Розробка математичної моделі і методу розподілу небезпечних вантажів на контейнеровозі

Автор(и)

  • Kyrylo Kamieniev Національний університет «Одеська морська академія» вул. Дідріхсона, 8, м. Одеса, Україна, 65029, Україна https://orcid.org/0000-0002-9200-9496
  • Alla Kamienieva Національний університет «Одеська морська академія» вул. Дідріхсона, 8, м. Одеса, Україна, 65029, Україна https://orcid.org/0000-0002-9970-9081
  • Mykola Tsymbal Національний університет «Одеська морська академія» вул. Дідріхсона, 8, м. Одеса, Україна, 65029, Україна https://orcid.org/0000-0003-1398-9279

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2019.183385

Ключові слова:

контейнеровози, вантажний план, булева математична модель, небезпечні вантажі, адитивний алгоритм

Анотація

Складання вантажного плану контейнеровоза, що враховує максимальну кількість факторів, вимагає врахування структурних обмежень контейнерів і судна, обмежень при розміщенні і правил сегрегації в разі небезпечних вантажів.

Облік обмежень при розміщенні контейнерів з небезпечними вантажами, так званих IMO контейнерів (IMO – International Maritime Organization), видається актуальним, тому що в даний час відзначається тенденція зростання обсягу перевезень небезпечних вантажів.

Пропонований підхід для вирішення завдання автоматизації складання вантажного плану на контейнерному судні полягає в поділі завдання на два етапи. На першому етапі проводиться розрахунок допустимого положення контейнерів з урахуванням конструктивних обмежень і сумісності небезпечних вантажів, на другому – розрахунок параметрів безпеки (остійності, міцності та інших).

Пропонується булева математична модель цілочисельного лінійного програмування, що враховує конструктивні особливості контейнерів, судна і правила розміщення небезпечних вантажів відповідно до Кодексу IMDG (International maritime dangerous goods code), а також модифікований адитивний алгоритм для розв’язання задачі складання вантажного плану контейнеровоза. Для перевірки математичної моделі був обраний класичний алгоритм, який спирається на ідеї загального методу гілок і меж. У зв'язку з тим, що отримана математична модель для задачі завантаження контейнерного судна небезпечними вантажами має специфічний вид, цей алгоритм був доповнений тестами, які дозволяють відкидати деякі рішення без безпосередньої перевірки.

Наводиться приклад рішення задачі з розміщення вантажів у трюмі з урахуванням структурних обмежень контейнерів і правил розміщення небезпечних вантажів відповідно до Кодексу IMDG, який був отриманий за допомогою модифікованого адитивного алгоритму

Біографії авторів

Kyrylo Kamieniev, Національний університет «Одеська морська академія» вул. Дідріхсона, 8, м. Одеса, Україна, 65029

Аспірант

Кафедра морських перевезень

Alla Kamienieva, Національний університет «Одеська морська академія» вул. Дідріхсона, 8, м. Одеса, Україна, 65029

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра теорії автоматичного управління та обчислювальної техніки

Mykola Tsymbal, Національний університет «Одеська морська академія» вул. Дідріхсона, 8, м. Одеса, Україна, 65029

Доктор технічних наук, професор

Кафедра морських перевезень

Посилання

  1. Galierikova, A., Sosedova, J. (2018). Intermodalni prijevoz opasnih tereta. Naše More, 65 (3), 8–11. doi: https://doi.org/10.17818/nm/2018/3.8
  2. Krupneyshie vladel'tsy "megamaksov" v mire. Available at: https://ports.com.ua/articles/krupneyshie-vladeltsy-megamaksov-v-mire
  3. Ambrosino, D., Sciomachen, A., Tanfani, E. (2004). Stowing a containership: the master bay plan problem. Transportation Research Part A: Policy and Practice, 38 (2), 81–99. doi: https://doi.org/10.1016/j.tra.2003.09.002
  4. Wang, L., Ni, M., Gao, J., Shen, Q., Jia, Y., Yao, C. (2019). The Loading Optimization: A Novel Integer Linear Programming Model. Enterprise Information Systems, 13 (10), 1471–1482. doi: https://doi.org/10.1080/17517575.2019.1631964
  5. Parreño-Torres, C., Alvarez-Valdes, R., Parreño, F. (2019). Solution Strategies for a Multiport Container Ship Stowage Problem. Mathematical Problems in Engineering, 2019, 1–12. doi: https://doi.org/10.1155/2019/9029267
  6. Kebedow, K. G., Oppen, J. (2018). Including Containers with Dangerous Goods in the Multi-Port Master Bay Planning Problem. MENDEL, 24 (2). doi: https://doi.org/10.13164/mendel.2018.2.023
  7. Zeng, M., Low, M. Y. H., Hsu, W. J., Huang, S. Y., Liu, F., Win, C. A. (2010). Automated stowage planning for large containerships with improved safety and stability. Proceedings of the 2010 Winter Simulation Conference. doi: https://doi.org/10.1109/wsc.2010.5678873
  8. Ambrosino, D., Sciomachen, A. (2015). Using a Bin Packing Approach for Stowing Hazardous Containers into Containerships. Springer Optimization and Its Applications, 1–18. doi: https://doi.org/10.1007/978-3-319-18899-7_1
  9. Kamieniev, K. I., Kamienieva, A. V. (2018). Vykopystannia adytyvnoho alhopytmu dlia pozmishchennia nebezpechnykh vantazhiv na konteinernomu sudni. Sudovozhdenie: sbornik nauchnyh tpudov, 28, 70–77.
  10. Yaagoubi, A. E., El Hilali Alaoui, A., Boukachour, J. (2018). Multi-objective river-sea-going container barge stowage planning problem with container fragility and barge stability factors. 2018 4th International Conference on Logistics Operations Management (GOL). doi: https://doi.org/10.1109/gol.2018.8378102
  11. Ambrosino, D., Anghinolfi, D., Paolucci, M., Sciomachen, A. (2010). An Experimental Comparison of Different Heuristics for the Master Bay Plan Problem. Lecture Notes in Computer Science, 314–325. doi: https://doi.org/10.1007/978-3-642-13193-6_27
  12. On Transportation of Dangerous Cargos. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1644-14?lang=en
  13. IMDG Code (2012). Vol. 1. CPI Group (UK) Ltd, Croydon, 486.
  14. Taha, H. (2018). Issledovanie operatsiy. Sankt-Peterburg: OOO «Dialektika», 1056.
  15. Taha, H. (1985). Vvedenie v issledovanie operatsiy. Kn. 1. Moscow: Mir, 479.
  16. Neygel, K., Iv'en, B., Glinn, D., Uotson, K., Skinner, M. (2011). C#4.0 i platforma.NET 4 dlya professionalov. Moscow: Dialektika, Vil'yams, 1440.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-11-12

Як цитувати

Kamieniev, K., Kamienieva, A., & Tsymbal, M. (2019). Розробка математичної моделі і методу розподілу небезпечних вантажів на контейнеровозі. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 6(3 (102), 20–27. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2019.183385

Номер

Розділ

Процеси управління