Структурна модель побудови системи розвитку методологічної компетентності та методи оцінки її ефективності
DOI:
https://doi.org/10.15587/1729-4061.2023.289045Ключові слова:
структурна модель, інформаційні системи, оцінка методологічної компетентності, мікросервісиАнотація
У дослідженні розроблено структурну модель побудови системи розвитку методологічної компетентності. Структурна модель побудована на основі сервіс-орієнтованого підходу до розробки великих програмних комплексів і включає шість підсистем. Кожна підсистема реалізована у вигляді окремого мікросервісу, що дозволяє масштабувати систему. У роботі описується методика, що дозволяє побудувати карту компетентності викладача та оцінити її вісім складових: когнітивну, дидактичну, проектну, інформаційну, комунікаційну, рефлексивну, моніторингову та особистісно-мотиваційну. Для оцінки рівня компетентності пропонується чотирирівнева шкала. На основі ієрархічного експертного методу розроблено методику оцінки ефективності системи розвитку методичної компетентності. Система була перевірена та впроваджена. За результатами впровадження системи зафіксовано активізацію навчального процесу та підвищення якості підготовки учнів. Успішність учнів у вивченні предметів значно зросла. А саме, кількість невстигаючих учнів скоротилася на 15 %, кількість «відмінників» зросла на 10 %, а кількість «хороших» учнів збільшилася на 18 %.
У роботі зачіпається питання створення відповідних інформаційних технологій для вдосконалення системи вищої освіти. Метою є цілеспрямована розробка та впровадження інформаційних технологій в освітніх установах, створення та застосування комплексного, гнучкого програмного забезпечення для підтримки змішаної системи організації освітнього процесу, а також підвищення ефективності впровадження змішаної системи організації освітнього процесу.
Посилання
- Mâţă, L. (2011). Experimental Research Regarding the Development of Methodological Competences in Beginning Teachers. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 29, 1895–1904. doi: https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2011.11.439
- Abdullayeva, G. S. (2022). Development of Methodological Competence of University Teachers in the Context of Inclusive Education. International Journal of Social Science Research and Review, 5 (5), 34–39. doi: https://doi.org/10.47814/ijssrr.v5i5.295
- Loginova, S. L., Akimova, O. B., Dorozhkin, E. M., Zaitseva, E., V. (2018). Methodical competency as a basis of methodical activities of a teacher of the higher school in modern conditions. Education, 39 (17). Available at: https://www.revistaespacios.com/a18v39n17/18391720.html
- Berseneva, O. (2017). Professional Training Tasks As an Instrument Monitoring of the Methodical Competence of Future Teachers. Standards and Monitoring in Education, 5 (2), 9–16. doi: https://doi.org/10.12737/25137
- Yermolenko, A., Kulishov, V., Shevchuk, S. (2020). Innovative principles of development of methodical competence of modern teacher of vocational education. Fundamental and Applied Researches in Practice of Leading Scientific Schools, 38 (2), 113–118. doi: https://doi.org/10.33531/farplss.2020.2.20
- Aleksіeіenko-Lemovska, L. (2022). Methodological competence development of preschool teachers in the system of continuous education. Scientific Journal of Polonia University, 53 (4), 9–20. doi: https://doi.org/10.23856/5301
- Blândul, V. C., Bradea, A. (2017). Developing psychopedagogical and methodical competences in special / inclusive education teachers. Problems of Education in the 21st Century, 75(4), 335–344. doi: https://doi.org/10.33225/pec/17.75.335
- Sharifbaeva, K., Niyazova, G., Abdurazzakova, D., Abdurashidov, I., Alimardonov, R. (2022). Formation of methodical competence of special subjects teachers in technical universities. AIP Conference Proceedings. doi: https://doi.org/10.1063/5.0089618
- Konovalov, A. (2023). Methodical Competence Deficits of Vocational Training Teachers. Education & Self Development, 18 (2), 81–99. doi: https://doi.org/10.26907/esd.18.2.07
- Nasyrova, E. F., Drozdova, A. A. (2015). Methodical readiness as a component of professional competence of bachelors of professional pedagogical education. Sovremennye Issledovaniya Sotsialnykh Problem, 6, 279. doi: https://doi.org/10.12731/2218-7405-2015-6-24
- Romanyuk, S., Rusnak, I., Dolynskiy, I., Maftyn, L., Onyshkiv, Z. (2022). Competence-Based Readiness of Future Teachers to Professional Activity in Educational Institutions. Journal of Curriculum and Teaching, 11 (2), 42. doi: https://doi.org/10.5430/jct.v11n2p42
- Agapov, A. M., Mysina, T. Yu. (2022). The Relationship of Subject-Methodological Skills, Analytical and Communicative Competencies of Pedagogical Students. European Proceedings of Educational Sciences. doi: https://doi.org/10.15405/epes.22043.6
- Biloshchytskyi, A., Kuchansky, A., Andrashko, Y., Omirbayev, S., Mukhatayev, A., Faizullin, A., Toxanov, S. (2021). Development of the set models and a method to form information spaces of scientific activity subjects for the steady development of higher education establishments. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 3 (2 (111)), 6–14. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2021.233655
- Xu, H., Kuchansky, A., Gladka, M. (2021). Devising an individually oriented method for selection of scientific activity subjects for implementing scientific projects based on scientometric analysis. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 6 (3 (114)), 93–100. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2021.248040
- Biloshchytskyi, A., Omirbayev, S., Mukhatayev, A., Faizullin, A., Toxanov, S., Kassenov, K. (2020). Research on the Formation Level of Methodological Competence of it Disciplines Teachers. 2020 IEEE 2nd International Conference on Advanced Trends in Information Theory (ATIT). doi: https://doi.org/10.1109/atit50783.2020.9349337
- Hammer, T., Lewis, A. L. (2023). Which competencies should be fostered in education for sustainable development at higher education institutions? Findings from the evaluation of the study programs at the University of Bern, Switzerland. Discover Sustainability, 4 (1). doi: https://doi.org/10.1007/s43621-023-00134-w
- Ley, T., Albert, D. (2003). Identifying Employee Competencies in Dynamic Work Domains: Methodological Considerations and a Case Study. Journal of Universal Computer Science, 9 (12), 1500–1518. Available at: https://www.researchgate.net/publication/220348828_Identifying_Employee_Competencies_in_Dynamic_Work_Domains_Methodological_Considerations_and_a_Case_Study
- Zhuldybayeva, G. Zh. (2019). Professional development of teachers in the context of modernization of education. Bulletin of KazNU named after Al-Farabi: Pedagogical series, 2 (81), 68–71.
- Zhambulova, S. K. (2017). Formation of methodological competence of university teachers in the process of professional training. Bulletin of the M. Auezov South Kazakhstan State University, 2, 122–126.
- Nurhalieva, D., Omirbaev, S., Turebekova, B., Bopiyeva, Z. (2017). Process approach in results-oriented public administration. Journal of Advanced Research in Law and Economics, 8 (3), 950–955. Available at: https://journals.aserspublishing.eu/jarle/article/view/1474
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2023 Andrii Biloshchytskyi, Serik Omirbayev, Aidos Mukhatayev, Oleksandr Kuchanskyi, Svitlana Biloshchytska, Yurii Andrashko, Sapar Toxanov, Adil Faizullin
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Закріплення та умови передачі авторських прав (ідентифікація авторства) здійснюється у Ліцензійному договорі. Зокрема, автори залишають за собою право на авторство свого рукопису та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY. При цьому вони мають право укладати самостійно додаткові угоди, що стосуються неексклюзивного поширення роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом, але за умови збереження посилання на першу публікацію статті в цьому журналі.
Ліцензійний договір – це документ, в якому автор гарантує, що володіє усіма авторськими правами на твір (рукопис, статтю, тощо).
Автори, підписуючи Ліцензійний договір з ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР», мають усі права на подальше використання свого твору за умови посилання на наше видання, в якому твір опублікований. Відповідно до умов Ліцензійного договору, Видавець ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР» не забирає ваші авторські права та отримує від авторів дозвіл на використання та розповсюдження публікації через світові наукові ресурси (власні електронні ресурси, наукометричні бази даних, репозитарії, бібліотеки тощо).
За відсутності підписаного Ліцензійного договору або за відсутністю вказаних в цьому договорі ідентифікаторів, що дають змогу ідентифікувати особу автора, редакція не має права працювати з рукописом.
Важливо пам’ятати, що існує і інший тип угоди між авторами та видавцями – коли авторські права передаються від авторів до видавця. В такому разі автори втрачають права власності на свій твір та не можуть його використовувати в будь-який спосіб.