Дослідження протиізносних властивостей сумішевих палив для повітряно-реактивних двигунів з біокомпонентами на основі ріпакової олії
DOI:
https://doi.org/10.15587/1729-4061.2015.51682Ключові слова:
паливо для ПРД, альтернативне паливо, зношування, біокомпоненти, змащуюча здатність, навантаження до задирання, тертяАнотація
Досліджено протизносні властивості палива для ПРД, двох видів біокомпонентів, отриманих з ріпакової олії та їх сумішей. Встановлено, що змащувальна здатність біокомпонентів є вищою у порівнянні з нафтовим паливом для ПРД. Додавання біокомпонентів призводить до зміцнення граничної плівки та поліпшує протизносні властивості паливних сумішей. Встановлено, що модифікування біокомпонентів підвищує їх змащувальну здатність у порівнянні зі стандартними біокомпонентами.
Посилання
- Kandaramath Hari, T., Yaakob, Z., Binitha, N. N. (2015). Aviation biofuel from renewable resources: Routes, opportunities and challenges. Renewable and Sustainable Energy Reviews, 42, 1234–1244. doi: 10.1016/j.rser.2014.10.095
- Maurice, L. Q., Lander, H., Edwards, T., Harrison, W. . (2001). Advanced aviation fuels: a look ahead via a historical perspective. Fuel, 80 (5), 747–756. doi: 10.1016/s0016-2361(00)00142-3
- Liu, G., Yan, B., Chen, G. (2013). Technical review on jet fuel production. Renewable and Sustainable Energy Reviews, 25, 59–70. doi: 10.1016/j.rser.2013.03.025
- Hileman, J. I., Stratton, R. W. (2014). Alternative jet fuel feasibility. Transport Policy, 34, 52–62. doi: 10.1016/j.tranpol.2014.02.018
- Jenkins, R. W., Munro, M., Nash, S., Chuck, C. J. (2013). Potential renewable oxygenated biofuels for the aviation and road transport sectors. Fuel, 103, 593–599. doi: 10.1016/j.fuel.2012.08.019
- Hong, T. D., Soerawidjaja, T. H., Reksowardojo, I. K., Fujita, O., Duniani, Z., Pham, M. X. (2013). A study on developing aviation biofuel for the Tropics: Production process – Experimental and theoretical evaluation of their blends with fossil kerosene. Chemical Engineering and Processing: Process Intensification, 74, 124–130. doi: 10.1016/j.cep.2013.09.013
- Chuck, C. J., Donnelly, J. (2014). The compatibility of potential bioderived fuels with Jet A-1 aviation kerosene. Applied Energy, 118, 83–91. doi: 10.1016/j.apenergy.2013.12.019
- Lapuerta, M., Rodríguez-Fernández, J., Estevez, C., Bayarri, N. (2015). Properties of fatty acid glycerol formal ester (FAGE) for use as a component in blends for diesel engines. Biomass and Bioenergy, 76, 130–140. doi: 10.1016/j.biombioe.2015.03.008
- Alves, S. M., Barros, B. S., Trajano, M. F., Ribeiro, K. S. B., Moura, E. (2013). Tribological behavior of vegetable oil-based lubricants with nanoparticles of oxides in boundary lubrication conditions. Tribology International, 65, 28–36. doi: 10.1016/j.triboint.2013.03.027
- Iakovlieva, A. V., Boichenko, S. V., Vovk, O. O. (2015). Patent of Ukraine No. 95751. Method of jet fuels component production from plant feedstock. Registered on 12.01.2015.
- Kallio, P., Pásztor, A., Akhtar, M. K., Jones, P. R. (2014). Renewable jet fuel. Current Opinion in Biotechnology, 26, 50–55. doi: 10.1016/j.copbio.2013.09.006
- Hu J., Du Z., Li C., Min E. (2005). Study on the lubrication properties of biodiesel as fuel lubricity enhancers. Fuel, 84, 1601–1606. doi: 10.1016/j.fuel.2005.02.009
- Maru, M. M., Trommer, R. M., Cavalcanti, K. F., Figueiredo, E. S., Silva, R. F., Achete, C. A. (2014). The Stribeck curve as a suitable characterization method of the lubricity of biodiesel and diesel blends. Energy, 69, 673–681. doi: 10.1016/j.energy.2014.03.063
- Xu, Y., Wang, Q., Hu, X., Li, C., Zhu, X. (2010). Characterization of the lubricity of bio-oil/diesel fuel blends by high frequency reciprocating test rig. Energy, 35 (1), 283–287. doi: 10.1016/j.energy.2009.09.020
- Devyanin, S. N., Markov, V. A., Semenov, V. G. (2007). Rastitelyie masla i topliva dlya dizelnikh dvigatelei. Kharkiv: Novoe Slovo.
- Agarwal, S., Chhibber, V. K., Bhatnagar, A. K. (2013). Tribological behavior of diesel fuels and the effect of anti-wear additives. Fuel, 106, 21–29. doi: 10.1016/j.fuel.2012.10.060
- Geller, D. P., Goodrum, J. W. (2004). Effects of specific fatty acid methyl esters on diesel fuel lubricity. Fuel, 83 (17-18), 2351–2356. doi: 10.1016/j.fuel.2004.06.00
- Aviation Turbine Fuel Lubricity – A Review (2014). CRC Report AV-14-11. Coordinating Research Council, Inc.
- Yanovskii, L., Dubovkin, N., Galimov, F. et. al. (2005). Inzhenernyie osnovy aviatsionnoi khimmotologii. Kazan: Izdatelstvo Kazanskogo Universiteta.
- Dubovkin, I., Yanovskyi, L. Shigabaev, T., Galimov, F., Ivanov, V. (2000). Inzhenernyie metody analiza fiziko-khimicheskikh i ekspluatatsionnykh svoistv topliv. Kazan: Master-line.
- T-02U (2011). Universal Four-Ball Testing Machine – user manual. Radom: Institute for Sustainable Technologies – National Research Institute.
- Szczerek, M., Tuszyсski, W. (2000). Tribological researches – scuffing. Radom: Institute for Sustainable Technologies – National Research Institute.
- Piliavskyi, V., Polunkin, E., Gaidai, O. (2013). Improvement of lubricating properties of ethanol motor fuels. Proceedings of the 2-d All-Ukrainian ecological conference, 46–50.
- Anastopoulos, G., Lois, E., Zannikos, F., Kalligeros, S., Teas, C. (2002). HFRR lubricity response of an additized aviation kerosene for use in CI engines. Tribology International, 35 (9), 599–604. doi: 10.1016/s0301-679x(02)00050-6
- Yanovskii, L., Dmitrenko, V., Dubovkin, N. et. al. (2005). Osnovy aviatsionnoi khimmotologii. Moscow: MATI, 678.
- Nagornov, S. A., Dvoreckyi, D. S., Romancova, S. V., Tarov, V. P. (2010). Tekhnika i tekhnologii proizvodstva i pererabotki rastitelnyh masel. Tambov: Izdatelstvo TGTU, 96.
- Sarin, R., Kumar, R., Srivastav, B., Puri, S. K., Tuli, D. K., Malhotra, R. K., Kumar, A. (2009). Biodiesel surrogates: Achieving performance demands. Bioresource Technology, 100 (12), 3022–3028. doi: 10.1016/j.biortech.2009.01.032
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2015 Anna Iakovlieva, Sergii Boichenko, Oksana Vovk, Lejda Kazimierz, Hubert Kuszewski, Miroslaw Jakubowski
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by/4.0/88x31.png)
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Закріплення та умови передачі авторських прав (ідентифікація авторства) здійснюється у Ліцензійному договорі. Зокрема, автори залишають за собою право на авторство свого рукопису та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY. При цьому вони мають право укладати самостійно додаткові угоди, що стосуються неексклюзивного поширення роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом, але за умови збереження посилання на першу публікацію статті в цьому журналі.
Ліцензійний договір – це документ, в якому автор гарантує, що володіє усіма авторськими правами на твір (рукопис, статтю, тощо).
Автори, підписуючи Ліцензійний договір з ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР», мають усі права на подальше використання свого твору за умови посилання на наше видання, в якому твір опублікований. Відповідно до умов Ліцензійного договору, Видавець ПП «ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР» не забирає ваші авторські права та отримує від авторів дозвіл на використання та розповсюдження публікації через світові наукові ресурси (власні електронні ресурси, наукометричні бази даних, репозитарії, бібліотеки тощо).
За відсутності підписаного Ліцензійного договору або за відсутністю вказаних в цьому договорі ідентифікаторів, що дають змогу ідентифікувати особу автора, редакція не має права працювати з рукописом.
Важливо пам’ятати, що існує і інший тип угоди між авторами та видавцями – коли авторські права передаються від авторів до видавця. В такому разі автори втрачають права власності на свій твір та не можуть його використовувати в будь-який спосіб.