Підвищення паливної економічності конвертованих на альтернативні палива дизельних двигунів
DOI:
https://doi.org/10.15587/1729-4061.2018.139358Ключові слова:
альтернативні палива, дизельний двигун, конвертація двигуна на газ, питома витрата паливаАнотація
У результаті проведених теоретичних досліджень виконані розрахунки теоретичної індикаторної питомої витрати палива для різних способів конвертації на газ дизельних двигунів. Розглядались традиційний спосіб дефорсування при конвертації на газ дизельних двигунів за рахунок встановлення додаткових прокладок між головкою і блоком циліндрів, і запропонований спосіб дефорсування за рахунок затримки закриття впускного клапана.
У результаті проведених в лабораторних умовах експериментальних досліджень при різних способах конвертації дизельного двигуна модифікації X17DTL легкового автомобіля Опель встановлено, що при використанні традиційного способу дефорсування двигунів за рахунок встановлення додаткових прокладок між головкою і блоком циліндрів значення індикаторної питомої витрати зросло, в середньому, на 8–9 %. Але при зниженні ступеня стиснення двигуна запропонованим способом за рахунок затримки закриття впускного клапана, експериментальне значення індикаторної питомої витрати не тільки не збільшилось, а й зменшилось, в середньому, на 7–8 %. Зниження ступеня стиснення двигуна за рахунок затримки закриття впускного клапана запропонованим способом здійснювалось шляхом зміни форми кулачків розподільного валу. Для цього кулачки впускних клапанів розподільного валу наплавлялись, а після цього шліфувались до одержання необхідного профілю, при якому відбувалась затримка закриття клапанів у потрібних межах.
Одержані результати дозволяють оптимізувати процеси переведення на газ дизельних двигунів та знизити витрату палива конвертованих двигунів, в середньому, на 15–17 % у порівнянні з газовими двигунами, переобладнання яких здійснено традиційним шляхомПосилання
- Panchuk, M., Kryshtopa, S., Shlapak, L., Kryshtopa, L., Panchuk, A., Yarovyi, V., Sładkowski, A (2017). Main trends of biofuels Production in Ukraine. Transport Problems, 12 (4), 15–26.
- Kryshtopa, S., Kryshtopa, L., Melnyk, V., Dolishnii, B., Prunko, I., Demianchuk, Y. (2017). Experimental Research on Diesel Engine Working on a Mixture of Diesel Fuel and Fusel Oils. Transport Problems, 12 (2), 53–63.
- Grebnev, A. V. (2008). Influence of the setting angle of the fuel injection advance on the combustion characteristics and the content of nitrogen oxides in the diesel cylinder with turbocharging and intercooling of the charge air 4 ChN 11,0/12,5. Improving the performance of internal combustion engines. Mater. II All-Russian Sc. Pr. Conf. "Science-Technology-Resourcesaving": Rus. Ac. of Transport. Vіatka State Agricultural Academy, 5, 194–197.
- Zakharchuk, O. V. (2014). Improvement environmental performance wheel tractor using gas fuel. Visnyk Nats. tekhn. un-tu "KhPI": zb. nauk. pr. Temat. Vyp.: Avtomobile- ta traktorobuduvannia. Kharkiv: NTU "KhPI ", 10 (1053), 27–32.
- Kaleemuddin, S., Rao, P. (2010). Conversion of diesel engine into spark ignition engine to work with CNG and LPG fuels for meeting new emission norms. Thermal Science, 14 (4), 913–922. doi: https://doi.org/10.2298/tsci1004913k
- Saleh, H. (2008). Effect of variation in LPG composition on emissions and performance in a dual fuel diesel engine. Fuel, 87 (13-14), 3031–3039. doi: https://doi.org/10.1016/j.fuel.2008.04.007
- Nadar, K., Reddy, R. (2008). Combustion and emission characteristics of a dual fuel engine operated with mahua oil and liquefied petroleum gas. Thermal Science, 12 (1), 115–123. doi: https://doi.org/10.2298/tsci0801115n
- Carlucci, A. P., de Risi, A., Laforgia, D., Naccarato, F. (2008). Experimental investigation and combustion analysis of a direct injection dual-fuel diesel–natural gas engine. Energy, 33 (2), 256–263. doi: https://doi.org/10.1016/j.energy.2007.06.005
- Cheenkachorn, K., Poompipatpong, C., Ho, C. G. (2013). Performance and emissions of a heavy-duty diesel engine fuelled with diesel and LNG (liquid natural gas). Energy, 53, 52–57. doi: https://doi.org/10.1016/j.energy.2013.02.027
- Elnajjar, E., Hamdan, M. O., Selim, M. Y. E. (2013). Experimental investigation of dual engine performance using variable LPG composition fuel. Renewable Energy, 56, 110–116. doi: https://doi.org/10.1016/j.renene.2012.09.048
- Kryshtopa, S., Panchuk, M., Dolishnii, B., Kryshtopa, L., Hnyp, M., Skalatska, O. (2018). Research into emissions of nitrogen oxides when converting the diesel engines to alternative fuels. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 1 (10 (91)), 16–22. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2018.124045
- Carrera, J., Riesco, J., Martínez, S., Sánchez, F., Gallegos, A. (2013). Numerical study on the combustion process of a biogas spark-ignition engine. Thermal Science, 17 (1), 241–254. doi: https://doi.org/10.2298/tsci111115152c
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Sviatoslav Kryshtopa, Myroslav Panchuk, Fedir Kozak, Bohdan Dolishnii, Ivan Mykytii, Olena Skalatska
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Закріплення та умови передачі авторських прав (ідентифікація авторства) здійснюється у Ліцензійному договорі. Зокрема, автори залишають за собою право на авторство свого рукопису та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY. При цьому вони мають право укладати самостійно додаткові угоди, що стосуються неексклюзивного поширення роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом, але за умови збереження посилання на першу публікацію статті в цьому журналі.
Ліцензійний договір – це документ, в якому автор гарантує, що володіє усіма авторськими правами на твір (рукопис, статтю, тощо).
Автори, підписуючи Ліцензійний договір з ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР», мають усі права на подальше використання свого твору за умови посилання на наше видання, в якому твір опублікований. Відповідно до умов Ліцензійного договору, Видавець ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР» не забирає ваші авторські права та отримує від авторів дозвіл на використання та розповсюдження публікації через світові наукові ресурси (власні електронні ресурси, наукометричні бази даних, репозитарії, бібліотеки тощо).
За відсутності підписаного Ліцензійного договору або за відсутністю вказаних в цьому договорі ідентифікаторів, що дають змогу ідентифікувати особу автора, редакція не має права працювати з рукописом.
Важливо пам’ятати, що існує і інший тип угоди між авторами та видавцями – коли авторські права передаються від авторів до видавця. В такому разі автори втрачають права власності на свій твір та не можуть його використовувати в будь-який спосіб.