Розроблення методики імітаційного моделювання взаємопов’язаних транспортних процесів на магістральній мережі
DOI:
https://doi.org/10.15587/1729-4061.2019.179042Ключові слова:
імітаційне моделювання, потік замовлень, вантажні перевезення, магістральна мережа, агентний підхідАнотація
Розглядаються взаємозалежні процеси перевезення вантажів на магістральній транспортній мережі. Сформульована задача розподілу наявних транспортних засобів. Вхідні потоки замовлень є стохастичними, однак не мають ознак найпростіших. На заданій території замовлення на міжміські перевезення виникають і повторюються з випадковою періодичністю впродовж фіксованого періоду. Кожне замовлення має часове вікно. Автотранспортні засоби одного перевізника розташовані на транспортній мережі у випадковому порядку, відповідно до останньої виконаної їздки. Для виконання замовлень автопоїзди приймають вантаж у пункті розміщення, або, при відсутності завантажень, переміщаються у найближчий транспортний пункт, де таке замовлення виникає. Проаналізована типова ситуація, коли, навіть при наявності достатньої кількості автомобілів, клієнтам відмовляють у перевезенні, або автомобілі змушені простоювати, чи здійснювати порожній пробіг.
Розроблено методику імітаційного моделювання. З допомогою генератора випадкових чисел отримується множина координат пунктів відправлення і доставки вантажів випадкових замовлень, та пунктів, де першочергово розташовані автомобілі, а також часові вікна, обсяги перевезення, періодичність замовлень. Обслуговування здійснюється за однією з трьох стратегій: без порожнього пробігу та з очікуванням, з порожнім пробігом, з повним прогнозом про майбутній процес. Обчислено кількість відмов внаслідок відсутності транспорту або його зайнятості. Оцінювались параметри за декілька циклів. Стратегія обслуговування замовлень реалізується на основі корегування рішень суб’єктів процесу перевезень при отриманні додаткової інформації про попередні ітерації. Рішення суб’єктів обмежені намірами перевізника. Методика застосована для дослідження діяльності транспортного підприємства на південно-східній території України при перевезенні сільськогосподарських вантажів у період жнив. Виявлено, що показники обслуговування вхідного потоку мають коливний характер. Здійснено порівняння трьох стратегій. Виявлено переваги і недоліки застосування порожнього пробігу, очікування, прогнозування, розподілу автомобілів за обсягом наявних робіт
Посилання
- Horbachov, P., Mospan, N. (2017). Simulation model of single intercity freight requests service. Vestnik Har'kovskogo natsional'nogo avtomobil'no-dorozhnogo universiteta, 76, 32–39. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vhad_2017_76_8
- Crainic, T. G., Perboli, G., Rosano, M. (2018). Simulation of intermodal freight transportation systems: a taxonomy. European Journal of Operational Research, 270 (2), 401–418. doi: https://doi.org/10.1016/j.ejor.2017.11.061
- Robinson, S. (2013). Conceptual modeling for simulation. 2013 Winter Simulations Conference (WSC). doi: https://doi.org/10.1109/wsc.2013.6721435
- Dzinko, A. M., Yampolsky, L. S. (2012). Agent-based approach to solving logistics tasks scheduling material flow. Adaptive systems of automatic control, 2 (21), 18–22.
- Pryіmak, M., Matsiuk, O., Maevskyі, O. Proshyn, S. (2014). Models and methods of investigation for Markov type queuing systems under conditions of stochastic periodicity and its application in energetics. Tekhnichna elektrodynamika, 2, 11–16.
- Fujimoto, R. M., Bagrodia, R., Bryant, R. E., Chandy, K. M., Jefferson, D., Misra, J. et. al. (2017). Parallel discrete event simulation: The making of a field. 2017 Winter Simulation Conference (WSC). doi: https://doi.org/10.1109/wsc.2017.8247793
- Beloglazov, A., Banerjee, D., Hartman, A., Buyya, R. (2014). Improving Productivity in Design and Development of Information Technology (IT) Service Delivery Simulation Models. Journal of Service Research, 18 (1), 75–89. doi: https://doi.org/10.1177/1094670514541002
- Prokudin, G., Chupaylenko, О., Dudnik, O., Prokudin, O., Dudnik, A., Svatko, V. (2018). Application of information technologies for the optimization of itinerary when delivering cargo by automobile transport. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 2 (3 (92)), 51–59. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2018.128907
- Pryimak, M. V., Dmytrotsa, L. P., Oliynyk, M. Z. (2016). Analitychni sposoby zavdannia funktsiy zi zminnym periodom ta informatsiyni tekhnolohiyi vyznachennia yikh koefitsientiv Furie. Visnyk Natsionalnoho universytetu "Lvivska politekhnika". Informatsiyni systemy ta merezhi, 854, 138–148.
- Apfelstädt, A., Dashkovskiy, S., Nieberding, B. (2016). Modeling, Optimization and Solving Strategies for Matching Problems in Cooperative Full Truckload Networks. IFAC-PapersOnLine, 49 (2), 18–23. doi: https://doi.org/10.1016/j.ifacol.2016.03.004
- Harris, I., Wang, Y., Wang, H. (2015). ICT in multimodal transport and technological trends: Unleashing potential for the future. International Journal of Production Economics, 159, 88–103. doi: https://doi.org/10.1016/j.ijpe.2014.09.005
- Nagorny, Y., Naumov, V., Omelchenko, T., Litvinova, Y. (2013). Analysis of theoretical approaches to improve the logistics management in transport nodes. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 4 (4 (64)), 61–64. Available at: http://journals.uran.ua/eejet/article/view/16343/13854
- Naumov, V. (2012). Definition of the optimal strategies of transportation market participators. Transport Problems, 7 (1), 43–52.
- Prokudin, G., Chupaylenko, O., Dudnik, O., Dudnik, A., Omarov, D. (2016). Improvement of the methods for determining optimal characteristics of transportation networks. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 6 (3 (84)), 54–61. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2016.85211
- Samimi, A., Mohammadian, A., Kawamura, K., Pourabdollahi, Z. (2014). An activity-based freight mode choice microsimulation model. Transportation Letters, 6 (3), 142–151. doi: https://doi.org/10.1179/1942787514y.0000000021
- Azemsha, S. (2007). Statisticheskoe modelirovanie raboty gruzovyh avtomobiley na mezhdunarodnyh marshrutah pri razlichnyh strategiyah prinyatiya obratnoy zagruzki. Transport and Telecommunication, 8 (1), 53–61.
- Naumov, V., Kholeva, O. (2017). Studying Demand for Freight Forwarding Services in Ukraine on the Base of Logistics Portals Data. Procedia Engineering, 187, 317–323. doi: https://doi.org/10.1016/j.proeng.2017.04.381
- Regan, A., Ruiz, G. (2001). Modelling freight demand and shipper behaviour: state of the art, future directions. Travel behaviour research. The leading edge.
- Shin, S., Roh, H.-S., Hur, S. (2019). Characteristics Analysis of Freight Mode Choice Model According to the Introduction of a New Freight Transport System. Sustainability, 11 (4), 1209. doi: https://doi.org/10.3390/su11041209
- Pryimak, M., Vasylenko, Y., Dmytrotsa, L., Oliynyk, M. (2017). Fourier series of periodic functions with variable period and evaluation of the variable period for determination of heart rhythm variability. Computational Problems of Electrical Engineering, 7 (2), 108–116.
- Foster, S. T. (2007). Towards an understanding of supply chain quality management. Journal of Operations Management, 26 (4), 461–467. doi: https://doi.org/10.1016/j.jom.2007.06.003
- Ritzinger, U., Puchinger, J., Hartl, R. F. (2015). A survey on dynamic and stochastic vehicle routing problems. International Journal of Production Research, 54 (1), 215–231. doi: https://doi.org/10.1080/00207543.2015.1043403
- El-Sherbeny, N. A. (2010). Vehicle routing with time windows: An overview of exact, heuristic and metaheuristic methods. Journal of King Saud University - Science, 22 (3), 123–131. doi: https://doi.org/10.1016/j.jksus.2010.03.002
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Мирослав Стефанович Оліскевич, Світлана Михайлівна Шарай, Максим Петрович Рой
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by/4.0/88x31.png)
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Закріплення та умови передачі авторських прав (ідентифікація авторства) здійснюється у Ліцензійному договорі. Зокрема, автори залишають за собою право на авторство свого рукопису та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY. При цьому вони мають право укладати самостійно додаткові угоди, що стосуються неексклюзивного поширення роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом, але за умови збереження посилання на першу публікацію статті в цьому журналі.
Ліцензійний договір – це документ, в якому автор гарантує, що володіє усіма авторськими правами на твір (рукопис, статтю, тощо).
Автори, підписуючи Ліцензійний договір з ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР», мають усі права на подальше використання свого твору за умови посилання на наше видання, в якому твір опублікований. Відповідно до умов Ліцензійного договору, Видавець ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР» не забирає ваші авторські права та отримує від авторів дозвіл на використання та розповсюдження публікації через світові наукові ресурси (власні електронні ресурси, наукометричні бази даних, репозитарії, бібліотеки тощо).
За відсутності підписаного Ліцензійного договору або за відсутністю вказаних в цьому договорі ідентифікаторів, що дають змогу ідентифікувати особу автора, редакція не має права працювати з рукописом.
Важливо пам’ятати, що існує і інший тип угоди між авторами та видавцями – коли авторські права передаються від авторів до видавця. В такому разі автори втрачають права власності на свій твір та не можуть його використовувати в будь-який спосіб.