Формування автоматизованої технології організації транспортування контейнерів залізницею при здійсненні інтермодальних перевезень на основі теорії випадкових потоків
DOI:
https://doi.org/10.15587/1729-4061.2020.195071Ключові слова:
інтермодальні контейнерні перевезення, випадкові точкові процеси, стохастична оптимізація, залізничні контейнерні перевезенняАнотація
Значна кількість проблем та пов’язані із ними додаткові витрати операторів виникають внаслідок недосконалості існуючої технології оперативного планування роботи залізничного транспорту у складі системи інтермодальних перевезень. Джерелом цих проблем виступає не лише процес транспортування контейнерів залізничними шляхами, значний вклад у їх виникнення та розвиток вносять також і процеси, що протікають безпосередньо до та після нього. Ці процеси характеризуються певним рівнем невизначеності, який є наслідком їх імовірнісної природи. Їх випадковий характер провокує перепростої рухомого складу, які спричиняють додаткові операторські витрати та зниження якості обслуговування клієнтів. Однак безпосередній вплив на них є дуже ускладненим або економічно недоцільним.
Показано, що врахування імовірнісної природи цих процесів з метою зменшення їх негативного впливу є найбільш ефективним саме на етапі оперативного плануванні роботи залізничних підприємств, що задіяні в процесі інтермодальних перевезень. Зазначено, що для підвищення якості такого планування необхідне одночасне врахування випадкових чинників процесів формування і обробки контейнерних поїздів на станціях, їх просування по дільницях та передачі до порту. Однак особливої уваги потребує процес надходження контейнерів до термінальних залізничних станцій.
Було доведено, що ключовим моментом у вирішенні проблеми синхронізації цих процесів є формування автоматизованої технології організації транспортування контейнерів залізницею.
З цією метою було формалізовано технологічний процес формування і просування контейнерних поїздів до морських портів у вигляді моделі стохастичної оптимізації із використанням математичного апарату теорії випадкових потоків. Критерій оптимізації даної моделі представляє експлуатаційні витрати оператора при організації залізничної частини інтермодальних перевезень. Стохастичний характер моделі дозволяє відшукати оптимальні параметри оперативного плану організації контейнерних перевезень одночасно контролюючи рівень впевненості у можливості реалізації цього плану враховуючи імовірнісну природу складових процесів.
На основі розробленої моделі створене програмне забезпечення у середовищі Matlab та сформовано автоматизовану технологію просування контейнерних поїздів. Застосування запропонованої моделі при формуванні автоматизованої технології залізничних контейнерних перевезень дозволить зменшити експлуатаційні витрати залізничної частини інтермодальних контейнерних перевезень щонайменше на 10 %Посилання
- Yang, X., Low, J. M. W., Tang, L. C. (2011). Analysis of intermodal freight from China to Indian Ocean: A goal programming approach. Journal of Transport Geography, 19 (4), 515–527. doi: https://doi.org/10.1016/j.jtrangeo.2010.05.007
- Bortas, I., Brnjac, N., Dundović, Č. (2018). Transport Routes Optimization Model Through Application of Fuzzy Logic. PROMET - Traffic&Transportation, 30 (1), 121–129. doi: https://doi.org/10.7307/ptt.v30i1.2326
- Zhao, Y., Liu, R., Zhang, X., Whiteing, A. (2018). A chance-constrained stochastic approach to intermodal container routing problems. PLOS ONE, 13 (2), e0192275. doi: https://doi.org/10.1371/journal.pone.0192275
- Wronka, J. (2017). lntermodal transport development within the New Silk Road. Ekonomiczne Problemy Usług, 128, 107–117. doi: https://doi.org/10.18276/epu.2017.128-08
- Oudani, M., El Hilali Alaoui, A., Boukachour, J. (2014). An efficient genetic algorithm to solve the intermodal terminal location problem. International journal of supply and operations management, 1 (3), 279–296.
- Kreutzberger, E., Konings, R. (2016). The challenge of appropriate hub terminal and hub-and-spoke network development for seaports and intermodal rail transport in Europe. Research in Transportation Business & Management, 19, 83–96. doi: https://doi.org/10.1016/j.rtbm.2016.05.003
- Xie, Y., Song, D.-P. (2018). Optimal planning for container prestaging, discharging, and loading processes at seaport rail terminals with uncertainty. Transportation Research Part E: Logistics and Transportation Review, 119, 88–109. doi: https://doi.org/10.1016/j.tre.2018.09.008
- Chang, Y., Zhu, X. (2019). A Novel Two-Stage Heuristic for Solving Storage Space Allocation Problems in Rail–Water Intermodal Container Terminals. Symmetry, 11 (10), 1229. doi: https://doi.org/10.3390/sym11101229
- Bol'shakov, I. A., Rakoshits, V. S. (1978). Prikladnaya teoriya sluchaynyh potokov. Moscow: Sovetskoe radio, 248.
- Muzykina, S. I., Muzykin, M. I., Nesterenko, G. I. (2016). Study of working capacity of the marshalling yard. Science and Transport Progress. Bulletin of Dnipropetrovsk National University of Railway Transport, 2 (62), 47–60. doi: https://doi.org/10.15802/stp2016/67289
- Wang, Y., Ye, X., Zhou, H., Zha, H., Song, L. (2017). Linking micro event history to macro prediction in point process models. Proceedings of the 20th International Conference on Artificial Intelligence and Statistics. PMLR, 54, 1375–1384.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Tetiana Butko, Viktor Prokhorov, Alina Kolisnyk, Larysa Parkhomenko
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by/4.0/88x31.png)
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Закріплення та умови передачі авторських прав (ідентифікація авторства) здійснюється у Ліцензійному договорі. Зокрема, автори залишають за собою право на авторство свого рукопису та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY. При цьому вони мають право укладати самостійно додаткові угоди, що стосуються неексклюзивного поширення роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом, але за умови збереження посилання на першу публікацію статті в цьому журналі.
Ліцензійний договір – це документ, в якому автор гарантує, що володіє усіма авторськими правами на твір (рукопис, статтю, тощо).
Автори, підписуючи Ліцензійний договір з ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР», мають усі права на подальше використання свого твору за умови посилання на наше видання, в якому твір опублікований. Відповідно до умов Ліцензійного договору, Видавець ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР» не забирає ваші авторські права та отримує від авторів дозвіл на використання та розповсюдження публікації через світові наукові ресурси (власні електронні ресурси, наукометричні бази даних, репозитарії, бібліотеки тощо).
За відсутності підписаного Ліцензійного договору або за відсутністю вказаних в цьому договорі ідентифікаторів, що дають змогу ідентифікувати особу автора, редакція не має права працювати з рукописом.
Важливо пам’ятати, що існує і інший тип угоди між авторами та видавцями – коли авторські права передаються від авторів до видавця. В такому разі автори втрачають права власності на свій твір та не можуть його використовувати в будь-який спосіб.