Визначення навантаженості довгобазної конструкції вагона-платформи з пружними елементами в повздовжніх балках

Автор(и)

  • Сергій Володимирович Панченко Український державний університет залізничного транспорту, Україна https://orcid.org/0000-0002-7626-9933
  • Олексій Вікторович Фомін Державний університет інфраструктури та технологій, Україна https://orcid.org/0000-0003-2387-9946
  • Гліб Леонідович Ватуля Український державний університет залізничного транспорту, Україна https://orcid.org/0000-0002-3823-7201
  • Олександр Вікторович Устенко Український державний університет залізничного транспорту, Україна https://orcid.org/0000-0002-3071-0332
  • Альона Олександрівна Ловська Український державний університет залізничного транспорту, Україна https://orcid.org/0000-0002-8604-1764

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2021.224638

Ключові слова:

platform car, carrying structure, dynamic load

Анотація

Проведено дослідження динамічної навантаженості та міцності удосконаленої несучої конструкції вагона-платформи. Особливістю вагона є наявність в основних повздовжніх балках рами пружних елементів. Це дозволить підвищити втомну міцність несучої конструкції вагона-платформи при експлуатаційних режимах.

Для визначення динамічної навантаженості несучої конструкції вагона-платформи проведено математичне моделювання. До уваги прийняті коливання підскакування. Встановлено, що вертикальне прискорення несучої конструкції вагона-платформи у порожньому стані складає близько 2,0 м/с2 (0,2 g). При цьому вертикальні прискорення, які діють на несучу конструкцію вагона-платформи, нижчі на 15 % у порівнянні з вагоном-прототипом.

Визначено основні показники міцності несучої конструкції вагона-платформи. Розрахунок проведений за методом скінчених елементів в програмному комплексі SolidWorks Simulation (Франція). При складанні розрахункової схеми враховано, що несуча конструкція вагона-платформи завантажена чотирма контейнерами типорозміру 1СС. Максимальні еквівалентні напруження при цьому виникають у зоні взаємодії шворневої балки з розкосами та складають 254,0 МПа. Тобто міцність несучої конструкції вагона-платформи забезпечується.

Визначено чисельні значення прискорень несучої конструкції вагона-платформи та поля їх дислокації шляхом комп’ютерного моделювання.

Досліджено втомну міцність та власні частоти коливань несучої конструкції вагона-платформи, а також розраховано проектний строк її служби.

Проведені дослідження сприятимуть створенню інноваційних конструкцій вагонів-платформ, а також підвищенню ефективності експлуатації комбінованих перевезень

Біографії авторів

Сергій Володимирович Панченко, Український державний університет залізничного транспорту

Доктор технічних наук, професор, ректор

Олексій Вікторович Фомін, Державний університет інфраструктури та технологій

Доктор технічних наук, професор

Кафедра вагони та вагонне господарство

Гліб Леонідович Ватуля, Український державний університет залізничного транспорту

Доктор технічних наук, професор, проректор з наукової роботи

Олександр Вікторович Устенко, Український державний університет залізничного транспорту

Доктор технічних наук, професор

Альона Олександрівна Ловська, Український державний університет залізничного транспорту

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра вагонів

 

Посилання

  1. Das, A., Agarwal, G. (2020). Investigation of Torsional Stability and Camber Test on a Meter Gauge Flat Wagon. Advances in Fluid Mechanics and Solid Mechanics, 271–280. doi: https://doi.org/10.1007/978-981-15-0772-4_24

    Šťastniak, P., Kurčík, P., Pavlík, A. (2018). Design of a new railway wagon for intermodal transport with the adaptable loading platform. MATEC Web of Conferences, 235, 00030. doi: https://doi.org/10.1051/matecconf/201823500030

    Fabian, P., Gerlici, J., Masek, J., Marton, P. (2013). Versatile, Efficient and Long Wagon for Intermodal Transport in Europe. Communications - Scientific Letters of the University of Zilina, 15 (2), 118–123. Available at: http://communications.uniza.sk/index.php/communications/article/view/628

    Krason, W., Niezgoda, T. (2014). FE numerical tests of railway wagon for intermodal transport according to PN-EU standards. Bulletin of the Polish Academy of Sciences Technical Sciences, 62 (4), 843–851. doi: https://doi.org/10.2478/bpasts-2014-0093

    Nandan, S., Trivedi, R., Kant, S., Ahmad, J., Maniraj, M. (2020). Design, Analysis and Prototype Development of Railway Wagons on Different Loading Conditions. SSRN Electronic Journal. doi: https://doi.org/10.2139/ssrn.3539937

    Myamlin, S., Lingaitis, L. P., Dailydka, S., Vaičiūnas, G., Bogdevičius, M., Bureika, G. (2015). Determination of the dynamic characteristics of freight wagons with various bogie. Transport, 30 (1), 88–92. doi: https://doi.org/10.3846/16484142.2015.1020565

    Stoilov, V., Simić, G., Purgić, S., Milković, D., Slavchev, S., Radulović, S., Maznichki, V. (2019). Comparative analysis of the results of theoretical and experimental studies of freight wagon Sdggmrss-twin. IOP Conference Series: Materials Science and Engineering, 664, 012026. doi: https://doi.org/10.1088/1757-899x/664/1/012026

    Fomin, O., Lovska, A., Pistek, V., Kucera, P. (2020). Research of stability of containers in the combined trains during transportation by railroad ferry. MM Science Journal, 2020 (1), 3728–3733. doi: https://doi.org/10.17973/mmsj.2020_03_2019043

    Fomin, O., Lovska, A., Píštěk, V., Kučera, P. (2019). Dynamic load effect on the transportation safety of tank containers as part of combined trains on railway ferries. Vibroengineering PROCEDIA, 29, 124–129. doi: https://doi.org/10.21595/vp.2019.21138

    Domin, Yu. V., Cherniak, H. Yu. (2003). Osnovy dynamiky vahoniv. Kyiv: KUETT, 269.

    Kir'yanov, D. V. (2006). Mathcad 13. Sankt-Peterburg: BHV. Peterburg, 608.

    D'yakonov, V. (2000). MATHCAD 8/2000: spetsial'niy spravochnik. Sankt-Peterburg: Piter, 592.

    DSTU 7598:2014. Freight wagons. General reguirements to calculation and designing of the new and modernized 1520 mm gauge wagons (non-self-propelled) (2015). Kyiv, 162.

    GOST 33211-2014. Freight wagons. Requirements to structural strength and dynamic qualities. Moscow, 54.

    Alyamovskiy, A. A. (2007). SolidWorks/COSMOSWorks 2006–2007. Inzhenerniy analiz metodom konechnyh elementov. Moscow, 784.

    Fomin, O., Lovska, A., Radkevych, V., Horban, A., Skliarenko, I., Gurenkova, O. (2019). The dynamic loading analysis of containers placed on a flat wagon during shunting collisions. ARPN Journal of Engineering and Applied Sciences, 14 (21), 3747–3752. Available at: https://www.researchgate.net/publication/337316337_THE_DYNAMIC_LOADING_ANALYSIS_OF_CONTAINERS_PLACED_ON_A_FLAT_WAGON_DURING_SHUNTING_COLLISIONS

    Vatulia, G. L., Lobiak, O. V., Deryzemlia, S. V., Verevicheva, M. A., Orel, Y. F. (2019). Rationalization of cross-sections of the composite reinforced concrete span structure of bridges with a monolithic reinforced concrete roadway slab. IOP Conference Series: Materials Science and Engineering, 664, 012014. doi: https://doi.org/10.1088/1757-899x/664/1/012014

    Vatulia, G., Komagorova, S., Pavliuchenkov, M. (2018). Optimization of the truss beam. Verification of the calculation results. MATEC Web of Conferences, 230, 02037. doi: https://doi.org/10.1051/matecconf/201823002037

    EN 12663-2. Railway applications - structural requirements of railway vehicle bodies - Part 2: Freight wagons (2010).

    Kondratiev, A. V., Gaidachuk, V. E., Kharchenko, M. E. (2019). Relationships Between the Ultimate Strengths of Polymer Composites in Static Bending, Compression, and Tension. Mechanics of Composite Materials, 55 (2), 259–266. doi: https://doi.org/10.1007/s11029-019-09808-x

    Dižo, J., Steišūnas, S., Blatnický, M. (2016). Simulation Analysis of the Effects of a Rail Vehicle Running with Wheel Flat. Manufacturing Technology, 16 (5), 889–896. doi: https://doi.org/10.21062/ujep/x.2016/a/1213-2489/mt/16/5/889

    Dižo, J., Harušinec, J., Blatnický, M. (2015). Multibody System of a Rail Vehicle Bogie with a Flexible Body. Manufacturing Technology, 15 (5), 781–788. doi: https://doi.org/10.21062/ujep/x.2015/a/1213-2489/mt/15/5/781

    Fomin, O., Lovska, A. (2020). Improvements in passenger car body for higher stability of train ferry. Engineering Science and Technology, an International Journal, 23 (6), 1455–1465. doi: https://doi.org/10.1016/j.jestch.2020.08.010

    Ustich, P. A., Karpych, V. A., Ovechnikov, M. N. (1999). Nadezhnost' rel'sovogo netyagovogo podvizhnogo sostava. Moscow, 415.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-02-22

Як цитувати

Панченко, С. В., Фомін, О. В., Ватуля, Г. Л., Устенко, О. В., & Ловська, А. О. (2021). Визначення навантаженості довгобазної конструкції вагона-платформи з пружними елементами в повздовжніх балках. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 1(7 (109), 6–13. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2021.224638

Номер

Розділ

Прикладна механіка