Розробка метода визначення розподілу часу навантаження судна при нерівномірному завезенні вантажу

Автор(и)

  • Mykhaylo Postan Одеський національний морський університет вул. Мечникова, 34, м. Одеса, Україна, 65029, Україна https://orcid.org/0000-0003-4891-3063
  • Iryna Savelieva Одеський національний морський університет вул. Мечникова, 34, м. Одеса, Україна, 65029, Україна https://orcid.org/0000-0002-6492-2130
  • Viсtoria Stadnik Одеський національний морський університет вул. Мечникова, 34, м. Одеса, Україна, 65029, Україна https://orcid.org/0000-0003-2930-6532

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2019.183828

Ключові слова:

судно, портовий термінал, вагони з вантажем, ризик перевищення сталії, страхування ризику

Анотація

Розроблено метод визначення функції розподілу часу стоянці судна під навантаженням згідно прямого варіанту (тобто без участі складу) виконання навантажувальних робіт на портовому терміналі в умовах нерівномірності завезення вантажу залізничним транспортом. Враховуються фактори невизначеності та ризику (випадкові моменти прибуття вагонів з вантажем на термінал та обсяг вантажів у вагонах). Запропоновано використання апарату лінійчатих марковських процесів, які описують динаміку прибуття вагонних партій та навантаження судна. При цьому вважається, що інтервали між сусідніми моментами часу, в які вагоні з вантажем прибувають на термінал, є випадковими величинами, що розподілені згідно експоненційного закону. Перевантаження вантажу із вагонів на судно виконується із постійною інтенсивністю. Детально розглянуто випадки, коли обсяг вантажу у вагонах є випадковою величиною або фіксований (постійний). Для знаходження щільностей ймовірностей та ймовірностей станів відповідного марковського процесу виведено систему лінійних диференціальних рівнянь та початкових умов. Знайдено вирішення цієї системи рівнянь в термінах перетворення Лапласу, зокрема функцію розподілу часу стоянці судна з урахуванням можливих перерв в очікуванні підвозу вантажу вагонами. Для випадку постійного розміру вантажних партій на вагонах також знайдено відповідну функцію розподілу часу стоянці судна та знайдена ії асимптотика при великої вантажопідйомності судна на підставі центральної граничної теореми. На основі одержаних результатів сформульовано задачу знаходження критерію доцільності страхування ризику перевищення сталійного (договірного) часу стоянці судна. Доведено, що отримані результати важливі для практики роботи портового оператора та судноплавних компаній, оскільки дозволяють зменшити ризик перевищення часу стоянці судна під вантажними операціями. Наведено числову ілюстрацію методу, що пропонується

Біографії авторів

Mykhaylo Postan, Одеський національний морський університет вул. Мечникова, 34, м. Одеса, Україна, 65029

Доктор економічних наук, професор, завідувач кафедри

Кафедра «Менеджмент і маркетинг»

Iryna Savelieva, Одеський національний морський університет вул. Мечникова, 34, м. Одеса, Україна, 65029

Доктор економічних наук, професор, завідувач кафедри

Кафедра «Підприємництво та туризм»

Viсtoria Stadnik, Одеський національний морський університет вул. Мечникова, 34, м. Одеса, Україна, 65029

Кандидат економічних наук, доцент

Кафедра «Менеджмент і маркетинг»

Посилання

  1. Postan, M. Ya., Korniyets, T. E., Moskalyuk, L. V. (2013). On some of the port logistics problems related to optimization of spare parts supply for handling equipment stock. Vestnik Astrahanskogo gosudarstvennogo tehnicheskogo universiteta. Seriya: Morskaya tehnika i tehnologiya, 2, 174–183.
  2. Postan, M., Kushnir, L. (2016). A method of determination of port terminal capacity under irregular cargo delivery and pickup. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 4 (3 (82)), 30–37. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2016.76285
  3. Mathisen, T. A., Hanssen, T.-E. S. (2014). The Academic Literature on Intermodal Freight Transport. Transportation Research Procedia, 3, 611–620. doi: https://doi.org/10.1016/j.trpro.2014.10.040
  4. SteadieSeifi, M., Dellaert, N. P., Nuijten, W., Van Woensel, T., Raoufi, R. (2014). Multimodal freight transportation planning: A literature review. European Journal of Operational Research, 233 (1), 1–15. doi: https://doi.org/10.1016/j.ejor.2013.06.055
  5. Kruk, Y., Postan, M. (2016). Development and analysis of dynamic optimization model of transport flows interaction at port terminal. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 1 (3 (79)), 19–23. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2016.61154
  6. Rodrigues, R., Rangel, J. J. de A. (2016). Analysis of ship arrival functions in discrete event simulation models of an iron ore export terminal. Pesquisa Operacional, 36 (1), 45–66. doi: https://doi.org/10.1590/0101-7438.2016.036.01.0045
  7. Wanke, P. (2011). Ship-berth link and demurrage costs: evaluating different allocation policies and queue priorities via simulation. Pesquisa Operacional, 31 (1), 113–134. doi: https://doi.org/10.1590/s0101-74382011000100008
  8. Gasnikov, A. V., Klepov, S. L., Nurminskiy, E. A., Holodov, Ya. A., Shamray, N. B. (2010). Vvedenie v modelirovanie transportnyh potokov. Moscow: Izd-vo MFTI, 363.
  9. Gnedenko, B. V., Kovalenko, I. N. (2005). Vedenie v teoriyu massovogo obsluzhivaniya. Moscow: KomKniga, 400.
  10. Feller, V. (1984). Vvedenie v teoriyu veroyatnostey i ee prilozheniya. Vol. 2. Moscow: Mir, 738.
  11. Shiff, J. L. (1999). The Laplace Transform. Springer, 236. doi: https://doi.org/10.1007/978-0-387-22757-3

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-11-15

Як цитувати

Postan, M., Savelieva, I., & Stadnik, V. (2019). Розробка метода визначення розподілу часу навантаження судна при нерівномірному завезенні вантажу. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 6(3 (102), 49–56. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2019.183828

Номер

Розділ

Процеси управління