Розробка моделі управління інформаційними процесами в інформаційно-освітньому середовищі організацій дошкільної освіти
DOI:
https://doi.org/10.15587/1729-4061.2023.276253Ключові слова:
дошкільна освіта, моніторинг, інформаційно-освітнє середовище, управління даними, модель оцінки сформованості навичок, модель оцінки успішності, корекція навичокАнотація
Одним із важливих елементів інформаційної інфраструктури освітніх закладів є інформаційно-освітнє середовище. Інформаційно-освітнє середовище організацій дошкільної освіти має свої особливості, які необхідно враховувати під час побудови моделі управління інформаційними процесами.
Об’єктом дослідження цієї роботи є інформаційно-освітнє середовище для організацій дошкільної освіти. Вирішуваною проблемою є необхідність розробки моделі управління даними та інформаційними процесами, яка дозволить визначати результати навчання дошкільнят та коригувати індивідуальну роботу з ними.
Використання розробленої моделі дозволило зменшити витрати часу на коригування індивідуальної роботи з учнями на 30 %. Ці результати пояснюються оптимізацією інформаційних процесів, а також покращенням моніторингу сформованості навичок дошкільнят та скороченням часу на його проведення. Під час моніторингу на кожну дитину досліджується 211 індикаторів. На три моніторинги, в сукупності з розрахунку на одну дитину, припадає на рік 633 індикатори. Стандартно дані вносяться до Microsoft Excel і обробляються вручну. Однак велика кількість записів уповільнює обробку даних Microsoft Excel і збільшує вірогідність помилок. Застосування даної моделі дозволить проводити розрахунки автоматично, зберігати дані та формувати звіти на кожну дитину чи групу дітей.
Розроблена модель може бути використана в інформаційно-освітніх середовищах для організацій дошкільної освіти з метою підвищення ефективності моніторингу та управління освітніми процесами
Посилання
- Metodicheskie rekomendatsii dlya provedeniyu monitoringa po usvoeniyu soderzhaniya tipovoy uchebnoy programmy doshkol'nogo vospitaniya i obucheniya (2023). Astana, 68. Available at: http://baldauren.aqmoedu.kz/content/mektepke-deyng-trbie-men-oytudy-lglk-ou-badarlamasy-mazmnyn-megeru-boy
- Finogeev, A., Gamidullaeva, L., Bershadsky, A., Fionova, L., Deev, M., Finogeev, A. (2019). Convergent approach to synthesis of the information learning environment for higher education. Education and Information Technologies, 25 (1), 11–30. doi: https://doi.org/10.1007/s10639-019-09903-5
- Kolyeva, N., Kopnova, O., Shaporeva, A. (2021). Adaptation Information and analytical system adaptation in the contour of the corporate system of the university. E3S Web of Conferences, 270, 01037. doi: https://doi.org/10.1051/e3sconf/202127001037
- Kopnova, O., Shaporeva, A., Iklassova, K., Kushumbayev, A., Tadzhigitov, A., Aitymova, A. (2022). Building an information analysis system within a corporate information system for combining and structuring organization data (on the example of a university). Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 6 (2 (120)), 20–29. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2022.267893
- Astapenko, N., Koshekov, K., Ponomarev, G., Seidakhmetov, B., Fedorov, I., Zuev, D. (2021). Devising an automated method to form the content of educational specialization disciplines of maximum utility for implementation in the professional field. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 4 (4 (112)), 64–73. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2021.238874
- Lazarev, S. A., Rubtsov, K. A. (2021). About Development of a Secure Virtual Environment Model for the Administration of Information Exchange in the Scientific and Educational organizations. 2021 IEEE 15th International Conference on Application of Information and Communication Technologies (AICT). doi: https://doi.org/10.1109/aict52784.2021.9620450
- Shaporeva, A., Kopnova, O., Shmigirilova, I., Kukharenko, Y., Aitymova, A. (2022). Development of comprehensive decision support tools in distance learning quality management processes. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 4 (3 (118)), 43–50. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2022.263285
- Mokhtari, Y., Serrar, O., Abra, O. E., Qbadou, M. (2021). Towards an Intelligent Diagnostic Support System Based on a Multi-Agent System for the Analysis and Management of an Educational Institution. 2021 4th International Conference on Advanced Communication Technologies and Networking (CommNet). doi: https://doi.org/10.1109/commnet52204.2021.9641945
- Morze, N., Varchenko-Trotsenko, L., Boiko, M., Smyrnova-Trybulska, E. (2021). Educational and Informational Electronic Environment Organization for Applicants of the Professional MA Program, “Management of E-learning in the Intercultural Space.” E-Learning, 278–293. doi: https://doi.org/10.34916/el.2021.13.23
- Aitymova, A., Shaporeva, A., Kopnova, O., Kushumbayev, A., Aitymov, Z. (2022). Development and modeling of combined components of the information environment. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 2 (2 (116)), 51–60. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2022.255084
- Fedkin, E., Kumargazhanova, S., Smailova, S., Denissova, N., Györök, G. (2022). Considering the Functioning of an e-learning System, Based on a Model for Assessing the Performance and Reliability of the System. Acta Polytechnica Hungarica, 19 (2), 93–112. doi: https://doi.org/10.12700/aph.19.2.2022.2.6
- Kosenchuk, O. H., Bakhmat, N. V. (2019). Model of information and communication maintenance of preschool education quality management. Information Technologies and Learning Tools, 69 (1), 246. doi: https://doi.org/10.33407/itlt.v69i1.2610
- Jose, A. R.-S., Claudia, I. M.-A., Alonso-Lavernia, M. A. (2016). Modeling of the workflows oriented a collaborative portals in education. 2016 11th Iberian Conference on Information Systems and Technologies (CISTI). doi: https://doi.org/10.1109/cisti.2016.7521421
- Buinytska, O. P. (2019). Structural-functional model of the university information and educational environment. Information Technologies and Learning Tools, 69 (1), 268. doi: https://doi.org/10.33407/itlt.v69i1.2313
- Przemysław, R., Magdalena, C. (2009). Model of a Collaboration Environment for Knowledge Management in Competence-Based Learning. Lecture Notes in Computer Science, 333–344. doi: https://doi.org/10.1007/978-3-642-04441-0_29
- Yablochnikov, S., Kuptsov, M., Yablochnikova, I. (2017). Process Management In Education Under Conditions Of Implementation Of The Fourth Industrial Revolution. IDIMT-2017 - Digitalization in management, society and economy, 46, 419–426. Available at: https://idimt.org/wp-content/uploads/proceedings/IDIMT_proceedings_2017.pdf
- Hasan, R., Palaniappan, S., Mahmood, S., Abbas, A., Sarker, K. U. (2021). Dataset of Students’ Performance Using Student Information System, Moodle and the Mobile Application “eDify.” Data, 6 (11), 110. doi: https://doi.org/10.3390/data6110110
- Zabolotniaia, M., Cheng, Z., Dorozhkin, E., Lyzhin, A. (2020). Use of the LMS Moodle for an Effective Implementation of an Innovative Policy in Higher Educational Institutions. International Journal of Emerging Technologies in Learning (IJET), 15 (13), 172. doi: https://doi.org/10.3991/ijet.v15i13.14945
- Bushuyev, S. D., Bushuyeva, N. S., Bushuiev, D. A., Kozyr, B. Yu. (2022). Development of educational programs on the basis of their digital footprint. Information Technologies and Learning Tools, 87 (1), 18–32. doi: https://doi.org/10.33407/itlt.v87i1.4832
- Logachev, M. S., Laamarti, Y. A., Rudneva, S. E., Ekimov, A. I., Zemlyakov, D. N., Barkov, A. (2022). Information System for Monitoring and Management of the Quality of Educational Programs: Development of Functioning Algorithms. International Journal of Instruction, 15 (3), 429–450. doi: https://doi.org/10.29333/iji.2022.15324a
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2023 Aliya Aitymova, Kainizhamal Iklassova, Gulmira Abildinova, Anna Shaporeva, Oxana Kopnova, Agibay Kushumbayev, Svetlana Smolyaninova, Zhanat Aitymov, Anara Karymsakova
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Закріплення та умови передачі авторських прав (ідентифікація авторства) здійснюється у Ліцензійному договорі. Зокрема, автори залишають за собою право на авторство свого рукопису та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY. При цьому вони мають право укладати самостійно додаткові угоди, що стосуються неексклюзивного поширення роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом, але за умови збереження посилання на першу публікацію статті в цьому журналі.
Ліцензійний договір – це документ, в якому автор гарантує, що володіє усіма авторськими правами на твір (рукопис, статтю, тощо).
Автори, підписуючи Ліцензійний договір з ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР», мають усі права на подальше використання свого твору за умови посилання на наше видання, в якому твір опублікований. Відповідно до умов Ліцензійного договору, Видавець ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР» не забирає ваші авторські права та отримує від авторів дозвіл на використання та розповсюдження публікації через світові наукові ресурси (власні електронні ресурси, наукометричні бази даних, репозитарії, бібліотеки тощо).
За відсутності підписаного Ліцензійного договору або за відсутністю вказаних в цьому договорі ідентифікаторів, що дають змогу ідентифікувати особу автора, редакція не має права працювати з рукописом.
Важливо пам’ятати, що існує і інший тип угоди між авторами та видавцями – коли авторські права передаються від авторів до видавця. В такому разі автори втрачають права власності на свій твір та не можуть його використовувати в будь-який спосіб.