Розробка математичних моделей проектно-векторного простору освітнього середовища

Автор(и)

  • Андрій Олександрович Білощицький Astana IT University; Київський національний університет будівництва і архітектури, Казахстан https://orcid.org/0000-0001-9548-1959
  • Cвітлана Володимирівна Цюцюра Київський національний університет будівництва і архітектури, Україна https://orcid.org/0000-0002-4270-7405
  • Олександр Юрійович Кучанський Київський національний університет імені Тараса Шевченка, Україна https://orcid.org/0000-0003-1277-8031
  • Олег Олегович Сербін Київський національний університет імені Тараса Шевченка, Україна https://orcid.org/0000-0003-3119-690X
  • Микола Ігорович Цюцюра Київський національний університет будівництва і архітектури, Україна https://orcid.org/0000-0003-4713-7568
  • Світлана Василівна Білощицька Astana IT University; Київський національний університет будівництва і архітектури, Казахстан https://orcid.org/0000-0002-0856-5474
  • Adil Faizullin Astana IT University, Казахстан https://orcid.org/0000-0001-5644-9841

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2022.266262

Ключові слова:

проектно-векторна методологія, проектно-векторний простір, управління проектами, освітнє середовище

Анотація

На основі аналізу наукових розробок у галузі застосування методології управління проектами для управління освітнім середовищем обґрунтовано застосування векторної парадигми до побудови методології управління проектами в академічному середовищі. Запропоновано методологічну концепцію проектного управління в освітньому середовищі та створено концептуальну основу методології проектно-векторного управління освітнім середовищем. Розроблено теоретичні засади проектно-векторного управління освітніми середовищами. Розроблено математичну модель управління проектами в освітніх середовищах, оригінальність якої забезпечується за рахунок представлення сутностей проектів, продуктів, інструментів та суб’єктів освітніх середовищ у вигляді об’єктів проектно-векторного простору, що переміщуються з вихідної точки (проект виникнення) до його завершення. Введено та використано в математичній моделі поняття потенційного руху об’єктів у проектно-векторному просторі (ПВП). Дано визначення невимушеного опору ПВП, джерелом якого є закономірність впливу значної кількості об’єктів та суб’єктів проектно-векторного простору один на одного, присутня у більшості проектів освітніх середовищ та перешкоджає їх реалізації. Запропонована методологія створює сучасну науково-методичну базу для побудови систем управління проектами в освітніх організаціях. Практична реалізація результатів дослідження створює підґрунтя для підвищення ефективності та якості діяльності освітніх організацій за рахунок чіткої організації управлінських процедур.

Спонсор дослідження

  • This paper was written in the framework of the state order to implement the science program for budget program 217 “Development of Science”, IRN No. AP08857218 with the topic: “Information technology for assessment of scientific activity of universities, research institutes, and their subdivisions”

Біографії авторів

Андрій Олександрович Білощицький, Astana IT University; Київський національний університет будівництва і архітектури

Доктор технічних наук, професор, проректор з науки та інновацій

Кафедра інформаційних технологій

Cвітлана Володимирівна Цюцюра, Київський національний університет будівництва і архітектури

Доктор технічних наук, професор, завідувач кафедри

Кафедра інформаційних технологій

Олександр Юрійович Кучанський, Київський національний університет імені Тараса Шевченка

Доктор технічних наук, завідувач кафедри

Кафедра інформаційних систем та технологій

Олег Олегович Сербін, Київський національний університет імені Тараса Шевченка

Доктор наук із соціальних комунікацій, старший науковий співробітник

Директор наукової бібліотеки

Наукова бібліотека ім. М. Максимовича

Микола Ігорович Цюцюра, Київський національний університет будівництва і архітектури

Доктор технічних наук, доцент

Кафедра інформаційних технологій

Світлана Василівна Білощицька, Astana IT University; Київський національний університет будівництва і архітектури

Доктор технічних наук, доцент

Кафедра обчислень та науки про дані

Кафедра інформаційних технологій

Adil Faizullin, Astana IT University

Master of Technical Sciences, Director of Department

Department of Strategy and Corporate Governance

Посилання

  1. Biloshchytskyi, A., Kuchansky, A., Paliy, S., Biloshchytska, S., Bronin, S., Andrashko, Y. et al. (2018). Development of technical component of the methodology for project­vector management of educational environments. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 2 (2 (92)), 4–13. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2018.126301
  2. Bykov, V., Shyshkina, M. (2018). The conceptual basis of the university cloud-based learning and research environment formation and development in view of the open science priorities. Information Technologies and Learning Tools, 68 (6), 1–19. doi: https://doi.org/10.33407/itlt.v68i6.2609
  3. Piterska, V., Lohinov, O., Lohinova, L. (2020). Conceptual model of project-oriented management of educational activities of higher education institutions. Innovative Technologies and Scientific Solutions for Industries, 1 (11), 59–67. doi: https://doi.org/10.30837/2522-9818.2020.11.059
  4. The Standard for Portfolio management (2017). Project Management Institute, Inc., 299.
  5. Androniceanu, A., Ristea, B. (2015). Comparative research on project management approach in the european educational institutions. Business excellence and management, 5 (2), 33–42.
  6. Bushuev, S. D., Bushueva, N. S. (2010). Creative technologies of project and program management. Kyiv: Summit Kniga, 768.
  7. Mukred, M., Yusof, Z. M. (2018). The Performance of Educational Institutions Through the Electronic Records Management Systems. International Journal of Information Technology Project Management, 9 (3), 34–51. doi: https://doi.org/10.4018/ijitpm.2018070103
  8. Turner, R. (2007). Guide to project-based management. Publishing House, 550.
  9. Dziawgo, D., Féria, I., Saúde, S. (2017). Higher education funding: comparative analysis of portugal and poland public systems. Copernican Journal of Finance & Accounting, 6 (1), 33. doi: https://doi.org/10.12775/cjfa.2017.002
  10. Biloshchytskyi, А., Omirbayev, S., Mukhatayev, A. (2021). Methods of project-vector management of educational environments. Scientific Journal of Astana IT University, 7, 15–31. doi: https://doi.org/10.37943/aitu.2021.38.59.002
  11. Biloshchytskyi, A., Kuchansky, A., Andrashko, Y., Omirbayev, S., Mukhatayev, A., Faizullin, A., Toxanov, S. (2021). Development of the set models and a method to form information spaces of scientific activity subjects for the steady development of higher education establishments. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 3 (2 (111)), 6–14. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2021.233655
  12. Ustadjalilova, K. A. (2020). Methodological support of the educational process in the credit-modular system. An International Multidisciplinary Research Journal, 10 (12), 603–608. doi: https://doi.org/10.5958/2249-7137.2020.01755.3
  13. Biloshchytskyi, A., Lizunov, P., Kuchansky, A., Andrashko, Yu., Myronov, O., Biloshchytska, S. (2017). Methodological foundations of creating an information management environment for scientific research. Kyiv: KNUCA, 148.
  14. Biloshchytskyi, A., Myronov, O., Reznik, R., Kuchansky, A., Andrashko, Y., Paliy, S., Biloshchytska, S. (2017). A method to evaluate the scientific activity quality of HEIs based on a scientometric subjects presentation model. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 6 (2 (90)), 16–22. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2017.118377
  15. Biloshchytskyi, A., Kuchansky, A., Andrashko, Y., Biloshchytska, S., Danchenko, O. (2018). Development of Infocommunication System for Scientific Activity Administration of Educational Environment’s Subjects. 2018 International Scientific-Practical Conference Problems of Infocommunications. Science and Technology (PIC S&T). doi: https://doi.org/10.1109/infocommst.2018.8632036
  16. Biloshchytskyi, A., Biloshchytska, S., Kuchansky, A., Bielova, O., Andrashko, Y. (2018). Infocommunication system of scientific activity management on the basis of project-vector methodology. 2018 14th International Conference on Advanced Trends in Radioelecrtronics, Telecommunications and Computer Engineering (TCSET). doi: https://doi.org/10.1109/tcset.2018.8336186
  17. Otradskaya, T., Gogunskii, V., Antoshchuk, S., Kolesnikov, O. (2016). Development of parametric model of prediction and evaluation of the quality level of educational institutions. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 5 (3 (83)), 12–21. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2016.80790
  18. Steshenko, G., Morozov, V., Kolomiiets, A. (2017). ”Learning through practice” in IT management projects master program implementation approach. 2017 9th IEEE International Conference on Intelligent Data Acquisition and Advanced Computing Systems: Technology and Applications (IDAACS). doi: https://doi.org/10.1109/idaacs.2017.8095223
  19. Morozov, V., Kalnichenko, O., Timinsky, A., Liubyma, I. (2017). Projects change management in based on the projects configuration management for developing complex projects. 2017 9th IEEE International Conference on Intelligent Data Acquisition and Advanced Computing Systems: Technology and Applications (IDAACS). doi: https://doi.org/10.1109/idaacs.2017.8095224
  20. Helle, L., Tynjälä, P., Olkinuora, E. (2006). Project-Based Learning in Post-Secondary Education – Theory, Practice and Rubber Sling Shots. Higher Education, 51 (2), 287–314. doi: https://doi.org/10.1007/s10734-004-6386-5
  21. Lehmann, M., Christensen, P., Du, X., Thrane, M. (2008). Problem-oriented and project-based learning (POPBL) as an innovative learning strategy for sustainable development in engineering education. European Journal of Engineering Education, 33 (3), 283–295. doi: https://doi.org/10.1080/03043790802088566
  22. De Graaff, E., Kolmos, A. (2003). Characteristics of problem-based learning. International Journal of Engineering Education, 19 (5), 657–662.
  23. Yazici, H. J. (2009). The Role of Project Management Maturity and Organizational Culture in Perceived Performance. Project Management Journal, 40 (3), 14–33. doi: https://doi.org/10.1002/pmj.20121
  24. Deem, R., Brehony, K. J. (2005). Management as ideology: the case of ‘new managerialism’ in higher education. Oxford Review of Education, 31 (2), 217–235. doi: https://doi.org/10.1080/03054980500117827
Development of mathematical models of the project-vector space of educational environments

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-10-30

Як цитувати

Білощицький, А. О., Цюцюра C. В., Кучанський, О. Ю., Сербін, О. О., Цюцюра, М. І., Білощицька, С. В., & Faizullin, A. (2022). Розробка математичних моделей проектно-векторного простору освітнього середовища. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 5(4(119), 50–61. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2022.266262

Номер

Розділ

Математика та кібернетика - прикладні аспекти