Аналіз бренду роботодавця для молоді
DOI:
https://doi.org/10.15587/1729-4061.2022.252549Ключові слова:
працевлаштування студентів, ринок праці, розподіл праці, внутрішній бренд, організація HR-менеджменту, бренд роботодавцяАнотація
Проаналізовано різні підходи до визначення бренду роботодавця. Виявлено основні складові бренду роботодавця. Прийнято поділяти складові бренду роботодавця на матеріальні та нематеріальні. До матеріальних відносяться: заробітна плата, офіційне працевлаштування, матеріальна система мотивації. Нематеріальними складовими є додаткові пільги, офіс, рейтинг і репутація компанії, вид діяльності компанії, можливість навчання та розвитку. Виявлено тенденцію у недостатності інформації для формування бренду роботодавця для покоління Z. Покоління Z – це люди народжені у 1997–2012 роках. Складено перелік ціннісних пропозицій роботодавців на ринку праці для покоління Z. Проаналізовано результати власного дослідження – опитування серед студентів (1341 респондент) з досвідом та без досвіду роботи. Для аналізу результатів опитування використано: математичне сподівання, середньоквадратичне відхилення та коефіцієнт варіації результатів експертної оцінки. Побудовано рейтинг складових бренду роботодавця та їх інтегральна оцінка з точки зору його привабливості для покоління Z. Встановлено аспекти, на які роботодавцям потрібно звернути увагу в першу чергу для формування ціннісної пропозиції на ринку праці при підборі персоналу.
Дане дослідження є важливим, оскільки у науковій сфері не досліджено основні складові бренду роботодавця та їх пріоритетність для покоління Z.
У результаті дослідження було проведене рейтингування компаній за їх привабливістю для місця роботи та стажування в рітейл та FMCG (fast moving consumer goods)-сферах.
Ці дані можуть бути використані HR-бренд агенціями, HR-відділами міжнародних та національних компаній. Використання результатів проведеного дослідження формування бренду роботодавця для покоління Z дозволить підприємствам враховувати очікування своєї цільової аудиторії
Посилання
- Ambler, T., Barrow, S. (1996). The employer brand. Journal of Brand Management, 4 (3), 185–206. doi: https://doi.org/10.1057/bm.1996.42
- Bilorus, T. V., Firsova, S. H. (2019). Sutnisna kharakterystyka katehoriyi "brend robotodavtsia". Materialy Mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi konferentsiyi "Teoriya ta praktyka upravlinnia rozvytkom ekonomiky". Kyiv: TOV «VIPO», 316–318. Available at: http://magazine.faaf.org.ua/images/stories/zb_conference/zb_conf_10-10-2019.pdf
- Egerová, D., Kutlák, J., Eger, L. (2021). Millennial job seekers' expectations: How do companies respond? Economics & Sociology, 14 (1), 46–60. doi: https://doi.org/10.14254/2071-789x.2021/14-1/3
- Gontareva, I., Tymoshenko, K. (2019). Methodical approach to the employer’s brand analysis on the case of IT-companies. Social Economics, 58, 59–69. doi: https://doi.org/10.26565/2524-2547-2019-58-08
- Employer Branding Strategy. Human Resources Today. Available at: https://www.humanresourcestoday.com/2021/employer-branding/?open-article-id=15046979&article-title=2021-employer-branding-strategy&blog-domain=bluivygroup.com&blog-title=blu-ivy-group
- Khytra, O., Vykhovanchuk, M. (2019). Synergy of employer’s brand and staff brand as a result of successful HR-branding at an enterprise. State and regions. Series: Economics and Business, 4, 149–156. doi: https://doi.org/10.32840/1814-1161/2019-4-27
- Martin, G. (2008). Employer Branding – Time for Some Long and ‘Hard’ Reflections? Employer branding. The latest fad or the future of HR? Research insight. London: Chartered Institute of Personnel and Development, 19.
- Minchington, B. (2013). The Rise of Employer Brand Leadership. EBI. Available at: https://www.yumpu.com/en/document/read/53390159/the-rise-of-employer-brand-leadership
- Mokina, S. M. (2014). The employer brand concept: essence, functions, classification, instruments of formation. Visnyk Khmelnytskoho natsionalnoho universytetu. Ekonomichni nauky, 1 (6), 189–196. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vchnu_ekon_2014_6%281%29__38
- Mosley, R. (2009). Employer Brand. The Performance Driver No Business Can Ignore. A Shoulders of Giants Publication. Available at: https://ru.scribd.com/document/220691312/Richard-Mosley-EArticle
- Pareto diagram. Productivity-Quality Systems, Inc. Available at: https://www.pqsystems.com/qualityadvisor/DataAnalysisTools/pareto_diagram.php
- Rosethorn, H. (2009). The Employer Brand. Keeping Faith with the Deal. Routledge, 248. doi: https://doi.org/10.4324/9781315616032
- Smetaniuk, O. A. (2020). Sutnist ta znachennia systemnoho formuvannia brenda robotodavtsia. XLIX Naukovo-tekhnichna konferentsiya fakultetu menedzhmentu ta informatsiynoi bezpeky. Vinnytsia. Available at: https://conferences.vntu.edu.ua/index.php/all-fm/all-fm-2020/paper/view/8754
- Tuzhylkina, O. (2016). Modern approaches to motivational management of human resources. Ekonomika i orhanizatsiya upravlinnia, 3 (23), 340–346.
- Sullivan, J. (2004). The 8 Elements of a Successful Employment Brand. ERE. Available at: https://www.ere.net/the-8-elements-of-a-successful-employment-brand/
- Fedulova, I., Piatnytska, G., Lukashova, L. (2018). Small business in Ukraine: peculiarities and problems of development in the conditions of the fourth industrial revolution. Marketing and Management of Innovations, 3, 216–228. doi: https://doi.org/10.21272/mmi.2018.3-19
- Zhukovska, V., Piatnytska, G., Raksha, N., Lukashova, L., Salimon, O. (2021). HR-manager: Prospects for Employment in the Labor Markets. SHS Web of Conferences, 111, 01011. doi: https://doi.org/10.1051/shsconf/202111101011
- Piatnytska, G., Hryhorenko, O., Zhukovska, V. (2021). COVID-crisis: opportunities vs challenges for innovative transformations and self-development. SHS Web of Conferences, 120, 02003. doi: https://doi.org/10.1051/shsconf/202112002003
- Understanding Generation Z in the workplace. Deloitte. Available at: https://www2.deloitte.com/us/en/pages/consumer-business/articles/understanding-generation-z-in-the-workplace.html
- Tanwar, K., Prasad, A. (2016). Exploring the Relationship between Employer Branding and Employee Retention. Global Business Review, 17 (3), 186S–206S. doi: https://doi.org/10.1177/0972150916631214
- Stepanova, L., Tuzhylkina, O. (2018). Formation of positive employer brand in modern conditions. Naukovyi visnyk Poltavskoho universytetu ekonomiky i torhivli. Seriya: Ekonomichni nauky, 5, 125–130. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nvpusk_2018_5_20
- Tsymbalyuk, S. O. (2015). The Study and Formation of the Employer Brand: Theoretical and Applied Aspects. Problemy ekonomiky, 4, 247–252. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pekon_2015_4_34
- Urbancová, H., Hudáková, M. (2017). Benefits of Employer Brand and the Supporting Trends. Economics & Sociology, 10 (4), 41–50. doi: https://doi.org/10.14254/2071-789x.2017/10-4/4
- Wojtaszczyk, K. (2012). Rozdział 2. Employer branding w kontekście ewolucji nauki o zarządzaniu i przeobrażeń wewnątrz organizacji. Employer branding czyli zarządzanie marką pracodawcy. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 47.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2022 Maryna Dzhulai, Iryna Fedulova, Iryna Bolotina
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Закріплення та умови передачі авторських прав (ідентифікація авторства) здійснюється у Ліцензійному договорі. Зокрема, автори залишають за собою право на авторство свого рукопису та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY. При цьому вони мають право укладати самостійно додаткові угоди, що стосуються неексклюзивного поширення роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом, але за умови збереження посилання на першу публікацію статті в цьому журналі.
Ліцензійний договір – це документ, в якому автор гарантує, що володіє усіма авторськими правами на твір (рукопис, статтю, тощо).
Автори, підписуючи Ліцензійний договір з ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР», мають усі права на подальше використання свого твору за умови посилання на наше видання, в якому твір опублікований. Відповідно до умов Ліцензійного договору, Видавець ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР» не забирає ваші авторські права та отримує від авторів дозвіл на використання та розповсюдження публікації через світові наукові ресурси (власні електронні ресурси, наукометричні бази даних, репозитарії, бібліотеки тощо).
За відсутності підписаного Ліцензійного договору або за відсутністю вказаних в цьому договорі ідентифікаторів, що дають змогу ідентифікувати особу автора, редакція не має права працювати з рукописом.
Важливо пам’ятати, що існує і інший тип угоди між авторами та видавцями – коли авторські права передаються від авторів до видавця. В такому разі автори втрачають права власності на свій твір та не можуть його використовувати в будь-який спосіб.