Розробка моделі придбання вживаної продукції з двома механізмами переходу в орієнтованому на роздрібного продавця замкнутому ланцюгу поставок

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2021.225147

Ключові слова:

стратегія придбання, орієнтований на роздрібного продавця замкнутий ланцюг поставок, перехід до вживаної продукції

Анотація

Орієнтований на роздрібного продавця замкнутий ланцюг поставок (ОРПЗЛП) являє собою об'єднання ланцюжків прямих і зворотних поставок, при якому роздрібний продавець бере на себе функції відновлення, розподілу і збору продукції. Такий механізм досить ефективний, оскільки управління поверненнями продукції в більшості випадків здійснюється роздрібним продавцем. Однак у практичних галузях впровадження ОРПЗЛП як і раніше обмежене. У даній роботі досліджується система ОРПЗЛП, що включає оригінального виробника обладнання (OEM) і роздрібного продавця. OEM виступає в ролі виробника нових товарів, в той час як роздрібний торговець відповідає за відновлення, збір, а також продаж і поширення як нових, так і відновлених товарів. Ми розробляємо математичну модель для збільшення прибутку кожної сторони. Незважаючи на те, що в декількох дослідженнях були розроблені моделі придбання вживаної продукції, ми застосовуємо інший механізм переходу до вживаної продукції. Ми ввели механізми фіксованої та стандартної ціни, що використовуються в системі бізнес для бізнесу (B2B), де функціональність продукції дуже важлива для споживачів. Крім того, дослідження спрямоване на ОРПЗЛП, де більшість існуючих моделей придбання вживаної продукції є орієнтованими на виробника замкнутими ланцюгами поставок (ОВЗЛП). Результати даного дослідження показують, що роздрібний продавець отримує більш високий прибуток при здійсненні повернень продукції за допомогою механізму фіксованої ціни, а не механізму стандартної ціни. Тому визначення оптимальної кількості вживаної продукції, зібраної за допомогою механізму фіксованої ціни, дозволить збільшити прибуток роздрібного продавця, а також спільний прибуток обох сторін. З отриманих результатів ми також відзначимо, що роздрібний продавець повинен нарощувати зусилля з продажу нових товарів поряд зі збільшенням частки споживчої готовності платити (WTP) за відновлену продукцію. Таким чином, прибуток як OEM, так і роздрібних продавців може збільшуватися послідовно

Спонсор дослідження

  • Ministry of Research and Technology / National Agency for Research and Innovation of Indonesia

Біографії авторів

Evi Yuliawati, Brawijaya University; Adhi Tama Institute of Technology Surabaya

 

 

 

Pratikto Pratikto, Brawijaya University

 

 

Sugiono Sugiono, Brawijaya University

 

 

Oyong Novareza, Brawijaya University

 

 

Посилання

  1. Fleischmann, M., Bloemhof-Ruwaard, J. M., Dekker, R., van der Laan, E., van Nunen, J. A. E. E., Van Wassenhove, L. N. (1997). Quantitative models for reverse logistics: A review. European Journal of Operational Research, 103 (1), 1–17. doi: https://doi.org/10.1016/s0377-2217(97)00230-0
  2. Östlin, J., Sundin, E., Björkman, M. (2008). Importance of closed-loop supply chain relationships for product remanufacturing. International Journal of Production Economics, 115 (2), 336–348. doi: https://doi.org/10.1016/j.ijpe.2008.02.020
  3. Xanthopoulos, A., Iakovou, E. (2009). On the optimal design of the disassembly and recovery processes. Waste Management, 29 (5), 1702–1711. doi: https://doi.org/10.1016/j.wasman.2008.11.009
  4. Gutowski, T. et. al. (2001). WTEC Panel Report on Environmentally Benign Manufacturing. World Technology (WTEC) Division. Available at: http://web.mit.edu/ebm/www/Publications/WTEC%20Report%20on%20EBM.pdf
  5. Seitz, M. A., Peattie, K. (2004). Meeting the Closed-Loop Challenge: The Case of Remanufacturing. California Management Review, 46 (2), 74–89. doi: https://doi.org/10.2307/41166211
  6. Ferguson, M., Guide, V. D., Koca, E., Souza, G. C. (2009). The Value of Quality Grading in Remanufacturing. Production and Operations Management, 18 (3), 300–314. doi: https://doi.org/10.1111/j.1937-5956.2009.01033.x
  7. Guide, V. D. R. (2000). Production planning and control for remanufacturing: industry practice and research needs. Journal of Operations Management, 18 (4), 467–483. doi: https://doi.org/10.1016/s0272-6963(00)00034-6
  8. Sundin, E., Dunbäck, O. (2013). Reverse logistics challenges in remanufacturing of automotive mechatronic devices. Journal of Remanufacturing, 3 (1). doi: https://doi.org/10.1186/2210-4690-3-2
  9. Yuliawati, E., Pratikto, P., Sugiono, S., Novareza, O. (2020). Linkage Analysis among Factors in Obtaining Return Quantity / Volume: An Interpretive Structural Modelling on Construction Machinery Remanufacturing Industries. Industrial Engineering & Management Systems, 19 (4), 730–743. doi: https://doi.org/10.7232/iems.2020.19.4.730
  10. Ray, S., Boyaci, T., Aras, N. (2005). Optimal Prices and Trade-in Rebates for Durable, Remanufacturable Products. Manufacturing & Service Operations Management, 7 (3), 208–228. doi: https://doi.org/10.1287/msom.1050.0080
  11. Jung, K. S., Hwang, H. (2009). Competition and cooperation in a remanufacturing system with take-back requirement. Journal of Intelligent Manufacturing, 22 (3), 427–433. doi: https://doi.org/10.1007/s10845-009-0300-z
  12. Ghoreishi, N., Jakiela, M. J., Nekouzadeh, A. (2011). A cost model for optimizing the take back phase of used product recovery. Journal of Remanufacturing, 1 (1). doi: https://doi.org/10.1186/2210-4690-1-1
  13. Gönsch, J. (2014). Buying used products for remanufacturing: negotiating or posted pricing. Journal of Business Economics, 84 (5), 715–747. doi: https://doi.org/10.1007/s11573-014-0729-1
  14. Hauser dan, W., Lund, R. (2008). Remanufacturing: Operating practices and strategies. Boston.
  15. El korchi, A., Millet, D. (2011). Designing a sustainable reverse logistics channel: the 18 generic structures framework. Journal of Cleaner Production, 19 (6-7), 588–597. doi: https://doi.org/10.1016/j.jclepro.2010.11.013
  16. Pokharel, S., Liang, Y. (2012). A model to evaluate acquisition price and quantity of used products for remanufacturing. International Journal of Production Economics, 138 (1), 170–176. doi: https://doi.org/10.1016/j.ijpe.2012.03.019
  17. Yi, P., Huang, M., Guo, L., Shi, T. (2016). Dual recycling channel decision in retailer oriented closed-loop supply chain for construction machinery remanufacturing. Journal of Cleaner Production, 137, 1393–1405. doi: https://doi.org/10.1016/j.jclepro.2016.07.104
  18. Thierry, M., Salomon, M., Van Nunen, J., Van Wassenhove, L. (1995). Strategic Issues in Product Recovery Management. California Management Review, 37 (2), 114–136. doi: https://doi.org/10.2307/41165792
  19. Choi, T.-M., Li, Y., Xu, L. (2013). Channel leadership, performance and coordination in closed loop supply chains. International Journal of Production Economics, 146 (1), 371–380. doi: https://doi.org/10.1016/j.ijpe.2013.08.002
  20. Atasu, A., Toktay, L. B., Van Wassenhove, L. N. (2013). How Collection Cost Structure Drives a Manufacturer's Reverse Channel Choice. Production and Operations Management, 22 (5), 1089–1102. doi: https://doi.org/10.1111/j.1937-5956.2012.01426.x
  21. Xiong, Y., Li, G. (2013). The value of dynamic pricing for cores in remanufacturing with backorders. Journal of the Operational Research Society, 64 (9), 1314–1326. doi: https://doi.org/10.1057/jors.2012.124
  22. Bulmus, S. C., Zhu, S. X., Teunter, R. (2014). Competition for cores in remanufacturing. European Journal of Operational Research, 233 (1), 105–113. doi: https://doi.org/10.1016/j.ejor.2013.08.025
  23. Wei, S., Tang, O., Liu, W. (2015). Refund policies for cores with quality variation in OEM remanufacturing. International Journal of Production Economics, 170, 629–640. doi: https://doi.org/10.1016/j.ijpe.2014.12.006
  24. Ferguson, M. E., Toktay, L. B. (2006). The Effect of Competition on Recovery Strategies. Production and Operations Management, 15 (3), 351–368. doi: https://doi.org/10.1111/j.1937-5956.2006.tb00250.x

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-04-30

Як цитувати

Yuliawati, E., Pratikto, P., Sugiono, S., & Novareza, O. (2021). Розробка моделі придбання вживаної продукції з двома механізмами переходу в орієнтованому на роздрібного продавця замкнутому ланцюгу поставок. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 2(3 (110), 6–15. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2021.225147

Номер

Розділ

Процеси управління