Розробка моделі управління інформаційними процесами в інформаційно-освітньому середовищі організацій дошкільної освіти

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2023.276253

Ключові слова:

дошкільна освіта, моніторинг, інформаційно-освітнє середовище, управління даними, модель оцінки сформованості навичок, модель оцінки успішності, корекція навичок

Анотація

Одним із важливих елементів інформаційної інфраструктури освітніх закладів є інформаційно-освітнє середовище. Інформаційно-освітнє середовище організацій дошкільної освіти має свої особливості, які необхідно враховувати під час побудови моделі управління інформаційними процесами.

Об’єктом дослідження цієї роботи є інформаційно-освітнє середовище для організацій дошкільної освіти. Вирішуваною проблемою є необхідність розробки моделі управління даними та інформаційними процесами, яка дозволить визначати результати навчання дошкільнят та коригувати індивідуальну роботу з ними.

Використання розробленої моделі дозволило зменшити витрати часу на коригування індивідуальної роботи з учнями на 30 %. Ці результати пояснюються оптимізацією інформаційних процесів, а також покращенням моніторингу сформованості навичок дошкільнят та скороченням часу на його проведення. Під час моніторингу на кожну дитину досліджується 211 індикаторів. На три моніторинги, в сукупності з розрахунку на одну дитину, припадає на рік 633 індикатори. Стандартно дані вносяться до Microsoft Excel і обробляються вручну. Однак велика кількість записів уповільнює обробку даних Microsoft Excel і збільшує вірогідність помилок. Застосування даної моделі дозволить проводити розрахунки автоматично, зберігати дані та формувати звіти на кожну дитину чи групу дітей.

Розроблена модель може бути використана в інформаційно-освітніх середовищах для організацій дошкільної освіти з метою підвищення ефективності моніторингу та управління освітніми процесами

Біографії авторів

Aliya Aitymova, Manash Kozybayev North Kazakhstan University

Senior Lecturer

Department of Theory and Methods of Primary and Preschool Education

Kainizhamal Iklassova, Manash Kozybayev North Kazakhstan University

PhD, Associate Professor

Department of Information and Communication Technologies

Gulmira Abildinova, L. N. Gumilyov Eurasian National University

PhD, Associate Professor

Department of Informatics

Anna Shaporeva, Manash Kozybayev North Kazakhstan University

Senior Lecturer, Head of Department

Department of Building and Design

Oxana Kopnova, Manash Kozybayev North Kazakhstan University

Senior Lecturer

Department of Mathematics and Informatics

Agibay Kushumbayev, Municipal State-Owned Enterprise "Higher Construction and Economic College"

PhD, Professor

Svetlana Smolyaninova, Manash Kozybayev North Kazakhstan University

Senior Lecturer

Department of Finance and Management

Zhanat Aitymov, Municipal State-Owned Enterprise "Higher Construction and Economic College"

Teacher

Anara Karymsakova, L. N. Gumilyov Eurasian National University

Candidate of Pedagogical Sciences, Senior Lecturer

Department of Computer Science

Посилання

  1. Metodicheskie rekomendatsii dlya provedeniyu monitoringa po usvoeniyu soderzhaniya tipovoy uchebnoy programmy doshkol'nogo vospitaniya i obucheniya (2023). Astana, 68. Available at: http://baldauren.aqmoedu.kz/content/mektepke-deyng-trbie-men-oytudy-lglk-ou-badarlamasy-mazmnyn-megeru-boy
  2. Finogeev, A., Gamidullaeva, L., Bershadsky, A., Fionova, L., Deev, M., Finogeev, A. (2019). Convergent approach to synthesis of the information learning environment for higher education. Education and Information Technologies, 25 (1), 11–30. doi: https://doi.org/10.1007/s10639-019-09903-5
  3. Kolyeva, N., Kopnova, O., Shaporeva, A. (2021). Adaptation Information and analytical system adaptation in the contour of the corporate system of the university. E3S Web of Conferences, 270, 01037. doi: https://doi.org/10.1051/e3sconf/202127001037
  4. Kopnova, O., Shaporeva, A., Iklassova, K., Kushumbayev, A., Tadzhigitov, A., Aitymova, A. (2022). Building an information analysis system within a corporate information system for combining and structuring organization data (on the example of a university). Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 6 (2 (120)), 20–29. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2022.267893
  5. Astapenko, N., Koshekov, K., Ponomarev, G., Seidakhmetov, B., Fedorov, I., Zuev, D. (2021). Devising an automated method to form the content of educational specialization disciplines of maximum utility for implementation in the professional field. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 4 (4 (112)), 64–73. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2021.238874
  6. Lazarev, S. A., Rubtsov, K. A. (2021). About Development of a Secure Virtual Environment Model for the Administration of Information Exchange in the Scientific and Educational organizations. 2021 IEEE 15th International Conference on Application of Information and Communication Technologies (AICT). doi: https://doi.org/10.1109/aict52784.2021.9620450
  7. Shaporeva, A., Kopnova, O., Shmigirilova, I., Kukharenko, Y., Aitymova, A. (2022). Development of comprehensive decision support tools in distance learning quality management processes. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 4 (3 (118)), 43–50. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2022.263285
  8. Mokhtari, Y., Serrar, O., Abra, O. E., Qbadou, M. (2021). Towards an Intelligent Diagnostic Support System Based on a Multi-Agent System for the Analysis and Management of an Educational Institution. 2021 4th International Conference on Advanced Communication Technologies and Networking (CommNet). doi: https://doi.org/10.1109/commnet52204.2021.9641945
  9. Morze, N., Varchenko-Trotsenko, L., Boiko, M., Smyrnova-Trybulska, E. (2021). Educational and Informational Electronic Environment Organization for Applicants of the Professional MA Program, “Management of E-learning in the Intercultural Space.” E-Learning, 278–293. doi: https://doi.org/10.34916/el.2021.13.23
  10. Aitymova, A., Shaporeva, A., Kopnova, O., Kushumbayev, A., Aitymov, Z. (2022). Development and modeling of combined components of the information environment. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 2 (2 (116)), 51–60. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2022.255084
  11. Fedkin, E., Kumargazhanova, S., Smailova, S., Denissova, N., Györök, G. (2022). Considering the Functioning of an e-learning System, Based on a Model for Assessing the Performance and Reliability of the System. Acta Polytechnica Hungarica, 19 (2), 93–112. doi: https://doi.org/10.12700/aph.19.2.2022.2.6
  12. Kosenchuk, O. H., Bakhmat, N. V. (2019). Model of information and communication maintenance of preschool education quality management. Information Technologies and Learning Tools, 69 (1), 246. doi: https://doi.org/10.33407/itlt.v69i1.2610
  13. Jose, A. R.-S., Claudia, I. M.-A., Alonso-Lavernia, M. A. (2016). Modeling of the workflows oriented a collaborative portals in education. 2016 11th Iberian Conference on Information Systems and Technologies (CISTI). doi: https://doi.org/10.1109/cisti.2016.7521421
  14. Buinytska, O. P. (2019). Structural-functional model of the university information and educational environment. Information Technologies and Learning Tools, 69 (1), 268. doi: https://doi.org/10.33407/itlt.v69i1.2313
  15. Przemysław, R., Magdalena, C. (2009). Model of a Collaboration Environment for Knowledge Management in Competence-Based Learning. Lecture Notes in Computer Science, 333–344. doi: https://doi.org/10.1007/978-3-642-04441-0_29
  16. Yablochnikov, S., Kuptsov, M., Yablochnikova, I. (2017). Process Management In Education Under Conditions Of Implementation Of The Fourth Industrial Revolution. IDIMT-2017 - Digitalization in management, society and economy, 46, 419–426. Available at: https://idimt.org/wp-content/uploads/proceedings/IDIMT_proceedings_2017.pdf
  17. Hasan, R., Palaniappan, S., Mahmood, S., Abbas, A., Sarker, K. U. (2021). Dataset of Students’ Performance Using Student Information System, Moodle and the Mobile Application “eDify.” Data, 6 (11), 110. doi: https://doi.org/10.3390/data6110110
  18. Zabolotniaia, M., Cheng, Z., Dorozhkin, E., Lyzhin, A. (2020). Use of the LMS Moodle for an Effective Implementation of an Innovative Policy in Higher Educational Institutions. International Journal of Emerging Technologies in Learning (IJET), 15 (13), 172. doi: https://doi.org/10.3991/ijet.v15i13.14945
  19. Bushuyev, S. D., Bushuyeva, N. S., Bushuiev, D. A., Kozyr, B. Yu. (2022). Development of educational programs on the basis of their digital footprint. Information Technologies and Learning Tools, 87 (1), 18–32. doi: https://doi.org/10.33407/itlt.v87i1.4832
  20. Logachev, M. S., Laamarti, Y. A., Rudneva, S. E., Ekimov, A. I., Zemlyakov, D. N., Barkov, A. (2022). Information System for Monitoring and Management of the Quality of Educational Programs: Development of Functioning Algorithms. International Journal of Instruction, 15 (3), 429–450. doi: https://doi.org/10.29333/iji.2022.15324a
Розробка моделі управління інформаційними процесами в інформаційно-освітньому середовищі організацій дошкільної освіти

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-04-30

Як цитувати

Aitymova, A., Iklassova, K., Abildinova, G., Shaporeva, A., Kopnova, O., Kushumbayev, A., Smolyaninova, S., Aitymov, Z., & Karymsakova, A. (2023). Розробка моделі управління інформаційними процесами в інформаційно-освітньому середовищі організацій дошкільної освіти . Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 2(3 (122), 95–105. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2023.276253

Номер

Розділ

Процеси управління