Розробка структур системи пожежної сигналізації повітряного судна за допомогою вкладених модулів

Автор(и)

  • Ali Al-Ammouri Національний транспортний університет вул. М. Омеляновича-Павленка, 1, м. Київ, Україна, 01010, Україна https://orcid.org/0000-0002-0375-6108
  • Andrew Dmytrychenko Національний транспортний університет вул. М. Омеляновича-Павленка, 1, м. Київ, Україна, 01010, Україна https://orcid.org/0000-0001-6144-7533
  • Hasan Al-Ammori Національний транспортний університет вул. М. Омеляновича-Павленка, 1, м. Київ, Україна, 01010, Україна https://orcid.org/0000-0002-1371-2205
  • Vitalii Kharuta Національний транспортний університет вул. М. Омеляновича-Павленка, 1, м. Київ, Україна, 01010, Україна https://orcid.org/0000-0002-8897-7558

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2019.163022

Ключові слова:

датчики пожежної сигналізації, достовірність розпізнавання події, інформаційне паралельне резервування, імовірнісні стани, вкладені модулі

Анотація

Оптимізація структур інформаційно-управляючих систем визначається вибором такої функціональної структури, яка б забезпечувала високу достовірність інформації. При створенні складних систем з'являється проблема забезпечення високої технічної надійності з'єднання великого числа окремих елементів в єдину монолітну високоефективну інформаційну систему. Така проблема ефективно вирішується за допомогою об'єднання елементів системи контрольованих датчиків інформації методом вкладених модулів.

Розроблена математична модель паралельного інформаційного резервування на основі поліномінального розподілу. Ця модель дозволяє досліджувати ймовірнісні стани системи пожежної сигналізації, що складається з n ідентичних паралельно з'єднаних датчиків. Як стан системи пожежної сигналізації розглядаються такі показники, як ймовірності правильного виявлення, невиявлення і помилкової тривоги.

На основі запропонованої моделі отримані математичні залежності базових модулів М2,3, М2,4 з урахуванням коефіцієнта мажоритарності і відповідно розроблені принципові схеми цих модулів на логічних елементах.

Отримано математичні залежності для першої (N6,9, N12,24) і другої (L18,27, L48,96) ієрархій підключення датчиків системи пожежної сигналізації, що реалізують мажоритарний принцип «m з n» з урахуванням їх ієрархії.

Запропоновано узагальнені математичні формули для визначення кількості логічних елементів «И» в кожній визначеній структурній схемі для вкладених модулів першої і другої ієрархій, а також математична формула для n ієрархій.

Отримано математичні залежності загального економічного виграшу, що полягає в скороченні схем «И» для реалізації мажоритарного принципу за критерієм «m з n» за допомогою вкладених модулів.

Доцільне впровадження у виробництво структур систем сигналізації про пожежу, побудованих на основі вкладених модулів, так як підвищується достовірність інформації навіть при низьких надійнісних характеристиках самих датчиків

Біографії авторів

Ali Al-Ammouri, Національний транспортний університет вул. М. Омеляновича-Павленка, 1, м. Київ, Україна, 01010

Доктор технічних наук, професор

Кафедра інформаційно-аналітичної діяльності та інформаційної безпеки

Andrew Dmytrychenko, Національний транспортний університет вул. М. Омеляновича-Павленка, 1, м. Київ, Україна, 01010

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра транспортного права та логістики

Hasan Al-Ammori, Національний транспортний університет вул. М. Омеляновича-Павленка, 1, м. Київ, Україна, 01010

Аспірант

Кафедра міжнародних перевезень та митного контролю

Vitalii Kharuta, Національний транспортний університет вул. М. Омеляновича-Павленка, 1, м. Київ, Україна, 01010

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра транспортного права та логістики

Посилання

  1. Zaripova, G. (2013). Increase of information transfer authenticity for non-stationary processes on the basis of neurofuzzy data processing system. Applied Technologies and Innovations, 9 (1), 1–11. doi: https://doi.org/10.15208/ati.2013.1
  2. Li, H., Zhao, Q., Yang, Z. (2008). Reliability Monitoring of Fault Tolerant Control Systems with Demonstration on an Aircraft Model. Journal of Control Science and Engineering, 2008, 1–10. doi: https://doi.org/10.1155/2008/265189
  3. Gribov, V. M., Hryshchenko, Y. V., Kozhokhina, O. V. (2015). To the question of dependability calculation failures based on the exponential model of distribution of failures. Electronics and Control Systems, 1 (43), 59–66. doi: https://doi.org/10.18372/1990-5548.43.8853
  4. Zieja, M., Ważny, M. (2014). A Model for Service Life Control of Selected Device Systems. Polish Maritime Research, 21 (2), 45–49. doi: https://doi.org/10.2478/pomr-2014-0018
  5. Gökdere, G., Gürcan, M. (2015). Erlang Strength Model for Exponential Effects. Open Physics, 13 (1), 395–399. doi: https://doi.org/10.1515/phys-2015-0057
  6. Qiang, L. (2011). Estimation of Fire Detection Time. Procedia Engineering, 11, 233–241. doi: https://doi.org/10.1016/j.proeng.2011.04.652
  7. Iman, I., Sirish, L. Sh., David, S. Sh., Tongwen, Ch. (2009). An Introduction to Alarm Analysis and Design. Proceedings of the 7th IFAC Symposium on Fault Detection, Supervision and Safety of Technical Processes Barcelona, 645–650.
  8. Bonfè, M., Castaldi, P., Mimmo, N., Simani, S. (2011). Active fault tolerant control of nonlinear systems: The cart-pole example. International Journal of Applied Mathematics and Computer Science, 21 (3), 441–445. doi: https://doi.org/10.2478/v10006-011-0033-y
  9. Al-Ammouri, A., Dyachenko, P., Degtiarova, A. (2017). Development of a mathematical model of information serial redundancy of management information systems of the aircraft fire alarm. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 2 (9 (86)), 4–10. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2017.96296
  10. Al-Ammouri, A., Klochan, A., Al-Ammori, H., Degtiarova, A. (2018). Logic-Mathematical Model for Recognition the Dangerous Flight Events. 2018 IEEE Second International Conference on Data Stream Mining & Processing (DSMP). doi: https://doi.org/10.1109/dsmp.2018.8478465
  11. Abezgaus, T. T., Tron', A. P. et. al. (1989). Spravochnik po veroyatnostnym raschetam. Moscow: Voenizdat, 656.
  12. Ventcel', E. S., Ovcharov, L. A. (1988). Teoriya veroyatnosti i ee inzhenernye prilozheniya. Moscow: Nauka, 480.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-04-08

Як цитувати

Al-Ammouri, A., Dmytrychenko, A., Al-Ammori, H., & Kharuta, V. (2019). Розробка структур системи пожежної сигналізації повітряного судна за допомогою вкладених модулів. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 2(9 (98), 14–23. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2019.163022

Номер

Розділ

Інформаційно-керуючі системи