Визначення аеродинамічних характеристик високошвидкісного безпілотного морського WIG-корабля

Автор(и)

  • Андрій Юлійович Дреус Дніпровський національний університет імені Олеся Гончара, Україна https://orcid.org/0000-0003-0598-9287
  • Сергій Вікторович Алексєєнко Національний технічний університет «Дніпровська політехніка», Україна https://orcid.org/0000-0003-0320-989X
  • Валерій Євгенович Некрасов Дніпровський національний університет імені Олеся Гончара, Україна https://orcid.org/0000-0002-9119-0529

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2024.309708

Ключові слова:

аеродинаміка транспортних засобів, малорозмірний WIG – апарат, CFD моделювання, безпілотні системи, екранний ефект

Анотація

Об’єктом дослідження даної роботи є аеродинамічні процеси під час руху безпілотного літального апарату, що рухається низько над підстилаючою поверхнею. Відомо, що ефект присутності поверхні, або екранний ефект, дозволяє підвищити аеродинамічну якість літального апарату, що низько летить. Проте даний ефект найвідчутніше проявляється для суден великих розмірів. Безпілотні апарати зазвичай характеризуються відносно невеликою геометрією. В представленій роботі досліджено аеродинамічні процеси під час польоту малорозмірного апарату з динамічним принципом підтримки над поверхнею. Розглянуто конкретний прототип такого безпілотного апарату, що був запропонований авторами. Метою роботи є оцінка аеродинамічних сил, що впливають на малорозмірний безпілотний високошвидкісний апарат, що використовує динамічний принцип підтримки над поверхнею (WIG-корабель), за допомогою CFD моделювання. На відмінну від більшості відомих досліджень екранного ефекту, в даній роботі використовувалась 3D постановка задачі. На основі обчислювальних експериментів виконано візуалізацію фізичних полів навколо літального апарату під час руху над екраном. Визначено вплив відстані від поверхні на аеродинамічні характеристики силу малорозмірного літального апарату та висоту ефективної зони впливу екранного ефекту на малорозмірний WIG-корабель, що розглядається, в межах 0.3£ £0.7. Показано, що наближення до поверхні призводить до зміщення центру тяжіння апарату, що призводить до зміни аеродинамічного моменту. Дане явище має бути враховано під час розробки системи керування, для забезпечення стійкого полоту. Результати дослідження мають безпосередній інтерес з точки зору створення безпілотних апаратів нового типу, що використовують динамічний принцип підтримки над поверхнею

Біографії авторів

Андрій Юлійович Дреус, Дніпровський національний університет імені Олеся Гончара

Доктор технічних наук, професор

Кафедра аерогідромеханіки та енергомасопереносу

Сергій Вікторович Алексєєнко, Національний технічний університет «Дніпровська політехніка»

Доктор технічних наук, професор

Кафедра технологій машинобудування та матеріалознавства

Валерій Євгенович Некрасов, Дніпровський національний університет імені Олеся Гончара

Аспірант

Кафедра механотроніки

Посилання

  1. Ukraine war will shift Black Sea naval balance (2023). Emerald Expert Briefings. https://doi.org/10.1108/oxan-db282906
  2. Yun, L., Bliault, A. (2012). Wings in Ground Effect: Ekranoplans and WIG Craft. High Performance Marine Vessels, 89–132. https://doi.org/10.1007/978-1-4614-0869-7_3
  3. Papadopoulos, C., Mitridis, D., Yakinthos, K. (2021). Conceptual design of a novel Unmanned Ground Effect Vehicle. IOP Conference Series: Materials Science and Engineering, 1024 (1), 012058. https://doi.org/10.1088/1757-899x/1024/1/012058
  4. Rozhdestvensky, K. V. (2006). Wing-in-ground effect vehicles. Progress in Aerospace Sciences, 42 (3), 211–283. https://doi.org/10.1016/j.paerosci.2006.10.001
  5. Lowther, A., Siddiki, M. K. (2022). Combat Drones in Ukraine. Air & Space Operations Review, 1 (4), 3–13.
  6. Joiner, K. F., Swidan, A. A. (2023). Conceptualising a Hybrid Flying and Diving Craft. Journal of Marine Science and Engineering, 11 (8), 1541. https://doi.org/10.3390/jmse11081541
  7. Sokhatskyi, A., Dreus, A., Radovskyi, M., Horbonos, S. (2024). A review of the problem of modeling the aerodynamics of small-sized ekranoplanes. MATEC Web of Conferences, 390, 04011. https://doi.org/10.1051/matecconf/202439004011
  8. Nandkumar, B., Raksheet, C., Subodh, P., Yash, M., Shruti, K. (2021). Design and Analysis of Wing in Ground Effect Vehicle. Advances in Aerospace Science and Applications, 11 (1), 11–31. Available at: https://www.ripublication.com/aasa/aasav11n1_02.pdf
  9. Abramowski, T. (2007). Numerical Investigation of Airfoil in Ground Proximity. Journal of Theoretical and Applied Mechanics, 45 (2), 425–436. Available at: https://www.researchgate.net/publication/228651914_Numerical_investigation_of_airfoil_in_ground_proximity
  10. Phillips, W. F., Hunsaker, D. F. (2013). Lifting-Line Predictions for Induced Drag and Lift in Ground Effect. Journal of Aircraft, 50 (4), 1226–1233. https://doi.org/10.2514/1.c032152
  11. Prykhodko, A. A., Alekseyenko, S. V., Prikhodko, V. V. (2019). Numerical investigation of the influence of horn ice formation on airfoils aerodynamic performances. International Journal of Fluid Mechanics Research, 46 (6), 499–508. https://doi.org/10.1615/interjfluidmechres.2019026024
  12. Tahani, M., Masdari, M., Bargestan, A. (2017). Aerodynamic performance improvement of WIG aircraft. Aircraft Engineering and Aerospace Technology, 89 (1), 120–132. https://doi.org/10.1108/aeat-05-2015-0139
  13. Thianwiboon, M. (2023). A Numerical Comparative Study of the Selected Cambered and Reflexed Airfoils in Ground Effect. Engineering Journal, 27 (11), 39–51. https://doi.org/10.4186/ej.2023.27.11.39
  14. Tumse, S., Tasci, M. O., Karasu, I., Sahin, B. (2021). Effect of ground on flow characteristics and aerodynamic performance of a non-slender delta wing. Aerospace Science and Technology, 110, 106475. https://doi.org/10.1016/j.ast.2020.106475
  15. Menter, F. (1993). Zonal Two Equation k-w Turbulence Models For Aerodynamic Flows. 23rd Fluid Dynamics, Plasmadynamics, and Lasers Conference. https://doi.org/10.2514/6.1993-2906
  16. Prikhod’ko, A. A., Alekseenko, S. V. (2014). Numerical Simulation of the Processes of Icing on Airfoils with Formation of a “Barrier” Ice. Journal of Engineering Physics and Thermophysics, 87 (3), 598–607. https://doi.org/10.1007/s10891-014-1050-0
  17. Ozdemir, Y. H., Çoşgun, T. (2022). The Influence of Turbulence Models on the Numerical Modelling of a 3D Wing in Ground Effect. European Journal of Science and Technology. https://doi.org/10.31590/ejosat.1200056
  18. Alekseyenko, S., Dreus, A., Dron, M., Brazaluk, O. (2022). Numerical Study of Aerodynamic Characteristics of a Pointed Plate of Variable Elongation in Subsonic and Supersonic Gas Flow. Journal of Advanced Research in Fluid Mechanics and Thermal Sciences, 96 (2), 88–97. https://doi.org/10.37934/arfmts.96.2.8897
Визначення аеродинамічних характеристик високошвидкісного безпілотного морського WIG-корабля

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-08-29

Як цитувати

Дреус, А. Ю., Алексєєнко, С. В., & Некрасов, В. Є. (2024). Визначення аеродинамічних характеристик високошвидкісного безпілотного морського WIG-корабля. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 4(7 (130), 41–46. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2024.309708

Номер

Розділ

Прикладна механіка