Розробка математичних моделей проектно-векторного простору освітнього середовища
DOI:
https://doi.org/10.15587/1729-4061.2022.266262Ключові слова:
проектно-векторна методологія, проектно-векторний простір, управління проектами, освітнє середовищеАнотація
На основі аналізу наукових розробок у галузі застосування методології управління проектами для управління освітнім середовищем обґрунтовано застосування векторної парадигми до побудови методології управління проектами в академічному середовищі. Запропоновано методологічну концепцію проектного управління в освітньому середовищі та створено концептуальну основу методології проектно-векторного управління освітнім середовищем. Розроблено теоретичні засади проектно-векторного управління освітніми середовищами. Розроблено математичну модель управління проектами в освітніх середовищах, оригінальність якої забезпечується за рахунок представлення сутностей проектів, продуктів, інструментів та суб’єктів освітніх середовищ у вигляді об’єктів проектно-векторного простору, що переміщуються з вихідної точки (проект виникнення) до його завершення. Введено та використано в математичній моделі поняття потенційного руху об’єктів у проектно-векторному просторі (ПВП). Дано визначення невимушеного опору ПВП, джерелом якого є закономірність впливу значної кількості об’єктів та суб’єктів проектно-векторного простору один на одного, присутня у більшості проектів освітніх середовищ та перешкоджає їх реалізації. Запропонована методологія створює сучасну науково-методичну базу для побудови систем управління проектами в освітніх організаціях. Практична реалізація результатів дослідження створює підґрунтя для підвищення ефективності та якості діяльності освітніх організацій за рахунок чіткої організації управлінських процедур.
Спонсор дослідження
- This paper was written in the framework of the state order to implement the science program for budget program 217 “Development of Science”, IRN No. AP08857218 with the topic: “Information technology for assessment of scientific activity of universities, research institutes, and their subdivisions”
Посилання
- Biloshchytskyi, A., Kuchansky, A., Paliy, S., Biloshchytska, S., Bronin, S., Andrashko, Y. et al. (2018). Development of technical component of the methodology for projectvector management of educational environments. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 2 (2 (92)), 4–13. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2018.126301
- Bykov, V., Shyshkina, M. (2018). The conceptual basis of the university cloud-based learning and research environment formation and development in view of the open science priorities. Information Technologies and Learning Tools, 68 (6), 1–19. doi: https://doi.org/10.33407/itlt.v68i6.2609
- Piterska, V., Lohinov, O., Lohinova, L. (2020). Conceptual model of project-oriented management of educational activities of higher education institutions. Innovative Technologies and Scientific Solutions for Industries, 1 (11), 59–67. doi: https://doi.org/10.30837/2522-9818.2020.11.059
- The Standard for Portfolio management (2017). Project Management Institute, Inc., 299.
- Androniceanu, A., Ristea, B. (2015). Comparative research on project management approach in the european educational institutions. Business excellence and management, 5 (2), 33–42.
- Bushuev, S. D., Bushueva, N. S. (2010). Creative technologies of project and program management. Kyiv: Summit Kniga, 768.
- Mukred, M., Yusof, Z. M. (2018). The Performance of Educational Institutions Through the Electronic Records Management Systems. International Journal of Information Technology Project Management, 9 (3), 34–51. doi: https://doi.org/10.4018/ijitpm.2018070103
- Turner, R. (2007). Guide to project-based management. Publishing House, 550.
- Dziawgo, D., Féria, I., Saúde, S. (2017). Higher education funding: comparative analysis of portugal and poland public systems. Copernican Journal of Finance & Accounting, 6 (1), 33. doi: https://doi.org/10.12775/cjfa.2017.002
- Biloshchytskyi, А., Omirbayev, S., Mukhatayev, A. (2021). Methods of project-vector management of educational environments. Scientific Journal of Astana IT University, 7, 15–31. doi: https://doi.org/10.37943/aitu.2021.38.59.002
- Biloshchytskyi, A., Kuchansky, A., Andrashko, Y., Omirbayev, S., Mukhatayev, A., Faizullin, A., Toxanov, S. (2021). Development of the set models and a method to form information spaces of scientific activity subjects for the steady development of higher education establishments. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 3 (2 (111)), 6–14. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2021.233655
- Ustadjalilova, K. A. (2020). Methodological support of the educational process in the credit-modular system. An International Multidisciplinary Research Journal, 10 (12), 603–608. doi: https://doi.org/10.5958/2249-7137.2020.01755.3
- Biloshchytskyi, A., Lizunov, P., Kuchansky, A., Andrashko, Yu., Myronov, O., Biloshchytska, S. (2017). Methodological foundations of creating an information management environment for scientific research. Kyiv: KNUCA, 148.
- Biloshchytskyi, A., Myronov, O., Reznik, R., Kuchansky, A., Andrashko, Y., Paliy, S., Biloshchytska, S. (2017). A method to evaluate the scientific activity quality of HEIs based on a scientometric subjects presentation model. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 6 (2 (90)), 16–22. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2017.118377
- Biloshchytskyi, A., Kuchansky, A., Andrashko, Y., Biloshchytska, S., Danchenko, O. (2018). Development of Infocommunication System for Scientific Activity Administration of Educational Environment’s Subjects. 2018 International Scientific-Practical Conference Problems of Infocommunications. Science and Technology (PIC S&T). doi: https://doi.org/10.1109/infocommst.2018.8632036
- Biloshchytskyi, A., Biloshchytska, S., Kuchansky, A., Bielova, O., Andrashko, Y. (2018). Infocommunication system of scientific activity management on the basis of project-vector methodology. 2018 14th International Conference on Advanced Trends in Radioelecrtronics, Telecommunications and Computer Engineering (TCSET). doi: https://doi.org/10.1109/tcset.2018.8336186
- Otradskaya, T., Gogunskii, V., Antoshchuk, S., Kolesnikov, O. (2016). Development of parametric model of prediction and evaluation of the quality level of educational institutions. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 5 (3 (83)), 12–21. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2016.80790
- Steshenko, G., Morozov, V., Kolomiiets, A. (2017). ”Learning through practice” in IT management projects master program implementation approach. 2017 9th IEEE International Conference on Intelligent Data Acquisition and Advanced Computing Systems: Technology and Applications (IDAACS). doi: https://doi.org/10.1109/idaacs.2017.8095223
- Morozov, V., Kalnichenko, O., Timinsky, A., Liubyma, I. (2017). Projects change management in based on the projects configuration management for developing complex projects. 2017 9th IEEE International Conference on Intelligent Data Acquisition and Advanced Computing Systems: Technology and Applications (IDAACS). doi: https://doi.org/10.1109/idaacs.2017.8095224
- Helle, L., Tynjälä, P., Olkinuora, E. (2006). Project-Based Learning in Post-Secondary Education – Theory, Practice and Rubber Sling Shots. Higher Education, 51 (2), 287–314. doi: https://doi.org/10.1007/s10734-004-6386-5
- Lehmann, M., Christensen, P., Du, X., Thrane, M. (2008). Problem-oriented and project-based learning (POPBL) as an innovative learning strategy for sustainable development in engineering education. European Journal of Engineering Education, 33 (3), 283–295. doi: https://doi.org/10.1080/03043790802088566
- De Graaff, E., Kolmos, A. (2003). Characteristics of problem-based learning. International Journal of Engineering Education, 19 (5), 657–662.
- Yazici, H. J. (2009). The Role of Project Management Maturity and Organizational Culture in Perceived Performance. Project Management Journal, 40 (3), 14–33. doi: https://doi.org/10.1002/pmj.20121
- Deem, R., Brehony, K. J. (2005). Management as ideology: the case of ‘new managerialism’ in higher education. Oxford Review of Education, 31 (2), 217–235. doi: https://doi.org/10.1080/03054980500117827
![Development of mathematical models of the project-vector space of educational environments](https://journals.uran.ua/public/journals/3/submission_266262_304238_coverImage_uk_UA.png)
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2022 Andrii Biloshchytskyi, Svitlana Tsiutsiura, Alexander Kuchansky, Oleg Serbin, Mykola Tsiutsiura, Svitlana Biloshchytska, Adil Faizullin
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by/4.0/88x31.png)
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Закріплення та умови передачі авторських прав (ідентифікація авторства) здійснюється у Ліцензійному договорі. Зокрема, автори залишають за собою право на авторство свого рукопису та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY. При цьому вони мають право укладати самостійно додаткові угоди, що стосуються неексклюзивного поширення роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом, але за умови збереження посилання на першу публікацію статті в цьому журналі.
Ліцензійний договір – це документ, в якому автор гарантує, що володіє усіма авторськими правами на твір (рукопис, статтю, тощо).
Автори, підписуючи Ліцензійний договір з ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР», мають усі права на подальше використання свого твору за умови посилання на наше видання, в якому твір опублікований. Відповідно до умов Ліцензійного договору, Видавець ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР» не забирає ваші авторські права та отримує від авторів дозвіл на використання та розповсюдження публікації через світові наукові ресурси (власні електронні ресурси, наукометричні бази даних, репозитарії, бібліотеки тощо).
За відсутності підписаного Ліцензійного договору або за відсутністю вказаних в цьому договорі ідентифікаторів, що дають змогу ідентифікувати особу автора, редакція не має права працювати з рукописом.
Важливо пам’ятати, що існує і інший тип угоди між авторами та видавцями – коли авторські права передаються від авторів до видавця. В такому разі автори втрачають права власності на свій твір та не можуть його використовувати в будь-який спосіб.