Формування енергетичного підходу до оцінки динамічності та економічності автомобілів
DOI:
https://doi.org/10.15587/1729-4061.2017.110248Ключові слова:
оцінка динамічності, енергетична економічність, додаткові втрати енергії, нерівномірність крутного моментуАнотація
Розроблено енергетичний підхід до оцінки динамічності і економічності автомобілів, що дозволяє визначити взаємозв'язок між витратами енергії і кінетичної енергією автомобіля. Визначено коефіцієнти зазначеного взаємозв'язку для основних і додаткових (непродуктивних) витрат енергії. Досліджено вибір і обґрунтування показників енергетичної оцінки динамічності й економічності автомобіля шляхом оцінки витрат енергії двигуна на його рух. Отримано рівняння, що визначає залежність додаткових втрат енергії руху від пружних і динамічних параметрів автомобіля та його моторно-трансмісійної установки. Визначено взаємозв'язки між енергетичними показниками динамічності й економічності автомобілів
Посилання
- Harnesk, D. (2016). A Review of 'Energy and Transport in Green Transition: Perspectives on Ecomodernity'. Challenges in Sustainability, 4 (2). doi: 10.12924/cis2016.04020015
- Directive 2009/33/EC of the European Parliament and of the Council of 23 April 2009 on the promotion of clean and energy-efficient road transport vehicles (2009). Official Journal of the European Union, L120, 5–13.
- Nagaycev, M. V. (2014). Sovremennye mirovye trebovaniya k energeticheskoy effektivnosti avtotransportnyh sredstv i puti ee obespecheniya v Rossii. Zhurnal avtomobil'nyh inzhenerov, 4, 32–37.
- Kozlov, A. V., Terenchenko, A. S. (2014). Sovremennye trebovaniya k urovnyu energeticheskoy effektivnosti transportnyh sredstv. Zhurnal avtomobil'nyh inzhenerov, 1 (84), 28–33.
- Nagaycev, M. V. (2014). Sovremennye mirovye trebovaniya k energeticheskoy effektivnosti avtotransportnyh sredstv i puti ee obespecheniya v Rossii. Chast' 2. Formirovanie i realizaciya trebovaniy v ES. Zhurnal avtomobil'nyh inzhenerov, 5 (88), 18–24.
- BenDor, T. K. (2012). The System Dynamics of U.S. Automobile Fuel Economy. Sustainability, 4 (12), 1013–1042. doi: 10.3390/su4051013
- Pérez-Gálvez, R., Fuentes-Vega, J. R., Cogollos-Martínez, J. B., Toledo-Dorrego, A. (2010). Evaluación de la eficiencia energética de vehículos pesados en el ciclo de movimiento básico modificado. Ingeniería Mecánica, 13 (1), 49–58.
- Etkin, D. M. (2009). O toplivnoy ekonomichnosti massovyh avtomobiley v USA, ee regulirovaniya i putyah povysheniya (po materialam publikaciy). Zhurnal avtomobil'nyh inzhenerov, 5 (58), 10–15.
- Podrigalo, M. A., Polyanskiy, A. S., Podrigalo, N. M., Abramov, D. V. (2015). Vliyanie neravnomernosti krutyashchego momenta dvigatelya vnutrennego sgoraniya na energeticheskuyu ekonomichnost' kolesnyh transportnyh sredstv. Zaliznychnyi transport Ukrainy, 6, 40–46.
- Kaidalov, R. O. (2016). Doslidzhennia mozhlyvosti znyzhennia enerhetychnykh vytrat avtomobilia pry vykorystanni hibrydnoho elektromekhanichnoho pryvodu veduchykh kolis. Systemy obrobky informatsii, 9 (146), 13–17.
- Kulikov, I. A., Selifonov, V. V., Filonov, A. I. (2011). Upravlenie kombinirovannoy energoustanovkoy avtomobilya: ekologiya ili energoeffektivnost. Avtomobil'naya promyshlennost', 1, 18–23.
- Blagonravov, A. A., Yurkevich, A. A., Yurkevich, A. V. (2014). Raskhod topliva pri dvizhenii v gorodskom ezdovom cikle avtomobilya s besstupenchatym mekhanicheskim transformatorom. Zhurnal avtomobil'nyh inzhenerov, 4, 42–47.
- Blagonravov, A. A., Yurkevich, A. V. (2017). Povyshenie energoeffektivnosti transportnih mashin pri ispol'zovanii mekhanicheskih besstupenchatyh peredach s reguliruemymi silovimi funkciyami. Zhurnal avtomobil'nyh inzhenerov, 2 (103), 18–21.
- Blagonravov, A. A., Yurkevich, A. A., Yurkevich, A. V. et. al. (2015). Energeticheskie harakteristiki mekhanicheskogo vypryamitelya besstupenchatyh peredach s reguliruemoy vnutrenney avtomatichnost'yu. Zhurnal avtomobil'nyh inzhenerov, 4 (93), 26–31.
- Chen, Z., Liu, W., Yang, Y., Chen, W. (2015). Online Energy Management of Plug-In Hybrid Electric Vehicles for Prolongation of All-Electric Range Based on Dynamic Programming. Mathematical Problems in Engineering, 2015, 1–11. doi: 10.1155/2015/368769
- Wai, C. K., Rong, Y. Y., Morris, S. (2015). Simulation of a distance estimator for battery electric vehicle. Alexandria Engineering Journal, 54 (3), 359–371. doi: 10.1016/j.aej.2015.04.008
- Liu, J., Li, X., Wang, Z., Zhang, Y. (2016). Modelling and Experimental Study on Active Energy-Regenerative Suspension Structure with Variable Universe Fuzzy PD Control. Shock and Vibration, 2016, 1–11. doi: 10.1155/2016/6170275
- Huang, C., Chen, L., Jiang, H. B., Yuan, C. C., Xia, T. (2014). Nonlinear Analysis and Intelligent Control of Integrated Vehicle Dynamics. Mathematical Problems in Engineering, 2014, 1–15. doi: 10.1155/2014/832864
- Podrigalo, M. A., Volkov, V. P., Fayst, V. L. (2008). Racional'noe upravlenie processom kacheniya avtomobil'nogo kolesa. Visti avtomobilno – dorozhnoho instytutu, 2 (7), 70–78.
- Podrigalo, M. A., Abramov, D. V., Tarasov, Yu. V., Efimchuk, V. M. (2015). Energeticheskaya ekonomichnost' avtomobilya i kriterii ee ocenki. Visnyk Natsionalnoho tekhnichnoho universytetu «KhPI». Seriya: Avtomobile – ta traktorobuduvannia, 10 (1119), 28–37.
- Abramov, D. V., Podrigalo, N. M., Podrigalo, M. A. (2017). Koefficient poleznogo deystviya i pokazateli udel'nogo potrebleniya energii pri dvizhenii avtomobilya. Naukovi notatky, 57, 8–16.
- Prohorov, A. M., Gilyarov, M. S., Zhukov, E. M. et. al. (1980). Sovetskiy enciklopedicheskiy slovar'. Moscow: Sovetskaya Enciklopediya, 1600.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2017 Mikhail Podrigalo, Dmitry Klets, Nadezhda Podrigalo, Dmytro Abramov, Yuriy Tarasov, Ruslan Kaidalov, Vasily Gat'ko, Alexey Mazin, Alexey Litvinov, Marina Barun
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by/4.0/88x31.png)
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Закріплення та умови передачі авторських прав (ідентифікація авторства) здійснюється у Ліцензійному договорі. Зокрема, автори залишають за собою право на авторство свого рукопису та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY. При цьому вони мають право укладати самостійно додаткові угоди, що стосуються неексклюзивного поширення роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом, але за умови збереження посилання на першу публікацію статті в цьому журналі.
Ліцензійний договір – це документ, в якому автор гарантує, що володіє усіма авторськими правами на твір (рукопис, статтю, тощо).
Автори, підписуючи Ліцензійний договір з ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР», мають усі права на подальше використання свого твору за умови посилання на наше видання, в якому твір опублікований. Відповідно до умов Ліцензійного договору, Видавець ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР» не забирає ваші авторські права та отримує від авторів дозвіл на використання та розповсюдження публікації через світові наукові ресурси (власні електронні ресурси, наукометричні бази даних, репозитарії, бібліотеки тощо).
За відсутності підписаного Ліцензійного договору або за відсутністю вказаних в цьому договорі ідентифікаторів, що дають змогу ідентифікувати особу автора, редакція не має права працювати з рукописом.
Важливо пам’ятати, що існує і інший тип угоди між авторами та видавцями – коли авторські права передаються від авторів до видавця. В такому разі автори втрачають права власності на свій твір та не можуть його використовувати в будь-який спосіб.