Розробка метода визначення розподілу часу навантаження судна при нерівномірному завезенні вантажу
DOI:
https://doi.org/10.15587/1729-4061.2019.183828Ключові слова:
судно, портовий термінал, вагони з вантажем, ризик перевищення сталії, страхування ризикуАнотація
Розроблено метод визначення функції розподілу часу стоянці судна під навантаженням згідно прямого варіанту (тобто без участі складу) виконання навантажувальних робіт на портовому терміналі в умовах нерівномірності завезення вантажу залізничним транспортом. Враховуються фактори невизначеності та ризику (випадкові моменти прибуття вагонів з вантажем на термінал та обсяг вантажів у вагонах). Запропоновано використання апарату лінійчатих марковських процесів, які описують динаміку прибуття вагонних партій та навантаження судна. При цьому вважається, що інтервали між сусідніми моментами часу, в які вагоні з вантажем прибувають на термінал, є випадковими величинами, що розподілені згідно експоненційного закону. Перевантаження вантажу із вагонів на судно виконується із постійною інтенсивністю. Детально розглянуто випадки, коли обсяг вантажу у вагонах є випадковою величиною або фіксований (постійний). Для знаходження щільностей ймовірностей та ймовірностей станів відповідного марковського процесу виведено систему лінійних диференціальних рівнянь та початкових умов. Знайдено вирішення цієї системи рівнянь в термінах перетворення Лапласу, зокрема функцію розподілу часу стоянці судна з урахуванням можливих перерв в очікуванні підвозу вантажу вагонами. Для випадку постійного розміру вантажних партій на вагонах також знайдено відповідну функцію розподілу часу стоянці судна та знайдена ії асимптотика при великої вантажопідйомності судна на підставі центральної граничної теореми. На основі одержаних результатів сформульовано задачу знаходження критерію доцільності страхування ризику перевищення сталійного (договірного) часу стоянці судна. Доведено, що отримані результати важливі для практики роботи портового оператора та судноплавних компаній, оскільки дозволяють зменшити ризик перевищення часу стоянці судна під вантажними операціями. Наведено числову ілюстрацію методу, що пропонується
Посилання
- Postan, M. Ya., Korniyets, T. E., Moskalyuk, L. V. (2013). On some of the port logistics problems related to optimization of spare parts supply for handling equipment stock. Vestnik Astrahanskogo gosudarstvennogo tehnicheskogo universiteta. Seriya: Morskaya tehnika i tehnologiya, 2, 174–183.
- Postan, M., Kushnir, L. (2016). A method of determination of port terminal capacity under irregular cargo delivery and pickup. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 4 (3 (82)), 30–37. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2016.76285
- Mathisen, T. A., Hanssen, T.-E. S. (2014). The Academic Literature on Intermodal Freight Transport. Transportation Research Procedia, 3, 611–620. doi: https://doi.org/10.1016/j.trpro.2014.10.040
- SteadieSeifi, M., Dellaert, N. P., Nuijten, W., Van Woensel, T., Raoufi, R. (2014). Multimodal freight transportation planning: A literature review. European Journal of Operational Research, 233 (1), 1–15. doi: https://doi.org/10.1016/j.ejor.2013.06.055
- Kruk, Y., Postan, M. (2016). Development and analysis of dynamic optimization model of transport flows interaction at port terminal. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 1 (3 (79)), 19–23. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2016.61154
- Rodrigues, R., Rangel, J. J. de A. (2016). Analysis of ship arrival functions in discrete event simulation models of an iron ore export terminal. Pesquisa Operacional, 36 (1), 45–66. doi: https://doi.org/10.1590/0101-7438.2016.036.01.0045
- Wanke, P. (2011). Ship-berth link and demurrage costs: evaluating different allocation policies and queue priorities via simulation. Pesquisa Operacional, 31 (1), 113–134. doi: https://doi.org/10.1590/s0101-74382011000100008
- Gasnikov, A. V., Klepov, S. L., Nurminskiy, E. A., Holodov, Ya. A., Shamray, N. B. (2010). Vvedenie v modelirovanie transportnyh potokov. Moscow: Izd-vo MFTI, 363.
- Gnedenko, B. V., Kovalenko, I. N. (2005). Vedenie v teoriyu massovogo obsluzhivaniya. Moscow: KomKniga, 400.
- Feller, V. (1984). Vvedenie v teoriyu veroyatnostey i ee prilozheniya. Vol. 2. Moscow: Mir, 738.
- Shiff, J. L. (1999). The Laplace Transform. Springer, 236. doi: https://doi.org/10.1007/978-0-387-22757-3
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Mykhaylo Postan, Viсtoria Stadnik, Iryna Savelieva
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Закріплення та умови передачі авторських прав (ідентифікація авторства) здійснюється у Ліцензійному договорі. Зокрема, автори залишають за собою право на авторство свого рукопису та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY. При цьому вони мають право укладати самостійно додаткові угоди, що стосуються неексклюзивного поширення роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом, але за умови збереження посилання на першу публікацію статті в цьому журналі.
Ліцензійний договір – це документ, в якому автор гарантує, що володіє усіма авторськими правами на твір (рукопис, статтю, тощо).
Автори, підписуючи Ліцензійний договір з ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР», мають усі права на подальше використання свого твору за умови посилання на наше видання, в якому твір опублікований. Відповідно до умов Ліцензійного договору, Видавець ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР» не забирає ваші авторські права та отримує від авторів дозвіл на використання та розповсюдження публікації через світові наукові ресурси (власні електронні ресурси, наукометричні бази даних, репозитарії, бібліотеки тощо).
За відсутності підписаного Ліцензійного договору або за відсутністю вказаних в цьому договорі ідентифікаторів, що дають змогу ідентифікувати особу автора, редакція не має права працювати з рукописом.
Важливо пам’ятати, що існує і інший тип угоди між авторами та видавцями – коли авторські права передаються від авторів до видавця. В такому разі автори втрачають права власності на свій твір та не можуть його використовувати в будь-який спосіб.