Аналіз масово-енергетичного балансу безпілотного літального апарату на сонячній енергії

Автор(и)

  • Vitalіy Sukhov Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського» пр. Перемоги, 37, м. Київ, Україна, 03056, Україна https://orcid.org/0000-0002-4151-605X
  • Yaroslav Kozei Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського» пр. Перемоги, 37, м. Київ, Україна, 03056, Україна https://orcid.org/0000-0002-6174-3364

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2017.101974

Ключові слова:

масово-енергетичний баланс, літак на сонячній енергії, умови реалізації польоту

Анотація

Визначені принципи забезпечення живленням систем літака на всіх режимах польоту. Описані фактори, що впливають на продуктивність роботи сонячних панелей літака. Запропоновано модель для визначення маси літака вцілому, яка враховує масові характеристики промислових складових літального апарату. Отримано розрахункову модель масово-енергетичного балансу літака з урахуванням типових режимів польоту та законів генерації енергії сонця

Біографії авторів

Vitalіy Sukhov, Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського» пр. Перемоги, 37, м. Київ, Україна, 03056

Доктор технічних наук, професор

Кафедра приладів та систем керування літальними апаратами

Yaroslav Kozei, Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського» пр. Перемоги, 37, м. Київ, Україна, 03056

Аспірант

Кафедра приладів та систем керування літальними апаратами

Посилання

  1. Abbe, G., Smith, H. (2016). Technological development trends in Solar‐powered Aircraft Systems. Renewable and Sustainable Energy Reviews, 60, 770–783. doi: 10.1016/j.rser.2016.01.053
  2. Gao, X.-Z., Hou, Z.-X., Guo, Z., Chen, X.-Q. (2015). Reviews of methods to extract and store energy for solar-powered aircraft. Renewable and Sustainable Energy Reviews, 44, 96–108. doi: 10.1016/j.rser.2014.11.025
  3. Gao, X.-Z., Hou, Z.-X., Guo, Z., Liu, J.-X., Chen, X.-Q. (2013). Energy management strategy for solar-powered high-altitude long-endurance aircraft. Energy Conversion and Management, 70, 20–30. doi: 10.1016/j.enconman.2013.01.007
  4. Gao, X.-Z., Hou, Z.-X., Guo, Z., Fan, R.-F., Chen, X.-Q. (2013). The equivalence of gravitational potential and rechargeable battery for high-altitude long-endurance solar-powered aircraft on energy storage. Energy Conversion and Management, 76, 986–995. doi: 10.1016/j.enconman.2013.08.023
  5. Barbosa, R., Escobar, B., Sanchez, V. M., Hernandez, J., Acosta, R., Verde, Y. (2014). Sizing of a solar/hydrogen system for high altitude long endurance aircrafts. International Journal of Hydrogen Energy, 39 (29), 16637–16645. doi: 10.1016/j.ijhydene.2014.05.152
  6. Fazelpour, F., Vafaeipour, M., Rahbari, O., Shirmohammadi, R. (2013). Considerable parameters of using PV cells for solar-powered aircrafts. Renewable and Sustainable Energy Reviews, 22, 81–91. doi: 10.1016/j.rser.2013.01.016
  7. Agarwal, R. K. (2015). Energy Optimization for Solar-Powered Aircraft. Encyclopedia of Aerospace Engineering, 1–17. doi: 10.1002/9780470686652.eae1010
  8. Sukhov, V., Ivashchuk, A., Kozey, Y. (2016). Current state and prospects of planes on solar energy in Ukraine. Journal of Mechanical Engineering the National Technical University of Ukraine "Kyiv Polytechnic Institute", 77, 5–14. doi: 10.20535/2305-9001.2016.77.71470
  9. Sukhov, V., Kozey, Y., Getman, A. (2014). Aerodinamіchne proektuvannja krila z sonjachnimi elementami [Aerodynamic design wing with solar cells]. Information systems, mechanics and control, 11, 111–119.
  10. North, A. (2008). Design of solar powered airplanes for continuous flight. Switzerland, 196.
  11. Trofimenko, A. (2012). Samolety na solnechnyh batareyah – novyi instrument dlya provedeniya issledovaniy v Antarktike: osobennosti, preimushhestva, perspektivy [Solar-powered aircraft – a new tool for conducting research in Antarctica: features, advantages, prospects]. Ukrainian Antarctic Journal, 10-11, 390–398.
  12. Baldock, N., Mokhtarzadeh‐Dehghan, M. R. (2006). A study of solar‐powered, high‐altitude unmanned aerial vehicles. Aircraft Engineering and Aerospace Technology, 78 (3), 187–193. doi: 10.1108/17488840610663648
  13. Aeronautical meteorological code METAR. Meteocentr. Available at: http://www.meteocenter.net/meteolib/metar.htm
  14. Hall, D. W., Hall, S. A. (1984). Structural Sizing of a Solar Powered Aircraft. United States, No. NASA-CR-172313, NAS 1.26:172313, LMSC-D878711, 105.
  15. Stender, W. (1969). Sailplane Weight Estimation. Organisation Scientifique et Technique Internationale du Vol a Voile (OSITIV). Bern, 62.
  16. Rehmet, M. A., Scholz, W., Voit-Nitschmann, R. (1995). Das Solarflugzeug Icare, Vorlaufer fur eine Kategorie Elektrisch Getriebener Flugzeuge. Germany, 99.
  17. Solar Panel Мanufakturers. ENF Solar definitive directory of solar companies and products. Available at: https://www.enfsolar.com/directory/panel
  18. Accumulators and Accessories. Hobbyking. Available at: https://www.hobbyking.com/ru_ru/batteries/lipoly-all-brands.html
  19. Brushless motor for aircraft. Planeta Hobby. Available at: https://www.modelistam.com.ua/elektrodvigateli-aksessuary/beskollektornye-dlya-samoletov-c-238

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-06-15

Як цитувати

Sukhov, V., & Kozei, Y. (2017). Аналіз масово-енергетичного балансу безпілотного літального апарату на сонячній енергії. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 3(9 (87), 10–18. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2017.101974

Номер

Розділ

Інформаційно-керуючі системи