Розробка моделі комплексного управління формуванням міжнародних ланцюгів поставок

Автор(и)

  • Nataliya Khalipova Університет митної справи та фінансів вул. Володимира Вернадського, 2/4, м. Дніпро, Україна, 49000, Україна https://orcid.org/0000-0001-5605-6781
  • Arkadii Bosov Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна вул. Лазаряна, 2, м. Дніпро, Україна, 49010, Україна https://orcid.org/0000-0002-5348-2205
  • Iryna Prohoniuk Університет митної справи та фінансів вул. Володимира Вернадського, 2/4, м. Дніпро, Україна, 49000, Україна https://orcid.org/0000-0002-2781-2864

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2018.132683

Ключові слова:

міжнародні ланцюги поставок, мультимодальні змішані перевезення вантажів, багатокритеріальний аналіз, векторна оптимізація

Анотація

Запропоновано модель формування міжнародних логістичних ланцюгів на основі комплексного багатокритеріального аналізу потенційних маршрутів перевезень вантажів та собівартості поставок. Застосування системного підходу при плануванні поставок допомагає забезпечити раціональний розподіл та ефективне обслуговування вантажопотоків за об’єктами транспортно-логістичної мережі.

На першому етапі моделювання проводиться аналіз інформації про об’єкти транспортно-логістичної системи. Визначається область ефективного використання різних видів транспорту та формується множина альтернативних ланцюгів поставок товарів. На основі аналізу впливових факторів визначаються критерії та формуються обмеження задачі за рядом техніко-економічних, логістичних, технологічних, екологічних, тощо, показників. На другому етапі вирішується багатокритеріальне завдання синтезу (проектування) транспортно-логістичної системи поставок.

Розроблено алгоритм для обґрунтування ефективних міжнародних мультимодальних транспортно-технологічних схем доставки вантажів. Запропонований алгоритм містить комплексну оцінку собівартості в залежності від умов поставки за Incoterms та митного режиму. Для обґрунтування маршруту перевезень визначається область ефективних розв’язків для ОПР на основі вирішення задачі векторної оптимізації за декількома критеріями.

Розглянуто формування ефективних схем доставку вантажу з Франції до України за маршрутом з м. О-Моко до складу в м. Дніпрі, «Агро-Союз-Термінал». На основі моделювання за допомогою пакету символьних обчислень в середовищі Maple-7 отриманий повний набор компромісних розв’язків задачі векторної оптимізації за критеріями вартості, часу доставки вантажів та екологічного впливу. Надано комплексну оцінку собівартості поставок вантажів в контейнерах у змішаному сполученні за умов Incoterms EXW, СPT (доставка до Дніпра), FOB та CIF і митного режиму імпорт та імпорт (склад).

Запропонована модель може бути корисною в діяльності транспортних, логістичних, митно-брокерських підприємств при обґрунтуванні альтернативних маршрутів доставки товарів на основі багатокритеріального аналізу інформації

Біографії авторів

Nataliya Khalipova, Університет митної справи та фінансів вул. Володимира Вернадського, 2/4, м. Дніпро, Україна, 49000

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра транспортних систем та технологій

Arkadii Bosov, Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна вул. Лазаряна, 2, м. Дніпро, Україна, 49010

Доктор технічних наук, професор

Кафедра прикладної математики

Iryna Prohoniuk, Університет митної справи та фінансів вул. Володимира Вернадського, 2/4, м. Дніпро, Україна, 49000

Кафедра транспортних систем та технологій

Посилання

  1. Minina, O. V. (2010). Suchasnyi stan tranzytnoi spromozhnosti Ukrainy v konteksti yevroaziatskoi intehratsiyi. Visnyk Chernihivskoho derzhavnoho universytetu, 44, 53–65.
  2. Korniyko, Ya. R., Filonenko, O. O. (2017). Formuvannia mekhanizmu intehrovanoho lohistychnoho upravlinnia konteinernymy vantazhopotokamy. Naukovyi visnyk Uzhhorodskoho natsionalnoho universytetu. Seriya: Mizhnarodni ekonomichni vidnosyny ta svitove hospodarstvo, 11, 69–72.
  3. Valiavska, N. O. (2016). Orhanizatsiyno-ekonomichnyi mekhanizm rozvytku richkovykh portiv Ukrainy. Investytsiyi: praktyka ta dosvid: mizhnarodnyi naukovo-praktychnyi zhurnal, 4, 58–61.
  4. Pidlisnyi, P. I., Patkevych, N. O., Tsvietov, Yu. V. (2016). Rol konteineryzatsiyi zmishanykh vantazhnykh perevezen u rozvytku svitovoi torhivli. Ekonomichnyi forum, 3, 67–81. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ecfor_2016_3_11
  5. Karttunen, K., Lättilä, L., Korpinen, O.-J., Ranta, T. (2013). Cost-efficiency of intermodal container supply chain for forest chips. Silva Fennica, 47 (4). doi: 10.14214/sf.1047
  6. Kengpol, A., Tuammee, S., Tuominen, M. (2014). The development of a framework for route selection in multimodal transportation. The International Journal of Logistics Management, 25 (3), 581–610. doi: 10.1108/ijlm-05-2013-0064
  7. Miler, R. K. (2015). Electronic Container Tracking System as a Cost-Effective Tool in Intermodal and Maritime Transport Management. Economic Alternatives, 1, 40–52.
  8. Karmelić, J., Dundović, Č., Kolanović, I. (2012). Empty Container Logistics. PROMET – Traffic&Transportation, 24 (3). doi: 10.7307/ptt.v24i3.315
  9. Kos, S., Vukić, L., Brčić, D. (2017). Comparison of External Costs in Multimodal Container Transport Chain. PROMET – Traffic&Transportation, 29 (2), 243. doi: 10.7307/ptt.v29i2.2183
  10. Panahi, R., Ghasemi Koohi Kheili, A., Golpira, A. (2017). Future of Container Shipping in Iranian Ports: Traffic and Connectivity Index Forecast. Journal of Advanced Transportation, 2017, 1–13. doi: 10.1155/2017/5847372
  11. An, F., Hu, H., Xie, C. (2015). Service network design in inland waterway liner transportation with empty container repositioning. European Transport Research Review, 7 (2). doi: 10.1007/s12544-015-0157-5
  12. Hadj Khalifa, I., El Kamel, A., Yim, P. (2011). Transportation Process of Containers BPMN-Modeling and Transformation into ACTIF Model. Romanian Journal Of Information Science And Technology, 14 (1), 67–80.
  13. Liu, T., Zheng, G. (2017). Study Logistics Architecture for Grain Container Multimodal Transport Based on Multi-Agent. Proceedings of The 7th International Conference on Computer Engineering and Networks – PoS(CENet2017). doi: 10.22323/1.299.0049
  14. Hao, C., Yue, Y. (2016). Optimization on Combination of Transport Routes and Modes on Dynamic Programming for a Container Multimodal Transport System. Procedia Engineering, 137, 382–390. doi: 10.1016/j.proeng.2016.01.272
  15. Liu, D., Yang, H. (2015). Joint slot allocation and dynamic pricing of container sea–rail multimodal transportation. Journal of Traffic and Transportation Engineering (English Edition), 2 (3), 198–208. doi: 10.1016/j.jtte.2015.03.008
  16. Jiang, B., Li, J., Mao, X. (2012). Container Ports Multimodal Transport in China from the View of Low Carbon. The Asian Journal of Shipping and Logistics, 28 (3), 321–343. doi: 10.1016/j.ajsl.2013.01.003
  17. Shramenko, N. Yu. (2015). Formuvannia alternatyvnykh variantiv transportno-ekspedytorskoho obsluhovuvannia vantazhovlasnykiv pid chas intermodalnykh perevezen. Avtomobil'niy transport, 37, 70–77. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/at_2015_37_12
  18. Vyshnevskyi, D. O., Vyshnevska, O. D. (2017). Kryteriyi vidboru alternatyvnykh variantiv dostavky zovnishnotorhivelnykh vantazhiv. Visnyk Skhidnoukrainskoho natsionalnoho universytetu imeni Volodymyra Dalia, 4, 262–264. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/VSUNU_2017_4_52
  19. Naumov, V. S., Potaman, N. V., Viter, N. S. (2013). Forming a set of alternate variants of transport and technological container cargo delivery systems. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 4 (4 (64)), 58–60. Available at: http://journals.uran.ua/eejet/article/view/16342/13853
  20. Hao, C., Yue, Y. (2016). Optimization on Combination of Transport Routes and Modes on Dynamic Programming for a Container Multimodal Transport System. Procedia Engineering, 137, 382–390. doi: 10.1016/j.proeng.2016.01.272
  21. Brands, MSc T., van Eck, MSc G. (2010). Multimodal Network Design And Assessment. Proposal for a dynamic multi-objective approach. 11th TRAIL Congress.
  22. Kovalenko, I., Mandra, A., Bordun, S. (2016). Informacionnaya tekhnologiya vybora transportnyh sredstv dlya organizacii mul'timodal'nyh perevozok gruzov. Naukovyi zhurnal: MNU imeni V. O. Sukhomlynskoho. Heometrychne modeliuvannia ta informatsiyni tekhnolohiyi, 2, 39–44.
  23. Baranovskaya, T. P., Pavlov, D. A. (2016). Modelirovanie krupnomasshtabnyh transportnyh setey s primeneniem metodov mnogokriterial'noy optimizacii i uchetom strukturnoy dinamiki. Nauchniy zhurnal KubGAU, 120 (06). Available at: http://ej.kubagro.ru/2016/06/pdf/111.pdf
  24. Zadorov, V. B., Fedusenko, E. V., Fedusenko, A. O. (2010). Zastosuvannia metodiv bahatokryterialnoi optymizatsiyi do planuvannia vantazhnykh perevezen. Upravlinnia rozvytkom skladnykh system, 2, 27–30.
  25. Kreutzberger, E. D. (2008). Distance and time in intermodal goods transport networks in Europe: A generic approach. Transportation Research Part A: Policy and Practice, 42 (7), 973–993. doi: 10.1016/j.tra.2008.01.012
  26. Andersen, J., Crainic, T. G., Christiansen, M. (2009). Service network design with management and coordination of multiple fleets. European Journal of Operational Research, 193 (2), 377–389. doi: 10.1016/j.ejor.2007.10.057
  27. Feng, F., Zhang, Q. (2015). Multimodal Transport System Coevolution Model Based on Synergetic Theory. Discrete Dynamics in Nature and Society, 2015, 1–10. doi: 10.1155/2015/108926
  28. Lei, K., Zhu, X., Hou, J., Huang, W. (2014). Decision of Multimodal Transportation Scheme Based on Swarm Intelligence. Mathematical Problems in Engineering, 2014, 1–10. doi: 10.1155/2014/932832
  29. Levkovec, P. R., Tovkun, D. L. (2001). Tekhnologicheskie i ekonomicheskie aspekty logisticheskogo upravleniya mul'timodal'nymi perevozkami. Systemni metody keruvannia, tekhnolohiya ta orhanizatsiia vyrobnytstva y ekspluatatsiyi avtomobiliv, 12, 262–269.
  30. Karpenko, O. O. (2007). Lohistyka v systemi zmishanykh perevezen. Problemy pidvyshchennia efektyvnosti infrastruktury, 13, 65–72.
  31. Beleckiy, Yu. V., Miroshnikova, M. V., Sergienko, A. V. (2015). Analiz sistem vzaimodeystviya razlichnyh vidov transporta na osnove formirovaniya transportno-logisticheskih cepey pri mul'timodal'nyh perevozkah. Visnyk Skhidnoukrainskoho natsionalnoho universytetu im. Volodymyra Dalia, 1, 210–212.
  32. Khalipova, N. V. (2013). Modeliuvannia lohistychnykh system mizhnarodnykh perevezen. Vestnik Vostochnoukrainskogo nacional'nogo universiteta imeni Vladimira Dalya, 5 (194), 73–80.
  33. Huzhevska, L. A., Basanets, T. Yu., Veronska, L. T. (2010). Vybir mytnoho rezhymu yak odna iz zadach mytnoi lohistyky. Visnyk Natsionalnoho transportnoho universytetu, 21, 111–114.
  34. Yablonskys, A. (2011). Mizhnarodna lohistyka y mytna diyalnist. Tezy dopov. mizhn. nauk.-prakt. konf. “Perspektyvy rozvytku informatsiynykh ta transportno-mytnykh tekhnolohiy u mytniy spravi, zovnishnoekonomichniy diyalnosti ta upravlinni orhanizatsiyamy”. Dnipropetrovsk.
  35. Servis dlia rozrakhunku vidstanei mizh mistamy. Available at: https://www.google.com.ua/maps/
  36. Taryfna stavka na vantazhni perevezennia. Available at: http://della.ua/price/66/
  37. Platnye dorogi v Evrope. Available at: https://autotraveler.ru/spravka/toll-road-in-europe.html#.Wiu-mEpl_IU
  38. Ekologicheskie zony v Germanii. Available at: http://traveleu.ru/roads/europeRoads.htm
  39. Zaborona rukhu vantazhnoho transportu u Yevropi. Available at: http://www.lkw-walter.ua/uk/pereviznyk/korisna-informaciya/svjatkovi-dni-iz-zaboronoju-transportuvannja
  40. Koncepciya organizacii kontreylernyh perevozok na «prostranstve 1520» (2011). Moscow: OAO «RZHD», 149.
  41. Dohovir pro Mizhnarodnyi zaliznychnyi tranzytnyi taryf ta MTT vid 01.03.2012 roku. Verkhovna Rada Ukrainy. Available at: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/998_229/page12
  42. Mezhdunarodnyy zheleznodorozhnyy tranzitniy tarif MTT: Prilozhenie k Dogovoru o Mezhdunarodnom zheleznodorozhnom tranzitnom tarife. Varshava: Oficial'noe izdanie Komiteta OSZHD. Available at: http://portal.kazlogistics.kz/upload/iblock/70b/70bcce7ff5f28eaa0850e0b6cd65edd4.pdf
  43. Nakaz ministerstva infrastruktury Ukrainy vid 14.11.2016 r. No. 399 «Pro taryfnu polityku zaliznychnykh dorih derzhav-uchasnyts spivdruzhnosti nezalezhnykh derzhav na perevezennia vantazhiv v mizhnarodnomu spoluchenni na 2017 frakhtovyi rik». Verkhovna Rada Ukrainy. Available at: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z1559-16
  44. Onlain servis dlia rozrakhunku morskoho frakhtu. Available at: http://www.freight-charges.com/
  45. Subsidiary Company Container Terminal Odessa member of the HHLA Group. Information For Customers. Tarrifs: Actual Tariffs In Word Format. Available at: http://cto.od.ua/en/dep/law/law_1.html
  46. Prays-list na poslugi TOV «Agro-Soyuz-Termіnal». URL: http://asterminal.dp.ua/services/skladskie-uslugi/
  47. Bosov, A. A., Ilman, V. M., Khalipova, N. V. (2015). Multiple objects. Science and Transport Progress. Bulletin of Dnipropetrovsk National University of Railway Transport, 3 (57), 145–161. doi: 10.15802/stp2015/46075
  48. Halipova, N. V. (2014). Ocenka effektivnosti funkcionirovaniya mezhdunarodnyh logisticheskih system. Tekhnicheskie nauki – ot teorii k praktike: sb. st. po materialam ХХХVI mezhdunar. nauch.-prakt. konf. Novosibirsk: Izd. SibAK, 7 (32), 99–115.
  49. Halipova, N. V. (2015). Obosnovanie primeneniya diskretnogo principa maksimuma v metode faz pri proektirovanii logisticheskih sistem dostavki gruzov. Universum: Tekhnicheskie nauki, 1 (14). Available at: http://7universum.com/ru/tech/archive/item/1891
  50. Khalipova, N. V. (2015). International logistics systems design and effectiveness evaluation. Science and Transport Progress. Bulletin of Dnipropetrovsk National University of Railway Transport, 4 (58), 142–152. doi: 10.15802/stp2015/49222

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-05-31

Як цитувати

Khalipova, N., Bosov, A., & Prohoniuk, I. (2018). Розробка моделі комплексного управління формуванням міжнародних ланцюгів поставок. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 3(3 (93), 59–72. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2018.132683

Номер

Розділ

Процеси управління