Створення візуальної моделі руху людей для управління безпекою під час їх евакуації з об’єктів спортивної інфраструктури

Автор(и)

  • Андрій Іванович Івануса Львівський державний університет безпеки життєдіяльності, Україна https://orcid.org/0000-0001-9141-8039
  • Володимир Михайлович Марич Львівський державний університет безпеки життєдіяльності, Україна https://orcid.org/0000-0001-7051-4494
  • Дмитро Сергійович Кобилкін Львівський державний університет безпеки життєдіяльності, Україна https://orcid.org/0000-0002-2848-3572
  • Сергій Олександрович Ємельяненко Львівський державний університет безпеки життєдіяльності, Україна https://orcid.org/0000-0002-2766-8428

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2023.277492

Ключові слова:

евакуація людей, об’єкт спортивної інфраструктури, забезпечення безпеки людей, безпеко-орієнтоване управління, топологічні моделі

Анотація

За допомогою використання імовірнісного методу та оптимізаційного синтезу гнучких технологічних ліній розроблено топологічні моделі безпеко-орієнтованого управління потоками людей та часом їх евакуації на прикладі стадіону «Арена Львів». Вони необхідні для того, щоб провести розрахунок часу евакуації людей у безпечну зону. При виході людей із секторів стадіону на променаду їх потік суттєво видозмінюється. Тому розрахунок часу евакуації людей вимагає застосування різних методик в залежності від виду людського потоку для отримання більш точних результатів. Таких випадків на одному евакуаційному маршруті може бути декілька і значно більше при евакуації людей із всіх секторів та приміщень адміністративної будівлі стадіону загалом. Таким чином, багато часу затрачається на вибір правильної методики та вихідних даних для розрахунку, якщо використовувати існуючі класичні вербальні моделі, що є їх недоліком. Вербальні моделі мають великий об’єм, їх потрібно неодноразово перечитувати з метою визначення числових значень факторів, що здійснюють вплив на потік людей, а топологічні моделі є значно компактнішими. Топологічні моделі дають змогу візуально представити більш повну інформацію про евакуаційний процес, а це дозволяє швидко обрати вихідні дані для проведення розрахунку часу евакуації людей на наступній евакуаційній ділянці.

Проведено розрахунок часу евакуації людей із стадіону «Арена Львів» та встановлено невідповідність евакуаційної системи прийнятим нормам. Зокрема, час евакуації людей із споруди перевищував вісім хвилин. Використовуючи метод критичного шляху, визначено «вузькі» місця евакуаційної системи стадіону та проведено перерозподіл людських потоків, що дозволило зменшити загальний час евакуації до прийнятних показників

Біографії авторів

Андрій Іванович Івануса, Львівський державний університет безпеки життєдіяльності

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра права та менеджменту у сфері цивільного захисту

Володимир Михайлович Марич, Львівський державний університет безпеки життєдіяльності

Кандидат технічних наук, старший викладач

Кафедра промислової безпеки та охорони праці

Дмитро Сергійович Кобилкін, Львівський державний університет безпеки життєдіяльності

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра права та менеджменту у сфері цивільного захисту

Сергій Олександрович Ємельяненко, Львівський державний університет безпеки життєдіяльності

Кандидат технічних наук, начальник відділу

Відділ організації науково-дослідної діяльності

Посилання

  1. Boyce, K., McConnell, N., Shields, J. (2017). Evacuation response behaviour in unannounced evacuation of licensed premises. Fire and Materials, 41 (5), 454–466. doi: https://doi.org/10.1002/fam.2430
  2. Tavana, H., Aghabayk, K., Boyce, K. (2022). A Comparative Study of Flows Through Funnel-Shaped Bottlenecks Placed in the Middle and Corner. Collective Dynamics, 6, 1. doi: https://doi.org/10.17815/cd.2021.128
  3. Jianyu, W., Jian, M., Peng, L., Juan, C., Zhijian, F., Tao, L., Sarvi, M. (2019). Experimental study of architectural adjustments on pedestrian flow features at bottlenecks. Journal of Statistical Mechanics: Theory and Experiment, 2019 (8), 083402. doi: https://doi.org/10.1088/1742-5468/ab3190
  4. Pan, H., Zhang, J., Song, W. (2020). Experimental study of pedestrian flow mixed with wheelchair users through funnel-shaped bottlenecks. Journal of Statistical Mechanics: Theory and Experiment, 2020 (3), 033401. doi: https://doi.org/10.1088/1742-5468/ab6b1c
  5. Lin, P., Ma, J., Liu, T., Ran, T., Si, Y., Li, T. (2016). An experimental study of the “faster-is-slower” effect using mice under panic. Physica A: Statistical Mechanics and Its Applications, 452, 157–166. doi: https://doi.org/10.1016/j.physa.2016.02.017
  6. Haghani, M. (2020). Empirical methods in pedestrian, crowd and evacuation dynamics: Part I. Experimental methods and emerging topics. Safety Science, 129, 104743. doi: https://doi.org/10.1016/j.ssci.2020.104743
  7. Nilsson, D., Thompson, P., McGrath, D., Boyce, K., Frantzich, H. (2020). Crowd safety: prototyping for the future: Summary report showing how the science for “pedestrian flow” can keep up with demographic change. Fire Safety Engineering. Available at: https://portal.research.lu.se/en/publications/crowd-safety-prototyping-for-the-future-summary-report-showing-ho
  8. Zachko, O., Golovatyi, R., Yevdokymova, A. (2017). Development of a simulation model of safety management in the projects for creating sites with mass gathering of people. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 2 (3 (86)), 15–24. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2017.98135
  9. Kovalyshyn, V. V., Khlevnoy, O. V., Kharyshyn, D. V. (2020). Primary school-aged children evacuation from secondary education institutions with inclusive classes. Sciences of Europe, 1 (60), 53–56. doi: https://doi.org/10.24412/3162-2364-2020-60-1-53-56
  10. Cheraghi, S. A., Sharma, A., Namboodiri, V., Arsal, G. (2019). SafeExit4AII. Proceedings of the 16th International Web for All Conference. doi: https://doi.org/10.1145/3315002.3317569
  11. Thompson, P., Tavana, H., Goulding, C., Frantzich, H., Boyce, K., Nilsson, D. et al. (2022). Experimental analyses of step extent and contact buffer in pedestrian dynamics. Physica A: Statistical Mechanics and Its Applications, 593, 126927. doi: https://doi.org/10.1016/j.physa.2022.126927
  12. Ivanusa, A. (2018). Project of forming «culture and safety» of the airport. MATEC Web of Conferences, 247, 00045. doi: https://doi.org/10.1051/matecconf/201824700045
  13. Yemelyanenko, S., Ivanusa, A., Klym, H. (2017). Mechanism of fire risk management in projects of safe operation of place for assemblage of people. 2017 12th International Scientific and Technical Conference on Computer Sciences and Information Technologies (CSIT). doi: https://doi.org/10.1109/stc-csit.2017.8098792
  14. Kobylkin, D., Zachko, O., Ratushny, R., Ivanusa, A., Wolff, C. (2021). Models of content management of infrastructure projects mono-templates under the influence of project changes. CEUR Workshop Proceedingsthis link is disabled, 2851, 106–115. Available at: https://sci.ldubgd.edu.ua/bitstream/123456789/9642/1/paper10.pdf
  15. Gwynne, S., Amos, M., Kinateder, M., Bénichou, N., Boyce, K., Natalie van der Wal, C., Ronchi, E. (2020). The future of evacuation drills: Assessing and enhancing evacuee performance. Safety Science, 129, 104767. doi: https://doi.org/10.1016/j.ssci.2020.104767
  16. National Building Code of Canada: 1995. National Research Council Canada, 571. doi: https://doi.org/10.4224/40001252
  17. Fire Precautions in the Design and Construction of Buildings. Part 8. Code of Practice for Means of Escape for Disabled People (1988). Fire Standards Committee, British Standards Institution, 21.
  18. Tavana, H., Aghabayk, K. (2019). Insights toward efficient angle design of pedestrian crowd egress point bottlenecks. Transportmetrica A: Transport Science, 15 (2), 1569–1586. doi: https://doi.org/10.1080/23249935.2019.1619200
  19. Rehlament infrastruktury stadioniv ta zakhodiv bezpeky provedennia zmahan z futbolu (2020). Ukrainska asotsiatsiya futbolu. Kyiv, 150. Available at: https://upl.ua/uploads/2002/Da5_5AJwOaQjy3uCJS17lYq7ArM1q2b_.pdf
  20. Guide to Safety at Sports Grounds (2008). Available at: https://www.raithrovers.net/files/GuidetoSafetyatSportsGrounds.pdf
Створення візуальної моделі руху людей для управління безпекою під час їх евакуації з об’єктів спортивної інфраструктури

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-04-30

Як цитувати

Івануса, А. І., Марич, В. М., Кобилкін, Д. С., & Ємельяненко, С. О. (2023). Створення візуальної моделі руху людей для управління безпекою під час їх евакуації з об’єктів спортивної інфраструктури. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 2(3 (122), 28–41. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2023.277492

Номер

Розділ

Процеси управління