Формування енергетичного підходу до оцінки динамічності та економічності автомобілів

Автор(и)

  • Mikhail Podrigalo Харківський Національний автомобільно-дорожній університет вул. Ярослава Мудрого, 25, м. Харків, Україна, 61002, Україна https://orcid.org/0000-0002-1624-5219
  • Dmitry Klets Харківський Національний автомобільно-дорожній університет вул. Ярослава Мудрого, 25, м. Харків, Україна, 61002, Україна https://orcid.org/0000-0001-7463-1030
  • Nadezhda Podrigalo Харківський Національний автомобільно-дорожній університет вул. Ярослава Мудрого, 25, м. Харків, Україна, 61002, Україна https://orcid.org/0000-0003-2426-0336
  • Dmytro Abramov Харківський Національний автомобільно-дорожній університет вул. Ярослава Мудрого, 25, м. Харків, Україна, 61002, Україна https://orcid.org/0000-0003-1846-1991
  • Yuriy Tarasov Харківський Національний автомобільно-дорожній університет вул. Ярослава Мудрого, 25, м. Харків, Україна, 61002, Україна https://orcid.org/0000-0003-4562-7838
  • Ruslan Kaidalov Національна академія Національної гвардії України пл. Захисників України, 3, м. Харків, Україна, 61001, Україна https://orcid.org/0000-0002-5131-6246
  • Vasily Gat'ko Харківський Національний автомобільно-дорожній університет вул. Ярослава Мудрого, 25, м. Харків, Україна, 61002, Україна https://orcid.org/0000-0002-5568-6164
  • Alexey Mazin Національна академія Національної гвардії України пл. Захисників України, 3, м. Харків, Україна, 61001, Україна https://orcid.org/0000-0003-2855-0170
  • Alexey Litvinov Національна академія Національної гвардії України пл. Захисників України, 3, м. Харків, Україна, 61001, Україна https://orcid.org/0000-0003-0009-5129
  • Marina Barun Харківський Національний автомобільно-дорожній університет вул. Ярослава Мудрого, 25, м. Харків, Україна, 61002, Україна https://orcid.org/0000-0002-6183-9462

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2017.110248

Ключові слова:

оцінка динамічності, енергетична економічність, додаткові втрати енергії, нерівномірність крутного моменту

Анотація

Розроблено енергетичний підхід до оцінки динамічності і економічності автомобілів, що дозволяє визначити взаємозв'язок між витратами енергії і кінетичної енергією автомобіля. Визначено коефіцієнти зазначеного взаємозв'язку для основних і додаткових (непродуктивних) витрат енергії. Досліджено вибір і обґрунтування показників енергетичної оцінки динамічності й економічності автомобіля шляхом оцінки витрат енергії двигуна на його рух. Отримано рівняння, що визначає залежність додаткових втрат енергії руху від пружних і динамічних параметрів автомобіля та його моторно-трансмісійної установки. Визначено взаємозв'язки між енергетичними показниками динамічності й економічності автомобілів 

Біографії авторів

Mikhail Podrigalo, Харківський Національний автомобільно-дорожній університет вул. Ярослава Мудрого, 25, м. Харків, Україна, 61002

Доктор технічних наук, професор

Кафедра технології машинобудування й ремонту машин 

Dmitry Klets, Харківський Національний автомобільно-дорожній університет вул. Ярослава Мудрого, 25, м. Харків, Україна, 61002

Доктор технічних наук, доцент

Кафедра комп’ютерних технологій й мехатроніки

Nadezhda Podrigalo, Харківський Національний автомобільно-дорожній університет вул. Ярослава Мудрого, 25, м. Харків, Україна, 61002

Доктор технічних наук, доцент

Кафедра інженерної та комп’ютерної графіки

Dmytro Abramov, Харківський Національний автомобільно-дорожній університет вул. Ярослава Мудрого, 25, м. Харків, Україна, 61002

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра технології машинобудування й ремонту машин

Yuriy Tarasov, Харківський Національний автомобільно-дорожній університет вул. Ярослава Мудрого, 25, м. Харків, Україна, 61002

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра технології машинобудування й ремонту машин 

Ruslan Kaidalov, Національна академія Національної гвардії України пл. Захисників України, 3, м. Харків, Україна, 61001

Кандидат технічних наук, доцент

Vasily Gat'ko, Харківський Національний автомобільно-дорожній університет вул. Ярослава Мудрого, 25, м. Харків, Україна, 61002

Кандидат технічних наук

Кафедра технології машинобудування та ремонту машин 

Alexey Mazin, Національна академія Національної гвардії України пл. Захисників України, 3, м. Харків, Україна, 61001

Аспірант

Alexey Litvinov, Національна академія Національної гвардії України пл. Захисників України, 3, м. Харків, Україна, 61001

Ад’юнкт 

Marina Barun, Харківський Національний автомобільно-дорожній університет вул. Ярослава Мудрого, 25, м. Харків, Україна, 61002

Кандидат економічних наук

Кафедра екології

Посилання

  1. Harnesk, D. (2016). A Review of 'Energy and Transport in Green Transition: Perspectives on Ecomodernity'. Challenges in Sustainability, 4 (2). doi: 10.12924/cis2016.04020015
  2. Directive 2009/33/EC of the European Parliament and of the Council of 23 April 2009 on the promotion of clean and energy-efficient road transport vehicles (2009). Official Journal of the European Union, L120, 5–13.
  3. Nagaycev, M. V. (2014). Sovremennye mirovye trebovaniya k energeticheskoy effektivnosti avtotransportnyh sredstv i puti ee obespecheniya v Rossii. Zhurnal avtomobil'nyh inzhenerov, 4, 32–37.
  4. Kozlov, A. V., Terenchenko, A. S. (2014). Sovremennye trebovaniya k urovnyu energeticheskoy effektivnosti transportnyh sredstv. Zhurnal avtomobil'nyh inzhenerov, 1 (84), 28–33.
  5. Nagaycev, M. V. (2014). Sovremennye mirovye trebovaniya k energeticheskoy effektivnosti avtotransportnyh sredstv i puti ee obespecheniya v Rossii. Chast' 2. Formirovanie i realizaciya trebovaniy v ES. Zhurnal avtomobil'nyh inzhenerov, 5 (88), 18–24.
  6. BenDor, T. K. (2012). The System Dynamics of U.S. Automobile Fuel Economy. Sustainability, 4 (12), 1013–1042. doi: 10.3390/su4051013
  7. Pérez-Gálvez, R., Fuentes-Vega, J. R., Cogollos-Martínez, J. B., Toledo-Dorrego, A. (2010). Evaluación de la eficiencia energética de vehículos pesados en el ciclo de movimiento básico modificado. Ingeniería Mecánica, 13 (1), 49–58.
  8. Etkin, D. M. (2009). O toplivnoy ekonomichnosti massovyh avtomobiley v USA, ee regulirovaniya i putyah povysheniya (po materialam publikaciy). Zhurnal avtomobil'nyh inzhenerov, 5 (58), 10–15.
  9. Podrigalo, M. A., Polyanskiy, A. S., Podrigalo, N. M., Abramov, D. V. (2015). Vliyanie neravnomernosti krutyashchego momenta dvigatelya vnutrennego sgoraniya na energeticheskuyu ekonomichnost' kolesnyh transportnyh sredstv. Zaliznychnyi transport Ukrainy, 6, 40–46.
  10. Kaidalov, R. O. (2016). Doslidzhennia mozhlyvosti znyzhennia enerhetychnykh vytrat avtomobilia pry vykorystanni hibrydnoho elektromekhanichnoho pryvodu veduchykh kolis. Systemy obrobky informatsii, 9 (146), 13–17.
  11. Kulikov, I. A., Selifonov, V. V., Filonov, A. I. (2011). Upravlenie kombinirovannoy energoustanovkoy avtomobilya: ekologiya ili energoeffektivnost. Avtomobil'naya promyshlennost', 1, 18–23.
  12. Blagonravov, A. A., Yurkevich, A. A., Yurkevich, A. V. (2014). Raskhod topliva pri dvizhenii v gorodskom ezdovom cikle avtomobilya s besstupenchatym mekhanicheskim transformatorom. Zhurnal avtomobil'nyh inzhenerov, 4, 42–47.
  13. Blagonravov, A. A., Yurkevich, A. V. (2017). Povyshenie energoeffektivnosti transportnih mashin pri ispol'zovanii mekhanicheskih besstupenchatyh peredach s reguliruemymi silovimi funkciyami. Zhurnal avtomobil'nyh inzhenerov, 2 (103), 18–21.
  14. Blagonravov, A. A., Yurkevich, A. A., Yurkevich, A. V. et. al. (2015). Energeticheskie harakteristiki mekhanicheskogo vypryamitelya besstupenchatyh peredach s reguliruemoy vnutrenney avtomatichnost'yu. Zhurnal avtomobil'nyh inzhenerov, 4 (93), 26–31.
  15. Chen, Z., Liu, W., Yang, Y., Chen, W. (2015). Online Energy Management of Plug-In Hybrid Electric Vehicles for Prolongation of All-Electric Range Based on Dynamic Programming. Mathematical Problems in Engineering, 2015, 1–11. doi: 10.1155/2015/368769
  16. Wai, C. K., Rong, Y. Y., Morris, S. (2015). Simulation of a distance estimator for battery electric vehicle. Alexandria Engineering Journal, 54 (3), 359–371. doi: 10.1016/j.aej.2015.04.008
  17. Liu, J., Li, X., Wang, Z., Zhang, Y. (2016). Modelling and Experimental Study on Active Energy-Regenerative Suspension Structure with Variable Universe Fuzzy PD Control. Shock and Vibration, 2016, 1–11. doi: 10.1155/2016/6170275
  18. Huang, C., Chen, L., Jiang, H. B., Yuan, C. C., Xia, T. (2014). Nonlinear Analysis and Intelligent Control of Integrated Vehicle Dynamics. Mathematical Problems in Engineering, 2014, 1–15. doi: 10.1155/2014/832864
  19. Podrigalo, M. A., Volkov, V. P., Fayst, V. L. (2008). Racional'noe upravlenie processom kacheniya avtomobil'nogo kolesa. Visti avtomobilno – dorozhnoho instytutu, 2 (7), 70–78.
  20. Podrigalo, M. A., Abramov, D. V., Tarasov, Yu. V., Efimchuk, V. M. (2015). Energeticheskaya ekonomichnost' avtomobilya i kriterii ee ocenki. Visnyk Natsionalnoho tekhnichnoho universytetu «KhPI». Seriya: Avtomobile – ta traktorobuduvannia, 10 (1119), 28–37.
  21. Abramov, D. V., Podrigalo, N. M., Podrigalo, M. A. (2017). Koefficient poleznogo deystviya i pokazateli udel'nogo potrebleniya energii pri dvizhenii avtomobilya. Naukovi notatky, 57, 8–16.
  22. Prohorov, A. M., Gilyarov, M. S., Zhukov, E. M. et. al. (1980). Sovetskiy enciklopedicheskiy slovar'. Moscow: Sovetskaya Enciklopediya, 1600.

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-10-24

Як цитувати

Podrigalo, M., Klets, D., Podrigalo, N., Abramov, D., Tarasov, Y., Kaidalov, R., Gat’ko, V., Mazin, A., Litvinov, A., & Barun, M. (2017). Формування енергетичного підходу до оцінки динамічності та економічності автомобілів. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 5(7 (89), 58–64. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2017.110248

Номер

Розділ

Прикладна механіка