Виявлення впливу параметрів магнітного поля на коливаня розрядного струму та оптимальні режими роботи холловського двигуна

Автор(и)

  • Олександр Миколайович Петренко Дніпровський національний університет імені Олеся Гончара, Україна https://orcid.org/0000-0001-5648-5068
  • Віктор Олександрович Перерва Дніпровський національний університет імені Олеся Гончара, Україна https://orcid.org/0000-0001-8803-5360
  • Віктор Володимирович Маслов ТОВ «ФЛАЙТ КОНТРОЛ», Україна https://orcid.org/0009-0006-6281-014X

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2023.282059

Ключові слова:

холловський двигун, коливання розрядного струму, оптимальні параметри, магнітна система

Анотація

Об’єктом дослідження даної роботи є коливання розрядного струму в холлівських двигунах. Наявність суттєвих коливань розрядного струму в холлівських двигунах викликає істотне погіршення параметрів двигуна – тяги, величини питомого імпульсу та коефіцієнта корисної дії. Проблема, яка вирішувалась в даній роботі, полягає у визначенні основних факторів, які впливають на умови виникнення коливань розрядного струму, пошук шляхів їх зменшення та отримання оптимальних значень параметрів холловського двигуна. Аналіз літературних джерел показав, що зазначена проблема є типовою і досі не вирішена. Для вирішення зазначеної проблеми були проведені дослідження холловського двигуна ST-40M з метою визначення основних факторів, які найбільше впливають на виникнення коливань, та засобів зменшення коливань розрядного струму. В результаті досліджень було визначено, що коливання розрядного струму найбільш суттєво залежать від параметрів магнітного поля в прискорювальному каналі двигуна. Параметри магнітного поля визначаються величиною струмів котушок електромагніту двигуна, причому характер коливань, амплітуда та частота можуть суттєво відрізняться при незначній зміні струмів котушок. В результаті досліджень було з’ясовано, що для значень струмів котушок магнітної системи двигуна, для яких рівень коливань розрядного струму мінімальний, середнє значення розрядного струму двигуна також приймає мінімальне значення. Дослідження дозволили визначити оптимальні режими роботи холловського двигуна, які забезпечують при заданому рівні питомої потужності максимальні значення тяги, питомого імпульсу та коефіцієнта корисної дії двигуна. Висновки, отримані за результатами досліджень, можуть бути корисними для більшості розробників електричних ракетних двигунних установок на базі холлівських двигунів

Біографії авторів

Олександр Миколайович Петренко, Дніпровський національний університет імені Олеся Гончара

Доктор технічних наук, професор

Кафедра автоматизації та комп'ютерно-інтегрованих технологій

Віктор Олександрович Перерва, Дніпровський національний університет імені Олеся Гончара

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра ракетно-космічних та інноваційних технологій

Віктор Володимирович Маслов, ТОВ «ФЛАЙТ КОНТРОЛ»

Інженер-дослідник

Департамент з розробки ЕРДУ

Посилання

  1. Morozov, A. I., Savelyev, V. V. (2000). Fundamentals of Stationary Plasma Thruster Theory. Reviews of Plasma Physics, 203–391. doi: https://doi.org/10.1007/978-1-4615-4309-1_2
  2. Kapulkin, A., Behar, E. (2014). Theoretical model of suppression of electron instability in hall thrusters by boundary feedback system. 2014 IEEE 41st International Conference on Plasma Sciences (ICOPS) Held with 2014 IEEE International Conference on High-Power Particle Beams (BEAMS). doi: https://doi.org/10.1109/plasma.2014.7012761
  3. Hamley, J., Sankovic, J., Petrenko, A., Manzella, D., Cartier, K. (1995). The effect of power supply output characteristics on the operation of the SPT-100 thruster. International Electric Propulsion Conference (IEPC). Available at: http://electricrocket.org/IEPC/IEPC1995-241.pdf
  4. Yamamoto, N., Komurasaki, K., Arakawa, Y. (2006). Erratum for “Discharge Current Oscillation in Hall Thrusters.” Journal of Propulsion and Power, 22 (2), 478–478. doi: https://doi.org/10.2514/1.22410
  5. Furukawa, T., Miyasaka, T., Fujiwara, T. (2001). Control of Low-Frequency Oscillation in a Hall Thruster. Transactions of the Japan Society for Aeronautical and Space Sciences, 44 (145), 164–170. doi: https://doi.org/10.2322/tjsass.44.164
  6. Leporini, L., Giannetti, V., Saravia, M. M., Califano, F., Camarri, S., Andreussi, T. (2022). On the onset of breathing mode in Hall thrusters and the role of electron mobility fluctuations. Frontiers in Physics, 10. doi: https://doi.org/10.3389/fphy.2022.951960
  7. Giannetti, V., Saravia, M. M., Andreussi, T. (2020). Measurement of the breathing mode oscillations in Hall thruster plasmas with a fast-diving triple Langmuir probe. Physics of Plasmas, 27 (12), 123502. doi: https://doi.org/10.1063/5.0022928
  8. Lobbia, R. B., Gallimore, A. D. (2010). High-speed dual Langmuir probe. Review of Scientific Instruments, 81 (7), 073503. doi: https://doi.org/10.1063/1.3455201
  9. Dale, E. T., Jorns, B. A. (2019). Non-invasive time-resolved measurements of anomalous collision frequency in a Hall thruster. Physics of Plasmas, 26 (1), 013516. doi: https://doi.org/10.1063/1.5077008
  10. Lucca Fabris, A., Young, C. V., Cappelli, M. A. (2015). Time-resolved laser-induced fluorescence measurement of ion and neutral dynamics in a Hall thruster during ionization oscillations. Journal of Applied Physics, 118 (23), 233301. doi: https://doi.org/10.1063/1.4937272
  11. Lafleur, T., Chabert, P., Bourdon, A. (2021). The origin of the breathing mode in Hall thrusters and its stabilization. Journal of Applied Physics, 130 (5), 053305. doi: https://doi.org/10.1063/5.0057095
  12. Petrenko, O., Kashaba, A., Maslov, V., Oslavsky, S. (2023). ST-40 hall truster testing with LaB6 hollow cathode. Journal of Rocket-Space Technology, 30 (4), 15–22. doi: https://doi.org/10.15421/452203
  13. Voronovsky, D. K., Kulagin, S. N., Maslov, V. V., Petrenko, O. N., Tolok, S. V. (2021). Hall-effect thruster ST-25 with permanent magnet. Journal of Rocket-Space Technology, 28 (4), 37–45. doi: https://doi.org/10.15421/452005
  14. Chapurin, O., Smolyakov, A. I., Hagelaar, G., Raitses, Y. (2021). On the mechanism of ionization oscillations in Hall thrusters. Journal of Applied Physics, 129 (23), 233307. doi: https://doi.org/10.1063/5.0049105
  15. Barral, S., Ahedo, E. (2009). Low-frequency model of breathing oscillations in Hall discharges. Physical Review E, 79 (4). doi: https://doi.org/10.1103/physreve.79.046401
  16. Barral, S., Ahedo, E., Hartfuss, H.-J., Dudeck, M., Musielok, J., Sadowski, M. J. (2008). On the Origin of Low Frequency Oscillations in Hall Thrusters. AIP Conference Proceedings. doi: https://doi.org/10.1063/1.2909170
Виявлення впливу параметрів магнітного поля на коливаня розрядного струму та оптимальні режими роботи холловського двигуна

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-06-30

Як цитувати

Петренко, О. М., Перерва, В. О., & Маслов, В. В. (2023). Виявлення впливу параметрів магнітного поля на коливаня розрядного струму та оптимальні режими роботи холловського двигуна. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 3(5 (123), 43–51. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2023.282059

Номер

Розділ

Прикладна фізика