Розробка підходу до використання технологій дистанційного навчання при здійсненні контрольних заходів для студентів технічних спеціальностей
DOI:
https://doi.org/10.15587/1729-4061.2023.292924Ключові слова:
дистанційне навчання, контрольні заходи, системи LMS, Moodle, алгоритм створення екзаменуАнотація
Об’єкт дослідження – процес здійснення контрольних заходів за допомогою технологій дистанційного навчання студентів технічних спеціальностей. Досліджено проблематику застосування інформаційно-комунікаційних технологій для ефективного здійснення підсумкового контролю під час дистанційного навчання. Розроблено авторський алгоритм створення контрольного заходу на платформі Moodle. Запропонований алгоритм базується на використанні класичної структури білета, що дозволяє реалізувати підхід до підсумкового контролю, найбільш наближений до традиційного. Це важливо для оцінювання набутих практичних компетенцій випускників інженерних спеціальностей, оскільки для них контрольний захід може включати поєднання текстових, графічних та обчислювальних завдань. Застосування алгоритму на практиці дозволяє підвищити якість підсумкового оцінювання шляхом забезпечення рівних умов для студентів, залучення для цього оптимального набору засобів. А також це дасть змогу ідентифікувати учня і таким чином забезпечити прозорість контрольного заходу.
Апробація розробленого алгоритму під час сесій в період карантину на факультеті транспортного будівництва Національного транспортного університету показала кращу адаптаційну здібність студентів до проведення контрольних заходів у дистанційній формі. Це підтверджено збільшенням показників якості (від 1,16 % до 6,8 %) та успішності (до 7,4 %) у студентів, а також високим рівнем задоволеності студентів у 2022 році ефективністю онлайн навчання, що було визначено шляхом анонімного анкетування. Перспективними кроками щодо використання алгоритму при підсумковому оцінюванні є розробка заходів з впровадження автоматизованого розпізнавання емоційного стану студентів
Посилання
- Kukharenko, V. M., Bondarenko, V. V. (2020). Ekstrene dystantsiyne navchannia v Ukraini. Kharkiv: Vyd-vo KP «Miska drukarnia», 409.
- Torres Martín, C., Acal, C., El Homrani, M., Mingorance Estrada, Á. (2021). Impact on the Virtual Learning Environment Due to COVID-19. Sustainability, 13 (2), 582. doi: https://doi.org/10.3390/su13020582
- Means, B., Neisler, J. (2021). Teaching and Learning in the Time of COVID: The Student Perspective. Online Learning, 25 (1). doi: https://doi.org/10.24059/olj.v25i1.2496
- Bojović, Ž., Bojović, P. D., Vujošević, D., Šuh, J. (2020). Education in times of crisis: Rapid transition to distance learning. Computer Applications in Engineering Education, 28 (6), 1467–1489. doi: https://doi.org/10.1002/cae.22318
- Byrnes, R., Ellis, A. (2006). The prevalence and characteristics of online assessment in Australian universities. Australasian Journal of Educational Technology, 22 (1). doi: https://doi.org/10.14742/ajet.1309
- Bdair, I. A. (2021). Nursing students’ and faculty members’ perspectives about online learning during COVID-19 pandemic: A qualitative study. Teaching and Learning in Nursing, 16 (3), 220–226. doi: https://doi.org/10.1016/j.teln.2021.02.008
- Bradley, V. M. (2020). Learning Management System (LMS) Use with Online Instruction. International Journal of Technology in Education, 4 (1), 68. doi: https://doi.org/10.46328/ijte.36
- Chirumamilla, A., Sindre, G., Nguyen-Duc, A. (2020). Cheating in e-exams and paper exams: the perceptions of engineering students and teachers in Norway. Assessment & Evaluation in Higher Education, 45 (7), 940–957. doi: https://doi.org/10.1080/02602938.2020.1719975
- Yazici, S., Yildiz Durak, H., Aksu Dünya, B., Şentürk, B. (2022). Online versus face‐to‐face cheating: The prevalence of cheating behaviours during the pandemic compared to the pre‐pandemic among Turkish University students. Journal of Computer Assisted Learning, 39 (1), 231–254. doi: https://doi.org/10.1111/jcal.12743
- Tella, A., Bashorun, M. T. (2012). Attitude of Undergraduate Students Towards Computer-Based Test (CBT). International Journal of Information and Communication Technology Education, 8 (2), 33–45. doi: https://doi.org/10.4018/jicte.2012040103
- Ebrahimi, M. R., Hashemi Toroujeni, S. M., Shahbazi, V. (2019). Score Equivalence, Gender Difference, and Testing Mode Preference in a Comparative Study between Computer- Based Testing and Paper-Based Testing. International Journal of Emerging Technologies in Learning (IJET), 14 (07), 128. doi: https://doi.org/10.3991/ijet.v14i07.10175
- Nurhikmah, H., Farida, F., Ervianti, E. (2021). The Impact of Computer-based Test and Students’ Ability in Computer Self - Efficacy on Mathematics Learning Outcomes. Journal of Education Technology, 5 (4), 603. doi: https://doi.org/10.23887/jet.v5i4.34942
- Kucherova, O. O., Ushakova, I. O. (2022). Effectiveness of online testing in general english university course from teacher and student perspectives. Information Technologies and Learning Tools, 87 (1), 185–198. doi: https://doi.org/10.33407/itlt.v87i1.4812
- Khalymon І. Yo., Shevchenko S. І. (2019). Role of training tests lms moodle in teaching students of linguistic profile. Information Technologies and Learning Tools, 72 (4), 246–257. doi: https://doi.org/10.33407/itlt.v72i4.2455
- Starosta В. І. (2021). Postgraduate students’ attitude towards computer-based testing of learning results. Information Technologies and Learning Tools, 82 (2), 215–230. doi: https://doi.org/10.33407/itlt.v82i2.3304
- De Medio, C., Limongelli, C., Sciarrone, F., Temperini, M. (2020). MoodleREC: A recommendation system for creating courses using the moodle e-learning platform. Computers in Human Behavior, 104, 106168. doi: https://doi.org/10.1016/j.chb.2019.106168
- Zhukov, Y. D., Haidai, H. Y., Kudin, O. O. (2022). The current state and prospects of the use of distance learning instruments during study ship engineering. Information Technologies and Learning Tools, 87 (1), 151–165. doi: https://doi.org/10.33407/itlt.v87i1.4505
- Pro zatverdzhennia Polozhennia pro dystantsiyne navchannia. Zareiestrovano v Ministerstvi yustytsiyi Ukrainy 30 kvitnia 2013 r. za No. 703/23235. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0703-13#Text
- Rekomendatsiyi Naukovo-metodychnoi rady Natsionalnoho transportnoho universytetu z orhanizatsiyi ta zdiysnennia osvitnoho protsesu v umovakh karantynu. (Zatverdzheno na zasidanni NMR 09.04.2020r., protokol No. 30). Available at: http://www.ntu.edu.ua/wp-content/uploads/2020/04/recom_met_rada.pdf
- Lasater, K. B., Jarrín, O. F., Aiken, L. H., McHugh, M. D., Sloane, D. M., Smith, H. L. (2019). A Methodology For Studying Organizational Performance. Medical Care, 57 (9), 742–749. doi: https://doi.org/10.1097/mlr.0000000000001167
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2023 Anna Kharchenko, Vitalii Tsybulskyi, Serhii Kovbasenko, Vitalii Simonenko, Mykola Kolbasin
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Закріплення та умови передачі авторських прав (ідентифікація авторства) здійснюється у Ліцензійному договорі. Зокрема, автори залишають за собою право на авторство свого рукопису та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY. При цьому вони мають право укладати самостійно додаткові угоди, що стосуються неексклюзивного поширення роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом, але за умови збереження посилання на першу публікацію статті в цьому журналі.
Ліцензійний договір – це документ, в якому автор гарантує, що володіє усіма авторськими правами на твір (рукопис, статтю, тощо).
Автори, підписуючи Ліцензійний договір з ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР», мають усі права на подальше використання свого твору за умови посилання на наше видання, в якому твір опублікований. Відповідно до умов Ліцензійного договору, Видавець ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР» не забирає ваші авторські права та отримує від авторів дозвіл на використання та розповсюдження публікації через світові наукові ресурси (власні електронні ресурси, наукометричні бази даних, репозитарії, бібліотеки тощо).
За відсутності підписаного Ліцензійного договору або за відсутністю вказаних в цьому договорі ідентифікаторів, що дають змогу ідентифікувати особу автора, редакція не має права працювати з рукописом.
Важливо пам’ятати, що існує і інший тип угоди між авторами та видавцями – коли авторські права передаються від авторів до видавця. В такому разі автори втрачають права власності на свій твір та не можуть його використовувати в будь-який спосіб.