Оцінювання рівня якості технологічних процесів автосервісних підприємств
DOI:
https://doi.org/10.15587/1729-4061.2020.200332Ключові слова:
автосервісне підприємство, рівень якості, морфологічний аналіз, лінійна множинна регресія, нечітке логічне виведенняАнотація
Досліджено задачу ідентифікації залежності рівня якості технічного обслуговування та ремонту автомобілів від параметрів, що враховують внутрішній стан автосервісного підприємства та зовнішні фактори, що характеризують середовище його функціонування та автомобілі, які обслуговуються підприємством. В процесі дослідження виконано морфологічний аналіз системи автосервісу, в результаті якого визначено функціональні елементи системи, суттєві морфологічні ознаки даних елементів та варіанти їх реалізації. З метою виявлення ступеня впливу зазначених морфологічних ознак на якість виконання технологічних процесів проведено обстеження типових підприємств автосервісу України та побудовано математичну модель системи у вигляді рівняння лінійної множинної регресії. Завдяки попередній перевірці вхідних параметрів моделі системи на мультиколінеарність за алгоритмом Фаррара-Глобера стало можливим виокремити серед них незалежні та знизити складність подальших розрахунків. Коефіцієнти рівняння регресії характеризують ступінь важливості врахування відповідних параметрів при проектуванні автоматизованої системи управління якістю. Для підвищення адекватності моделі та зменшення складності процесу моделювання виконано розбиття масиву вихідних даних на навчальну та контрольну вибірки за алгоритмом, що базується на розрахунку значень вибіркової дисперсії. З метою отримання найбільш адекватної моделі побудовано нелінійні моделі досліджуваної системи типу Мамдані та Сугено. Для цього застосовано пакет Matlab та його модуль Fuzzy Logic Toolbox. Функції належності вхідних та вихідного параметрів задано у трапецієвидному вигляді. Реалізацію нелінійних моделей здійснено для різних методів дефазифікації вихідного параметру. Найменша середньоквадратична похибка результуючої характеристики отримана при реалізації моделі типу Сугено та склала 1,07 %. Це свідчить про доцільність інтеграції зазначеної моделі в систему управління якістю з метою визначення оптимальних режимів роботи. Результати досліджень можуть бути використані для оцінки якості наданих послуг систем автосервісу на мікро- та макрорівні
Посилання
- Mateichyk, V. P., Tarandushka, L. A., Kostian, N. L. (2018). Optimization of autoservice enterprises activity based on the current state indicators. Systems and means of car transport. Problems of explotation and diagnostics, 14, 91‒99.
- Tarandushka, L., Kostian, N. (2018). Functional model of selection the strategy form organization of production for the qualitative performance of services at auto service enterprises. Suchasni tekhnolohiyi v mashynobuduvanni ta transporti, 1 (10), 131‒136. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ctmbt_2018_1_23
- Tarandushka, L. А., Kostian, N. L. (2019). Software support of production restructuring in quality management system of car service enterprise. Scientific Bulletin of Ivano-Frankivsk National Technical University of Oil and Gas, 2 (47), 48–56. doi: https://doi.org/10.31471/1993-9965-2019-2(47)-48-56
- Khaksar, S. M., Nawaser, K., Jahanshahi, A. F., Kamalian, A. R. (2011). The relation between after-sales services andentrepreneurial opportunities: Case study of Iran-Khodro Company. African Journal of Business Management, 5 (13), 5152‒5161. Available at: https://www.academia.edu/1470063/The_relation_between_after-sales_services_and_entrepreneurial_opportunities_Case_study_of_Iran-_Khodro_Company
- McMurrian, R. C., Matulich, E. (2011). Building Customer Value And Profitability With Business Ethics. Journal of Business & Economics Research (JBER), 4 (11), 11‒18. doi: https://doi.org/10.19030/jber.v4i11.2710
- Baffour-Awuah, E. (2018). Service Quality in the Motor Vehicle Maintenance and Repair Industry: A Documentary Review. International Journal of Engineering and Modern Technology, 4 (1), 14‒34. Available at: http://www.iiard.com/index.php/IJEMT/article/view/1130
- Velimirović, D., Duboka, Č., Damnjanović, P. (2016). Automotive maintenance quality of service influencing factors. Tehnicki Vjesnik, 23 (5), 1431‒1438. doi: https://doi.org/10.17559/tv-20140402074657
- Oliva, R., Kallenberg, R. (2003). Managing the transition from products to services. International Journal of Service Industry Management, 14 (2), 160–172. doi: https://doi.org/10.1108/09564230310474138
- Stevanović, I., Stanojević, D., Nedić, A. (2013). Setting the after sale process and quality control at car dealerships to the purpose of increasing clients satisfaction. Journal of Applied Engineering Science, 11 (2), 81‒88. doi: https://doi.org/10.5937/jaes11-3821
- Tse, D. K., Wilton, P. C. (1988). Models of Consumer Satisfaction Formation: An Extension. Journal of Marketing Research, 25 (2), 204. doi: https://doi.org/10.2307/3172652
- Bai, Y., Wang, D. (2006). Fundamentals of Fuzzy Logic Control ‒ Fuzzy Sets, Fuzzy Rules and Defuzzifications. Advanced Fuzzy Logic Technologies in Industrial Applications, 17–36. doi: https://doi.org/10.1007/978-1-84628-469-4_2
- Świderski, A., Jóżwiak, A., Jachimowski, R. (2018). Operational quality measures of vehicles applied for the transport services evaluation using artificial neural networks. Eksploatacja i Niezawodnosc - Maintenance and Reliability, 20 (2), 292–299. doi: https://doi.org/10.17531/ein.2018.2.16
- Martínez, J. A., Ko, Y. J., Martínez, L. (2010). An Application of Fuzzy Logic to Service Quality Research: A Case of Fitness Service. Journal of Sport Management, 24 (5), 502–523. doi: https://doi.org/10.1123/jsm.24.5.502
- Savino, M. M., Sekhari, A. S. (2009). A quality management system based on fuzzy quality pointers in ISO 9000. International Journal of Product Development, 8 (4), 419. doi: https://doi.org/10.1504/ijpd.2009.025255
- Shia, C. S., Khaohun, S. (2019). Fuzzy to Quality: A practical application of ISO 25000 (SQuaRE), ISO 9000 and Fuzzy Logic. Available at: https://www.researchgate.net/publication/331984770_Fuzzy_to_Quality_A_practical_application_of_ISO_25000_SQuaRE_ISO_9000_and_Fuzzy_Logic
- Feili, H. R., Hassanzadeh Khoshdooni, M. (2011). A Fuzzy Optimization Model For Supply Chain Production Planning With Total Aspect Of Decision Making. Journal of Mathematics and Computer Science, 02 (01), 65–80. doi: https://doi.org/10.22436/jmcs.002.01.08
- Cioca, L.-I., Breaz, R., Racz, S.-G. (2006). Fuzzy Logic Techniques used in Manufacturing Processes Reengineering. Proceedings of the 6th WSEAS International Conference on Simulation, Modelling and Optimization, (SMO 2006), 530‒533. Available at: https://www.researchgate.net/publication/262399693_Fuzzy_logic_techniques_used_in_manufacturing_processes_reengineering
- Francalanza, E., Borg, J. C., Constantinescu, C. (2016). A Fuzzy Logic Based Approach to Explore Manufacturing System Changeability Level Decisions. Procedia CIRP, 41, 3–8. doi: https://doi.org/10.1016/j.procir.2015.12.011
- Dmytrychenko, M. F., Mateichyk, V. P., Hryshchuk, O. K., Tsiuman, M. P. (2014). Metody systemnoho analizu vlastyvostei avtomobilnoi tekhniky. Kyiv: NTU, 168.
- Tarandushka, L. A. Kostian, N. L. (2018). Tryrivneva model systemy menedzhmentu yakosti avtoservisnykh pidpryiemstv. Materialy IV Vseukrainskoi naukovo-praktychnoi konferentsiyi «Novitni shliakhy stvorennia, ekspluatatsiyi, remontu i servisu avtomobiliv. Mykolaiv: MTU, Mykolaivska politekhnika, 65–67.
- Napol'skiy, G. M. (1993). Tehnologicheskoe proektirovanie avtotransportnyh predpriyatiy i stantsiy tehnicheskogo obsluzhivaniya. Moscow: Transport, 271.
- Mateichyk, V. P., Smieszek, М., Polovko, M. V., Kolomiiec, S. V. (2013). Assessment of emissions of pollutants into the process of technological cycle maintenance vehicles. Visnyk Sevastopolskoho natsionalnoho tekhnichnoho universytetu. Mashyno-pryladobuduvannia ta transport, 142, 166–169.
- Hurzhii, N. M., Ovcharenko, A. I. (2016). The logistic potential of the enterprise estimation as a basis of its logistic strategy choice. Hlobalni ta natsionalni problemy ekonomiky, 13, 244‒248. Available at: http://global-national.in.ua/archive/13-2016/50.pdf
- Ludchenko, O. A. (2004). Tekhnichne obsluhovuvannia i remont avtomobiliv: orhanizatsiya i upravlinnia. Kyiv: Znannia, 479.
- Snytiuk, V. Ye. (2008). Prohnozuvannia. Modeli. Metody. Alhorytmy. Kyiv: Maklaut, 364.
- Nakonechnyi, S. I., Tereshchenko, T. O., Romaniuk, T. P. (2004). Ekonometriya. Kyiv: KNEU, 520.
- Rutkovskaya, D., Pilin'skiy, M., Rutkovskiy, L. (2008). Neyronnye seti, geneticheskie algoritmy i nechetkie sistemy. Moscow: Goryachaya liniya ‒ Telekom, 452.
- Shtovba, S. D. (2007). Proektirovanie nechetkih sistem sredstvami MATLAB. Moscow: Goryachaya liniya ‒ Telekom, 288.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Liudmyla Tarandushka, Vasil Mateichyk, Nataliia Kostian, Ivan Tarandushka, Maksym Rud
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Закріплення та умови передачі авторських прав (ідентифікація авторства) здійснюється у Ліцензійному договорі. Зокрема, автори залишають за собою право на авторство свого рукопису та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY. При цьому вони мають право укладати самостійно додаткові угоди, що стосуються неексклюзивного поширення роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом, але за умови збереження посилання на першу публікацію статті в цьому журналі.
Ліцензійний договір – це документ, в якому автор гарантує, що володіє усіма авторськими правами на твір (рукопис, статтю, тощо).
Автори, підписуючи Ліцензійний договір з ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР», мають усі права на подальше використання свого твору за умови посилання на наше видання, в якому твір опублікований. Відповідно до умов Ліцензійного договору, Видавець ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР» не забирає ваші авторські права та отримує від авторів дозвіл на використання та розповсюдження публікації через світові наукові ресурси (власні електронні ресурси, наукометричні бази даних, репозитарії, бібліотеки тощо).
За відсутності підписаного Ліцензійного договору або за відсутністю вказаних в цьому договорі ідентифікаторів, що дають змогу ідентифікувати особу автора, редакція не має права працювати з рукописом.
Важливо пам’ятати, що існує і інший тип угоди між авторами та видавцями – коли авторські права передаються від авторів до видавця. В такому разі автори втрачають права власності на свій твір та не можуть його використовувати в будь-який спосіб.