Розробка методу комплектування аварійно-рятувальних формувань оперативними транспортними засобами

Автор(и)

  • Roman Kovalenko Національний університет цивільного захисту України вул. Чернишевська, 94, м. Харків, Україна, 61023, Україна https://orcid.org/0000-0003-2083-7601
  • Andrii Kalynovskyi Національний університет цивільного захисту України вул. Чернишевська, 94, м. Харків, Україна, 61023, Україна https://orcid.org/0000-0002-1021-5799
  • Sergii Nazarenko Національний університет цивільного захисту України вул. Чернишевська, 94, м. Харків, Україна, 61023, Україна https://orcid.org/0000-0003-0891-0335
  • Borys Kryvoshei Національний університет цивільного захисту України вул. Чернишевська, 94, м. Харків, Україна, 61023, Україна https://orcid.org/0000-0002-2561-5568
  • Evgen Grinchenko Харківський національний університет внутрішніх справ пр. Льва Ландау, 27, м. Харків, Україна, 61080, Україна https://orcid.org/0000-0002-3973-9078
  • Zakhar Demydov Харківський національний університет внутрішніх справ пр. Льва Ландау, 27, м. Харків, Україна, 61080, Україна https://orcid.org/0000-0003-2821-8047
  • Mykola Mordvyntsev Харківський національний університет внутрішніх справ пр. Льва Ландау, 27, м. Харків, Україна, 61080, Україна https://orcid.org/0000-0002-7674-3164
  • Ruslan Kaidalov Національна академія Національної гвардії України майдан Захисників України, 3, м. Харків, Україна, 61001, Україна https://orcid.org/0000-0002-5131-6246

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2019.175110

Ключові слова:

аварійно-рятувальне формування, потік викликів, методика комплектування, оперативний транспортний засіб

Анотація

Проведено дослідження процесу реагування аварійно-рятувальних формувань на надзвичайні ситуації та небезпечні події, які виникають на території міста з населенням понад один мільйон осіб. Встановлено, що потік викликів, які надходять до підрозділів аварійно-рятувальних формувань, має певну структуру і їх чисельність корелює з показником загальної площі житлового фонду населеного пункту. Названа залежність була описана поліноміальною лінією тренду для якої було складено відповідне рівняння, яке дозволяє визначити чисельність викликів, які можуть надходити у майбутньому до підрозділів аварійно-рятувальних формувань. Ці дані можуть бути також використані для визначення чисельності оперативних транспортних засобів, якими повинні бути забезпечені підрозділи аварійно-рятувальних формувань для ефективного проведення ними дій за призначенням. Запропоновано метод комплектування підрозділів аварійно-рятувальних формувань оперативними транспортними засобами з урахуванням оперативної обстановки в їх районах виїзду, який полягає у виконанні чотирьох послідовних етапів. Перший етап передбачає проведення відбору необхідних показників на основі аналізу статистичних даних, які характеризують процес реагування підрозділів аварійно-рятувальних формувань на різного роду деструктивні події, та побудову прогнозної моделі. Другий етап передбачає проведення розрахунку показника приведеної чисельності автомобілів на виклик з урахуванням різних груп потоків викликів. Третій етап передбачає визначення загальної чисельності оперативних транспортних засобів для аварійно-рятувальних формувань населеного пункту. У зв’язку з тим, що на цьому етапі використовуються математичні моделі, які ґрунтуються на законі розподілу Пуассона, то існує обмеження при використанні запропонованого методу, яке полягає у тому, що потік викликів повинен бути пуассонівським. Четвертий етап розрахунків передбачає перерозподіл раніше визначеної загальної чисельності оперативних транспортних засобів по підрозділам аварійно-рятувальних формувань з урахуванням особливостей оперативної обстановки в їх районах виїзду

Біографії авторів

Roman Kovalenko, Національний університет цивільного захисту України вул. Чернишевська, 94, м. Харків, Україна, 61023

Кандидат технічних наук

Кафедра інженерної та аварійно-рятувальної техніки

Andrii Kalynovskyi, Національний університет цивільного захисту України вул. Чернишевська, 94, м. Харків, Україна, 61023

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра інженерної та аварій-рятувальної техніки

Sergii Nazarenko, Національний університет цивільного захисту України вул. Чернишевська, 94, м. Харків, Україна, 61023

Кандидат технічних наук

Кафедра інженерної та аварійно-рятувальної техніки

Borys Kryvoshei, Національний університет цивільного захисту України вул. Чернишевська, 94, м. Харків, Україна, 61023

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра інженерної та аварійно-рятувальної техніки

Evgen Grinchenko, Харківський національний університет внутрішніх справ пр. Льва Ландау, 27, м. Харків, Україна, 61080

Кандидат технічних наук, доцент

Науково-дослідна лабораторія з проблем розвитку інформаційних технологій

Zakhar Demydov, Харківський національний університет внутрішніх справ пр. Льва Ландау, 27, м. Харків, Україна, 61080

Старший науковий співробітник

Науково-дослідна лабораторія з проблем розвитку інформаційних технологій

Mykola Mordvyntsev, Харківський національний університет внутрішніх справ пр. Льва Ландау, 27, м. Харків, Україна, 61080

Кандидат технічних наук, доцент

Науково-дослідна лабораторія з проблем розвитку інформаційних технологій

Ruslan Kaidalov, Національна академія Національної гвардії України майдан Захисників України, 3, м. Харків, Україна, 61001

Доктор технічних наук, доцент

Кафедра бойового та логістичного забезпечення

Посилання

  1. Kokhanenko, V., Belyaev, V. (2017). The principle of complete setting of departments of fire-and-saving parts in the settled points of Ukraine by accounting the conditions of operation. Problemy pozharnoy bezopasnosti, 41, 98–103.
  2. Tiutiunyk, V. V., Ivanets, H. V., Tolkunov, I. A., Stetsyuk, E. I. (2018). System approach for readiness assessment units of civil defense to actions at emergency situations. Scientific Bulletin of National Mining University, 1, 99–105. doi: https://doi.org/10.29202/nvngu/2018-1/7
  3. SHkurnov, S. A. (2016). Informatsionno-analiticheskaya model' prinyatiya resheniy po pereosnashcheniyu parka pozharnyh avtomobiley. Pozharovryvobezopasnost', 25 (7), 58–62.
  4. Martinovich, N. V., Tatarkin, I. N., Antonov, A. V., Melnik, A. A. (2015). Methodology for identification of fire-rescue subdivision demand in the fire-service machinery and firefighting equipment. Naukovedenie, 7 (6), 1–12.
  5. Tracey, J. A., Rochester, C. J., Hathaway, S. A., Preston, K. L., Syphard, A. D., Vandergast, A. G. et. al. (2018). Prioritizing conserved areas threatened by wildfire and fragmentation for monitoring and management. PLOS ONE, 13 (9), e0200203. doi: https://doi.org/10.1371/journal.pone.0200203
  6. Larin, O. M., Kalynovsky, A. Y., Kovalenk, R. I. (2016). Development of methods for determining the size of the vehicle fleet in firerescue units. Komunalne hospodarstvo mist, 130, 92–100.
  7. Aldabbas, M., Venteicher, F., Gerber, L., Widmer, M. (2018). Finding the Adequate Location Scenario After the Merger of Fire Brigades Thanks to Multiple Criteria Decision Analysis Methods. Foundations of Computing and Decision Sciences, 43 (2), 69–88. doi: https://doi.org/10.1515/fcds-2018-0006
  8. Wang, J., Liu, H., An, S., Cui, N. (2016). A new partial coverage locating model for cooperative fire services. Information Sciences, 373, 527–538. doi: https://doi.org/10.1016/j.ins.2016.06.030
  9. Bandyopadhyay, M., Singh, V. (2016). Development of agent based model for predicting emergency response time. Perspectives in Science, 8, 138–141. doi: https://doi.org/10.1016/j.pisc.2016.04.017
  10. Popelínský, J., Vachuda, J., Veselý, O. (2017). Geographical modelling based on spatial differentiation of fire brigade actions: A case study of Brno, Czech Republic. Bulletin of Geography. Socio-Economic Series, 35 (35), 81–92. doi: https://doi.org/10.1515/bog-2017-0006
  11. Krasuski, A., Kreński, K. (2014). Decision Support System for Blockage Management in Fire Service. Studies in Logic, Grammar and Rhetoric, 37(1), 107–123. doi: https://doi.org/10.2478/slgr-2014-0020
  12. Brushlinsky, N., Sychev, Y. (2015). Organization of industrial parks complex safety and security system maintenance nowadays. Pozhary i chrezvychaynye situatsii: predotvrashchenie, likvidatsiya, 1, 54–60.
  13. Clarke, A., Miles, J. C. (2012). Strategic Fire and Rescue Service decision making using evolutionary algorithms. Advances in Engineering Software, 50, 29–36. doi: https://doi.org/10.1016/j.advengsoft.2012.04.002
  14. Kalynovsky, A. Ya., Kovalenko, R. I. (2017). Statistical study of the nature of hazardous events which are in the Kharkov city. Komunalne hospodarstvo mist, 135, 159–166.
  15. Usanov, D., Guido Legemaate, G. A., van de Ven, P. M., van der Mei, R. D. (2019). Fire truck relocation during major incidents. Naval Research Logistics (NRL), 66 (2), 105–122. doi: https://doi.org/10.1002/nav.21831
  16. Luokkala, P., Virrantaus, K. (2014). Developing information systems to support situational awareness and interaction in time-pressuring crisis situations. Safety Science, 63, 191–203. doi: https://doi.org/10.1016/j.ssci.2013.11.014
  17. Sadeghi-Naini, A., Asgary, A. (2013). Modeling number of firefighters responding to an incident using artificial neural networks. International Journal of Emergency Services, 2 (2), 104–118. doi: https://doi.org/10.1108/ijes-03-2012-0001
  18. Brenych, Ya. V., Tymoshchuk, P. V. (2012). Neural network methods of solving of classification problem. Naukovyi visnyk NLTU Ukrainy, 22.13, 343–349.
  19. Kovalenko, R. I. (2017). Rozrobka sposobu vyznachennia neobkhidnoi chyselnosti bahatofunktsionalnykh mobilnykh avariyno-riatuvalnykh kompleksiv konteinernoho typu dlia komplektuvannia avariyno-riatuvalnykh formuvan. Naukovyi visnyk: tsyvilnyi zakhyst ta pozhezhna bezpeka, 2 (4), 40–46.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-08-07

Як цитувати

Kovalenko, R., Kalynovskyi, A., Nazarenko, S., Kryvoshei, B., Grinchenko, E., Demydov, Z., Mordvyntsev, M., & Kaidalov, R. (2019). Розробка методу комплектування аварійно-рятувальних формувань оперативними транспортними засобами. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 4(3 (100), 54–62. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2019.175110

Номер

Розділ

Процеси управління