Розробка пристрою оптимального приймання сигналів на тлі адитивної трикомпонентної завади

Автор(и)

  • Olha Ananieva Український державний університет залізничного транспорту пл. Фейєрбаха, 7, м. Харків, Україна, 61050, Україна https://orcid.org/0000-0001-6686-8249
  • Mykhailo Babaiev Український державний університет залізничного транспорту пл. Фейєрбаха, 7, м. Харків, Україна, 61050, Україна https://orcid.org/0000-0003-3553-8786
  • Vasyl Blyndiuk Український державний університет залізничного транспорту пл. Фейєрбаха, 7, м. Харків, Україна, 61050, Україна https://orcid.org/0000-0003-2152-5773
  • Mykhailo Davidenko Український державний університет залізничного транспорту пл. Фейєрбаха, 7, м. Харків, Україна, 61050, Україна https://orcid.org/0000-0001-7255-3059

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2019.159310

Ключові слова:

структурно детермінована завада, кодовий сигнал, оптимальне розрізнення, багатоекстремальна цільова функція

Анотація

Синтезовано оптимальний приймач кодових сигналів автоматичної локомотивної сигналізації. Сигнали спостерігаються на тлі адитивної трикомпонентної завади. Перша компонента завади – імпульсна, друга компонента – неперервна синусоїдна завада від лінії електропередач, третя компонента – гаусівський шум. В приймачі реалізовано метод сумісної оцінки параметрів сигналу та структурно детермінованих завад. Запропонований метод є гнучким до зміни параметрів завад. Рішення про вид прийнятого кодового сигналу приймається за критерієм мінімуму середнього квадрату похибки апроксимації. Під похибкою апроксимації мається на увазі різниця між величиною суми сигналу та структурно детермінованих компонент завади та величиною всієї напруги на вході приймача. На базі реалістичних припущень про статистичні взаємозв’язки сигналу та компонент завади показано: цільова функція являє собою взяту із зворотним знаком суму ізольованих логарифмів відношень правдоподібності та поправочних функцій. Дослідження були направлені перш за все на вивчення можливості ослаблення впливу структурно детермінованих завад. В підсумку розроблений пристрій здатен оперативно реагувати на зміни параметрів таких завад. Показано принципову можливість побудови оптимального приймача за модульним принципом. При цьому модулі можуть підключатися та відключатися відповідно до апріорно визначеного складу комплексу завад, а «бібліотека» модулів може поповнюватися по появі нових видів завад. Шляхом комп’ютерного моделювання показано, що в каналі, який відповідає формуванню вірного рішення, величина похибки апроксимації приблизно в 6 разів менше, ніж в інших двох каналах. Це співвідношення залишається справедливим, коли амплітуди імпульсної завади та завади від лінії електропередач мають багаторазову перевагу над амплітудою кодового сигналу. Розроблений пристрій забезпечує високу завадостійкість розрізнення коддових сигналів у широкому діапазоні параметрів завад. Це дозволить підвищити безпеку руху і точність дотримання графіка руху поїздів

Біографії авторів

Olha Ananieva, Український державний університет залізничного транспорту пл. Фейєрбаха, 7, м. Харків, Україна, 61050

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра автоматики та комп’ютерного телекерування рухом поїздів

Mykhailo Babaiev, Український державний університет залізничного транспорту пл. Фейєрбаха, 7, м. Харків, Україна, 61050

Доктор технічних наук, професор, завідувач кафедри

Кафедра електроенергетики, електротехніки та електромеханіки

Vasyl Blyndiuk, Український державний університет залізничного транспорту пл. Фейєрбаха, 7, м. Харків, Україна, 61050

Доктор технічних наук, професор, проректор

Mykhailo Davidenko, Український державний університет залізничного транспорту пл. Фейєрбаха, 7, м. Харків, Україна, 61050

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра електроенергетики, електротехніки та електромеханіки

Посилання

  1. Ananieva, O., Babaiev, M., Blyndiuk, V., Davidenko, M. (2017). Design of a device for optimal reception of signals against the background of a two-component Markov interference. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 6(9 (90)), 4–9. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2017.118869
  2. Yoshizawa, S., Tanimoto, H., Saito, T. (2017). Data Selective Rake Reception for Underwater Acoustic Communication in Strong Multipath Interference. Journal of Electrical and Computer Engineering, 2017, 1–9. doi: https://doi.org/10.1155/2017/5793507
  3. Djukanovic, S., Popovic, V. (2012). A Parametric Method for Multicomponent Interference Suppression in Noise Radars. IEEE Transactions on Aerospace and Electronic Systems, 48 (3), 2730–2738. doi: https://doi.org/10.1109/taes.2012.6237624
  4. Liu, Z., Liu, H., Xu, W., Chen, Y. (2014). An Error-Minimizing Framework for Localizing Jammers in Wireless Networks. IEEE Transactions on Parallel and Distributed Systems, 25 (2), 508–517. doi: https://doi.org/10.1109/tpds.2013.33
  5. Torres, J., Hernandes, F., Habermann, J. (2014). Digital Demodulator for BFSK Waveform Based Upon Correlator and Differentiator Systems. Radioengineering, 23 (4), 1161–1168.
  6. Liu, W., Chen, R., Cai, H., Luo, W., Revil, A. (2017). Correlation analysis for spread-spectrum induced-polarization signal processing in electromagnetically noisy environments. GEOPHYSICS, 82 (5), E243–E256. doi: https://doi.org/10.1190/geo2016-0109.1
  7. Ouyang, X., Luo, L., Xiong, J. (2012). Time Delay Estimation Using Windowed Differential agnitude of Cross Correlation and Its Hilbert Transform. Procedia Engineering, 29, 2033–2038. doi: https://doi.org/10.1016/j.proeng.2012.01.257
  8. Kandar, D., Guchhait, A., Adikari, A. et. al. (2013). Clutter rejection in outdoor radar operation by correlation method for known target. Journal of Information Systems and Communication, 3 (1), 332–334.
  9. Goncharov, K. V. (2013). Synthesis of digital locomotive receiver of automatic locomotive signaling. Nauka ta prohres transportu. Visnyk Dnipropetrovskoho natsionalnoho universytetu zaliznychnoho transportu imeni akademika V. Lazariana, 1, 30–38.
  10. Аnanіevа, O. M. (2017). Mathematical model of mix of signal and multicomponent interference on entrance of track devices of railway automatic equipment. Informatsiyno-keruiuchi systemy na zaliznychnomu transporti, 6, 16–19.
  11. Аnanіevа, O. M. (2018). Reception of information signals of systems of railway automatic equipment in the conditions of action of three-component interference. Informatsiyno-keruiuchi systemy na zaliznychnomu transporti, 1, 24–28.
  12. Zhiglyavskiy, A. A., Zhilinskas, A. G. (1991). Metody poiska global'nogo ekstremuma. Moscow: Nauka, 248.
  13. Levin, B. R. (1989). Teoreticheskie osnovy statisticheskoy radiotekhniki. Moscow: Radio i svyaz', 656.
  14. Leushin, V. B., Blachev, K. E., Yusupov, R. R. (2013). Analiz prichin sboev v sisteme ALSN. Avtomatika, svyaz', informatika, 4, 20–25.
  15. Lukoyanov, S. V. (2011). Sboev kodov ALSN na skorostnom uchastke stalo men'she. Avtomatika, svyaz', informatika, 11, 34–36.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-04-30

Як цитувати

Ananieva, O., Babaiev, M., Blyndiuk, V., & Davidenko, M. (2019). Розробка пристрою оптимального приймання сигналів на тлі адитивної трикомпонентної завади. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 2(9 (98), 6–13. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2019.159310

Номер

Розділ

Інформаційно-керуючі системи