Розробка математичної моделі електромобіля з комбінованими режимами енергоживлення

Автор(и)

  • Сергей Витальевич Попов Харківський національний університет радіоелектроніки пр. Ленина, 14, м. Харків, Україна, 61166, Україна
  • Михаил Юрьевич Гуртовой Харківський національний університет радіоелектроніки пр. Ленина, 14, м. Харків, Україна, 61166, Україна https://orcid.org/0000-0002-8014-3655

DOI:

https://doi.org/10.15587/1729-4061.2015.50612

Ключові слова:

математична модель, обчислювальний експеримент, електромобіль з комбінованими режимами енергоживлення, суперконденсатор

Анотація

В роботі розглянуті питання, пов’язані із розробкою математичної моделі електромобіля (ЕМ) з комбінованими режимами енергоживлення. Запропоновано математичну модель, в основі якої лежить розроблений авторами алгоритм розділення потужності між тяговою акумуляторною батареєю та блоком суперконденсаторів в системі енергоживлення ЕМ. Результати можуть бути використані для проведення інженерних розрахунків та вдосконалення систем енергоживлення електромобілів.

Біографії авторів

Сергей Витальевич Попов, Харківський національний університет радіоелектроніки пр. Ленина, 14, м. Харків, Україна, 61166

Доктор технічних наук, головний науковий співробітник

Проблемна НДЛ Автоматизованих Систем Керування

Михаил Юрьевич Гуртовой, Харківський національний університет радіоелектроніки пр. Ленина, 14, м. Харків, Україна, 61166

Молодший науковий співробітник

Кафедра мікроеэлектроніики, електронних приладів та пристроїв

Посилання

  1. Implementing regenerative mode in the electric vehicle with supercapacitors. Available at: http://www.uk.xlibx.com/4mehanika/23929-48-kremenchuckiy-nacionalniy-universitet-imeni-mihayla-ostrogradskogo-mizhnarodna-naukovo-tehnichna-konferenciya-mo.php (Last accessed: 11.09.2015).
  2. Development of electric drive. Available at: http://nbuv.gov.ua/j-pdf/etks_2011_3_41.pdf/ (Last accessed: 24.08.2015).
  3. Control of Ultracapacitor-Battery Hybrid Power Source for Vehicular Applications. Available at: https://thayer.dartmouth.edu/inductor/papers/gsei2008a.pdf/ (Last accessed 24.08.2015).
  4. Thounthong, P., Raël, S., Davat, B. (2006). Control strategy of fuel cell/supercapacitors hybrid power sources for electric vehicle. Journal of Power Sources, 158 (1), 806–814. doi: 10.1016/j.jpowsour.2005.09.014
  5. Gao, L., Dougal, R. A., Liu, S. (2005). Power Enhancement of an Actively Controlled Battery/Ultracapacitor Hybrid. IEEE Transactions on Power Electronics, 20 (1), 236–243. doi: 10.1109/tpel.2004.839784
  6. Payman, A., Pierfederici, S., Meibody-Tabar, F. (2009). Energy Management in a Fuel Cell/Supercapacitor Multisource/Multiload Electrical Hybrid System. IEEE Transactions on Power Electronics, 24 (12), 2681–2691. doi: 10.1109/tpel.2009.2028426
  7. Xiong, R., He, H., Wang, Y., Zhang, X. (2010). Study on ultracapacitor-battery hybrid power system for PHEV applications. High Technology Lett., 16, 23–28.
  8. Ortuzar, M., Moreno, J., Dixon, J. (2007). Ultracapacitor-based auxiliary energy system for an electric vehicle: Implementation and evaluation. IEEE Transactions on Industrial Electronics, 54 (4), 2147–2156. doi: 10.1109/tie.2007.894713
  9. Аnоsоv, V. N. (2007). Using the power of filters to increase the run time mezhzaryadnogo autonomous vehicles. Electricity, 8, 2–7.
  10. Busyguin, B. P. (1979). Electric motorcars (Calculation methods). Evaluation of electric vehicles and the analysis of their profiles. Moscow, CT : МАDI, 52–67.
  11. Design and Analysis of Fuel-Cell Hybrid Systems Oriented to Automotive Applications. Available at: https://upcommons.upc.edu/bitstream/handle/2117/7505/design_analysis.pdf/ (Last accessed: 24.08.2015)
  12. Ultracpacitor Assisted Powertrains: Modeling, Control, Sizing, and The Impact on Fuel Economy. Available at: http://www.nt.ntnu.no/users/skoge/prost/proceedings/acc08/data/papers/0916.pdf/ (Last accessed: 24.08.2015)
  13. Samosir, A. S. (2009). Development of a current control ultracapacitor charger based on digital signal processing. Telkomnika, 7 (3), 145–150. doi: 10.12928/telkomnika.v7i3.587
  14. Slipchenko, N. I., Gurtovyi, M. Yu. (2014). Development of the stand for research electric vehicle’s traction system with supercapacitors. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 1/8 (67), 36–40. doi: 10.15587/1729-4061.2014.19898
  15. Sauer, D. U., Wenzl, H. (2008). Comparison of different approaches for lifetime prediction of electrochemical systems – Using lead-acid batteries as example. Journal of Power Sources, 176 (2), 534–546. doi: 10.1016/j.jpowsour.2007.08.057
  16. Downing, S. D., Socie, D. F. (1982) Simple rainflow counting algorithms. International Journal of Fatigue, 4 (1), 31–40. doi: 10.1016/0142-1123(82)90018-4
  17. Trojan Battery Company. Available at: http://www.trojanbattery.com/pdf/GEL_SS_web.pdf/ (Last accessed: 25.08.2015)
  18. Larminie, J., Lowry, J. (2003). Electric Vehicle Techology Explained. Electric Vehicle Modelling. Chichester, John Wiley & Sons Ltd, 296.

##submission.downloads##

Опубліковано

2015-10-30

Як цитувати

Попов, С. В., & Гуртовой, М. Ю. (2015). Розробка математичної моделі електромобіля з комбінованими режимами енергоживлення. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 5(8(77), 4–8. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2015.50612

Номер

Розділ

Енергозберігаючі технології та обладнання