Розробка вдосконаленої конструкції інструмента для обслуговування штуцерів гальмівних трубок автомобілів

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2021.224912

Ключові слова:

штуцер, гальмівна трубки, накидний ключ, гайковий ключ, розрізний ключ, зминання граней

Анотація

Розглянута проблема ускладнення обслуговування штуцерів гальмівних трубок для легкових автомобілів, термін експлуатації яких перевищує 8–10 років, яка пов’язана з погіршенням розкручування штуцерів. Досліджені існуючі способи відкручування штуцерів гальмівних трубок, особливо тих, демонтаж яких ускладнений через корозію і забруднення спряжених поверхонь через потрапляння до них вологі при русі автомобіля. Проаналізована типова конструкція штуцера, яка встановлена в найбільш незахищеному від вологи та бруду місці автомобіля – на гальмівному циліндрі. Досліджені умови, які не сприяють безаварійному її відкручуванню. Розглянута конструкція спеціалізованого накидного розрізного затискного ключа, який здатний передавати найбільше значення обертового моменту на штуцер при його відкручуванні, але інколи його обумовленої величини стає недостатньо. Шляхом впровадження комп’ютерного скінчено-елементного моделювання для вузла сполучення «штуцер – ключ» одержані моделі їх деформаційного стану. Ґрунтуючись на аналізі моделей різного деформаційного стану спеціалізованого накидного розрізного затискного ключа, виявлений потрібний профіль геометрично врівноваженого замкненого шестикутного профілю ключа. Аналіз ефективності рівня закручування-відкручування визначається порівнянням чисельних значень обертового моменту, який прикладається до штуцерів гальмівних трубок. Вимірювання значень обертового моменту здійснюється спеціально розробленим способом. Впровадження розробленого способу вимірювання дозволяє порівнювати між собою ефективність ключів різних конструкцій шляхом аналізу максимальних значень обертових моментів, які ключи здатні передавати до штуцерів. Враховуючи виявлені недоопрацювання у конструкції штуцерів гальмівних трубок, розроблена форма штуцера, яка вільна від вказаних недоліків. Нова конструкції передбачає можливість використання звичайного ріжкового ключа для відкручування за умови існуючого забруднення і корозії спряжених поверхонь

Біографії авторів

Сергій Гнітько , ТОВ «ВЕСТТЕПЛОТЕХ»

Кандидат технічних наук, доцент, директор

Євген Васильєв , Національний університет "Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка"

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра будівельних машин і обладнання

Станіслав Попов , Полтавський державний аграрний університет

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра галузеве машинобудування

Посилання

  1. Alemani, M., Wahlström, J., Olofsson, U. (2018). On the influence of car brake system parameters on particulate matter emissions. Wear, 396-397, 67–74. doi: https://doi.org/10.1016/j.wear.2017.11.011
  2. Harušinec, J., Suchánek, A., Šťastniak, P., Strážovec, P. (2018). Brake actuator optimization of the brake test stand as a tool for improvement railway safety. MATEC Web of Conferences, 235, 00028. doi: https://doi.org/10.1051/matecconf/201823500028
  3. Kazarinova, D. A., Gogrichiani, G. V. (2016). Selection of brake control valves for brake system of freight car by set of criteria. Vestnik of the Railway Research Institute, 75 (6), 377–382. doi: https://doi.org/10.21780/2223-9731-2016-75-6-377-382
  4. Klyuch prokachki tormozov (zazhimnoy). Available at: https://newlifesto.com.ua/p370904170-klyuch-prokachki-tormozov.html
  5. Korobko, B. O., Vasyliev, A. V., Belei, I. M. (2012). Pat. No. 79131 UA. Car brake pipe connection. No. u201212388; declareted: 29.10.2012; published: 10.04.2013, Bul. No. 7.
  6. Perederiy, V. P. (2008). Ustroystvo avtomobilya. Moscow: ID «FORUM»: INFRA-M, 288.
  7. Plating makes tube fittings and adapters corrosion resistant (2015). Sealing Technology, 2015 (12), 2. doi: https://doi.org/10.1016/s1350-4789(15)30380-9
  8. Vasilyev, A., Popov, S., Vasilyev, E., Pavelieva, A. (2017). Improving the method of rotational broaching in the production of profile openings on the lathes of turning group. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 1 (1 (85)), 4–9. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2017.92256
  9. Ld, I., Gu, M. (2016). Expert System for Detecting and Diagnosing Car Engine Brake Failure Fault using Dynamic Control System (DCS). Journal of Applied & Computational Mathematics, 05 (01). doi: https://doi.org/10.4172/2168-9679.1000281
  10. Safronov, O., Vodiannykov, U. (2019). Procedure for determination of the actual value of the specific brake force of the passenger car with disk brakes based on the results of train brake tests. Collection of Scientific Works of the State University of Infrastructure and Technologies Series “Transport Systems and Technologies”, 33 (1), 213–226. doi: https://doi.org/10.32703/2617-9040-2019-33-1-18
  11. Korobko, B. O., Vasyliev, Ye. A., Popov, S. V., Vasyliev, A. V. (2019). Pat. No. 136481 UA. Modernizovanyi kliuch dlia shtutseriv halmivnykh trubok. No. u201901052; declareted: 01.02.2019; published: 27.08.2019, Bul. No. 16.
  12. Mazur, M. (2019). Quality Assurance Processes in Series Production of Car Elements. Quality Production Improvement - QPI, 1 (1), 610–617. doi: https://doi.org/10.2478/cqpi-2019-0082
  13. Mathissen, M., Grigoratos, T., Lahde, T., Vogt, R. (2019). Brake Wear Particle Emissions of a Passenger Car Measured on a Chassis Dynamometer. Atmosphere, 10 (9), 556. doi: https://doi.org/10.3390/atmos10090556
  14. Hazlinger, M., Moravčík, R., Moravčíková, J., Delgado Sobrino, D. R. (2018). Analysis of a Broken Pin on the Brake System of a Car Trailer. Materials Science Forum, 919, 420–427. doi: https://doi.org/10.4028/www.scientific.net/msf.919.420
  15. Iverson, D., DeVaal, J., Kerr, J., Oshkai, P. (2015). Investigation of ignited hydrogen leaks from tube fittings. International Journal of Hydrogen Energy, 40 (38), 13134–13145. doi: https://doi.org/10.1016/j.ijhydene.2015.08.006
  16. Korobko, B., Vasyliev, I. (2017). Test Method for Rheological Behavior of Mortar for Building Work. Acta Mechanica et Automatica, 11 (3), 173–177. doi: https://doi.org/10.1515/ama-2017-0025
  17. Korobko, B., Zadvorkin, D., Vasyliev, I. (2017). Study of the operating element motion law for a hydraulic-driven diaphragm mortar pump. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 4 (7 (88)), 25–31. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2017.106873
  18. Klyuch razreznoy. Available at: https://tiu.ru/p367951365-klyuch-razreznoj-berger11x13.html

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-02-19

Як цитувати

Гнітько , С. ., Васильєв , Є. ., & Попов , С. . (2021). Розробка вдосконаленої конструкції інструмента для обслуговування штуцерів гальмівних трубок автомобілів . Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 1(1 (109), 20–26. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2021.224912

Номер

Розділ

Виробничо-технологічні системи