Модель оптимізації постачань швидкопсувних продуктів харчування в ланцюгах постачань

Автор(и)

  • Tetiana Vorkut Національний транспортний університет вул. Омельяновича-Павленка, 1, м. Київ, Україна, 01010, Україна https://orcid.org/0000-0003-0354-476X
  • Lyudmila Volynets Національний транспортний університет вул. Омельяновича-Павленка, 1, м. Київ, Україна, 01010, Україна https://orcid.org/0000-0002-5064-2349
  • Okcana Bilonog Національний транспортний університет вул. Омельяновича-Павленка, 1, м. Київ, Україна, 01010, Україна https://orcid.org/0000-0003-2471-5388
  • Olga Sopotsko Національний транспортний університет вул. Омельяновича-Павленка, 1, м. Київ, Україна, 01010, Україна https://orcid.org/0000-0003-0354-476X
  • Iaroslava Levchenko Харківський національний автомобільно-дорожній університет вул. Ярослава Мудрого, 25, м. Харків, Україна, 61002, Україна https://orcid.org/0000-0002-4979-1101

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2019.177903

Ключові слова:

ланцюги постачань, швидкопсувні продукти, модель управління постачаннями, раціональна величина замовлення

Анотація

Вдосконалено ймовірнісно-статистичну аналітичну модель оптимізації постачань швидкопсувних продуктів харчування (ШПХ). Ефективне забезпечення задоволення попиту на ШПХ в системах ланцюгів постачань досягається через введення можливості додаткової поставки ШПХ у випадку виникнення їх дефіциту в періоді між черговими поставками. Доведено, що на оптимальну величину основної поставки, яка відповідає максимуму прибутку системи ланцюга постачань ШПХ, впливають:

– величина прибутку від реалізації одиниці ШПХ, який надходить за основною і додатковою поставкою;

– величина збитку від утворення надлишку одиниці ШПХ;

– параметри розподілу попиту за період між черговими поставками;

– техніко-експлуатаційні та економічні показники, які характеризують роботу автомобілів на розвізних маршрутах.

Проведено порівняльний аналіз умов забезпечення постачань ШПХ в системах ланцюгів постачань із використанням відомого і пропонованого вдосконаленого варіанта ймовірнісно-статистичної аналітичної моделі оптимізації постачань ШПХ. Даний аналіз показав, що двоступенева, тобто така, яка передбачає додаткову поставку, система постачань є більш економічно-доцільною за умовами роботи ланцюгів постачань ШПХ. Доведено доцільність збільшення транспортних витрат, пов’язаних з транспортним забезпеченням додаткової поставки. Саме їх збільшення спричиняє значуще збільшення прибутку системи за рахунок досягнення високого рівня задоволення попиту і скорочення збитків через утворення нереалізованих надлишків

Біографії авторів

Tetiana Vorkut, Національний транспортний університет вул. Омельяновича-Павленка, 1, м. Київ, Україна, 01010

Доктор технічних наук, професор, завідувач кафедри

Кафедра транспортного права та логістики

Lyudmila Volynets, Національний транспортний університет вул. Омельяновича-Павленка, 1, м. Київ, Україна, 01010

Кандидат економічних наук, доцент

Кафедра транспортного права та логістики

Okcana Bilonog, Національний транспортний університет вул. Омельяновича-Павленка, 1, м. Київ, Україна, 01010

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра транспортного права та логістики

Olga Sopotsko, Національний транспортний університет вул. Омельяновича-Павленка, 1, м. Київ, Україна, 01010

Асистент

Кафедра транспортного права та логістики

Iaroslava Levchenko, Харківський національний автомобільно-дорожній університет вул. Ярослава Мудрого, 25, м. Харків, Україна, 61002

Доктор соціальних та економічних наук, доцент

Кафедра економіки і підприємництва

Посилання

  1. Key facts on food loss and waste you should know! SAVE FOOD: Global Initiative on Food Loss and Waste Reduction. Available at: http://www.fao.org/save-food/resources/keyfindings/en/
  2. Garelik, M. A., Mitina, L. A. (1985). Organizatsiya prodazhi prodovol'stvennyh tovarov. Moscow: Ekonomika, 240.
  3. Deyatel'nost' torgovoy kompanii po prodazhe skoroportyashchihsya produktov (Frantsiya) (1985). Ekspress-informatsiya. Ser.: Organizatsiya torgovli za rubezhom, 23.
  4. Vorkut, T. A., Bilonoh, O. Ye., Dmytrychenko, A. M., Tretynychenko, Yu. O. (2017). Upravlinnia lantsiuhamy postachan: lohistychnyi aspekt. Kyiv: NTU, 288.
  5. Narayanan, V., Raman, A. (2008). Soglasovanie stimulov v tsepochkah postavok. Kak organizovat' tsepochku postavok. Moscow: Al'pina Biznes Buks, 177–201.
  6. Emerson, R. M. (1962). Power-Dependence Relations. American Sociological Review, 27 (1), 31–41. doi: https://doi.org/10.2307/2089716
  7. Wende, F. D. (2015). Features of the methodological approachin supply chain management. Avtomobil'. Doroga. Infrastruktura, 1 (3).
  8. Markovina, E. A. (2012). Restrukturizatsiya tsepey postavok na rynke myasa i myasnyh produktov. Sankt-Peterburg. Available at: http://economy-lib.com/restrukturizatsiya-tsepey-postavok-na-rynke-myasa-i-myasnyh-produktov
  9. Filina-Dawidowicz, L., Postan, M. (2016). Optimal Inventory Control for Perishable Items Under Additional Cost for Deterioration Reduction. LogForum, 12 (2), 147–156. doi: https://doi.org/10.17270/j.log.2016.2.4
  10. Postan, M., Filina-Dawidowicz, L. (2017). Dynamic Optimization Model for Planning of Supply, Production, and Transportation of Perishable Product. Springer Proceedings in Business and Economics, 235–244. doi: https://doi.org/10.1007/978-3-319-51427-7_20
  11. Bukan, Dzh., Kenigsberg, G. (1967). Nauchnoe upravlenie zapasami. Moscow: Izdatel'stvo «Nauka», 423.
  12. Lambert, D. M., Emmelhainz, M. A., Gardner, I. T. (1999). Building Successful Logistics Partnerships. Journal of Business Logistics, 20 (1), 165–181.
  13. Optimal Policies for Perishable Items when Demand Depends on Freshness of Displayed Stock and Selling Price. Available at: http://www.imedpub.com/articles/optimal-policies-for-perishable-itemswhen-demand-depends-on-freshness-ofdisplayed-stock-and-selling-price.php?aid=20933
  14. Sopotsko, O. Y. (2014). Algorithm to solve practical problems of logistics cycle delivery optimization of food products (perishable cargos). Aktualni problemy ekonomiky, 12, 438–446.
  15. Gudkova V. (2013). Ordering of social and economic priorities in system of the population transport service. The Economic Annals-ХХI Journal, 3-4, 68–70.
  16. Pourhejazy, P., Kwon, O. (2016). The New Generation of Operations Research Methods in Supply Chain Optimization: A Review. Sustainability, 8 (10), 1033. doi: https://doi.org/10.3390/su8101033
  17. Vorkut, T. A., Sopotsko, O. Y. (2018). Supply management of perishable products in systems of supply chains. The National Transport University Bulletin, 2 (41), 32–39.
  18. Vorkut, T. A., Sopotsko, O. Y. (2019). Supply management efficiency increasing of perishable food products in systems of supply chains. The National Transport University Bulletin, 2 (44), 39–47. doi: https://doi.org/10.33744/2308-6645-2019-2-44-039-047
  19. Vorkut, T. A., Bilonoh, O. Ye., Sopotsko, O. Yu., Tretynychenko, Yu. O. (2017). Systematization of indicators of evaluation of organizational structures of carriers of motor transport in the context of the implementation of a balanced system of indicators. Ekonomika ta upravlinnia na transorti, 5, 25–40.
  20. Kurs NBU 3 veresnia 2019. Available at: https://minfin.com.ua/ua/currency/nbu/2019-09-03/
  21. Grinko, A., Bochulia, T., Grynko, P., Yasinetska, I., Levchenko, I. (2017). Formation of the concept of intellectualization information provision for managing an enterprise. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 5 (3 (89)), 4–14. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2017.111859

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-09-11

Як цитувати

Vorkut, T., Volynets, L., Bilonog, O., Sopotsko, O., & Levchenko, I. (2019). Модель оптимізації постачань швидкопсувних продуктів харчування в ланцюгах постачань. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 5(3 (101), 43–50. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2019.177903

Номер

Розділ

Процеси управління