Підвищення паливної економічності конвертованих на альтернативні палива дизельних двигунів

Автор(и)

  • Sviatoslav Kryshtopa Надвірнянський коледж Національного транспортного університету вул. Соборна, 177, м. Надвірна, Україна, 78400, Україна https://orcid.org/0000-0001-7899-8817
  • Myroslav Panchuk Івано-Франківський національний технічний університет нафти і газу вул. Карпатська, 15, м. Івано-Франківськ, Україна, 76019, Україна https://orcid.org/0000-0002-4898-2707
  • Fedir Kozak Івано-Франківський національний технічний університет нафти і газу вул. Карпатська, 15, м. Івано-Франківськ, Україна, 76019, Україна https://orcid.org/0000-0002-9147-883X
  • Bohdan Dolishnii Івано-Франківський національний технічний університет нафти і газу вул. Карпатська, 15, м. Івано-Франківськ, Україна, 76019, Україна https://orcid.org/0000-0002-4591-5381
  • Ivan Mykytii Івано-Франківський національний технічний університет нафти і газу вул. Карпатська, 15, м. Івано-Франківськ, Україна, 76019, Україна https://orcid.org/0000-0002-8925-6349
  • Olena Skalatska Одеський національний університет імені І. І. Мечникова вул. Дворянська, 2, м. Одеса, Україна, 65082, Україна https://orcid.org/0000-0003-1439-8753

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2018.139358

Ключові слова:

альтернативні палива, дизельний двигун, конвертація двигуна на газ, питома витрата палива

Анотація

У результаті проведених теоретичних досліджень виконані розрахунки теоретичної індикаторної питомої витрати палива для різних способів конвертації на газ дизельних двигунів. Розглядались традиційний спосіб дефорсування при конвертації на газ дизельних двигунів за рахунок встановлення додаткових прокладок між головкою і блоком циліндрів, і запропонований спосіб дефорсування за рахунок затримки закриття впускного клапана.

У результаті проведених в лабораторних умовах експериментальних досліджень при різних способах конвертації дизельного двигуна модифікації X17DTL легкового автомобіля Опель встановлено, що при використанні традиційного способу дефорсування двигунів за рахунок встановлення додаткових прокладок між головкою і блоком циліндрів значення індикаторної питомої витрати зросло, в середньому, на 8–9 %. Але при зниженні ступеня стиснення двигуна запропонованим способом за рахунок затримки закриття впускного клапана, експериментальне значення індикаторної питомої витрати не тільки не збільшилось, а й зменшилось, в середньому, на 7–8 %. Зниження ступеня стиснення двигуна за рахунок затримки закриття впускного клапана запропонованим способом здійснювалось шляхом зміни форми кулачків розподільного валу. Для цього кулачки впускних клапанів розподільного валу наплавлялись, а після цього шліфувались до одержання необхідного профілю, при якому відбувалась затримка закриття клапанів у потрібних межах.

Одержані результати дозволяють оптимізувати процеси переведення на газ дизельних двигунів та знизити витрату палива конвертованих двигунів, в середньому, на 15–17 % у порівнянні з газовими двигунами, переобладнання яких здійснено традиційним шляхом

Біографії авторів

Sviatoslav Kryshtopa, Надвірнянський коледж Національного транспортного університету вул. Соборна, 177, м. Надвірна, Україна, 78400

Доктор технічних наук, доцент

Автомеханічне відділення

Myroslav Panchuk, Івано-Франківський національний технічний університет нафти і газу вул. Карпатська, 15, м. Івано-Франківськ, Україна, 76019

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра зварювання конструкцій та відновлення деталей машин

Fedir Kozak, Івано-Франківський національний технічний університет нафти і газу вул. Карпатська, 15, м. Івано-Франківськ, Україна, 76019

Кандидат технічних наук, професор

Кафедра автомобільного транспорту

Bohdan Dolishnii, Івано-Франківський національний технічний університет нафти і газу вул. Карпатська, 15, м. Івано-Франківськ, Україна, 76019

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра автомобільного транспорту

Ivan Mykytii, Івано-Франківський національний технічний університет нафти і газу вул. Карпатська, 15, м. Івано-Франківськ, Україна, 76019

Аспірант

Кафедра автомобільного транспорту

Olena Skalatska, Одеський національний університет імені І. І. Мечникова вул. Дворянська, 2, м. Одеса, Україна, 65082

Кандидат філософських наук

Кафедра видавничої справи та редагування

Посилання

  1. Panchuk, M., Kryshtopa, S., Shlapak, L., Kryshtopa, L., Panchuk, A., Yarovyi, V., Sładkowski, A (2017). Main trends of biofuels Production in Ukraine. Transport Problems, 12 (4), 15–26.
  2. Kryshtopa, S., Kryshtopa, L., Melnyk, V., Dolishnii, B., Prunko, I., Demianchuk, Y. (2017). Experimental Research on Diesel Engine Working on a Mixture of Diesel Fuel and Fusel Oils. Transport Problems, 12 (2), 53–63.
  3. Grebnev, A. V. (2008). Influence of the setting angle of the fuel injection advance on the combustion characteristics and the content of nitrogen oxides in the diesel cylinder with turbocharging and intercooling of the charge air 4 ChN 11,0/12,5. Improving the performance of internal combustion engines. Mater. II All-Russian Sc. Pr. Conf. "Science-Technology-Resourcesaving": Rus. Ac. of Transport. Vіatka State Agricultural Academy, 5, 194–197.
  4. Zakharchuk, O. V. (2014). Improvement environmental performance wheel tractor using gas fuel. Visnyk Nats. tekhn. un-tu "KhPI": zb. nauk. pr. Temat. Vyp.: Avtomobile- ta traktorobuduvannia. Kharkiv: NTU "KhPI ", 10 (1053), 27–32.
  5. Kaleemuddin, S., Rao, P. (2010). Conversion of diesel engine into spark ignition engine to work with CNG and LPG fuels for meeting new emission norms. Thermal Science, 14 (4), 913–922. doi: https://doi.org/10.2298/tsci1004913k
  6. Saleh, H. (2008). Effect of variation in LPG composition on emissions and performance in a dual fuel diesel engine. Fuel, 87 (13-14), 3031–3039. doi: https://doi.org/10.1016/j.fuel.2008.04.007
  7. Nadar, K., Reddy, R. (2008). Combustion and emission characteristics of a dual fuel engine operated with mahua oil and liquefied petroleum gas. Thermal Science, 12 (1), 115–123. doi: https://doi.org/10.2298/tsci0801115n
  8. Carlucci, A. P., de Risi, A., Laforgia, D., Naccarato, F. (2008). Experimental investigation and combustion analysis of a direct injection dual-fuel diesel–natural gas engine. Energy, 33 (2), 256–263. doi: https://doi.org/10.1016/j.energy.2007.06.005
  9. Cheenkachorn, K., Poompipatpong, C., Ho, C. G. (2013). Performance and emissions of a heavy-duty diesel engine fuelled with diesel and LNG (liquid natural gas). Energy, 53, 52–57. doi: https://doi.org/10.1016/j.energy.2013.02.027
  10. Elnajjar, E., Hamdan, M. O., Selim, M. Y. E. (2013). Experimental investigation of dual engine performance using variable LPG composition fuel. Renewable Energy, 56, 110–116. doi: https://doi.org/10.1016/j.renene.2012.09.048
  11. Kryshtopa, S., Panchuk, M., Dolishnii, B., Kryshtopa, L., Hnyp, M., Skalatska, O. (2018). Research into emissions of nitrogen oxides when converting the diesel engines to alternative fuels. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 1 (10 (91)), 16–22. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2018.124045
  12. Carrera, J., Riesco, J., Martínez, S., Sánchez, F., Gallegos, A. (2013). Numerical study on the combustion process of a biogas spark-ignition engine. Thermal Science, 17 (1), 241–254. doi: https://doi.org/10.2298/tsci111115152c

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-07-24

Як цитувати

Kryshtopa, S., Panchuk, M., Kozak, F., Dolishnii, B., Mykytii, I., & Skalatska, O. (2018). Підвищення паливної економічності конвертованих на альтернативні палива дизельних двигунів. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 4(8 (94), 6–13. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2018.139358

Номер

Розділ

Енергозберігаючі технології та обладнання