Розроблення математичної моделі коливань вагону метрополітену з електромеханічними амортизаторами
DOI:
https://doi.org/10.15587/1729-4061.2020.217183Ключові слова:
електромеханічний амортизатор, метровагон, ресорне підвішування, ходова частина, просторова кінематична схемаАнотація
Розроблено математичну модель вагону метрополітену на двох двовісних візках з осьовою характеристикою 20-20, в центральному ступені ресорного підвішування якого використані пружини і електромеханічні гасителі. Особливістю моделі є те, що вона містить наступні складові. 17 диференційних рівнянь другого порядку, які описують роботу механічної частини екіпаж-рейкова колія. 8 диференційних рівнянь першого порядку, які описують роботу 4-х електромеханічних амортизаторів. Модель доповнено трьома поліномами 32 та 63 порядків, які описують стан магнітного поля електромеханічних амортизаторів та їх електромагнітну силу, а також 4 алгебраїчними рівняннями зв’язку.
У математичній моделі системи екіпаж-рейкова колія з електромеханічними амортизаторами враховано наступні складові:
– повздовжні та поперечні коливання колісних пар візків та кузову вагону;
– параметри рейкової колії;
– електромагнітні особливості електроамортизаторів;
– збудження, що виникають завдяки нерівності колії;
– параметри шляху, властивості інших елементів ресорного підвішування.
Проведено дослідження роботи ресорного підвішування вагону метрополітену при проходженні шляху з синусоїдальною нерівністю. За цим дослідженням визначено, що електромеханічні процеси в електроамортизаторах можливо поділити на три частини. Вільні механічні складові коливань, вільні, а також вимушені електромагнітні складові. Визначено тривалість дії, амплітуди та характер складових коливань. Амплітуда коливань значно змінюється з ростом швидкості руху: з 0,01 А та 2 В при 40 км/год. до 0,9 А та 115 В при 100 км/год. Коливання носять гармонійний характер. Частота коливань відповідає частоті нерівності шляху. Електрична потужність електроамортизатора збільшується з 0,018 Вт при 40 км/год до 98 Вт при 100 км/годПосилання
- Serdobintsev, E. V., Han, Y. W. (2013). Vertical Oscillations of the Metro Wagon with Pneumatic Suspension. Mir transporta, 2, 78–84.
- Liubarskyi, B., Lukashova, N., Petrenko, O., Yeritsyan, B., Kovalchuk, Y., Overianova, L. (2019). Procedure for modeling dynamic processes of the electromechanical shock absorber in a subway car. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 5 (5 (101)), 44–52. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2019.181117
- Liubarskyi, B., Lukashova, N., Petrenko, O., Pavlenko, T., Iakunin, D., Yatsko, S., Vashchenko, Y. (2019). Devising a procedure to choose optimal parameters for the electromechanical shock absorber for a subway car. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 4 (5 (100)), 16–25. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2019.176304
- Serdobintsev, E. V., Zvantsev, P. N., Han, Y. (2014). Choice of parameters for a metro coach with pneumatic springs. World of Transport and Transportation, 1, 34–41.
- Lukashova, N., Pavlenko, T., Liubarskyi, B., Petrenko, O. (2018). Analysis of constructions of resports lingings of rail city electric mobile composition. Control, Navigation and Communication Systems. Academic Journal, 5 (51), 65–68. doi: https://doi.org/10.26906/sunz.2018.5.065
- Passazhirskoe vagonostroenie. Katalog. Kryukovskiy vagonostroitel'niy zavod. Available at: http://www.kvsz.com/images/catalogs/tsn.pdf
- Kolpakhch’yan, P. G., Shcherbakov, V. G., Kochin, A. E., Shaikhiev, A. R. (2017). Sensorless control of a linear reciprocating switched-reluctance electric machine. Russian Electrical Engineering, 88 (6), 366–371. doi: https://doi.org/10.3103/s1068371217060086
- Forster, N., Gerlach, A., Leidhold, R., Buryakovskiy, S., Masliy, A., Lyubarskiy, B. G. (2018). Design of a Linear Actuator for Railway Turnouts. IECON 2018 - 44th Annual Conference of the IEEE Industrial Electronics Society, 463–470. doi: https://doi.org/10.1109/iecon.2018.8591471
- Sergienko, A. N. (2013). Matematicheskaya model' kolebaniy v hodovoy sisteme avtomobilya s elektromagnitnym dempfirovaniem. Visnyk Natsionalnoho tekhnichnoho universytetu «KhPI». Seriya: Transportne mashynobuduvannia, 31 (1004), 86–93.
- Gysen, B. L. J., van der Sande, T. P. J., Paulides, J. J. H., Lomonova, E. A. (2011). Efficiency of a Regenerative Direct-Drive Electromagnetic Active Suspension. IEEE Transactions on Vehicular Technology, 60 (4), 1384–1393. doi: https://doi.org/10.1109/tvt.2011.2131160
- Sulym, A. O., Fomin, O. V., Khozia, P. O., Mastepan, A. G. (2018). Theoretical and practical determination of parameters of on-board capacitive energy storage of the rolling stock. Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu, 5, 79–87. doi: https://doi.org/10.29202/nvngu/2018-5/8
- Vaskovksy, Yu. M., Poda, M. V. (2020). Energy efficiency assessment for energy recovery systems of mechanical vibrations of vehicles. Bulletin of the National Technical University "KhPI". Ser.: Electrical Machines and Electromechanical Energy Conversion, 3 (1357), 52–55. doi: https://doi.org/10.20998/2409-9295.2020.3.09
- Nikonov, O., Kyrychenko, I., Shuliakov, V. (2020). Simulation modeling of external perturbations affecting wheeled vehicles of special purpose. Proceedings of The Third International Workshop on Computer Modeling and Intelligent Systems (CMIS-2020). Zaporizhzhia, 547–556. Available at: http://ceur-ws.org/Vol-2608/paper42.pdf
- Uspensky, B., Avramov, K., Liubarskyi, B., Andrieiev, Y., Nikonov, O. (2019). Nonlinear torsional vibrations of electromechanical coupling of diesel engine gear system and electric generator. Journal of Sound and Vibration, 460, 114877. doi: https://doi.org/10.1016/j.jsv.2019.114877
- Savos'kin, A. N., Serdobintsev, E. V., Ibraev, B. M. (2009). Kolebaniya vagona rel'sovogo avtobusa. Mir transporta, 1, 50–55.
- Ruban, V. G., Matva, A. M. (2009). Reshenie zadach dinamiki zheleznodorozhnyh ekipazhey v pakete Mathcad. Rostov-na-Donu, 100.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Borys Liubarskyi, Natalia Lukashova, Oleksandr Petrenko, Dmytro Iakunin, Oleh Nikonov, Olha Matsyi
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by/4.0/88x31.png)
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Закріплення та умови передачі авторських прав (ідентифікація авторства) здійснюється у Ліцензійному договорі. Зокрема, автори залишають за собою право на авторство свого рукопису та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY. При цьому вони мають право укладати самостійно додаткові угоди, що стосуються неексклюзивного поширення роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом, але за умови збереження посилання на першу публікацію статті в цьому журналі.
Ліцензійний договір – це документ, в якому автор гарантує, що володіє усіма авторськими правами на твір (рукопис, статтю, тощо).
Автори, підписуючи Ліцензійний договір з ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР», мають усі права на подальше використання свого твору за умови посилання на наше видання, в якому твір опублікований. Відповідно до умов Ліцензійного договору, Видавець ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР» не забирає ваші авторські права та отримує від авторів дозвіл на використання та розповсюдження публікації через світові наукові ресурси (власні електронні ресурси, наукометричні бази даних, репозитарії, бібліотеки тощо).
За відсутності підписаного Ліцензійного договору або за відсутністю вказаних в цьому договорі ідентифікаторів, що дають змогу ідентифікувати особу автора, редакція не має права працювати з рукописом.
Важливо пам’ятати, що існує і інший тип угоди між авторами та видавцями – коли авторські права передаються від авторів до видавця. В такому разі автори втрачають права власності на свій твір та не можуть його використовувати в будь-який спосіб.