Розробка підходу до використання технологій дистанційного навчання при здійсненні контрольних заходів для студентів технічних спеціальностей

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2023.292924

Ключові слова:

дистанційне навчання, контрольні заходи, системи LMS, Moodle, алгоритм створення екзамену

Анотація

Об’єкт дослідження – процес здійснення контрольних заходів за допомогою технологій дистанційного навчання студентів технічних спеціальностей. Досліджено проблематику застосування інформаційно-комунікаційних технологій для ефективного здійснення підсумкового контролю під час дистанційного навчання. Розроблено авторський алгоритм створення контрольного заходу на платформі Moodle. Запропонований алгоритм базується на використанні класичної структури білета, що дозволяє реалізувати підхід до підсумкового контролю, найбільш наближений до традиційного. Це важливо для оцінювання набутих практичних компетенцій випускників інженерних спеціальностей, оскільки для них контрольний захід може включати поєднання текстових, графічних та обчислювальних завдань. Застосування алгоритму на практиці дозволяє підвищити якість підсумкового оцінювання шляхом забезпечення рівних умов для студентів, залучення для цього оптимального набору засобів. А також це дасть змогу ідентифікувати учня і таким чином забезпечити прозорість контрольного заходу.

Апробація розробленого алгоритму під час сесій в період карантину на факультеті транспортного будівництва Національного транспортного університету показала кращу адаптаційну здібність студентів до проведення контрольних заходів у дистанційній формі. Це підтверджено збільшенням показників якості (від 1,16 % до 6,8 %) та успішності (до 7,4 %) у студентів, а також високим рівнем задоволеності студентів у 2022 році ефективністю онлайн навчання, що було визначено шляхом анонімного анкетування. Перспективними кроками щодо використання алгоритму при підсумковому оцінюванні є розробка заходів з впровадження автоматизованого розпізнавання емоційного стану студентів

Біографії авторів

Анна Миколаївна Харченко, Національний транспортний університет

Доктор технічних наук, професор

Кафедра транспортного будівництва та управління майном

Віталій Миколайович Цибульський, Національний транспортний університет

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра опору матеріалів і машинознавства

Сергій Володимирович Ковбасенко, Національний транспортний університет

Кандидат технічних наук

Кафедра інженерії машин транспортного будівництва

Віталій Васильович Сімоненко, Національний транспортний університет

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра інженерії машин транспортного будівництва

Микола Іванович Колбасін, Інститут кібернетики імені В. М. Глушкова НАН України

Кандидат технічних наук, старший науковий співробітник

Відділ 100

Посилання

  1. Kukharenko, V. M., Bondarenko, V. V. (2020). Ekstrene dystantsiyne navchannia v Ukraini. Kharkiv: Vyd-vo KP «Miska drukarnia», 409.
  2. Torres Martín, C., Acal, C., El Homrani, M., Mingorance Estrada, Á. (2021). Impact on the Virtual Learning Environment Due to COVID-19. Sustainability, 13 (2), 582. doi: https://doi.org/10.3390/su13020582
  3. Means, B., Neisler, J. (2021). Teaching and Learning in the Time of COVID: The Student Perspective. Online Learning, 25 (1). doi: https://doi.org/10.24059/olj.v25i1.2496
  4. Bojović, Ž., Bojović, P. D., Vujošević, D., Šuh, J. (2020). Education in times of crisis: Rapid transition to distance learning. Computer Applications in Engineering Education, 28 (6), 1467–1489. doi: https://doi.org/10.1002/cae.22318
  5. Byrnes, R., Ellis, A. (2006). The prevalence and characteristics of online assessment in Australian universities. Australasian Journal of Educational Technology, 22 (1). doi: https://doi.org/10.14742/ajet.1309
  6. Bdair, I. A. (2021). Nursing students’ and faculty members’ perspectives about online learning during COVID-19 pandemic: A qualitative study. Teaching and Learning in Nursing, 16 (3), 220–226. doi: https://doi.org/10.1016/j.teln.2021.02.008
  7. Bradley, V. M. (2020). Learning Management System (LMS) Use with Online Instruction. International Journal of Technology in Education, 4 (1), 68. doi: https://doi.org/10.46328/ijte.36
  8. Chirumamilla, A., Sindre, G., Nguyen-Duc, A. (2020). Cheating in e-exams and paper exams: the perceptions of engineering students and teachers in Norway. Assessment & Evaluation in Higher Education, 45 (7), 940–957. doi: https://doi.org/10.1080/02602938.2020.1719975
  9. Yazici, S., Yildiz Durak, H., Aksu Dünya, B., Şentürk, B. (2022). Online versus face‐to‐face cheating: The prevalence of cheating behaviours during the pandemic compared to the pre‐pandemic among Turkish University students. Journal of Computer Assisted Learning, 39 (1), 231–254. doi: https://doi.org/10.1111/jcal.12743
  10. Tella, A., Bashorun, M. T. (2012). Attitude of Undergraduate Students Towards Computer-Based Test (CBT). International Journal of Information and Communication Technology Education, 8 (2), 33–45. doi: https://doi.org/10.4018/jicte.2012040103
  11. Ebrahimi, M. R., Hashemi Toroujeni, S. M., Shahbazi, V. (2019). Score Equivalence, Gender Difference, and Testing Mode Preference in a Comparative Study between Computer- Based Testing and Paper-Based Testing. International Journal of Emerging Technologies in Learning (IJET), 14 (07), 128. doi: https://doi.org/10.3991/ijet.v14i07.10175
  12. Nurhikmah, H., Farida, F., Ervianti, E. (2021). The Impact of Computer-based Test and Students’ Ability in Computer Self - Efficacy on Mathematics Learning Outcomes. Journal of Education Technology, 5 (4), 603. doi: https://doi.org/10.23887/jet.v5i4.34942
  13. Kucherova, O. O., Ushakova, I. O. (2022). Effectiveness of online testing in general english university course from teacher and student perspectives. Information Technologies and Learning Tools, 87 (1), 185–198. doi: https://doi.org/10.33407/itlt.v87i1.4812
  14. Khalymon І. Yo., Shevchenko S. І. (2019). Role of training tests lms moodle in teaching students of linguistic profile. Information Technologies and Learning Tools, 72 (4), 246–257. doi: https://doi.org/10.33407/itlt.v72i4.2455
  15. Starosta В. І. (2021). Postgraduate students’ attitude towards computer-based testing of learning results. Information Technologies and Learning Tools, 82 (2), 215–230. doi: https://doi.org/10.33407/itlt.v82i2.3304
  16. De Medio, C., Limongelli, C., Sciarrone, F., Temperini, M. (2020). MoodleREC: A recommendation system for creating courses using the moodle e-learning platform. Computers in Human Behavior, 104, 106168. doi: https://doi.org/10.1016/j.chb.2019.106168
  17. Zhukov, Y. D., Haidai, H. Y., Kudin, O. O. (2022). The current state and prospects of the use of distance learning instruments during study ship engineering. Information Technologies and Learning Tools, 87 (1), 151–165. doi: https://doi.org/10.33407/itlt.v87i1.4505
  18. Pro zatverdzhennia Polozhennia pro dystantsiyne navchannia. Zareiestrovano v Ministerstvi yustytsiyi Ukrainy 30 kvitnia 2013 r. za No. 703/23235. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0703-13#Text
  19. Rekomendatsiyi Naukovo-metodychnoi rady Natsionalnoho transportnoho universytetu z orhanizatsiyi ta zdiysnennia osvitnoho protsesu v umovakh karantynu. (Zatverdzheno na zasidanni NMR 09.04.2020r., protokol No. 30). Available at: http://www.ntu.edu.ua/wp-content/uploads/2020/04/recom_met_rada.pdf
  20. Lasater, K. B., Jarrín, O. F., Aiken, L. H., McHugh, M. D., Sloane, D. M., Smith, H. L. (2019). A Methodology For Studying Organizational Performance. Medical Care, 57 (9), 742–749. doi: https://doi.org/10.1097/mlr.0000000000001167
Розробка підходу до використання технологій дистанційного навчання при здійсненні контрольних заходів для студентів технічних спеціальностей

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-12-29

Як цитувати

Харченко, А. М., Цибульський, В. М., Ковбасенко, С. В., Сімоненко, В. В., & Колбасін, М. І. (2023). Розробка підходу до використання технологій дистанційного навчання при здійсненні контрольних заходів для студентів технічних спеціальностей. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 6(2 (126), 49–58. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2023.292924