Аналіз бренду роботодавця для молоді

Автор(и)

  • Марина Володимирівна Джулай Київський національний торговельно-економічний університет, Україна https://orcid.org/0000-0001-7297-5892
  • Ірина Валентинівна Федулова Київський національний торговельно-економічний університет, Україна https://orcid.org/0000-0002-8802-137X
  • Ірина Миколаївна Болотіна Національний університет харчових технологій, Україна https://orcid.org/0000-0001-9301-2008

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2022.252549

Ключові слова:

працевлаштування студентів, ринок праці, розподіл праці, внутрішній бренд, організація HR-менеджменту, бренд роботодавця

Анотація

Проаналізовано різні підходи до визначення бренду роботодавця. Виявлено основні складові бренду роботодавця. Прийнято поділяти складові бренду роботодавця на матеріальні та нематеріальні. До матеріальних відносяться: заробітна плата, офіційне працевлаштування, матеріальна система мотивації. Нематеріальними складовими є додаткові пільги, офіс, рейтинг і репутація компанії, вид діяльності компанії, можливість навчання та розвитку. Виявлено тенденцію у недостатності інформації для формування бренду роботодавця для покоління Z. Покоління Z – це люди народжені у 1997–2012 роках. Складено перелік ціннісних пропозицій роботодавців на ринку праці для покоління Z. Проаналізовано результати власного дослідження – опитування серед студентів (1341 респондент) з досвідом та без досвіду роботи. Для аналізу результатів опитування використано: математичне сподівання, середньоквадратичне відхилення та коефіцієнт варіації результатів експертної оцінки. Побудовано рейтинг складових бренду роботодавця та їх інтегральна оцінка з точки зору його привабливості для покоління Z. Встановлено аспекти, на які роботодавцям потрібно звернути увагу в першу чергу для формування ціннісної пропозиції на ринку праці при підборі персоналу.

Дане дослідження є важливим, оскільки у науковій сфері не досліджено основні складові бренду роботодавця та їх пріоритетність для покоління Z.

У результаті дослідження було проведене рейтингування компаній за їх привабливістю для місця роботи та стажування в рітейл та FMCG (fast moving consumer goods)-сферах.

Ці дані можуть бути використані HR-бренд агенціями, HR-відділами міжнародних та національних компаній. Використання результатів проведеного дослідження формування бренду роботодавця для покоління Z дозволить підприємствам враховувати очікування своєї цільової аудиторії

Біографії авторів

Марина Володимирівна Джулай, Київський національний торговельно-економічний університет

Aспірантка

Кафедра «Менеджменту»

Ірина Валентинівна Федулова, Київський національний торговельно-економічний університет

Доктор економічних наук, професор

Кафедра «Менеджменту»

Ірина Миколаївна Болотіна, Національний університет харчових технологій

Кандидат економічних наук, доцент

Кафедра «Економіки праці та менеджменту»

Посилання

  1. Ambler, T., Barrow, S. (1996). The employer brand. Journal of Brand Management, 4 (3), 185–206. doi: https://doi.org/10.1057/bm.1996.42
  2. Bilorus, T. V., Firsova, S. H. (2019). Sutnisna kharakterystyka katehoriyi "brend robotodavtsia". Materialy Mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi konferentsiyi "Teoriya ta praktyka upravlinnia rozvytkom ekonomiky". Kyiv: TOV «VIPO», 316–318. Available at: http://magazine.faaf.org.ua/images/stories/zb_conference/zb_conf_10-10-2019.pdf
  3. Egerová, D., Kutlák, J., Eger, L. (2021). Millennial job seekers' expectations: How do companies respond? Economics & Sociology, 14 (1), 46–60. doi: https://doi.org/10.14254/2071-789x.2021/14-1/3
  4. Gontareva, I., Tymoshenko, K. (2019). Methodical approach to the employer’s brand analysis on the case of IT-companies. Social Economics, 58, 59–69. doi: https://doi.org/10.26565/2524-2547-2019-58-08
  5. Employer Branding Strategy. Human Resources Today. Available at: https://www.humanresourcestoday.com/2021/employer-branding/?open-article-id=15046979&article-title=2021-employer-branding-strategy&blog-domain=bluivygroup.com&blog-title=blu-ivy-group
  6. Khytra, O., Vykhovanchuk, M. (2019). Synergy of employer’s brand and staff brand as a result of successful HR-branding at an enterprise. State and regions. Series: Economics and Business, 4, 149–156. doi: https://doi.org/10.32840/1814-1161/2019-4-27
  7. Martin, G. (2008). Employer Branding – Time for Some Long and ‘Hard’ Reflections? Employer branding. The latest fad or the future of HR? Research insight. London: Chartered Institute of Personnel and Development, 19.
  8. Minchington, B. (2013). The Rise of Employer Brand Leadership. EBI. Available at: https://www.yumpu.com/en/document/read/53390159/the-rise-of-employer-brand-leadership
  9. Mokina, S. M. (2014). The employer brand concept: essence, functions, classification, instruments of formation. Visnyk Khmelnytskoho natsionalnoho universytetu. Ekonomichni nauky, 1 (6), 189–196. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vchnu_ekon_2014_6%281%29__38
  10. Mosley, R. (2009). Employer Brand. The Performance Driver No Business Can Ignore. A Shoulders of Giants Publication. Available at: https://ru.scribd.com/document/220691312/Richard-Mosley-EArticle
  11. Pareto diagram. Productivity-Quality Systems, Inc. Available at: https://www.pqsystems.com/qualityadvisor/DataAnalysisTools/pareto_diagram.php
  12. Rosethorn, H. (2009). The Employer Brand. Keeping Faith with the Deal. Routledge, 248. doi: https://doi.org/10.4324/9781315616032
  13. Smetaniuk, O. A. (2020). Sutnist ta znachennia systemnoho formuvannia brenda robotodavtsia. XLIX Naukovo-tekhnichna konferentsiya fakultetu menedzhmentu ta informatsiynoi bezpeky. Vinnytsia. Available at: https://conferences.vntu.edu.ua/index.php/all-fm/all-fm-2020/paper/view/8754
  14. Tuzhylkina, O. (2016). Modern approaches to motivational management of human resources. Ekonomika i orhanizatsiya upravlinnia, 3 (23), 340–346.
  15. Sullivan, J. (2004). The 8 Elements of a Successful Employment Brand. ERE. Available at: https://www.ere.net/the-8-elements-of-a-successful-employment-brand/
  16. Fedulova, I., Piatnytska, G., Lukashova, L. (2018). Small business in Ukraine: peculiarities and problems of development in the conditions of the fourth industrial revolution. Marketing and Management of Innovations, 3, 216–228. doi: https://doi.org/10.21272/mmi.2018.3-19
  17. Zhukovska, V., Piatnytska, G., Raksha, N., Lukashova, L., Salimon, O. (2021). HR-manager: Prospects for Employment in the Labor Markets. SHS Web of Conferences, 111, 01011. doi: https://doi.org/10.1051/shsconf/202111101011
  18. Piatnytska, G., Hryhorenko, O., Zhukovska, V. (2021). COVID-crisis: opportunities vs challenges for innovative transformations and self-development. SHS Web of Conferences, 120, 02003. doi: https://doi.org/10.1051/shsconf/202112002003
  19. Understanding Generation Z in the workplace. Deloitte. Available at: https://www2.deloitte.com/us/en/pages/consumer-business/articles/understanding-generation-z-in-the-workplace.html
  20. Tanwar, K., Prasad, A. (2016). Exploring the Relationship between Employer Branding and Employee Retention. Global Business Review, 17 (3), 186S–206S. doi: https://doi.org/10.1177/0972150916631214
  21. Stepanova, L., Tuzhylkina, O. (2018). Formation of positive employer brand in modern conditions. Naukovyi visnyk Poltavskoho universytetu ekonomiky i torhivli. Seriya: Ekonomichni nauky, 5, 125–130. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nvpusk_2018_5_20
  22. Tsymbalyuk, S. O. (2015). The Study and Formation of the Employer Brand: Theoretical and Applied Aspects. Problemy ekonomiky, 4, 247–252. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pekon_2015_4_34
  23. Urbancová, H., Hudáková, M. (2017). Benefits of Employer Brand and the Supporting Trends. Economics & Sociology, 10 (4), 41–50. doi: https://doi.org/10.14254/2071-789x.2017/10-4/4
  24. Wojtaszczyk, K. (2012). Rozdział 2. Employer branding w kontekście ewolucji nauki o zarządzaniu i przeobrażeń wewnątrz organizacji. Employer branding czyli zarządzanie marką pracodawcy. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 47.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-02-28

Як цитувати

Джулай, М. В., Федулова, І. В., & Болотіна, І. М. (2022). Аналіз бренду роботодавця для молоді. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 1(13(115), 80–91. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2022.252549

Номер

Розділ

Трансфер технологій: промисловість, енергетика, нанотехнології