіршенням розкручування штуцерів. Досліджені існуючі способи відкручування штуцерів гальмівних трубок, особливо тих, демонтаж яких ускладнений через корозію і забруднення спряжених поверхонь через потрапляння до них вологі при русі автомобіля. Проаналізована типова конструкція штуцера, яка встановлена в найбільш незахищеному від вологи та бруду місці автомобіля – на гальмівному циліндрі. Досліджені умови, які не сприяють безаварійному її відкручуванню. Розглянута конструкція спеціалізованого накидного розрізного затискного ключа, який здатний передавати найбільше значення обертового моменту на штуцер при його відкручуванні, але інколи його обумовленої величини стає недостатньо. Шляхом впровадження комп’ютерного скінчено-елементного моделювання для вузла сполучення «штуцер – ключ» одержані моделі їх деформаційного стану. Ґрунтуючись на аналізі моделей різного деформаційного стану спеціалізованого накидного розрізного затискного ключа, виявлений потрібний профіль геометрично врівноваженого замкненого шестикутного профілю ключа. Аналіз ефективності рівня закручування-відкручування визначається порівнянням чисельних значень обертового моменту, який прикладається до штуцерів гальмівних трубок. Вимірювання значень обертового моменту здійснюється спеціально розробленим способом. Впровадження розробленого способу вимірювання дозволяє порівнювати між собою ефективність ключів різних конструкцій шляхом аналізу максимальних значень обертових моментів, які ключи здатні передавати до штуцерів. Враховуючи виявлені недоопрацювання у конструкції штуцерів гальмівних трубок, розроблена форма штуцера, яка вільна від вказаних недоліків. Нова конструкції передбачає можливість використання звичайного ріжкового ключа для відкручування за умови існуючого забруднення і корозії спряжених поверхонь
Посилання
- Alemani, M., Wahlström, J., Olofsson, U. (2018). On the influence of car brake system parameters on particulate matter emissions. Wear, 396-397, 67–74. doi: https://doi.org/10.1016/j.wear.2017.11.011
- Harušinec, J., Suchánek, A., Šťastniak, P., Strážovec, P. (2018). Brake actuator optimization of the brake test stand as a tool for improvement railway safety. MATEC Web of Conferences, 235, 00028. doi: https://doi.org/10.1051/matecconf/201823500028
- Kazarinova, D. A., Gogrichiani, G. V. (2016). Selection of brake control valves for brake system of freight car by set of criteria. Vestnik of the Railway Research Institute, 75 (6), 377–382. doi: https://doi.org/10.21780/2223-9731-2016-75-6-377-382
- Klyuch prokachki tormozov (zazhimnoy). Available at: https://newlifesto.com.ua/p370904170-klyuch-prokachki-tormozov.html
- Korobko, B. O., Vasyliev, A. V., Belei, I. M. (2012). Pat. No. 79131 UA. Car brake pipe connection. No. u201212388; declareted: 29.10.2012; published: 10.04.2013, Bul. No. 7.
- Perederiy, V. P. (2008). Ustroystvo avtomobilya. Moscow: ID «FORUM»: INFRA-M, 288.
- Plating makes tube fittings and adapters corrosion resistant (2015). Sealing Technology, 2015 (12), 2. doi: https://doi.org/10.1016/s1350-4789(15)30380-9
- Vasilyev, A., Popov, S., Vasilyev, E., Pavelieva, A. (2017). Improving the method of rotational broaching in the production of profile openings on the lathes of turning group. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 1 (1 (85)), 4–9. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2017.92256
- Ld, I., Gu, M. (2016). Expert System for Detecting and Diagnosing Car Engine Brake Failure Fault using Dynamic Control System (DCS). Journal of Applied & Computational Mathematics, 05 (01). doi: https://doi.org/10.4172/2168-9679.1000281
- Safronov, O., Vodiannykov, U. (2019). Procedure for determination of the actual value of the specific brake force of the passenger car with disk brakes based on the results of train brake tests. Collection of Scientific Works of the State University of Infrastructure and Technologies Series “Transport Systems and Technologies”, 33 (1), 213–226. doi: https://doi.org/10.32703/2617-9040-2019-33-1-18
- Korobko, B. O., Vasyliev, Ye. A., Popov, S. V., Vasyliev, A. V. (2019). Pat. No. 136481 UA. Modernizovanyi kliuch dlia shtutseriv halmivnykh trubok. No. u201901052; declareted: 01.02.2019; published: 27.08.2019, Bul. No. 16.
- Mazur, M. (2019). Quality Assurance Processes in Series Production of Car Elements. Quality Production Improvement - QPI, 1 (1), 610–617. doi: https://doi.org/10.2478/cqpi-2019-0082
- Mathissen, M., Grigoratos, T., Lahde, T., Vogt, R. (2019). Brake Wear Particle Emissions of a Passenger Car Measured on a Chassis Dynamometer. Atmosphere, 10 (9), 556. doi: https://doi.org/10.3390/atmos10090556
- Hazlinger, M., Moravčík, R., Moravčíková, J., Delgado Sobrino, D. R. (2018). Analysis of a Broken Pin on the Brake System of a Car Trailer. Materials Science Forum, 919, 420–427. doi: https://doi.org/10.4028/www.scientific.net/msf.919.420
- Iverson, D., DeVaal, J., Kerr, J., Oshkai, P. (2015). Investigation of ignited hydrogen leaks from tube fittings. International Journal of Hydrogen Energy, 40 (38), 13134–13145. doi: https://doi.org/10.1016/j.ijhydene.2015.08.006
- Korobko, B., Vasyliev, I. (2017). Test Method for Rheological Behavior of Mortar for Building Work. Acta Mechanica et Automatica, 11 (3), 173–177. doi: https://doi.org/10.1515/ama-2017-0025
- Korobko, B., Zadvorkin, D., Vasyliev, I. (2017). Study of the operating element motion law for a hydraulic-driven diaphragm mortar pump. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 4 (7 (88)), 25–31. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2017.106873
- Klyuch razreznoy. Available at: https://tiu.ru/p367951365-klyuch-razreznoj-berger11x13.html
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2021 Сергей Гнитько , Евгений Васильев , Станислав Попов

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Закріплення та умови передачі авторських прав (ідентифікація авторства) здійснюється у Ліцензійному договорі. Зокрема, автори залишають за собою право на авторство свого рукопису та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY. При цьому вони мають право укладати самостійно додаткові угоди, що стосуються неексклюзивного поширення роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом, але за умови збереження посилання на першу публікацію статті в цьому журналі.
Ліцензійний договір – це документ, в якому автор гарантує, що володіє усіма авторськими правами на твір (рукопис, статтю, тощо).
Автори, підписуючи Ліцензійний договір з ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР», мають усі права на подальше використання свого твору за умови посилання на наше видання, в якому твір опублікований. Відповідно до умов Ліцензійного договору, Видавець ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР» не забирає ваші авторські права та отримує від авторів дозвіл на використання та розповсюдження публікації через світові наукові ресурси (власні електронні ресурси, наукометричні бази даних, репозитарії, бібліотеки тощо).
За відсутності підписаного Ліцензійного договору або за відсутністю вказаних в цьому договорі ідентифікаторів, що дають змогу ідентифікувати особу автора, редакція не має права працювати з рукописом.
Важливо пам’ятати, що існує і інший тип угоди між авторами та видавцями – коли авторські права передаються від авторів до видавця. В такому разі автори втрачають права власності на свій твір та не можуть його використовувати в будь-який спосіб.






