Структурна модель побудови системи розвитку методологічної компетентності та методи оцінки її ефективності

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2023.289045

Ключові слова:

структурна модель, інформаційні системи, оцінка методологічної компетентності, мікросервіси

Анотація

У дослідженні розроблено структурну модель побудови системи розвитку методологічної компетентності. Структурна модель побудована на основі сервіс-орієнтованого підходу до розробки великих програмних комплексів і включає шість підсистем. Кожна підсистема реалізована у вигляді окремого мікросервісу, що дозволяє масштабувати систему. У роботі описується методика, що дозволяє побудувати карту компетентності викладача та оцінити її вісім складових: когнітивну, дидактичну, проектну, інформаційну, комунікаційну, рефлексивну, моніторингову та особистісно-мотиваційну. Для оцінки рівня компетентності пропонується чотирирівнева шкала. На основі ієрархічного експертного методу розроблено методику оцінки ефективності системи розвитку методичної компетентності. Система була перевірена та впроваджена. За результатами впровадження системи зафіксовано активізацію навчального процесу та підвищення якості підготовки учнів. Успішність учнів у вивченні предметів значно зросла. А саме, кількість невстигаючих учнів скоротилася на 15 %, кількість «відмінників» зросла на 10 %, а кількість «хороших» учнів збільшилася на 18 %.

У роботі зачіпається питання створення відповідних інформаційних технологій для вдосконалення системи вищої освіти. Метою є цілеспрямована розробка та впровадження інформаційних технологій в освітніх установах, створення та застосування комплексного, гнучкого програмного забезпечення для підтримки змішаної системи організації освітнього процесу, а також підвищення ефективності впровадження змішаної системи організації освітнього процесу.

Біографії авторів

Andrii Biloshchytskyi, Astana IT University; Kyiv National University of Construction and Architecture

Doctor of Technical Sciences, Professor

Vice-Rector for Science and Innovation

Department of Information Technology

Serik Omirbayev, Astana IT University

Doctor of Economical Sciences, Professor

First Vice-Rector

Aidos Mukhatayev, Astana IT University

Candidate of Pedagogical Sciences, Associate Professor, Chief Researcher

Higher Education Development National Center

Professor of Department of General Education Disciplines

Oleksandr Kuchanskyi, Taras Shevchenko National University of Kyiv

Doctor of Technical Sciences, Associate Professor

Department of Information Systems and Technology

Svitlana Biloshchytska, Astana IT University; Kyiv National University of Construction and Architecture

Doctor of Technical Sciences, Associate Professor

Department of Computational and Data Science

Department of Information Technology

Yurii Andrashko, Uzhhorod National University

PhD, Associate Professor

Department of System Analysis and Optimization Theory

Sapar Toxanov, D. Serikbayev East Kazakhstan Technical University; Astana IT University

PhD Candidate

Center of Competence and Excellence

Adil Faizullin, Manash Kozybayev North Kazakhstan University; Astana IT University

PhD Candidate

Department of Quality Assurance

Посилання

  1. Mâţă, L. (2011). Experimental Research Regarding the Development of Methodological Competences in Beginning Teachers. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 29, 1895–1904. doi: https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2011.11.439
  2. Abdullayeva, G. S. (2022). Development of Methodological Competence of University Teachers in the Context of Inclusive Education. International Journal of Social Science Research and Review, 5 (5), 34–39. doi: https://doi.org/10.47814/ijssrr.v5i5.295
  3. Loginova, S. L., Akimova, O. B., Dorozhkin, E. M., Zaitseva, E., V. (2018). Methodical competency as a basis of methodical activities of a teacher of the higher school in modern conditions. Education, 39 (17). Available at: https://www.revistaespacios.com/a18v39n17/18391720.html
  4. Berseneva, O. (2017). Professional Training Tasks As an Instrument Monitoring of the Methodical Competence of Future Teachers. Standards and Monitoring in Education, 5 (2), 9–16. doi: https://doi.org/10.12737/25137
  5. Yermolenko, A., Kulishov, V., Shevchuk, S. (2020). Innovative principles of development of methodical competence of modern teacher of vocational education. Fundamental and Applied Researches in Practice of Leading Scientific Schools, 38 (2), 113–118. doi: https://doi.org/10.33531/farplss.2020.2.20
  6. Aleksіeіenko-Lemovska, L. (2022). Methodological competence development of preschool teachers in the system of continuous education. Scientific Journal of Polonia University, 53 (4), 9–20. doi: https://doi.org/10.23856/5301
  7. Blândul, V. C., Bradea, A. (2017). Developing psychopedagogical and methodical competences in special / inclusive education teachers. Problems of Education in the 21st Century, 75(4), 335–344. doi: https://doi.org/10.33225/pec/17.75.335
  8. Sharifbaeva, K., Niyazova, G., Abdurazzakova, D., Abdurashidov, I., Alimardonov, R. (2022). Formation of methodical competence of special subjects teachers in technical universities. AIP Conference Proceedings. doi: https://doi.org/10.1063/5.0089618
  9. Konovalov, A. (2023). Methodical Competence Deficits of Vocational Training Teachers. Education & Self Development, 18 (2), 81–99. doi: https://doi.org/10.26907/esd.18.2.07
  10. Nasyrova, E. F., Drozdova, A. A. (2015). Methodical readiness as a component of professional competence of bachelors of professional pedagogical education. Sovremennye Issledovaniya Sotsialnykh Problem, 6, 279. doi: https://doi.org/10.12731/2218-7405-2015-6-24
  11. Romanyuk, S., Rusnak, I., Dolynskiy, I., Maftyn, L., Onyshkiv, Z. (2022). Competence-Based Readiness of Future Teachers to Professional Activity in Educational Institutions. Journal of Curriculum and Teaching, 11 (2), 42. doi: https://doi.org/10.5430/jct.v11n2p42
  12. Agapov, A. M., Mysina, T. Yu. (2022). The Relationship of Subject-Methodological Skills, Analytical and Communicative Competencies of Pedagogical Students. European Proceedings of Educational Sciences. doi: https://doi.org/10.15405/epes.22043.6
  13. Biloshchytskyi, A., Kuchansky, A., Andrashko, Y., Omirbayev, S., Mukhatayev, A., Faizullin, A., Toxanov, S. (2021). Development of the set models and a method to form information spaces of scientific activity subjects for the steady development of higher education establishments. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 3 (2 (111)), 6–14. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2021.233655
  14. Xu, H., Kuchansky, A., Gladka, M. (2021). Devising an individually oriented method for selection of scientific activity subjects for implementing scientific projects based on scientometric analysis. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 6 (3 (114)), 93–100. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2021.248040
  15. Biloshchytskyi, A., Omirbayev, S., Mukhatayev, A., Faizullin, A., Toxanov, S., Kassenov, K. (2020). Research on the Formation Level of Methodological Competence of it Disciplines Teachers. 2020 IEEE 2nd International Conference on Advanced Trends in Information Theory (ATIT). doi: https://doi.org/10.1109/atit50783.2020.9349337
  16. Hammer, T., Lewis, A. L. (2023). Which competencies should be fostered in education for sustainable development at higher education institutions? Findings from the evaluation of the study programs at the University of Bern, Switzerland. Discover Sustainability, 4 (1). doi: https://doi.org/10.1007/s43621-023-00134-w
  17. Ley, T., Albert, D. (2003). Identifying Employee Competencies in Dynamic Work Domains: Methodological Considerations and a Case Study. Journal of Universal Computer Science, 9 (12), 1500–1518. Available at: https://www.researchgate.net/publication/220348828_Identifying_Employee_Competencies_in_Dynamic_Work_Domains_Methodological_Considerations_and_a_Case_Study
  18. Zhuldybayeva, G. Zh. (2019). Professional development of teachers in the context of modernization of education. Bulletin of KazNU named after Al-Farabi: Pedagogical series, 2 (81), 68–71.
  19. Zhambulova, S. K. (2017). Formation of methodological competence of university teachers in the process of professional training. Bulletin of the M. Auezov South Kazakhstan State University, 2, 122–126.
  20. Nurhalieva, D., Omirbaev, S., Turebekova, B., Bopiyeva, Z. (2017). Process approach in results-oriented public administration. Journal of Advanced Research in Law and Economics, 8 (3), 950–955. Available at: https://journals.aserspublishing.eu/jarle/article/view/1474
Структурна модель побудови системи розвитку методологічної компетентності та методи оцінки її ефективності

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-10-31

Як цитувати

Biloshchytskyi, A., Omirbayev, S., Mukhatayev, A., Kuchanskyi, O., Biloshchytska, S., Andrashko, Y., Toxanov, S., & Faizullin, A. (2023). Структурна модель побудови системи розвитку методологічної компетентності та методи оцінки її ефективності . Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 5(3 (125), 6–22. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2023.289045

Номер

Розділ

Процеси управління