Виявлення навантаженості контейнера для перевезень зернових при експлуатаційних режимах
DOI:
https://doi.org/10.15587/1729-4061.2025.325519Ключові слова:
залізничний транспорт, контейнер, модернізація контейнера, навантаженість контейнера, міцність контейнера, контейнерні перевезенняАнотація
Об’єктом дослідження є процеси сприйняття та перерозподілу навантажень в конструкції контейнера для перевезень зернових при експлуатаційних режимах. При цьому вирішувалась проблема забезпеченості залізничної галузі транспортними засобами для перевезень зернових шляхом модернізації універсальних контейнерів.
Для модернізації універсального контейнера до перевезень зернових у якості прототипу обрано контейнер типорозміру 1СС. З метою адаптації даного контейнера до перевезень зернових пропонується встановлення на даху трьох завантажувальних люків стандартного діаметру. Передбачається створення в торцевій стіні за висотою 1/3 від нижнього обв’язування розвантажувального люка. Для обґрунтування запропонованого рішення проведеного розрахунок на міцність контейнера при таких схемах його навантажень: перевезення контейнера у складі залізничного поїзда; підйом за верхні кутові фітинги; розвантаження контейнера. Результати розрахунку показали, що міцність контейнера при всіх розглянутих схемах навантажень забезпечується.
Особливістю отриманих результатів є те, що забезпечення залізничної галузі транспортними засобами для перевезень зернових досягається не шляхом створення їх нових конструкцій, а модернізацією існуючих.
Сферою практичного застосування результатів дослідження є залізничний транспорт. Умовами практичного використання результатів є застосування низьколегованої сталі для створення складових конструкції контейнера.
Результати проведеного дослідження сприятимуть створенню рекомендацій щодо модернізацій та проєктування конструкцій контейнерів, а також підвищенню ефективності контейнерних перевезень, в тому числі, і в міжнародному сполученні
Посилання
- Soukup, J., Skočilas, J., Skočilasová, B., Dižo, J. (2017). Vertical Vibration of Two Axle Railway Vehicle. Procedia Engineering, 177, 25–32. https://doi.org/10.1016/j.proeng.2017.02.178
- Dižo, J., Blatnický, M., Harušinec, J., Suchánek, A. (2022). Assessment of Dynamics of a Rail Vehicle in Terms of Running Properties While Moving on a Real Track Model. Symmetry, 14 (3), 536. https://doi.org/10.3390/sym14030536
- Gerlici, J., Lovska, A., Vatulia, G., Pavliuchenkov, M., Kravchenko, O., Solčanský, S. (2023). Situational Adaptation of the Open Wagon Body to Container Transportation. Applied Sciences, 13 (15), 8605. https://doi.org/10.3390/app13158605
- Lee, H.-A., Jung, S.-B., Jang, H.-H., Shin, D.-H., Lee, J. U., Kim, K. W., Park, G.-J. (2015). Structural-optimization-based design process for the body of a railway vehicle made from extruded aluminum panels. Proceedings of the Institution of Mechanical Engineers, Part F: Journal of Rail and Rapid Transit, 230 (4), 1283–1296. https://doi.org/10.1177/0954409715593971
- Galimova, F., Khurmatov, Y., Abdulloev, M., Jumabekov, B., Sultonaliev, D., Ergeshova, D. (2021). Modern Gondola with Lightweight Body. XIV International Scientific Conference “INTERAGROMASH 2021,” 1043–1050. https://doi.org/10.1007/978-3-030-80946-1_94
- Vatulia, G. L., Lovska, A. O., Krasnokutskyi, Y. S. (2023). Research into the transverse loading of the container with sandwich-panel walls when transported by rail. IOP Conference Series: Earth and Environmental Science, 1254 (1), 012140. https://doi.org/10.1088/1755-1315/1254/1/012140
- Tiernan, S., Fahy, M. (2002). Dynamic FEA modelling of ISO tank containers. Journal of Materials Processing Technology, 124 (1-2), 126–132. https://doi.org/10.1016/s0924-0136(02)00196-6
- Rzeczycki, A., Wiśnicki, B. (2016). Strength Analysis of Shipping Container Floor with Gooseneck Tunnel under Heavy Cargo Load. Solid State Phenomena, 252, 81–90. https://doi.org/10.4028/www.scientific.net/ssp.252.81
- Yildiz, T. (2019). Design and Analysis of a Lightweight Composite Shipping Container Made of Carbon Fiber Laminates. Logistics, 3 (3), 18. https://doi.org/10.3390/logistics3030018
- Antala, D. K., Satasiya, R. M., Chauhan, P. M. (2020). Design, development and performance evaluation of transportation container for sapota fruit. Journal of Food Science and Technology, 58 (10), 4024–4033. https://doi.org/10.1007/s13197-020-04865-w
- Lovska, A., Stanovska, I., Kyryllova, V., Okorokov, A., Vernigora, R. (2024). Determining the vertical load on a container with a floor made of sandwich panels transported by a flat wagon. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 6 (7 (132)), 36–44. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2024.315059
- Rahimov, R. V., Khadjimukhametova, M. A., Rakhmatov, Z. X. (2016). Development of improved technical means for transportation fruits and vegetables. European Science Review, 1-2, 175–177. https://doi.org/10.20534/esr-16-1.2-175-177
- Poklemba, R., Zajac, J., Goldyniak, D., Olexa, I., Dilýová, M. (2020). Construction proposal of shipping bulk container. IOP Conference Series: Materials Science and Engineering, 776 (1), 012046. https://doi.org/10.1088/1757-899x/776/1/012046
- Siasiev, A. V. (2004). Vstup do systemy MathCad. Dnipropetrovsk, 108. Available at: https://mmf.dnu.dp.ua/wp-content/uploads/2020/01/mathcad_sayt.pdf
- Bohach, I. V., Krakovetskyi, O. Yu., Kylyk, L. V. (2020). Chyselni metody rozviazannia dyferentsialnykh rivnian zasobamy MathCad. Vinnytsia, 106. Available at: http://pdf.lib.vntu.edu.ua/books/IRVC/Bogach_2020_106.pdf
- Steišūnas, S., Dižo, J., Bureika, G., Žuraulis, V. (2017). Examination of Vertical Dynamics of Passenger Car with Wheel Flat Considering Suspension Parameters. Procedia Engineering, 187, 235–241. https://doi.org/10.1016/j.proeng.2017.04.370
- Gerlici, J., Lovska, A., Kozáková, K. (2025). Research into the Longitudinal Loading of an Improved Load-Bearing Structure of a Flat Car for Container Transportation. Designs, 9 (1), 12. https://doi.org/10.3390/designs9010012
- Dizo, J., Blatnicky, M. (2019). Evaluation of Vibrational Properties of a Three-wheeled Vehicle in Terms of Comfort. Manufacturing Technology, 19 (2), 197–203. https://doi.org/10.21062/ujep/269.2019/a/1213-2489/mt/19/2/197
- Zub, E., Tkachenko, V., Sapronova, S., Syvakivskiy, S. (2024). Determining the influence of wheelset arrangement in the model 18-100 bogies on the level of steering efforts in the wheel-rail flange contacts. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 3 (7 (129)), 38–46. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2024.304328
- Koziar, M. M., Feshchuk, Yu. V., Parfeniuk, O. V. (2018). Kompiuterna hrafika: SolidWorks. Kherson: Oldi-plius, 252. Available at: https://ep3.nuwm.edu.ua/22175/1/Комп%27ютерна%20графіка.pdf
- Panchenko, S., Gerlici, J., Vatulia, G., Lovska, A., Rybin, A., Kravchenko, O. (2023). Strength Assessment of an Improved Design of a Tank Container under Operating Conditions. Communications - Scientific Letters of the University of Zilina, 25 (3), B186–B193. https://doi.org/10.26552/com.c.2023.047
- Panchenko, S., Gerlici, J., Vatulia, G., Lovska, A., Ravlyuk, V., Harusinec, J. (2023). Studying the load of composite brake pads under high-temperature impact from the rolling surface of wheels. EUREKA: Physics and Engineering, 4, 155–167. https://doi.org/10.21303/2461-4262.2023.002994
- Mikhailov, E., Semenov, S., Dižo, J., Kravchenko, K. (2019). Research of possibilities of reducing the driving resistance of a railway vehicle by means of the wheel construction improvement. Transportation Research Procedia, 40, 831–838. https://doi.org/10.1016/j.trpro.2019.07.117
- Kondratiev, A. V., Kovalenko, V. O. (2019). Optimization of design parameters of the main composite fairing of the launch vehicle under simultaneous force and thermal loading. Space Science and Technology, 25 (4), 3–21. https://doi.org/10.15407/knit2019.04.003
- Koshel, O., Sapronova, S., Kara, S. (2023). Revealing patterns in the stressed-strained state of load-bearing structures in special rolling stock to further improve them. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 4 (7 (124)), 30–42. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2023.285894
- Gerlici, J., Lovska, A., Pavliuchenkov, M. (2024). Study of the Dynamics and Strength of the Detachable Module for Long Cargoes under Asymmetric Loading Diagrams. Applied Sciences, 14 (8), 3211. https://doi.org/10.3390/app14083211
- Vatulia, G., Lovska, A., Pavliuchenkov, M., Nerubatskyi, V., Okorokov, A., Hordiienko, D. et al. (2022). Determining patterns of vertical load on the prototype of a removable module for long-size cargoes. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 6 (7 (120)), 21–29. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2022.266855
- Liguori, A., Formato, A., Pellegrino, A., Villecco, F. (2021). Study of Tank Containers for Foodstuffs. Machines, 9 (2), 44. https://doi.org/10.3390/machines9020044
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 Alyona Lovska, Nurlana Karimova

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Закріплення та умови передачі авторських прав (ідентифікація авторства) здійснюється у Ліцензійному договорі. Зокрема, автори залишають за собою право на авторство свого рукопису та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY. При цьому вони мають право укладати самостійно додаткові угоди, що стосуються неексклюзивного поширення роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом, але за умови збереження посилання на першу публікацію статті в цьому журналі.
Ліцензійний договір – це документ, в якому автор гарантує, що володіє усіма авторськими правами на твір (рукопис, статтю, тощо).
Автори, підписуючи Ліцензійний договір з ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР», мають усі права на подальше використання свого твору за умови посилання на наше видання, в якому твір опублікований. Відповідно до умов Ліцензійного договору, Видавець ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР» не забирає ваші авторські права та отримує від авторів дозвіл на використання та розповсюдження публікації через світові наукові ресурси (власні електронні ресурси, наукометричні бази даних, репозитарії, бібліотеки тощо).
За відсутності підписаного Ліцензійного договору або за відсутністю вказаних в цьому договорі ідентифікаторів, що дають змогу ідентифікувати особу автора, редакція не має права працювати з рукописом.
Важливо пам’ятати, що існує і інший тип угоди між авторами та видавцями – коли авторські права передаються від авторів до видавця. В такому разі автори втрачають права власності на свій твір та не можуть його використовувати в будь-який спосіб.






