Синтез енергоефективного закону управління розгоном автомобіля

Автор(и)

  • Mikhail Podrigalo Національна академія Національної гвардії України майдан Захисників України, 3, м. Харків, Україна, 61001, Україна https://orcid.org/0000-0002-1624-5219
  • Ruslan Kaidalov Національна академія Національної гвардії України майдан Захисників України, 3, м. Харків, Україна, 61001, Україна https://orcid.org/0000-0002-5131-6246
  • Dmytro Klets Харківський Національний автомобільно-дорожній університет вул. Ярослава Мудрого, 25, м. Харків, Україна, 61002, Україна https://orcid.org/0000-0001-7463-1030
  • Nadezhda Podrigalo Харківський Національний автомобільно-дорожній університет вул. Ярослава Мудрого, 25, м. Харків, Україна, 61002, Україна https://orcid.org/0000-0003-2426-0336
  • Andrii Makovetskyi Національний аерокосмічний університет ім. М. Є. Жуковського «Харківський авіаційний інститут» вул. Чкалова, 17, м. Харків, Україна, 61070, Україна https://orcid.org/0000-0003-4596-4471
  • Vasily Hatsko Харківський Національний автомобільно-дорожній університет вул. Ярослава Мудрого, 25, м. Харків, Україна, 61002, Україна https://orcid.org/0000-0002-5568-6164
  • Dmytro Abramov Харківський Національний автомобільно-дорожній університет вул. Ярослава Мудрого, 25, м. Харків, Україна, 61002, Україна https://orcid.org/0000-0003-1846-1991
  • Yuriy Tarasov Національна академія Національної гвардії України майдан Захисників України, 3, м. Харків, Україна, 61001, Україна https://orcid.org/0000-0003-4562-7838
  • Dmytro Lytovchenko Харківський національний університет Повітряних Сил ім. І. Кожедуба вул. Сумська, 77/79, м. Харків, Україна, 61023, Україна https://orcid.org/0000-0003-1652-2746
  • Alexey Litvinov Національна академія Національної гвардії України майдан Захисників України, 3, м. Харків, Україна, 61001, Україна https://orcid.org/0000-0003-0009-5129

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2018.121568

Ключові слова:

динаміка розгону, раціональне управління, зниження витрат енергії, раціональна швидкість

Анотація

Визначена раціональна динамічна характеристика автомобіля, що дозволяє розгін при мінімальних витратах енергії двигуна. Визначено закони зміни часу розгону автомобіля при реалізації граничної по зчепленню ведучих коліс з дорогою сумарної тягової сили й при реалізації запропонованого раціонального закону управління прискоренням. Проведена оцінка ефективної роботи ДВЗ при розгоні на різних передачах автомобіля

Біографії авторів

Mikhail Podrigalo, Національна академія Національної гвардії України майдан Захисників України, 3, м. Харків, Україна, 61001

Доктор технічних наук, професор

Науковий центр 

 

Ruslan Kaidalov, Національна академія Національної гвардії України майдан Захисників України, 3, м. Харків, Україна, 61001

Кандидат технічних наук, доцент

Науковий центр

Dmytro Klets, Харківський Національний автомобільно-дорожній університет вул. Ярослава Мудрого, 25, м. Харків, Україна, 61002

Доктор технічних наук, доцент

Кафедра комп'ютерних технологій та мехатроніки

Nadezhda Podrigalo, Харківський Національний автомобільно-дорожній університет вул. Ярослава Мудрого, 25, м. Харків, Україна, 61002

Доктор технічних наук, доцент

Кафедра інженерної та комп’ютерної графіки

Andrii Makovetskyi, Національний аерокосмічний університет ім. М. Є. Жуковського «Харківський авіаційний інститут» вул. Чкалова, 17, м. Харків, Україна, 61070

Кандидат технічних наук, доцентКафедра автомобілів та транспортної інфраструктури

Vasily Hatsko, Харківський Національний автомобільно-дорожній університет вул. Ярослава Мудрого, 25, м. Харків, Україна, 61002

Кандидат технічних наук

Кафедра технології машинобудування та ремонту машин 

Dmytro Abramov, Харківський Національний автомобільно-дорожній університет вул. Ярослава Мудрого, 25, м. Харків, Україна, 61002

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра технології машинобудування й ремонту машин 

Yuriy Tarasov, Національна академія Національної гвардії України майдан Захисників України, 3, м. Харків, Україна, 61001

Кандидат технічних наук, доцент

Науковий центр 

Dmytro Lytovchenko, Харківський національний університет Повітряних Сил ім. І. Кожедуба вул. Сумська, 77/79, м. Харків, Україна, 61023

Кандидат технічних наук

Кафедра теорії і конструкції автомобільної і спеціальної техніки

Alexey Litvinov, Національна академія Національної гвардії України майдан Захисників України, 3, м. Харків, Україна, 61001

Ад’юнкт

Науковий центр

Посилання

  1. Turenko, A., Podrygalo, M., Klets, D., Hatsko, V., Barun, M. (2016). A method of evaluating vehicle controllability according to the dynamic factor. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 3 (7 (81)), 29–33. doi: 10.15587/1729-4061.2016.72117
  2. Nkomo, L. I., Dove, A., Ngwako, M. T., Nyandoro, O. T. (2017). Heaviside based optimal control for ride comfort and actuation energy optimisation in half-car suspension systems. IFAC-PapersOnLine, 50 (2), 259–264. doi: 10.1016/j.ifacol.2017.12.055
  3. Podrigalo, M., Klets, D., Podrigalo, N., Abramov, D., Tarasov, Y., Kaidalov, R. et. al. (2017). Creation of the energy approach for estimating automobile dynamics and fuel efficiency. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 5 (7 (89)), 58–64. doi: 10.15587/1729-4061.2017.110248
  4. Travesset-Baro, O., Gallachóir, B. P. Ó., Jover, E., Rosas-Casals, M. (2016). Transport energy demand in Andorra. Assessing private car futures through sensitivity and scenario analysis. Energy Policy, 96, 78–92. doi: 10.1016/j.enpol.2016.05.041
  5. Daly, H. E., Ó Gallachóir, B. P. (2011). Modelling future private car energy demand in Ireland. Energy Policy, 39 (12), 7815–7824. doi: 10.1016/j.enpol.2011.09.027
  6. Yu, F., Liu, Z. (2016). Direct Energy Rebound Effect of Family Cars: An Analysis Based on a Survey in Chang-Zhu-Tan City Group. Energy Procedia, 104, 197–202. doi: 10.1016/j.egypro.2016.12.034
  7. Daly, H., Ó Gallachóir, B. P. (2011). Modelling private car energy demand using a technological car stock model. Transportation Research Part D: Transport and Environment, 16 (2), 93–101. doi: 10.1016/j.trd.2010.08.009
  8. Matas A., Raymond J.-L., Dominguez A. (2017). Changes in fuel economy: An analysis of the Spanish car market. Transportation Research Part D: Transport and Environment, 55, 175–201. doi: 10.1016/j.trd.2017.06.025
  9. Ohara, H., Murakami, T. (2008). A Stability Control by Active Angle Control of Front-Wheel in a Vehicle System. IEEE Transactions on Industrial Electronics, 55 (3), 1277–1285. doi: 10.1109/tie.2007.909051
  10. Hsu, J.-Y., Chen, B.-R., Hu, T.-H. (2013). Vehicle stability control method and system: Pat. 20130103263 TW. USPC Class: 701 42. Class name: Vehicle subsystem or accessory control steering control feedback, transfer function or proportional and derivative (p&d) control. AB62D600FI; published: 25.04.2013, 4.
  11. Chung, T., Yi, K. (2006). Design and evaluation of side slip angle-based vehicle stability control scheme on a virtual test track. IEEE Transactions on Control Systems Technology, 14 (2), 224–234. doi: 10.1109/tcst.2005.863649

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-01-23

Як цитувати

Podrigalo, M., Kaidalov, R., Klets, D., Podrigalo, N., Makovetskyi, A., Hatsko, V., Abramov, D., Tarasov, Y., Lytovchenko, D., & Litvinov, A. (2018). Синтез енергоефективного закону управління розгоном автомобіля. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 1(7 (91), 62–70. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2018.121568

Номер

Розділ

Прикладна механіка