Експлікація ролі цифрових технологій в управлінні маркетингом сучасної компанії
DOI:
https://doi.org/10.15587/1729-4061.2022.265017Ключові слова:
цифровізація, управління маркетингом, великі дані, хмарні обчислення, соціальні медіа, блокчейнАнотація
В дослідженні розглянуто застосування технологій цифровізації в управлінні маркетингом комерційної компанії. В результаті розв’язано проблему приведення емпіричних знань про значення технологій цифровізації в управлінні маркетингом компанії до теоретичної моделі. Обрано технології цифровізації для запровадження у маркетинговій діяльності та виконано декомпозицію управління маркетингом в комерційній компанії. На цій основі розроблено теоретичну модель оцінки впливу технологій цифровізації на управління маркетингом комерційної компанії. Результати емпіричного дослідження на базі розробленої теоретичної моделі довели істинність гіпотези про позитивний вплив розповсюдження використання технологій цифровізації на компоненти управління маркетингом комерційних компаній. Вибір конкретних технологій цифровізації пояснюється сутністю маркетингу як управлінської діяльності. Структурна декомпозиція процесу управління маркетингом пояснюється традиційними функціями управління та уточнює критерії вибору технологій. Результати розрахунків за сформованою теоретичною моделлю пояснюються розвитком платформної економіки та екосистем, де задіяні досліджувані технології великих даних, хмарні обчислення та соціальні медіа, а також блокчейн. Методичний підхід до обґрунтування ролі технологій цифровізації, запропонований в даному досліджені, відрізняється використанням фундаментальних положень щодо кібернетичних систем, теорії менеджменту та сучасних концепцій маркетингу. Отримані результати дають можливість з’ясовувати наявність та напрямок ефектів від розповсюдження застосування технологій цифровізації в управлінні маркетингом компанії та приймати обґрунтовані рішення щодо стратегії цифровізації бізнесу
Посилання
- Kotler, P. T., Brady, M., Goodman, M., Hansen, T. (2019). Marketing Management. Pearson, 840. Available at: https://www.pearson.com/nl/en_NL/higher-education/subject-catalogue/marketing/Kotler-Marketing-Management-European-Edition-4e.html
- Demartini, M., Evans, S., Tonelli, F. (2019). Digitalization Technologies for Industrial Sustainability. Procedia Manufacturing, 33, 264–271. doi: https://doi.org/10.1016/j.promfg.2019.04.032
- Caliskan, A., Özkan Özen, Y. D., Ozturkoglu, Y. (2020). Digital transformation of traditional marketing business model in new industry era. Journal of Enterprise Information Management, 34 (4), 1252–1273. doi: https://doi.org/10.1108/jeim-02-2020-0084
- Yasynska, N., Fomichenko, I., Voloshyna, O., Byvsheva, L., Krikunenko, E. (2019). Assessment of the level of business readiness for digitalization using marketing and neural network technologies. Innovative Marketing, 15 (3), 42–59. doi: https://doi.org/10.21511/im.15(3).2019.04
- Heredia, J., Castillo-Vergara, M., Geldes, C., Carbajal Gamarra, F. M., Flores, A., Heredia, W. (2022). How do digital capabilities affect firm performance? The mediating role of technological capabilities in the “new normal.” Journal of Innovation & Knowledge, 7 (2), 100171. doi: https://doi.org/10.1016/j.jik.2022.100171
- Bag, S., Gupta, S., Kumar, A., Sivarajah, U. (2021). An integrated artificial intelligence framework for knowledge creation and B2B marketing rational decision making for improving firm performance. Industrial Marketing Management, 92, 178–189. doi: https://doi.org/10.1016/j.indmarman.2020.12.001
- Labrecque, L. I., vor dem Esche, J., Mathwick, C., Novak, T. P., Hofacker, C. F. (2013). Consumer Power: Evolution in the Digital Age. Journal of Interactive Marketing, 27 (4), 257–269. doi: https://doi.org/10.1016/j.intmar.2013.09.002
- Hoyer, W. D., Kroschke, M., Schmitt, B., Kraume, K., Shankar, V. (2020). Transforming the Customer Experience Through New Technologies. Journal of Interactive Marketing, 51, 57–71. doi: https://doi.org/10.1016/j.intmar.2020.04.001
- Wu, Y., Nambisan, S., Xiao, J., Xie, K. (2022). Consumer resource integration and service innovation in social commerce: the role of social media influencers. Journal of the Academy of Marketing Science, 50 (3), 429–459. doi: https://doi.org/10.1007/s11747-022-00837-y
- Yadav, M. S., Pavlou, P. A. (2019). Technology-enabled interactions in digital environments:a conceptual foundation for current and future research. Journal of the Academy of Marketing Science, 48 (1), 132–136. doi: https://doi.org/10.1007/s11747-019-00712-3
- Proskurnina, N. (2020). Purchasing decisions making in the context of digital transformation of retail. Economics of Development, 18 (4), 11–18. doi: https://doi.org/10.21511/ed.18(4).2019.02
- Ishfaq, R., Davis‐Sramek, B., Gibson, B. (2021). Digital supply chains in omnichannel retail: A conceptual framework. Journal of Business Logistics, 43 (2), 169–188. doi: https://doi.org/10.1111/jbl.12277
- Ritter, T., Pedersen, C. L. (2020). Digitization capability and the digitalization of business models in business-to-business firms: Past, present, and future. Industrial Marketing Management, 86, 180–190. doi: https://doi.org/10.1016/j.indmarman.2019.11.019
- Poornima, G. (2019). Information Technology in Marketing and Its Role in Business. Journal of Emerging Technologies and Innovative Research, 6 (3), 86–94. Available at: http://www.jetir.org/papers/JETIRAT06011.pdf
- Boiarynova, K., Stupak, H. (2019). Application of internet marketing technologies in the management of enterprise development projects. Efektyvna ekonomika, 11. doi: https://doi.org/10.32702/2307-2105-2019.11.10
- Yanchuk, T., Musienko, O. (2019). Modern mechanism of marketing activity with use of information technologies. Skhidna Yevropa: ekonomika, biznes ta upravlinnia, 3 (20), 379–384. Available at: http://www.easterneurope-ebm.in.ua/journal/20_2019/58.pdf
- Jarek, K., Mazurek, G. (2019). Marketing and Artificial Intelligence. Central European Business Review, 8 (2), 46–55. doi: https://doi.org/10.18267/j.cebr.213
- Schmidt, C. R. (2017). Technology’s Impact on the Marketing Function. Strategic management, 22 (3), 019–028. Available at: https://www.smjournal.rs/index.php/home/article/view/132/105
- Baranov, V. (2021). Digital management as an integral component of the digital economy. Pryazovskyi Economic Herald, 1 (24), 57–62. doi: https://doi.org/10.32840/2522-4263/2021-1-9
- Hoffman, D. L., Moreau, C. P., Stremersch, S., Wedel, M. (2021). The Rise of New Technologies in Marketing: A Framework and Outlook. Journal of Marketing, 86 (1), 1–6. doi: https://doi.org/10.1177/00222429211061636
- Jain, Dr. E., Yadav, A. (2017). Marketing and Technology: Role of Technology in Modern Marketing. IOSR Journal of Business and Management, 19 (05), 49–53. doi: https://doi.org/10.9790/487x-1905064953
- Pererva, P., Nazarenko, S., Maistro, R., Danko, T., Doronina, M., Sokolova, L. (2021). The formation of economic and marketing prospects for the development of the market of information services. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 6 (13 (114)), 6–16. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2021.245251
- Warner, K. S. R., Wäger, M. (2019). Building dynamic capabilities for digital transformation: An ongoing process of strategic renewal. Long Range Planning, 52 (3), 326–349. doi: https://doi.org/10.1016/j.lrp.2018.12.001
- Dunayev, I., Petrovska, I., Safronova, O., Darovanets, O., Darovanets, K., Mital, О., Nosyriev, O. (2022). Development of methods for evaluating the effectiveness of smart cities under the conditions of digitalization of city governance. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 3 (13 (117)), 6–16. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2022.260304
- Dunayev, I., Kud, A., Latynin, M., Kosenko, A., Kosenko, V., Kobzev, I. (2021). Improving methods for evaluating the results of digitizing public corporations. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 6 (13 (114)), 17–28. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2021.248122
- Dunayev, I., Hotlib, I., Olvinskaya, J., Fomina, O., Hrybova, D., Olentsevych, N. et. al. (2022). Development of a system for statistical measurement of the influence of digital technologies on the efficiency of management. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 1 (13 (115)), 49–58. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2022.252911
- Kud, A. A. (2019). Substantiation of the Term “Digital Asset”: Economic and Legal Aspects. International Journal of Education and Science, 2 (1), 41–52. doi: https://doi.org/10.26697/ijes.2019.1.06
- Kud, A. A. (2021). Comprehensive Classification of Virtual Assets. International Journal of Education and Science, 4 (3-4), 64–91. doi: https://doi.org/10.26697/ijes.2021.3.6
- Atzori, M. (2015). Blockchain Technology and Decentralized Governance: Is the State Still Necessary? SSRN Electronic Journal. doi: https://doi.org/10.2139/ssrn.2709713
- Definitions of Marketing. American Marketing Association. Available at: https://www.ama.org/the-definition-of-marketing/
- Kotler, P., Armstrong, G. (2020). Principles of Marketing. Pearson, 731. Available at: https://www.pearson.com/se/Nordics-Higher-Education/subject-catalogue/marketing/Principles-of-Marketing-Kotler-Armstrong-18th-edition.html
- Oklander, M. A., Oklander, T. O., Yashkina, O. I. et. al. (2017). Tsyfrovyi marketynh – model marketynhu XXI storichchia. Odessa: Astroprynt. 292. Available at: http://dspace.opu.ua/jspui/bitstream/123456789/7012/1/Digital_marketing.pdf
- Davenport, T., Guha, A., Grewal, D., Bressgott, T. (2019). How artificial intelligence will change the future of marketing. Journal of the Academy of Marketing Science, 48 (1), 24–42. doi: https://doi.org/10.1007/s11747-019-00696-0
- Kud, A. (2021). Decentralized Information Platforms in Public Governance: Reconstruction of the Modern Democracy or Comfort Blinding? International Journal of Public Administration, 1–27. doi: https://doi.org/10.1080/01900692.2021.1993905
- Kud, A. A. (2020). The Phenomenon of Virtual Assets: Economic and Legal Aspects. International Journal of Education and Science, 3 (4), 13–24. doi: https://doi.org/10.26697/ijes.2020.4.3
- Pereira, J., Tavalaei, M. M., Ozalp, H. (2019). Blockchain-based platforms: Decentralized infrastructures and its boundary conditions. Technological Forecasting and Social Change, 146, 94–102. doi: https://doi.org/10.1016/j.techfore.2019.04.030
- Appel, G., Grewal, L., Hadi, R., Stephen, A. T. (2019). The future of social media in marketing. Journal of the Academy of Marketing Science, 48 (1), 79–95. doi: https://doi.org/10.1007/s11747-019-00695-1
- Wedel, M., Bigné, E., Zhang, J. (2020). Virtual and augmented reality: Advancing research in consumer marketing. International Journal of Research in Marketing, 37 (3), 443–465. doi: https://doi.org/10.1016/j.ijresmar.2020.04.004
- Lo, F.-Y., Campos, N. (2018). Blending Internet-of-Things (IoT) solutions into relationship marketing strategies. Technological Forecasting and Social Change, 137, 10–18. doi: https://doi.org/10.1016/j.techfore.2018.09.029
- Dlihach, A. (2016). Marketynhovi doslidzhennia v systemno-refleksyvnomu marketynhu. Marketynh v Ukraini, 5, 42–51. Available at: https://ir.kneu.edu.ua/bitstream/handle/2010/23946/42-51.pdf
- Schuh, G., Kramer, L. (2016). Cybernetic Approach for Controlling Technology Management Activities. Procedia CIRP, 41, 437–442. doi: https://doi.org/10.1016/j.procir.2015.12.102
- Fotiadis, T., Folinas, D., Vasileiou, K., Konstantoglou, A. (2022). Marketing and the Customer Value Chain: Integrating Marketing and Supply Chain Management. Routledge. 350. Available at: https://www.routledge.com/Marketing-and-the-Customer-Value-Chain-Integrating-Marketing/Fotiadis-Folinas-Vasileiou-Konstantoglou/p/book/9781138394490#
- Hadrian, P., Milichovský, F., Mráček, P. (2021). The Concept of Strategic Control in Marketing Management in Connection to Measuring Marketing Performance. Sustainability, 13 (7), 3887. doi: https://doi.org/10.3390/su13073887
- Liang, X., Frösén, J. (2020). Examining the link between marketing controls and firm performance: The mediating effect of market-focused learning capability. Journal of Business Research, 109, 545–556. doi: https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2019.01.021
- Derzhavna sluzhba statystyky Ukrainy. Vykorystannia informatsiyno-komunikatsiynykh tekhnolohy na pidpryiemstvakh (2017). Kyiv. Available at: https://ukrstat.gov.ua/druk/publicat/kat_u/2017/bl/07/bl_viktp2016pdf.zip
- Derzhavna sluzhba statystyky Ukrainy. Vykorystannia informatsiyno-komunikatsiynykh tekhnolohiy na pidpryiemstvakh u 2017 rotsi (2018). Kyiv. Available at: https://ukrstat.gov.ua/operativ/operativ2018/zv/ikt/viktp2017_u.xls
- Derzhavna sluzhba statystyky Ukrainy. Vykorystannia informatsiyno-komunikatsiynykh tekhnolohiy na pidpryiemstvakh u 2018–2019 rokakh (2020). Kyiv. Available at: https://ukrstat.gov.ua/operativ/operativ2018/zv/ikt/viktp2018-2019_u.xls
- Derzhavna sluzhba statystyky Ukrainy. Use of information and communication technologies at enterprises: use of internet network, cloud calculation, robotics (2021). Kyiv. Available at: https://ukrstat.gov.ua/operativ/operativ2021/zv/ikt/vikpt_18-21.xls
- Derzhavna sluzhba statystyky Ukrainy. Use of information and communication technologies at enterprises: E-commerce, big data analysis, IСT specialists and ICT-related skills, use of 3D printing (2021). Kyiv. Available at: https://ukrstat.gov.ua/operativ/operativ2021/zv/ikt/vikpt_3D_18-21.xlsx
- Lylyk, I. (2021). Rynok marketynhovykh doslidzhen v Ukraini 2020 rik: ekspertna otsinka ta analiz UAM. Marketynh v Ukraini, 1, 4–25. Available at: https://www.uam.in.ua/upload/medialibrary/511/51105a56890df6ed994397ef49f8a815.pdf
- Competitiveness Ranking. Ukraine. IMD World Competitiveness Online. Available at: https://worldcompetitiveness.imd.org/countryprofile/UA
- Publications. InfoSapiens. Available at: https://sapiens.com.ua/en/publications
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2022 Igor Dunayev, Serhii Hromov, Yuliia Tymchenko, Maria Proskurina
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Закріплення та умови передачі авторських прав (ідентифікація авторства) здійснюється у Ліцензійному договорі. Зокрема, автори залишають за собою право на авторство свого рукопису та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY. При цьому вони мають право укладати самостійно додаткові угоди, що стосуються неексклюзивного поширення роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом, але за умови збереження посилання на першу публікацію статті в цьому журналі.
Ліцензійний договір – це документ, в якому автор гарантує, що володіє усіма авторськими правами на твір (рукопис, статтю, тощо).
Автори, підписуючи Ліцензійний договір з ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР», мають усі права на подальше використання свого твору за умови посилання на наше видання, в якому твір опублікований. Відповідно до умов Ліцензійного договору, Видавець ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР» не забирає ваші авторські права та отримує від авторів дозвіл на використання та розповсюдження публікації через світові наукові ресурси (власні електронні ресурси, наукометричні бази даних, репозитарії, бібліотеки тощо).
За відсутності підписаного Ліцензійного договору або за відсутністю вказаних в цьому договорі ідентифікаторів, що дають змогу ідентифікувати особу автора, редакція не має права працювати з рукописом.
Важливо пам’ятати, що існує і інший тип угоди між авторами та видавцями – коли авторські права передаються від авторів до видавця. В такому разі автори втрачають права власності на свій твір та не можуть його використовувати в будь-який спосіб.