Аналіз масово-енергетичного балансу безпілотного літального апарату на сонячній енергії
DOI:
https://doi.org/10.15587/1729-4061.2017.101974Ключові слова:
масово-енергетичний баланс, літак на сонячній енергії, умови реалізації польотуАнотація
Визначені принципи забезпечення живленням систем літака на всіх режимах польоту. Описані фактори, що впливають на продуктивність роботи сонячних панелей літака. Запропоновано модель для визначення маси літака вцілому, яка враховує масові характеристики промислових складових літального апарату. Отримано розрахункову модель масово-енергетичного балансу літака з урахуванням типових режимів польоту та законів генерації енергії сонця
Посилання
- Abbe, G., Smith, H. (2016). Technological development trends in Solar‐powered Aircraft Systems. Renewable and Sustainable Energy Reviews, 60, 770–783. doi: 10.1016/j.rser.2016.01.053
- Gao, X.-Z., Hou, Z.-X., Guo, Z., Chen, X.-Q. (2015). Reviews of methods to extract and store energy for solar-powered aircraft. Renewable and Sustainable Energy Reviews, 44, 96–108. doi: 10.1016/j.rser.2014.11.025
- Gao, X.-Z., Hou, Z.-X., Guo, Z., Liu, J.-X., Chen, X.-Q. (2013). Energy management strategy for solar-powered high-altitude long-endurance aircraft. Energy Conversion and Management, 70, 20–30. doi: 10.1016/j.enconman.2013.01.007
- Gao, X.-Z., Hou, Z.-X., Guo, Z., Fan, R.-F., Chen, X.-Q. (2013). The equivalence of gravitational potential and rechargeable battery for high-altitude long-endurance solar-powered aircraft on energy storage. Energy Conversion and Management, 76, 986–995. doi: 10.1016/j.enconman.2013.08.023
- Barbosa, R., Escobar, B., Sanchez, V. M., Hernandez, J., Acosta, R., Verde, Y. (2014). Sizing of a solar/hydrogen system for high altitude long endurance aircrafts. International Journal of Hydrogen Energy, 39 (29), 16637–16645. doi: 10.1016/j.ijhydene.2014.05.152
- Fazelpour, F., Vafaeipour, M., Rahbari, O., Shirmohammadi, R. (2013). Considerable parameters of using PV cells for solar-powered aircrafts. Renewable and Sustainable Energy Reviews, 22, 81–91. doi: 10.1016/j.rser.2013.01.016
- Agarwal, R. K. (2015). Energy Optimization for Solar-Powered Aircraft. Encyclopedia of Aerospace Engineering, 1–17. doi: 10.1002/9780470686652.eae1010
- Sukhov, V., Ivashchuk, A., Kozey, Y. (2016). Current state and prospects of planes on solar energy in Ukraine. Journal of Mechanical Engineering the National Technical University of Ukraine "Kyiv Polytechnic Institute", 77, 5–14. doi: 10.20535/2305-9001.2016.77.71470
- Sukhov, V., Kozey, Y., Getman, A. (2014). Aerodinamіchne proektuvannja krila z sonjachnimi elementami [Aerodynamic design wing with solar cells]. Information systems, mechanics and control, 11, 111–119.
- North, A. (2008). Design of solar powered airplanes for continuous flight. Switzerland, 196.
- Trofimenko, A. (2012). Samolety na solnechnyh batareyah – novyi instrument dlya provedeniya issledovaniy v Antarktike: osobennosti, preimushhestva, perspektivy [Solar-powered aircraft – a new tool for conducting research in Antarctica: features, advantages, prospects]. Ukrainian Antarctic Journal, 10-11, 390–398.
- Baldock, N., Mokhtarzadeh‐Dehghan, M. R. (2006). A study of solar‐powered, high‐altitude unmanned aerial vehicles. Aircraft Engineering and Aerospace Technology, 78 (3), 187–193. doi: 10.1108/17488840610663648
- Aeronautical meteorological code METAR. Meteocentr. Available at: http://www.meteocenter.net/meteolib/metar.htm
- Hall, D. W., Hall, S. A. (1984). Structural Sizing of a Solar Powered Aircraft. United States, No. NASA-CR-172313, NAS 1.26:172313, LMSC-D878711, 105.
- Stender, W. (1969). Sailplane Weight Estimation. Organisation Scientifique et Technique Internationale du Vol a Voile (OSITIV). Bern, 62.
- Rehmet, M. A., Scholz, W., Voit-Nitschmann, R. (1995). Das Solarflugzeug Icare, Vorlaufer fur eine Kategorie Elektrisch Getriebener Flugzeuge. Germany, 99.
- Solar Panel Мanufakturers. ENF Solar definitive directory of solar companies and products. Available at: https://www.enfsolar.com/directory/panel
- Accumulators and Accessories. Hobbyking. Available at: https://www.hobbyking.com/ru_ru/batteries/lipoly-all-brands.html
- Brushless motor for aircraft. Planeta Hobby. Available at: https://www.modelistam.com.ua/elektrodvigateli-aksessuary/beskollektornye-dlya-samoletov-c-238
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2017 Vitalіy Sukhov, Yaroslav Kozei
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by/4.0/88x31.png)
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Закріплення та умови передачі авторських прав (ідентифікація авторства) здійснюється у Ліцензійному договорі. Зокрема, автори залишають за собою право на авторство свого рукопису та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY. При цьому вони мають право укладати самостійно додаткові угоди, що стосуються неексклюзивного поширення роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом, але за умови збереження посилання на першу публікацію статті в цьому журналі.
Ліцензійний договір – це документ, в якому автор гарантує, що володіє усіма авторськими правами на твір (рукопис, статтю, тощо).
Автори, підписуючи Ліцензійний договір з ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР», мають усі права на подальше використання свого твору за умови посилання на наше видання, в якому твір опублікований. Відповідно до умов Ліцензійного договору, Видавець ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР» не забирає ваші авторські права та отримує від авторів дозвіл на використання та розповсюдження публікації через світові наукові ресурси (власні електронні ресурси, наукометричні бази даних, репозитарії, бібліотеки тощо).
За відсутності підписаного Ліцензійного договору або за відсутністю вказаних в цьому договорі ідентифікаторів, що дають змогу ідентифікувати особу автора, редакція не має права працювати з рукописом.
Важливо пам’ятати, що існує і інший тип угоди між авторами та видавцями – коли авторські права передаються від авторів до видавця. В такому разі автори втрачають права власності на свій твір та не можуть його використовувати в будь-який спосіб.